Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2009, 08:27
Vinyard
De laatste tijd hebben wij op de Hogeschool nogal problemen met het inloggen op VPN. Er kunnen namelijk maar een beperkt aantal gebruikers op VPN. Nu hebben wij voor onze studie internet nodig, aangezien we veel bij databases moeten op internet. Dus soms moet je gewoon het 20x proberen (of langer) en als je dan net inlogt op het moment dat er eimand uitlogt ben je binnen.

Nu begint dit behoorlijk irritant te worden, en is het idee ontstaan om een programmatje te ontwikkelen die automatisch inlogt. En dat elke 3 seconden. Want dit probleem met VPN word waarschijntlijk niet snel opgelost. *helaas*

Wat ik van het programma wil:
- Contact maken met een programma dat is geinstallerd op de computer. (VPN) (VPN moet daarna inloggen)
- Vragen aan gebruiker wat hun inlogcode + wachtwoord is.
- Elke 3 seconden dat wachtwoord invullen op VPN en proberen in te loggen.

Het schrijven van dit programma moet voor mij niet zo heel moeilijk zijn. En ik denk dat ik het ook kan. Alleen ik heb geen idee hoe ik VPN zou moeten aanroepen via een script...

Misschien dat iemand daarmee kan helpen?

Ik wil hem het liefst gaan programmeren in Java omdat ik daar beter in ben.
(maar ik ken ook Python)

Groetjes,
Vinyard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2009, 10:56
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
Google eens op .bat bestanden...
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 14:38
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Ik heb eens gekeken naar die .bat files.
Alleen mijn school-laptop werkt niet op Windows.
Het is een Mac.

Dus dan heb ik er niet veel aan een .bat bestand.
Maar ik zal ze voor thuis wel leren.
Leuk idee, dat wel.

Groetjes,
Tripp (Vinyard)
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 18:43
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Het betere alternatief voor een batch-bestand (.bat/.cmd) is een (ba)sh-script voor Linux/Mac/Solaris, ...

Anyhow, ik weet niet of dat direct zou werken. Met een beetje geluk kan je op Mac wel aan de slag met automator (toch, dat is een soort eenvoudige vorm van scripten).

Anders zou ik in de eerste plaats proberen uitzoeken of je via de shell/terminal je VPN-programma kan aanroepen en eventueel meegeven wat je login-gegevens zijn (dat kan je op Linux toch uitvinden via 'man VPNprogramma' waarbij je VPNprogramma vervangt door de naam van je VPN-programma). Dat is de eenvoudigste manier, en je kan dan nog kiezen of je het via Python, een bash-script of Java doet, want alledrie kunnen gewoon commando's uitvoeren zoals je in je terminal zou doen. Ik heb echter te weinig ervaring met Mac om te kunnen zeggen hoe je alles het beste aanpakt.

Een andere mogelijkheid is kijken bij de maker van het programma of ze niets van SDK, API of libraries aanbieden voor dat programma die je vanuit Java/Python kan gebruiken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 18:43
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Het betere alternatief voor een batch-bestand (.bat/.cmd) is een (ba)sh-script voor Linux/Mac/Solaris, ...

Anyhow, ik weet niet of dat direct zou werken. Met een beetje geluk kan je op Mac wel aan de slag met automator (toch, dat is een soort eenvoudige vorm van scripten).

Anders zou ik in de eerste plaats proberen uitzoeken of je via de shell/terminal je VPN-programma kan aanroepen en eventueel meegeven wat je login-gegevens zijn (dat kan je op Linux toch uitvinden via 'man VPNprogramma' waarbij je VPNprogramma vervangt door de naam van je VPN-programma). Dat is de eenvoudigste manier, en je kan dan nog kiezen of je het via Python, een bash-script of Java doet, want alledrie kunnen gewoon commando's uitvoeren zoals je in je terminal zou doen. Ik heb echter te weinig ervaring met Mac om te kunnen zeggen hoe je alles het beste aanpakt.

Een andere mogelijkheid is kijken bij de maker van het programma of ze niets van SDK, API of libraries aanbieden voor dat programma die je vanuit Java/Python kan gebruiken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.