Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 19:32
pienie
Waarom word er zoveel over God en Jezus en dat hele bijelse gebeuren gediscusieerd?!...

Het is iets waar je NU geen antwoord op krijgt...
Het is gewoon TE grot om daar een antwoord op te krijgen, en als je al weet dat zo'n discussiej niet tot een antwoord leid
waarom begin je er dan over?...


(dit is niet ten aanval bedoelt)...

[Dit bericht is aangepast door pienie (30-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2002, 19:45
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Juist vanwege het feit dat het zo'n ontastbaar iets is, fascineert het de mensen. Vandaar dat er zoveel over wordt gediscussieerd.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 19:49
Rhinus
Rhinus is offline
Inderdaad, het is een beetje onzinnig.

Een Christelijke(?) zal altijd zeggen dat de bijbel klopt. En dat 'hun' God DE God is.
Een Moslim idem over de Koran en hun God.
En de Jood ook al.
En een atheist zal altijd zeggen dat het (voor hem/haar) onzin is.

En dat is ook niet raar. Want daar geloven ze/we in.

Dus:
WAT SCHIETEN WE ER MEE OP??!!

Laten we erover stoppen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 19:55
Floef
Floef is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Inderdaad, het is een beetje onzinnig.

Een Christelijke(?) zal altijd zeggen dat de bijbel klopt. En dat 'hun' God DE God is.
Een Moslim idem over de Koran en hun God.
En de Jood ook al.
En een atheist zal altijd zeggen dat het (voor hem/haar) onzin is.

En dat is ook niet raar. Want daar geloven ze/we in.

Dus:
WAT SCHIETEN WE ER MEE OP??!!

Laten we erover stoppen
Het is trouwens gWoon Christen. En tis sneu als je mensen hebt die letterlUk volgens het geschrift geloven, maar tis ook best kortzichtig om zo mensen over 1 kam te scheren... Het gaat misschien voor een deel op maar er zijn echt wel religieuze mensen die verder kijken dan hun neus lang is>>
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 19:59
Rhinus
Rhinus is offline
Owh.. Sorry dan

Maare, je kan tegen mij alles zeggen. Ik zal nooit geloven dat er een God is. Volgens mij is dat bij bijna alle atheisten..

En als je gelooft kan volgens mij ook niemand je overtuigen dat er GEEN God is..

Maar Floef, kan iemand jouw overtuigen dat het gene wat jij gelooft onjuist is?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:05
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
a) volgens mij heeft elke filosofische vraag geen vast antwoord

b) is het geloof duidelijk iets wat veel mensen bezig houdt. waarschijnlijk vooral nu....

c) wat is er mis mee om te discusseren over het geloof? op die manier hoor je andere meningen en leer je godsdienst vanuit een breder perspectief te bekijken. tenminste dat vind ik. ik vind het eigenlijk best goed en ook nuttig dat er over iets wat voor veel mensen heel belangrijk is zo gepraat kan worden...

groetjes! sublime
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:07
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Maare, je kan tegen mij alles zeggen. Ik zal nooit geloven dat er een God is. Volgens mij is dat bij bijna alle atheisten..
is onovertuigd atheist en onovertuigd protestant. misschien komt er nog wel eens een atheist of protestant die mij een van de beide kanten op weet te trekken
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:11
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
sublime schreef:
is onovertuigd atheist en onovertuigd protestant. misschien komt er nog wel eens een atheist of protestant die mij een van de beide kanten op weet te trekken

Ja, maar daar gaan de discussies nooit over.
(Dacht ik)
Het gaat hier elke keer zo van:
"WAT IN DE KORAN/BIJBEL STAAT KLOPT NIET WANT....."

Dus.. Toch..?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:19
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
De bijbel is een sprookjesverhaal, die helaas te serieus wordt genomen.

Waarom wordt ik niet serieus genomen als ik zeg 'Ik geloof in Hans en Grietje'?


