Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 21:42
leon-v
leon-v is offline
met welke redenen kan je je laten overplaatsen en wat zijn je rechten? Zag net dus de klassenindeling
wil echt gewoon in een andere klas!
__________________
2006: Leon-V. @ Dance Valley
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
leon-v schreef op 25-08-2003 @ 22:42:
met welke redenen kan je je laten overplaatsen en wat zijn je rechten? Zag net dus de klassenindeling
wil echt gewoon in een andere klas!
Goede topic, ik overweeg ook om naar een andere klas te gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:47
Thomas
Thomas is offline
Waarom probeer je het niet gewoon te regelen via het roosterbureau of allereerst bij je mentor. Daar zullen ze je vast een eindje op weg kunnen helpen. Als je echt een beetje kan onderbouwen waarom je naar een andere klas wilt, dan moet dat best kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:55
leon-v
leon-v is offline
oke hier zijn mijn redenen:
-negatieve sfeer in de klas
-ivm samenwerking werkstukken zit ik liever in een andere klas
-ik voorzie dat er problemen komen in de klas en ik ben altijd de lul dus daarom wil ik gewoon in een rustige klas komen.
__________________
2006: Leon-V. @ Dance Valley
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 21:57
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> School & Studie
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:04
leon-v
leon-v is offline
kan school zeggen van: je blijft gewoon lekker in de klas zitten waar je nu zit?
__________________
2006: Leon-V. @ Dance Valley
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:31
Verwijderd
Citaat:
leon-v schreef op 25-08-2003 @ 23:04:
kan school zeggen van: je blijft gewoon lekker in de klas zitten waar je nu zit?
ja, dan moet je er het beste van maken!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 07:23
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Gewoon melden dat je je klas niet leuk vind. Geldige redenen op geven (ik kan niet werken in z'n klas, ik word er onzeker door, dik het maar wat aan..) en meestal plaatsen je dan over, mits het uiteraard mogelijk is.

Ik heb in mijn examenjaar ook gewoon van duits-klas gewisseld. Ik had een tussenuur op het moment dat de "goede" klas duits hadden en zij hadden een tussenuur op het moment dat ik duits had. Alleen had ik echt een bitch als duits lerares en ik was al zo slecht in duits. Dus hebben ze me gewoon over gezet..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 07:43
Verwijderd
Bv. Zeggen dat het roostertechnisch voor jou aantrekkelijker is om in een andere klas te zitten
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:43
Verwijderd
je kan absoluut niet met de mensen in je klas opschieten en zo ben je niet in staat om je studiejaar naar behoren af te maken!!

dat lijkt me toch een gegronde reden!

xx suusjuhh
ps: succes!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:18
The Ox
The Ox is offline
In principe wordt niet iedereen zo maar in een andere klas gezet "omdat je je klasgenoten niet leuk vindt" of iets dergelijks. Bij het samenstellen van klassen wordt meestal al rekening gehouden wie bij wie in de klas komt, omdat de basisscholen dossiers opsturen met informatie. Overplaatsen gebeurt heel incidenteel, maar dan moet er wel een écht goede reden aan ten grondslag liggen.

De uitspraak: "Zeggen dat het roostertechnisch voor jou aantrekkelijker is om in een andere klas te zitten", slaat nergens op. Dacht je nu echt dat je in een andere klas gezet wordt, omdat je liever het eerste uur Nederlands hebt, in plaats van Wiskunde B?

"Kan school zeggen van: je blijft gewoon lekker in de klas zitten waar je nu zit?" Ja, dat kan school zeggen.

De redenen die je aangeeft zijn m.i. zwaar genoeg om een eventuele overplaatsing te rechtvaardigen. Ik zou zo snel mogelijk contact op nemen met de mentor. Ofwel de mentor die je afgelopen jaar had, danwel de mentor die je dit jaar krijgt. Wacht hier niet te lang mee.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 26-08-2003 @ 16:18:
De uitspraak: "Zeggen dat het roostertechnisch voor jou aantrekkelijker is om in een andere klas te zitten", slaat nergens op. Dacht je nu echt dat je in een andere klas gezet wordt, omdat je liever het eerste uur Nederlands hebt, in plaats van Wiskunde B?
Tuurlijk slaat het ergens op, als jij bij een andere klas 2 tussenuren hebt in plaats van 10 lijkt me het wel een reden om aan te voeren. Het gaat niet om vakken maar om praktische overwegingen zoals tussenuren.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:23
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 26-08-2003 @ 21:08:
Tuurlijk slaat het ergens op, als jij bij een andere klas 2 tussenuren hebt in plaats van 10 lijkt me het wel een reden om aan te voeren. Het gaat niet om vakken maar om praktische overwegingen zoals tussenuren.
10 tussenuren zal niet vaak voorkomen. Op basis van tussenuren wordt sowieso niet overgeplaatst.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 26-08-2003 @ 22:23:
10 tussenuren zal niet vaak voorkomen. Op basis van tussenuren wordt sowieso niet overgeplaatst.
Dan heb je onze school niet gezien, er zijn zat mensen met 9, 10 tussenuren. Op mijn school wordt het als geldige reden voor overplaatsing gezien, maar dat zal wel per school verschillen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:35
Verwijderd
Ik zat het laatste jaar in een rot klas (jaar ervoor ook, maar toen kon ik nog met 1 iemand goed opschieten, die bleef zitten ). Maar wisselen kon niet; was maar 1 E&M Havo klas
Dus toen ben ik wat gaan klagen en kreeg ik het voor elkaar dat ik sommige dingen alleen mocht doen (op de gang werken bv). De klas was echt afschuwelijk, allerlei drugsdealertjes en verwende troela's. Daarnaast spraken ze onderling nooit Nederlands, ook erg vervelend, vooral wanneer ze gaan smoezen en lachen..
Ben ook vaak bekogeld met gummetjes etc (doordat ik een 10 had voor Nederlands, de enige voldoende van de klas, vonden ze stom).
Maar goed, als je kan wisselen; zeker doen! Bij mij ging het gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:13
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 27-08-2003 @ 14:15:
Dan heb je onze school niet gezien, er zijn zat mensen met 9, 10 tussenuren.
Dan doet de roostermaker goed zijn werk...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 27-08-2003 @ 15:13:
Dan doet de roostermaker goed zijn werk...
Ja, hoewel het dit jaar wel heel erg is
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:34
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 27-08-2003 @ 15:57:
Ja, hoewel het dit jaar wel heel erg is
Dan zou een doorsnee gatenkaas nog spontaan gaan smelten van zo'n rooster...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht reiskostenvergoeding (juridisch)
Kwajongen
13 15-05-2006 15:34
Werk, Geld & Recht ziektewet
groovy
42 24-12-2005 13:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.