Oud 01-07-2004, 00:26
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Welk vak raden jullie mij aan om te doen voor je profielwerkstuk?
of misschien een betere vraag..
Welk vak is dan het makkelijkste?
heel veel zeggen geschiedenis, maar die lijkt me juist heel moeilijk..mij lijkt M&O of economie makkelijker, maar dat weet ik dus nog niet..wat zijn jullie ervaringen?

xxx
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 00:28
Verwijderd
Misschien handig om je profiel erbij te zetten?

Ik denk dat het erg van de persoon (en waarschijnlijk ook wel een beetje van het onderwerp dat je kiest) afhankelijk is wat het 'makkelijkst' is...voor mij zou een vak als wiskunde bv. het makkelijkst zijn, terwijl een ander daar misschien niet aan zou moeten denken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 00:31
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik keek meer naar de leraar eigenlijk, wie mij een beetje zou helpen en niet moeilijk zou doen met het geven van een voldoende

ik heb zelf economie1,2 gekozen, was simpel, onderwerp was de toetredende EU landen..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 00:32
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wat Leonoor zegt. En verder lijkt geschiedenis makkelijk omdat er heel veel onderwerpen te verzinnen zijn. Je kunt van elke land/tijdperk/gebeurtenis/ontwikkeling wel een profielwerkstuk maken. Bij vakken als economie zul je eerder een bepaald probleem of verschijnsel moeten doen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 00:36
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
geschiedenis of Aardrijkskunde afhankelijk wat voor docent je hebt

heb je NG/NT profiel .hm... good luck
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 00:56
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Lyx schreef op 01-07-2004 @ 00:36 :
heb je NG/NT profiel .hm... good luck
Natuurkunde, scheikunde, wiskunde, biologie en ik weet dat bij ons op school de leerlingen met een N-profiel(werkstuk) er een stuk minder hekel aanhebben dan de M'ers.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 09:58
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
M&O zit nooit je in je profiel, dus dan zou je economie moeten kiezen. Als je 1,2 hebt tenminste, of economie 1 in je profieldeel bij C&M.

Kies gewoon wat je leuk vindt, je moet er lang mee bezig zijn, dus interesse in het onderwerp is echt wel nodig. Of ga gewoon na waar je makkelijk informatie over kunt vinden, wat goed te realiseren is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
*snort* Bij ons werd dat niet zo serieus genomen.

Maar het is maar net welk vak je ligt. Als jij goed bent in economie en ook weet waar je je informatie vandaan gaat halen als je dat vak kiest moet je dat zeker doen.

Ik heb zelf een werkstuk gedaan over maatschappijleer of levensbeschouwing, ik vond het niet moeilijk.

Het voordeel van heel zwart-wit vakken zoals geschiedenis en scheikunde is dat de informatie is zoals hij is. Theorieën en vraagstukken veranderen niet zo snel, het meeste ligt wel vast zoals het is. Met wat meer abstractere vakken zoals kunstonderwijs of levensbeschouwing heb je veel meer dingen waar in verschillende tijden anders tegenaan gekeken wordt. Als je het ziet zitten om daar serieus naar te kijken, en niet alleen feiten wilt documenteren, is dat erg leuk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:30
Verwijderd
Ik heb een onderwerp gekozen dat met Geschiedenis te maken had. Niet moeilijk, maar wel veel werk.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 12:09
Verwijderd
Ik heb dat ding samen met een vriend gemaakt...

Drie maanden te laat ingeleverd ofzo... Tsja, het ligt een beetje aan je school hoe serieus ze het nemen.

Je bent als 6VWO'er altijd in het voordeel omdat het voor de school niet leuk staat als ze mensen moeten laten zakken omdat hun profielwerkstuk bagger is. Dat zullen ze daarom ook alleen doen als het écht heel slecht is. Als het ware een soort machtsmiddel.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 13:05
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2004 @ 00:28 :
Misschien handig om je profiel erbij te zetten?

Ik denk dat het erg van de persoon (en waarschijnlijk ook wel een beetje van het onderwerp dat je kiest) afhankelijk is wat het 'makkelijkst' is...voor mij zou een vak als wiskunde bv. het makkelijkst zijn, terwijl een ander daar misschien niet aan zou moeten denken.
Sorry. Ik doe Economie en Maatschappij.

Ik doe het samen met iemand anders, en die wil heel graag geschiedenis doen. Dat heb ik dus ook ingevuld als eerste keuze. Als 2e keuze heb ik economie ingevuld.
Mja, ik ben zelf erg slecht in geschiedenis, maar het is inderdaad wel zo, dat alle informatie makkelijk is op te zoeken en niet verschillende meningen o.i.d zijn..
Mja..ik zie wel waar we worden geplaatst

Bedankt voor alle reacties
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 13:12
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Ik heb voor aardrijkskunde en economie dit jaar al een praktische opdracht gemaakt. Dat was wel een eitje, maar ik heb geen zin om daar ook nog es een profielwerkstuk voor te maken, hoewel mijn leraar aardrijkskunde (en economie... it's one and the same) wel heeft gezegd dat we onze PO ook gewoon mogen uitbreiden. Daarom doe ik em voor geschiedenis...