Groetjes
Ben(die graag zijn mening wil laten horen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:22
Roos16
Roos16 is offline
Mmm...dit kun je nu wel zeggen, en het is ook waar, maar zo kan je toch al de helft van dit forum weghalen...je weet toch ook niets over leven na de dood enzo...En je blijft er toch altijd over malen, dus kun je dat ook op een forum doen!
__________________
Freedom, here I come!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:27
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ja, maar daar gaan de discussies nooit over.
(Dacht ik)
Het gaat hier elke keer zo van:
"WAT IN DE KORAN/BIJBEL STAAT KLOPT NIET WANT....."

Dus.. Toch..?
ja maar stel, jij bent heilig overtuigd dat wat in de bijbel staat klopt. maar iemand anders spreekt dat tegen. ik persoonlijk zou dan wel gaan nadenken over wat tegen me gezegd wordt. niet dat ik het met die ander eens zou zijn, maar je probeert het vanuit een ander oogpunt te bekijken. tenminste als je niet al te kortzichtig en fanatiek bent
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:30
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
De bijbel is een sprookjesverhaal, die helaas te serieus wordt genomen.

Waarom wordt ik niet serieus genomen als ik zeg 'Ik geloof in Hans en Grietje'?


Groetjes
Ben(die graag zijn mening wil laten horen


denkt niet dat de bijbel een echt sprookjes verhaal is, zitten veel meer waarheden is dan je denkt volgens mij. en bovendien, vroeger waren sprookjes verhalen voor het gewone volk waaruit een goede les geleerd kon worden. eigenlijk is de bijbel net zo alleen spreken de woorden uit de bijbel meer mensen aan omdat ze vaak direct over het leven gaan, sprookjes zijn vandaag de dag voor kinderen, de bijbel niet, die is voor iedereen....

en weet niet of het verkeerd is dat mensen de bijbel serieus nemen, er staan toch ook veel goeie dingen in..?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 20:34
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
sublime schreef:
denkt niet dat de bijbel een echt sprookjes verhaal is, zitten veel meer waarheden is dan je denkt volgens mij. en bovendien, vroeger waren sprookjes verhalen voor het gewone volk waaruit een goede les geleerd kon worden. eigenlijk is de bijbel net zo alleen spreken de woorden uit de bijbel meer mensen aan omdat ze vaak direct over het leven gaan, sprookjes zijn vandaag de dag voor kinderen, de bijbel niet, die is voor iedereen....

en weet niet of het verkeerd is dat mensen de bijbel serieus nemen, er staan toch ook veel goeie dingen in..?

Als ik een boek ga schrijven met veel wijsheden en verhalen, en in een leuk jasje ga steken...en dan vooral veel indoctrineer en veel zieltjes ga winnen...heb ik het heelal dan ook gecreeerd?

De bijbel is vast en zeker een leuk boekje, met een heel hoog moraal gehalte, maar dat is het...en niks meer.
God heeft niet bestaan...en hij heeft het heelal niet gemaakt.

En hoe kun je respect hebben voor iets wat zich schuldig gemaakt heeft aan volkerenmoord, inquistities, slavernij, onderdrukking, kruistochten etc.

Je kunt wel zeggen dat was vroeger, maar de holocaust wordt ook steeds opgerakeld en dat was ook vroeger.

Groetjes
Ben(die vind dat er te veel waarheid wordt erkend aan de bijbel
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 11:42
pienie
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Als ik een boek ga schrijven met veel wijsheden en verhalen, en in een leuk jasje ga steken...en dan vooral veel indoctrineer en veel zieltjes ga winnen...heb ik het heelal dan ook gecreeerd?

De bijbel is vast en zeker een leuk boekje, met een heel hoog moraal gehalte, maar dat is het...en niks meer.
God heeft niet bestaan...en hij heeft het heelal niet gemaakt.

En hoe kun je respect hebben voor iets wat zich schuldig gemaakt heeft aan volkerenmoord, inquistities, slavernij, onderdrukking, kruistochten etc.

