Oud 23-05-2005, 19:51
phink
Avatar van phink
phink is offline
'n simpele vraag; wie heeft er wel 's bloed laten prikken, en zoja; is het erg pijnlijk...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:54
Mara
Mara is offline
Ja, wel gedaan, en nee, het is niet pijnlijk. Als je het eng vindt kijk je even de andere kant op, je voelt er niks van.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja, al heel erg vaak, en nee, het doet geen pijn. Het kan wel even vervelend zijn als je niet van prikken houd, maar dan kun je idd de andere kant op kijken
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:09
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-05-2005 @ 19:54 :
Ja, wel gedaan, en nee, het is niet pijnlijk. Als je het eng vindt kijk je even de andere kant op, je voelt er niks van.
Je voelt het wel. Echt pijnlijk is het niet, als ze tenminste een beetje kunnen prikken (wat meestal wel het geval is hoor). Ik ben er zelf alleen wel doodsbang voor, maar goed. Het is niet vreselijk pijnlijk iig.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het is maar een prikje hoor. Hoe kan je nu uberhaupt denken dat dat "heel pijnlijk" is.
Het verschilt wel per prikker: bij de een voel je niks, bij de ander voel je wel een prik. Maar 't is zo weer voorbij toch?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:20
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
je voelt het wel even ja...maar tis no big deal
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 23-05-2005 @ 20:09 :
Je voelt het wel. Echt pijnlijk is het niet, als ze tenminste een beetje kunnen prikken (wat meestal wel het geval is hoor). Ik ben er zelf alleen wel doodsbang voor, maar goed. Het is niet vreselijk pijnlijk iig.
Dan kan mijn huisarts zeker uitzonderlijk goed prikken, ik voel nooit wat bij hem.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:26
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-05-2005 @ 20:15 :
Het is maar een prikje hoor. Hoe kan je nu uberhaupt denken dat dat "heel pijnlijk" is.
Het verschilt wel per prikker: bij de een voel je niks, bij de ander voel je wel een prik. Maar 't is zo weer voorbij toch?
Hoe ik kan denken dat "het heel pijnlijk is"?
Omdat ik als de dood ben voor die naald alleen al
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-05-2005 @ 20:24 :
Dan kan mijn huisarts zeker uitzonderlijk goed prikken, ik voel nooit wat bij hem.
Ik ben geprikt door heel veel verschillende mensen, en het verschilt echt per prikker. Bij sommige denk je echt "auw, hou op", en bij de ander denk je "oh,"ben je al klaar?"


Ennehm tip voor de topicstarter: zeg tegen de prikker dat je bang voor naalden bent. Ik zeg ook altijd "ik kan hier niet zo goed tegen hoor". Dan praten ze vaak wat en wordt je afgeleid.
Of als je er echt niet tegen kan: vraag of je liggend geprikt mag worden. Dan word je minder snel flauw
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:31
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
bij ons int ziekenhuis priokken ze dagelijks en dan komen ze met zo een studentje aanzetten die 3 keer mis prikt
maar als de mensen aangeven moeilijk te prikken zijn/ bang e.d dan komt er een "getrainde"
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:33
phink
Avatar van phink
phink is offline
Mag trouwens de huisarts zelf prikken? Of moet dat perse in 't ziekenhuis?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
phink schreef op 23-05-2005 @ 20:33 :
Mag trouwens de huisarts zelf prikken? Of moet dat perse in 't ziekenhuis?
Ligt eraan waarvoor je prikt, ligt eraan of je huisarts dat vaker doet (een stuurt je door naar prik/bloedcentrum, ander prikt nog wel eens zelf)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:39
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-05-2005 @ 20:35 :
Ligt eraan waarvoor je prikt, ligt eraan of je huisarts dat vaker doet (een stuurt je door naar prik/bloedcentrum, ander prikt nog wel eens zelf)
Als je prikt gwoon om te gaan laten onderzoeken of er iets mis is...?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
phink schreef op 23-05-2005 @ 20:39 :
Als je prikt gwoon om te gaan laten onderzoeken of er iets mis is...?
"iets mis" lijkt me nogal logisch, je gaat niet voor je lol prikken.

