Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2002, 11:40
Crenope
Crenope is offline
Hallo,

Als het nou zo zou zijn, dat je niet bestaat, dat er geen ruimte is, dat er geen 3d bestaat. Als jij zelf dus niet bestaat, dat er alleen maar 1 stip is, wat alles bedenkt, bedenkt dat jij bestaat, jou gedachtes maakt, alles laat geloven hoe het gaat, alles laat gebeuren. Zonder dat wij weten dat er alleen maar 1 stipje is. omdat hij ons laat geloven dat er meer is dan een stip, hij laat ons geloven dat er dingen/ruimte/3d is.

Als je bedenkt dat je niet in eigen persoon bestaat, maar als je gaat bedenken om tegen die zin in te gaan, is dat ook al bedacht.

Maar stel dat er nou niks bedacht is. dat je alles zelf zou bedenken, zou je dan ervaringen kunnen door geven aan anderen?????????

Zouden er mensen ku nnen komen met ontzettend veel levens ervaring kunnen hebben, dat ze iemand makkelijk kunnen begrijpen?? want veel dingen draaien om ervaringen, om kennis (de ervaring dat je iets geleerd hebt) Kan je dingen door geven die niet tastbaar zijn. (als het tastbare dus zou bestaan)??????????

'groetje sNope
__________________
ik voel haat, ik voel liefde, en toch voel ik niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 11:57
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
het zou wel kunnen, maar dan zou je iemand moeten zoeken die bereid is levenservaringen van anderen als eigen te beschouwen, en dat zou niet snel gebeuren, want uiteindelijk zou je dan zoveel ervaringen hebben dat je niks meer hoeft te doen en dat zou volgens mij niemand willen.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 17:20
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik zie de noodzaak van die ene punt niet voor je verhaal. Ga daar eens op in.

Verder: Ja, in een subjectieve wereld is ervaring ALLES..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:51
Crenope
Crenope is offline
Hallo,

die punt, het kan van alles, misschien is er helemaal niet, misschien is er potje met voor ons knalgeleprut erin. Het kan alles zijn. je kan het zien als een god, je kan het dus gewoon als alles zien, Maar omdat we zelf niet weten of het echt zou is. kunnen we ook dus niet zeggen wat het zou zijn

Groetjes Irma CreNope
__________________
ik voel haat, ik voel liefde, en toch voel ik niet
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:09
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Vergeet gelijk alle dimensies, Crenope!, we kunnen enkel zeker zijn van ons bewustzijn (Descartes toonde dat aan). Dan leven wij in een Matrix, en de echte wereld is een ééndimensionale ruimte met tijd en 6 miljard bewustzijnen (en de dieren dan?). Is het dan nu een God die de bewustzijnen stuurt (Berkeley)?

REIE
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 22:36
Verwijderd
zoals het nu op mij overkomt, bedoel je of het mogelijk is een gevoel door te geven.
Dat is in ieder geval erg moeilijk. Het is oook wat veel mensen bezighoudt, want veel mensen kunnen hun gevoel niet uiten/overbrengen.

Je zult ook nooit kunnen controleren of het wel of niet mogelijk is, want ieder heeft zijn eigen subjectieve mening/gevoel/realiteit.

grtz - N
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie God is:
hookee
204 17-06-2009 12:35
De Kantine Control vee
Verwijderd
90 04-02-2009 18:24
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Levensbeschouwing & Filosofie religieuze/spirituele persoonlijkheidsquiz (engels)
Inanis
185 10-03-2008 14:04
Lichaam & Gezondheid Syndroom van Down
AlopiA
9 18-11-2003 13:01
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.