Je kunt wel zeggen dat was vroeger, maar de holocaust wordt ook steeds opgerakeld en dat was ook vroeger.

Groetjes
Ben(die vind dat er te veel waarheid wordt erkend aan de bijbel

Euhm, als jij vind/denkt dat de bijbel door de mens is geschreven hebben ze dat aan hun zelf te danken, niet?!...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:41
slisje
Avatar van slisje
slisje is offline
een antwoord op al je vragen die je niet kan beantworden, of nog niet kan beantworden...
__________________
««...*Ilon@*...»»
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:08
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
peinie, ik kan je toch poeh aanraden

wittgenstein zei: de meeste filosofische vragen zijn onzin, ze hebben geen antwoord. we kunnen er slechts op wijzen dat ze onzinnig zijn.
de enige filosofische vragen die ertoe doen zijn vragen waar een antwoord op te vinden is, die verifieerbaar zijn.

nou zijn vragen als: jesus echt de zoon van god? en: christendom een fout/leugen, : islam en de koran genept? : de bijbel slechts een leuk verhaal? vragen waar wij geen antwoord op kunnen geven, en die misshcien zelfs wel onzinnig zijn (niet allemaal) maar die we niet zomaar terzijde kunnen schuiven, omdat we zoeken naar een wereldbeeld. dit is trouwens ook niet alleen een filosofie forum, maar ook een levensbeschouwelijk, en misschien komt iemand met een antwoord, of kun je een antwoord kiezen dat je aanstaat, tussen de gegeven.

daar hebben we het doel van alle stellingen en vragen: tot rust en vrede (en geluk?) komen in een antwoord dat je aanstaat.
de waarheid is hier (nogmaals) niet te achterhalen. (intuitief twijfelen we gewoon neit genoeg aan het socratische gesprek )
__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:15
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Als ik een boek ga schrijven met veel wijsheden en verhalen, en in een leuk jasje ga steken...en dan vooral veel indoctrineer en veel zieltjes ga winnen...heb ik het heelal dan ook gecreeerd?

De bijbel is vast en zeker een leuk boekje, met een heel hoog moraal gehalte, maar dat is het...en niks meer.
God heeft niet bestaan...en hij heeft het heelal niet gemaakt.

En hoe kun je respect hebben voor iets wat zich schuldig gemaakt heeft aan volkerenmoord, inquistities, slavernij, onderdrukking, kruistochten etc.

Je kunt wel zeggen dat was vroeger, maar de holocaust wordt ook steeds opgerakeld en dat was ook vroeger.

Groetjes
Ben(die vind dat er te veel waarheid wordt erkend aan de bijbel

je hebt mij ook niet horen zeggen dat hij wel het heelal gecreerd zou hebben. ook ben ik niet van mening dat wat in de bijbel staat allemaal waar is. ik vind het alleen niet slecht dat mensen geloven. alleen de extreme gevallen zijn 'schadelijk'. ik denk dat voor veel mensen het geloof iets positiefs bijdraagt, of god nou wel of niet bestaat. waarom zou het erg zijn in iets te geloven als het voor jou veel goeds voortbrengt?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:15
slisje
Avatar van slisje
slisje is offline
Citaat:
Kore schreef:
Wittgenstein zei: de meeste filosofische vragen zijn onzin, ze hebben geen antwoord. we kunnen er slechts op wijzen dat ze onzinnig zijn.
Zin van het leven...

Citaat:

de enige filosofische vragen die ertoe doen zijn vragen waar een antwoord op te vinden is, die verifieerbaar zijn.


