Oud 22-06-2014, 17:39
Thebestofgirl96
Thebestofgirl96 is offline
Hallo,

Ik ben 2 weken geleden 18 geworden. Moet ik me in de gemeente eerst in laten schrijven voor ik uit huis kan en op mezelf kan gaan wonen over paar jaar? Want als ik naar de site van me gemeente ga om me in te schrijven vragen ze ook voor welk huis. Hopelijk kan iemand mij info geven over hoe dat werkt inschrijven

Laatst gewijzigd op 23-06-2014 om 15:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2014, 17:00
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Schrijf je in bij een paar woningstichtingen. Bij de gemeente moet je je pas ergens inschrijven als je gaat verhuizen. Dus even googlen en je hebt zo een paar woningstichtingen in je buurt gevonden lijkt me.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 01-07-2014, 14:45
Ivo
Ivo is offline
Je moet je ook niet inschrijven bij de gemeente, maar bij woningcorporaties.

Vaak is er één inschrijfpunt waar je je voor alle corporaties in de stad/regio kunt inschrijven, bijvoorbeeld Woningnet.nl
Met citaat reageren
Oud 02-07-2014, 23:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als je je inschrijft bij je gemeente is dat iets anders dan inschrijven bij de woningbouw.

Je schrijft je in bij de gemeente zodat de gemeente weet waar je woont etcetera. Tenzij je verhuist hoef je je niet in te schrijven bij de gemeente, dat hebben je ouders (als het goed is) al gedaan.

Je kunt je inschrijven bij de woningbouwvereniging voor een woning. Omdat er vaak wachtlijsten zijn, kan het geen kwaad om je nu vast in te schrijven. Kijk dan ook of er meerdere verenigingen in je gemeente actief zijn, en of je je ergens centraal kan inschrijven (ipv voor iedere vereniging apart). Inschrijven kost meestal een paar tientjes per jaar.

Iedere stad heeft andere verenigingen, dus als je bijvoorbeeld verwacht in een andere stad te gaan wonen (bijv. vanwege studie of werk) kun je je daar ook alvast inschrijven.

En denk er aan dat voor sociale huurwoningen tegenwoordig strenge inkomensgrenzen gelden! Je komt niet zomaar voor een woning in aanmerking, je mag niet te weinig maar ook niet te veel verdienen. Dat zal nu nog meevallen, maar het kan dat je over een paar jaar zoveel verdient dat je niet meer in aanmerking komt voor de laag geprijsde woningen. Ook zijn er vaak leeftijdseisen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd.
Kraai
27 26-11-2012 17:50
De Kantine De dames van DK zijn hitsaaig #928
Martiño
501 25-03-2010 22:31
Werk, Geld & Recht Op mezelf wonen..
LFisch
53 03-04-2008 12:40
Verhalen & Gedichten De laatste watermolen
Reynaert
11 06-07-2005 00:05
De Kantine Wat staat er onder jouw ctrl-v? #98762
Sjoerd
500 23-03-2005 15:42
ARTistiek het Huis met de Bewoners
Woodstock
8 13-10-2001 13:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.