Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 18:11
brent
brent is offline
Geachte deskundigen,

Is er iemand die onderstaand naar Nederlands kan omzetten?
Dank,
Brent

"Et haec quidem divinae patientiae species quasi de longinquo fors ut de supernis aestimetur".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2007, 19:22
tigertje
tigertje is offline
hoewel ik geen deskundige ben, heb ik toch geprobeerd een poging te wagen. Omdat ik er niet helemaal uit kwam heb ik ook nog een gegoogled. en als je goed zoekt is het te vinden. Het komt uit één van de boeken van tertullianus(voor meer de tekst van deze man http://www.tertullian.org/)

Dit stuk tekst komt uit het boek de patientia of te wel over het uithoudingsvermogen(het verdragen)
o, ja hier de vertaling van het engels/latijn(In het Engels:and this species of the divine patience indeed being, as it were, at a distance, may perhaps be esteemed as among things too high for us)

En deze aanblik/verschijning van het goddelijke uithoudingsvermogen moet misschien geschat worden alsof het, als het ware zeker op een afstand is, tussen de dingen is die voor ons te hoog zijn.

Ik vond het lastig om het te vertalen vanuit het latijn en vanuit het engels dus aanvullingen zijn welkom
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 20:04
brent
brent is offline
Geachte deskundige,

Erg lief van je om zo snel te reageren. Evenzo wil ik je met graagte bedanken voor je moeite!

Merci,
Brent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen conjunctivus
Mik-mother
10 13-03-2002 18:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.