Materie bewust. Maar das niet alleen waar filosofie uit bestaat...(meningsberust)

Citaat:

nou zijn vragen als: [edit]Jezus[/edit] echt de zoon van God? en: christendom een fout/leugen, : islam en de koran genept? : de bijbel slechts een leuk verhaal? vragen waar wij geen antwoord op kunnen geven, en die misschien zelfs wel onzinnig zijn (niet allemaal) maar die we niet zomaar terzijde kunnen schuiven, omdat we zoeken naar een wereldbeeld. dit is trouwens ook niet alleen een filosofie forum, maar ook een levensbeschouwelijk, en misschien komt iemand met een antwoord, of kun je een antwoord kiezen dat je aanstaat, tussen de gegeven.


De bijdel de Koran enz zijn uiteindelijk dezelfde boeken, omdat ze allemaal van uit het zelfde principe handelen... Tevens zijn er heel veel overeenkomsten in de verhalen, en zijn sommige verhalen zelfs indentiek aan elkaar...
Maar het zijn nog steeds verhalen, van een geschiedenis, en verhalen worden geinterpeteerd naar zijn tijd, om de zoveel jaar is er een nieuwe uitgave van de bijbel, over 100 jaar was Jezus een Hippy en Mohammed een schaapsherder ofzo...

Citaat:

daar hebben we het doel van alle stellingen en vragen: tot rust en vrede (en geluk?) komen in een antwoord dat je aanstaat.
de waarheid is hier (nogmaals) niet te achterhalen. (intuitief twijfelen we gewoon niet genoeg aan het socratische gesprek )

Vanuit het Spartaanse tijdperk waarop je nu terug valt, gingen ze ook uit vanuit een geloof en een god. Echter de twijfel was er toen ook al, en twijfel zou men altijd hebben, want we willen bevestiging op elk mogelijke manier.

[Dit bericht is aangepast door slisje (31-01-2002).]
__________________
««...*Ilon@*...»»
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2002, 19:16
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Als ik een boek ga schrijven met veel wijsheden en verhalen, en in een leuk jasje ga steken...en dan vooral veel indoctrineer en veel zieltjes ga winnen...heb ik het heelal dan ook gecreeerd?

De bijbel is vast en zeker een leuk boekje, met een heel hoog moraal gehalte, maar dat is het...en niks meer.
God heeft niet bestaan...en hij heeft het heelal niet gemaakt.

En hoe kun je respect hebben voor iets wat zich schuldig gemaakt heeft aan volkerenmoord, inquistities, slavernij, onderdrukking, kruistochten etc.

Je kunt wel zeggen dat was vroeger, maar de holocaust wordt ook steeds opgerakeld en dat was ook vroeger.

Groetjes
Ben(die vind dat er te veel waarheid wordt erkend aan de bijbel

je hebt mij ook niet horen zeggen dat hij wel het heelal gecreerd zou hebben. ook ben ik niet van mening dat wat in de bijbel staat allemaal waar is. ik vind het alleen niet slecht dat mensen geloven. alleen de extreme gevallen zijn 'schadelijk'. ik denk dat voor veel mensen het geloof iets positiefs bijdraagt, of god nou wel of niet bestaat. waarom zou het erg zijn in iets te geloven als het voor jou veel goeds voortbrengt?

adieu peuple!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:13
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
[quote]slisje schreef:
[b]
Citaat:
Kore schreef:
Wittgenstein zei: de meeste filosofische vragen zijn onzin, ze hebben geen antwoord. we kunnen er slechts op wijzen dat ze onzinnig zijn.

Zin van het leven....
? zin van het leven??? kan eht niet helemaal volgen...

Citaat:

de enige filosofische vragen die ertoe doen zijn vragen waar een antwoord op te vinden is, die verifieerbaar zijn.

Materie bewust. Maar das niet alleen waar filosofie uit bestaat...(meningsberust)


ik citeer slechts... meningsbewust lijkt me in bepaalde gevallen (hoewel niet niet direct) verifieerbaar.

