Oud 14-10-2008, 10:02
profieltje
profieltje is offline
welk profiel wordt dit ?

gewenste vakken

nederlands engels maatschappijleer gescheidenis biologie scheikunde extra vreemde taal en aardrijkskunde ?

ik hoop op CM : - )

ik wil een profiel zonder natuur en wiskunde maar met biologie en scheikunde

wie weet dit of heeft advies

ga nl. beginnen op de vavo en zit dus met profielkeuze in de knup
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2008, 13:51
TFS!
TFS! is offline
Als je CM wilt doen, moet je biologie en scheikunde als keuzevakken nemen, en aardrijkskunde als maatschappijvak.
Je kan ook NG doen, maar dan heb je wel wiskunde A of B erbij (geschiedenis en extra vreemde taal als keuzevakken). Wat een rare combinatie van vakken trouwens, waarom deze?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 18:51
StudentOnbekend
Avatar van StudentOnbekend
StudentOnbekend is offline
Je hebt toch altijd sowieso wiskunde? Bij CM wiskunde A1, bij EM A2, bij NG wiskunde B1 en bij NT B2... zo was het 3 jaar geleden toch nog in ieder geval.
__________________
Alles over diergeneeskunde studeren in België: http://studentonbekend.nl
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:31
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Nee, vanaf 2008 is wiskunde een keuzevak....slechte zaak
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 21:39
Verwijderd
Op het VWO zit het nog steeds bij elk profiel inbegrepen. Dus ook als je dat via vavo doet, lijkt me. Niveau staat trouwens nergens vermeld door TS.

En het is sinds 2007.

Laatst gewijzigd op 14-10-2008 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 08:15
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
wiskunde A1 en B1 enzo is ook afgeschaft. Je hebt nu wiskunde A, B, C en D.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 10:03
profieltje
profieltje is offline
Citaat:
Als je CM wilt doen, moet je biologie en scheikunde als keuzevakken nemen, en aardrijkskunde als maatschappijvak.
Je kan ook NG doen, maar dan heb je wel wiskunde A of B erbij (geschiedenis en extra vreemde taal als keuzevakken). Wat een rare combinatie van vakken trouwens, waarom deze?
Vreemd.. mwah.. ik doe het heel gericht op mijn vervolgopleiding. Ik ga niet worstelen met vakken die mij niet liggen (vooral natuurkunde, wiskunde zou redelijk gaan maar wel een hele kluif, en echt nodig heb ik het niet, maar wiskunde is niet zozeer het struikelblok wel natuurkunde)

Maar wel goed antwoord ! daar kan ik wat mee !
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 10:06
profieltje
profieltje is offline
Citaat:
Op het VWO zit het nog steeds bij elk profiel inbegrepen. Dus ook als je dat via vavo doet, lijkt me. Niveau staat trouwens nergens vermeld door TS.

En het is sinds 2007.

vavo zijn ook losse vakken.. Sommige vakken kan ik komend examenjaar al examen in doen omdat ik al eindexamen niveau heb voor die vakken. Je bent niet verplicht om de hele havo op de vavo te volgen, het gaat per vak..Kost genoeg
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 12:25
Alyssia
Alyssia is offline
Wiskunde D? Ik dacht het niet... volgens mij was het CM wiskunde C, EM&NG wiskunde A en NT wiskunde B, iig op vwo. Op havo kon je geloof ik bij CM wiskunde laten vallen.. maar dat vind ik eigenlijk gewoon dom. ^^" Maar daar gaat het niet om.

@ TS: als je scheikunde in je pakket wil, is het écht wel handig om wiskunde te kiezen! De ervaringen van mijn vrienden die scheikunde deden, was dat je daar bijna nog meer rekende dan bij wiskunde. Ik zou als ik jou was NG kiezen, met dan gs en een vreemde taal als extra vakken. Dan heb je ook wiskunde A. Natuurkunde zit bij NG niet standaard in het pakket. Ik zou trouwens ook je mentor/decaan/wie dan ook die daar over gaat spreken, want die hebben daar toch op zich meer verstand van dan wij.
Verder heb ik niet zo heel veel verstand van de nieuwe tweede fase, ik doe namelijk nog net de oude. (A6)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 16:30
Verwijderd
Citaat:
welk profiel wordt dit ?