Een simpel testje kan de dokter zelf nog wel prikken en opsturen, maar echt ernstigere dingen doen ze toch in 't ziekenhuis denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:42
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-05-2005 @ 20:24 :
Dan kan mijn huisarts zeker uitzonderlijk goed prikken, ik voel nooit wat bij hem.
Ik zeg niet dat het pijn doet, ik voel ook zeker wel verschil tussen de een en de ander, maar ik voel altijd wel iets. Net zoals je een aanraking voelt. Bij sommigen doet het bij mij ook echt pijn.
Ik vond dat ik dat wel ff moest zeggen, want ze hebben zo vaak tegen mij gezegd "je voelt er niks van" terwijl dat gewoon wel altijd zo was bij mij. En als ik vraag of je er iets van voelt wil ik ook de waarheid weten.

Oh en dat met die studentjes, ik heb een keer bij een operatie een studentje gehad, terwijl ik al zo bang was en ze dat wisten. Prikte ie mis. Behoorlijk pijnlijk. Maar goed, prikken om je onder narcose te laten gaan zijn sowieso veel pijnlijker dan bloedprikken.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
zovaak gehad, je voelt er bijna niets van... eventjes een prikje...
Er is wel een keer verkeerd geprikt bij mij, dat was niet zo heel prettig
Maar meestal is het zo gebeurt en geheel pijnloos
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:02
Verwijderd
Bloedprikken is niet pijnlijk, soms zelfs gevoelloos, maar je kunt wel voelen dat er iets door je huid gaat, of dat pijn is...niet echt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-05-2005 @ 20:24 :
Dan kan mijn huisarts zeker uitzonderlijk goed prikken, ik voel nooit wat bij hem.
Ik ben al best een aantal keer geprikt en het heeft altijd (een beetje) pijn gedaan. Van 'niet voelen' was in ieder geval absoluut geen sprake bij mij.

ik vind het btw altijd vervelender om dat bloed eruit te voelen lopen. Iemand die dat ook heeft?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:03
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Ja wel een aantal keer. Bij mij is het zo erg dat zodra ik besef dat het dan echt tijd is, mijn aderen zich gaan "verstoppen" ze zijn dan nauwlijks zichbaar.

Persoonlijk vind ik het een ramp. Dus vind ik het erg pijn doen, maar dit zit tussen mijn oren omdat ik het eng vind.

Citaat:
Balance schreef op 23-05-2005 @ 21:02 :

ik vind het btw altijd vervelender om dat bloed eruit te voelen lopen. Iemand die dat ook heeft?
Dat voel ik al niet eens meer, ik raak in een soort trance met mijn ogen heel fijn dichtgeknepen en kom er drie uur later na de gebeurtenis pas weer uit.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:05
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik ga er al van hyperventileren als ik er alleen al aan denk.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:14
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Eerste keer is ff spannend, na hmm bij mij was het denk ik 3 keer is er niks meer aan.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:15
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ja hier!

nee het is niet pijnlijk als alles goed gaat.
Maar als je aders moeilijk te vinden zijn gaat de prikker heel erg met die naald poeren en 3x opnieuw prikken en dat doet wel erg zeer.

maar wees niet bang, het gaat bijna altijd goed
__________________
That ís a tasty burger!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:35
Shyra
Avatar van Shyra
Shyra is offline
Elke week.
En nee, er is niets aan.
Je voelt wel wat, maar is niet echt akelig pijnlijk.
Gewoon andere kant op kijken en wat kletsen met prikker/prikster als je het eng vindt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:55
sjefke
sjefke is offline
Ja al een paar keer laten prikken doet geen pijn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:57
Verwijderd
ja, ik vond het een beetje pijn doen, heel even