Citaat:

nou zijn vragen als: [edit]Jezus[/edit] echt de zoon van God? en: christendom een fout/leugen, : islam en de koran genept? : de bijbel slechts een leuk verhaal? vragen waar wij geen antwoord op kunnen geven, en die misschien zelfs wel onzinnig zijn (niet allemaal) maar die we niet zomaar terzijde kunnen schuiven, omdat we zoeken naar een wereldbeeld. dit is trouwens ook niet alleen een filosofie forum, maar ook een levensbeschouwelijk, en misschien komt iemand met een antwoord, of kun je een antwoord kiezen dat je aanstaat, tussen de gegeven.

De bijdel de Koran enz zijn uiteindelijk dezelfde boeken, omdat ze allemaal van uit het zelfde principe handelen... Tevens zijn er heel veel overeenkomsten in de verhalen, en zijn sommige verhalen zelfs indentiek aan elkaar...
Maar het zijn nog steeds verhalen, van een geschiedenis, en verhalen worden geinterpeteerd naar zijn tijd, om de zoveel jaar is er een nieuwe uitgave van de bijbel, over 100 jaar was Jezus een Hippy en Mohammed een schaapsherder ofzo...


beetje voorzichtig, tegenwoordige bijbelvertalingen grijpen zoveel mogelijk terug op de oudste geschriften (dode zee rollen) de interpretatie veranderd inderdaad, maar zo weinig mogelijk, er wordt niet licht mee omgesprongen. de Koran en de Bijbel zijn hetzelfde omdat mohammed grote bewondering had voor 'de mensen van het boek' de eerste christenen.

Citaat:

daar hebben we het doel van alle stellingen en vragen: tot rust en vrede (en geluk?) komen in een antwoord dat je aanstaat.
de waarheid is hier (nogmaals) niet te achterhalen. (intuitief twijfelen we gewoon niet genoeg aan het socratische gesprek )

Vanuit het Spartaanse tijdperk waarop je nu terug valt, gingen ze ook uit vanuit een geloof en een god. Echter de twijfel was er toen ook al, en twijfel zou men altijd hebben, want we willen bevestiging op elk mogelijke manier.


uhm... ik had het over het socratische gesprek, daarbij doelde ik op de discussievorm die zo'n beetje gebezigd wordt op dit forum, niet over de inhoud van de gesprekken.
maar twijfel hebben we inderdaad. over God, over de discussievorm en zelfs over het feit of we al dan niet moeten discussieren...



__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 18:18
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline

c) wat is er mis mee om te discusseren over het geloof? op die manier hoor je andere meningen en leer je godsdienst vanuit een breder perspectief te bekijken. tenminste dat vind ik. ik vind het eigenlijk best goed en ook nuttig dat er over iets wat voor veel mensen heel belangrijk is zo gepraat kan worden...

groetjes! sublime

[/B][/QUOTE]

er is niks mis mee maar meer dan 75% van de topics hier gaat er over...
__________________
~**~*!!!sToEiKoEiEn AaN dE mAcHt!!!*~**~
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 18:22
pienie
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:

c) wat is er mis mee om te discusseren over het geloof? op die manier hoor je andere meningen en leer je godsdienst vanuit een breder perspectief te bekijken. tenminste dat vind ik. ik vind het eigenlijk best goed en ook nuttig dat er over iets wat voor veel mensen heel belangrijk is zo gepraat kan worden...

groetjes! sublime

er is niks mis mee maar meer dan 75% van de topics hier gaat er over...[/B][/QUOTE]


En ik vind jou antwoord nog het beste ...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 19:44
Floef
Floef is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Maare, je kan tegen mij alles zeggen. Ik zal nooit geloven dat er een God is. Volgens mij is dat bij bijna alle atheisten..

En als je gelooft kan volgens mij ook niemand je overtuigen dat er GEEN God is..

Maar Floef, kan iemand jouw overtuigen dat het gene wat jij gelooft onjuist is?
Naja, kijk ik ga zelf wel naar een alternatief kerkcafe. Waar we discussieren over geloof, belangrijke dingen in het leven, dus waardes, de maatschappij, stil staan bij dingen, bij jezelf, verwonderen over dingen. Er komen mensen die helemaal niet in een God geloven en natuurlUk ook mensen die wel iets 'God' genoemd hebben. In ieder geval: er is openheid.