gewenste vakken

nederlands engels maatschappijleer gescheidenis biologie scheikunde extra vreemde taal en aardrijkskunde ?

ik hoop op CM : - )

ik wil een profiel zonder natuur en wiskunde maar met biologie en scheikunde

wie weet dit of heeft advies

ga nl. beginnen op de vavo en zit dus met profielkeuze in de knup
Heb je al enig idee wat voor vervolgopleiding je wil doen? Praktisch alle betaopleidingen vereisen wiskunde en natuurkunde
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 08:22
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik zou erg oppassen met het uitsplitsen van de exacte vakken. Ze ondersteunen elkaar namelijk heel erg, en je hebt altijd wat aan vakken als Latijn. Het klinkt een beetje of je aardwetenschappen ofzo wil gaan doen? Dan heb je natuurkunde zelfs nog meer nodig. En Wiskunde is volgens mij verreweg het belangrijkste vak wat op school gegeven wordt, omdat het niet alleen om wiskunde kennis gaat, maar ook om een manier van denken.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 14:12
TFS!
TFS! is offline
Ik nam aan dat je Havo ging doen, omdat je anders al een keer eerder een profielkeuze had moeten maken.
Als je zelf de profielkeuze wil bekijken, moet je maar even kijken op wikipedia, bij havo, of vwo.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 18:46
Anna17J
Anna17J is offline
De volgende vakken heb je (waarschijnlijk) sowieso: Nederlands, Engels, Lichamelijke Opvoeding, CKV, Letterkunde.

Natuur en Gezondheid heeft als profielvakken;
Wiskunde A/B (ik weet niet zeker of je daar uit kunt kiezen, ik dacht dat je B moest hebben!).
Scheikunde
Biologie

Natuur en Techniek heeft als profielvakken;

Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde

Economie en Maatschappij heeft als profielvakken;

Wiskunde A of B
Economie
Aardrijkskunde (is bij mij het geval, ik weet niet zeker of dat bij iedere school zo is!!)
Geschiedenis

Cultuur en Maatschappij heeft als profielvakken;

Geschiedenis
Wiskunde A of C (niet verplicht als Havoër!).
Economie/Maatschappijwetenschappen/aardijkskunde (afhankelijk van de school en wat het aanbiedt in het vaste verplichte profiel, vraag het dus na!).

Op mijn school is met HAVO CM een moderne vreemde taal (Frans of Duits) verplicht. Terwijl dit bij de overige profielen niet verplicht is. Let hier goed op.

Daarnaast kan een kunstvak (beeldend of drama?) verplicht zijn + de bijbehorende kunstgeschiedenis.

Wat jij zegt is; Nederlands, Engels, Maatschappijleer = allemaal verplicht en dus niet van toepassing op de profielkeuze.
Geschiedenis + vreemde taal + aardrijkskunde = kan heel goed CM zijn.
Biologie en Scheikunde = vakken van NG en NT.

Je hebt altijd een extra eindexamenvak te kiezen. Daar kun je dus prima Biologie of Scheikunde in verwerken. Daarnaast heb je nog een Vrije Deel wat je moet opvullen; ook dit mag een vak uit een ander profiel zijn, voor zover ik weet.

Ik raad je aan goed te gaan praten met docenten en met de planning. Het moet wel allemaal passen natuurlijk. Ik denk dat CM opzich wel haalbaar is met de vakken die je wilt, maar dat vergt wel even doorzettingsvermogen, flexibiliteit waarschijnlijk ook en gewoon even goed tijd om het allemaal uit te zoeken.
Als je een bepaalde studie wilt gaan doen, moet je even kijken of daarvoor vakken of profielen verplicht worden gesteld.

De bovenstaande profielvakken berusten op de informatie van sites en mijn eigen kennis van de Tweede Fase (waarvan ik bij de eerste groep van de nieuwe tweede fase behoor!).

Ik wens je veel succes bij het maken van een juiste profielkeuze!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine --->blabla een nieuwe FOTOTOPIC !!!! <---
Secreet
346 06-01-2003 06:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.