Ik ben ook vaak zenuwachtig als ik geprikt wordt maar als je gewoon bedenkt dat het zó voorbij is en als je de andere kant op kijkt als de naald erin gaat, valt het allemaal heel erg mee
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-05-2005 @ 21:02 :
ik vind het btw altijd vervelender om dat bloed eruit te voelen lopen. Iemand die dat ook heeft?
Dat voel ik niet eens
Ik vind het vervelender om te zien dan het gevoel
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:23
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-05-2005 @ 22:05 :
Dat voel ik niet eens
Ik vind het vervelender om te zien dan het gevoel
Dan moet je er niet naar kijken..
Ik heb al heel vaak (en veel) bloed moeten laten prikken, ik merk er niks van. Bij ons doet nooit de huisarts het, moet altijd naar het Groene Kruis. En als je bang bent, zeg het gewoon, dan proberen ze je op je gemak te stellen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:40
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb het meerdere keren laten doen, toen ik klein was. En in mijn beleving deed het geen pijn. Als je er niet tegen kan: kijk niet!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:52
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
phink schreef op 23-05-2005 @ 19:51 :
'n simpele vraag; wie heeft er wel 's bloed laten prikken, en zoja; is het erg pijnlijk...
* steekt vinger op *


welnee stelt nix voor
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:23
Verwijderd
Ben zelf tientallen keren geprikt in ziekenhuis e.d. maar merkte er bijna niets van. Enige wat ik had was dat het een beetje 'warm' leek te worden, maar het doet absoluut geen pijn...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
phink schreef op 23-05-2005 @ 20:33 :
Mag trouwens de huisarts zelf prikken? Of moet dat perse in 't ziekenhuis?
Een huisarts heeft geneeskunde gestudeerd + een specalisatie gevolgd.. Als-ie bevoegd en bekwaam is, mag hij intraverneus bloed afnemen.. Dat mag zelfs een verpeegkundige..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:41
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Hebben we het hier over een redelijke hoeveelheid bloed voor uitgebreid onderzoek of een simpel ijzergehalte prik in de vinger prikje?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:42
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
phink schreef op 23-05-2005 @ 19:51 :
'n simpele vraag; wie heeft er wel 's bloed laten prikken, en zoja; is het erg pijnlijk...
ik heel vaak, heb elf een paar maanden lang elke week bloed moeten laten prikken toen ik 8 was, en toen vond ik het zelf leuk (ik kreeg zo'n stoere clown pleister ). En vorige week nog een keer voor iets.

Het doet absoluut geen pijn
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 11:05
Verwijderd
Ik vind het absoluut niet pijnlijk, maar wel heel erg eng. Dus ik kijk de hele tijd de andere kant op, zodat ik de naald niet hoef te zien. Dan is het zo voorbij.
Het gebeurt weleens dat ze verkeerd prikken en dat je dan nog een week met een blauwe plek op je arm loopt (gelukkig zelf nooit gehad).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 11:25
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Afgelopen vrijdag nog.

Nee is niet pijnlijk, alleen een eng idee vind ik. Dus ik kijk altijd even de andere kant op
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 13:07
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik vind bloedprikken helemaal niet erg en ik kijk er ook gewoon rustig naar, ik vind t wel interessant eigenlijk.
een tijd geleden hadden ze door mn ader heen geprikt en toen heb ik n week lang met n supergrote bloeduitstorting op mn arm rondgelopen, ik leek net n verslaafde.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 13:18
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ga fluitend naar binnen en kom fluitend weer naar buiten.
Vind het prachtig om die mooie diep rode kleur in het buisje te zien lopen.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 13:20
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
pijn nee het is zoals bij suiker een gemeen prikje
al vond ik suiker (boven in je vingertopje) pijnlijker
bloedprikken is niets
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 14:31
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
phink schreef op 23-05-2005 @ 19:51 :
'n simpele vraag; wie heeft er wel 's bloed laten prikken, en zoja; is het erg pijnlijk...
Het is niet echt pijnlijk, je voelt alleen even dat de naald je arm in gaat en dat doet even 2 seconden pijn. Ik kijk alleen wel altijd de andere kant op, want ik hoef het niet te zien

Na die tijd is je arm trouwens wel even stijf, maar dat gaat wel weer over.