Soms heb ik zelf het idee dat er meer is. Gevoelens en gedachtes kunnen niet alleen maar iets chemisch zijn. Sowieso is alles 1 groot wonder. En tis maar net wat je God noemt. Daarnaast zit ik op school en heb ook met de wetenschap en zijn meetbare modellen te maken. Alles is tegenstrijdig en ik probeer een beetje daar mijn weg in te vinden...

[Dit bericht is aangepast door Floef (01-02-2002).]
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 19:45
Floef
Floef is offline
En trouwens: een interessanter forum begint bij jezelf...


... >
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 23:14
Hannibal
Hannibal is offline
Omdat we allemaal een soort spirituele drang in onszelf hebben om te weten wie we zijn, en wat wie hier doen. Door erover te praten laat je duidelijk zien dat je op zoek bent. Wie niet op zoek is is lui. Het is van levensbelang na te denken over je bestaan. Het is de enige verplichting die mag worden verwacht als dank voor het leven dat je hebt gekregen.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 23:15
Rhinus
Rhinus is offline
Ehhh, ik ben wel op zoek, maar toch ONTIEGELIJK lui..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 23:26
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:

c) wat is er mis mee om te discusseren over het geloof? op die manier hoor je andere meningen en leer je godsdienst vanuit een breder perspectief te bekijken. tenminste dat vind ik. ik vind het eigenlijk best goed en ook nuttig dat er over iets wat voor veel mensen heel belangrijk is zo gepraat kan worden...

groetjes! sublime

er is niks mis mee maar meer dan 75% van de topics hier gaat er over...[/B][/QUOTE]

daar is imo nix slechts aan, het laat alleen duidelijk zien hoeveel mensen er mee bezig zijn, zelfs als ze zeggen niet te geloven. blaakbaar denken atheist ook veel over het geloof na en dat vind ik alleen maar goed, zoiets moet je aanmoedigen vind ik
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 00:02
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Discussiëren met een boek is per definitie zinloos. Aan de andere kant, sinds wanneer wordt de filosofie beoordeelt op praktisch nut?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 11:21
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
[quote]Demon of Fire schreef:
[b]
De bijbel is vast en zeker een leuk boekje, met een heel hoog moraal gehalte, maar dat is het...en niks meer.
God heeft niet bestaan...en hij heeft het heelal niet gemaakt.

Daar valt over te discussiëren.
Er zijn niet veel aanwijzingen voor het al dan niet bestaan van een hogere macht. Ik blijf bij het agnosticisme, de mens kan geen kennis bezitten over "hogere machten".

Citaat:
Demon of Fire schreef:
En hoe kun je respect hebben voor iets wat zich schuldig gemaakt heeft aan volkerenmoord, inquistities, slavernij, onderdrukking, kruistochten etc.
Je kunt je inderdaad afvragen of de hedendaagse georganiseerde religie daarvoor verantwoordelijk kan worden gehouden. Maar dan nog, het geloven in een god heeft daar niets mee te maken. Als dat geloof wordt uitgedragen met liefde en tolerantie, is daar niets mis mee.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 11:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
pienie schreef:
Waarom word er zoveel over God en Jezus en dat hele bijelse gebeuren gediscusieerd?!...
Het houdt de mensen bezig. En iedereen heeft z'n eigen mening, we zullen het nooit allemaal met elkaar eens zijn. Discussies over religie vormen nu eenmaal een groot onderdeel van dit forum. Wie zich daar aan stoort, moet zelf maar wat interressante topics verzinnen. Ik zal er een beetje op letten dat er niet te veel dubbele topics komen, maar ik ben niet echt van plan te gaan snoeien in de onderwerpkeuzes.

__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.