*heeft net uurtje geleden bloed laten prikken, en de bloedprikmevrouw prikte mis *
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 16:17
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 23-05-2005 @ 23:41 :
Hebben we het hier over een redelijke hoeveelheid bloed voor uitgebreid onderzoek of een simpel ijzergehalte prik in de vinger prikje?
Het gaat hier om een onderzoek om te kijken of er "iets"mis is... Dus nog geen idee hebben waar je naar aan het zoeken bent
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:31
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
phink schreef op 24-05-2005 @ 16:17 :
Het gaat hier om een onderzoek om te kijken of er "iets"mis is... Dus nog geen idee hebben waar je naar aan het zoeken bent
wat heb je dan ?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:54
phink
Avatar van phink
phink is offline
Dat weten we dus nog niet

Maar ik heb een soort van epilepsie/hyperventilatie gehad...en nou wil mijn moeder dat ik bloed laat prikken om te kijken wat er mis is...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:37
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Het is wel ff pijnlijk, maar na 5 seconden niet meer.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:39
Verwijderd
Ja. Nee. Niet heel erg pijnlijk maar je voelt het wel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:19
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
phink schreef op 24-05-2005 @ 17:54 :
Dat weten we dus nog niet

Maar ik heb een soort van epilepsie/hyperventilatie gehad...en nou wil mijn moeder dat ik bloed laat prikken om te kijken wat er mis is...
wat gebeurde er precies ?
en wat zei de dok ?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:37
allempie
allempie is offline
Ik heb één keer bloed moeten laten prikken, en de prik op zichzelf was niet echt pijnlijk, maar mijn aders waren heel dun of zo, dus die vrouw ging zitten duwen en porren en dergelijke, en dat was wel nogal pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:41
Liews
Liews is offline
Ik heb vorige week bloed laten prikken, ik was echt onwijs zenuwachtig, vond t vet eng, maar ik zat beetje met die vrouw te praten en ik voelde er echt bijna niets van, je voelt natuurlijk wel een prikje, maar het is veel minder pijnlijk dan een prik in je bovenarm ofzo!!
De blauwe plek die ik er aan over hield deed ff meer pijn
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:24
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
En als je echt bang bent voor de pijn kan je altijd nog een emla zalf pleister plakken voor het prikken

Maar nee ik vond het niet echtpijn doen, maar het ligt er vind ik wel sterk aan wie je prikt...
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:46
Vitamintje
Vitamintje is offline
al heel vaak, en ik voel er bijna niks van
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 12:20
W1A
Avatar van W1A
W1A is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-05-2005 @ 20:27 :
Ik ben geprikt door heel veel verschillende mensen, en het verschilt echt per prikker. Bij sommige denk je echt "auw, hou op", en bij de ander denk je "oh,"ben je al klaar?"


Ennehm tip voor de topicstarter: zeg tegen de prikker dat je bang voor naalden bent. Ik zeg ook altijd "ik kan hier niet zo goed tegen hoor". Dan praten ze vaak wat en wordt je afgeleid.
Of als je er echt niet tegen kan: vraag of je liggend geprikt mag worden. Dan word je minder snel flauw
Precies!

Ik heb het ook even van te voren gezegd en toen hebben ze tijdens het prikken tegen me gepraat. Ik heb ook even naar de andere kant gekeken.

Een ander meisje dat ik ken, is tijdens het prikken op een tafel gaan liggen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn na bloed prikken
Daantje_0705
11 18-04-2009 17:56
Lichaam & Gezondheid Bloed prikken
pingu_
3 05-12-2008 18:39
Lichaam & Gezondheid bloed prikken
Phenobarbidoll
10 09-03-2008 18:17
Lichaam & Gezondheid Bloed prikken
Neiu
27 04-01-2006 19:16
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Bloedprikken
Verwijderd
16 04-02-2003 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.