Maar ik denk dat je het het beste kunt doen bij een leraar die je kan helpen en die het niet zo nauw neemt met profielwerkstukken (= ongeveer al onze leraren)
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 13:16
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Inga schreef op 01-07-2004 @ 13:12 :
Ik heb voor aardrijkskunde en economie dit jaar al een praktische opdracht gemaakt. Dat was wel een eitje, maar ik heb geen zin om daar ook nog es een profielwerkstuk voor te maken, hoewel mijn leraar aardrijkskunde (en economie... it's one and the same) wel heeft gezegd dat we onze PO ook gewoon mogen uitbreiden. Daarom doe ik em voor geschiedenis...

Maar ik denk dat je het het beste kunt doen bij een leraar die je kan helpen en die het niet zo nauw neemt met profielwerkstukken (= ongeveer al onze leraren)
Mja, ik heb afgelopen jaar ook en p.o voor aardrijkskunde en economie gemaakt. Normaal gesproken ben ik erg slecht in aardrijkskunde maar ik had voor die p.o toch nog en 8 - . Beetje vaag, maar goed
Dat wat je zei, dat de leraren 'makkelijker' zijn, met het beoordelen van je profielwerkstuk, valt dat wel tegen bij mijn geschiedenisleraar . Die kan echt heel erg zeuren.
Maargoed, dat is bij mijn economieleraar ook zo, dus dat maakt ook niks uit.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 13:28
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-07-2004 @ 11:10 :
*snort* Bij ons werd dat niet zo serieus genomen.

jup dat merk ik wel het is erg verschillend op de verschillende scholen
ken 1 school hoefde je OF een presentatie OF een verslag van 12 kantjes (en dit kon je met tweetallen doen als je wilt)

my school was minimaal 40 kantjes EN een presentatie ..

ze hadden hm.. 140 uur ervoor gerekend d8 ik
wat een bullshit als leerlingen van andere scholen veel minder voor doen.



Btw had wel omgerekend een 9.1 voor me verslag/presentatie
jammer dat alleen een 'goed' op me diploma staat
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:04
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Bij ons op school, wordt het PWS wel serieus genomen. Ik heb mijn profielwerkstuk over de HSL-Zuid (Aardrijkskunde) maar zou je eventueel ook voor economie kunnen doen.

Geschiedenis leek mij wel leuk, maar het schijnt dat je veel dingen moet opzoeken in literatuur en daar had ik niet zo'n zin in

Maar ben je niet een beetje laat? Wij moesten eind april onze begeleider en het vak/onderwerp al gekozen hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:35
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 01-07-2004 @ 14:04 :
Maar ben je niet een beetje laat? Wij moesten eind april onze begeleider en het vak/onderwerp al gekozen hebben.
Wij moesten voor de zomervakantie, maar veel deden het pas na de zomervakantie.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:15
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 01-07-2004 @ 14:04 :
Bij ons op school, wordt het PWS wel serieus genomen. Ik heb mijn profielwerkstuk over de HSL-Zuid (Aardrijkskunde) maar zou je eventueel ook voor economie kunnen doen.

Geschiedenis leek mij wel leuk, maar het schijnt dat je veel dingen moet opzoeken in literatuur en daar had ik niet zo'n zin in

Maar ben je niet een beetje laat? Wij moesten eind april onze begeleider en het vak/onderwerp al gekozen hebben.
nee wij moesten deze week dat briefje inleveren
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:21
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Geschiedenis lijkt me makkelijker, omdat je met vaststaande feiten werkt. Voor Economie en Aardrijkskunde is het meer onderzoeken, hypotheses stellen en misschien zelfs voorspellingen doen. Denk ik.. Maar Geschiedenis lijkt me door hetzelfde ook een stuk saaier..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2004, 10:42
TranceGirl
Avatar van TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik heb het vak Geschiedenis genomen en dat is redelijk te doen. Je hebt een hele brede keuze enzo.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de N-profielen was bij ons biologie erg geliefd omdat je dan toch een vrij theoretisch pws kan maken. Bij de M-profielen was geschiedenis erg geliefd omdat je daar veel meer onderwerpen bij kan verzinnen dan bij een taal bijvoorbeeld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 13:05
meisje
meisje is offline
Ik heb de mijne gemaakt over de Franse Revolutie
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:36
Fatality
Fatality is offline
En een PWS is natuurlijk ook wel leuk om even mee te patsen als je bijvoorbeeld wiskunde of natuurkund eneemt.
Maargoed, dat vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 20:23
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Als jij geschiedenis niet leuk vindt, kun je toch in je eentje je pws maken? Het hoeft toch niet samen met iemand. Echt waar, je pws over iets dat je niet (echt) interesseert is k*t, hoor!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 13:09
korfballer
korfballer is offline
ik wwet niet echt wat het makkelijkste onderwerp is.

Wij moeten het met z'n tweeen doen. M'n vriendin wilde heel graag geschiedenis, de franse revolutie omdat ze dat zo leuk vind. Naja ok, ik vond het wel goed. We waren er een paar dagen mee bezig en het kwam echt me neus uit! dus neem een onderwerp dat je echt leuk vind!
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:25
Nyawa
Ik hoor van sommige mensen iets over presentaties, maar daar heb ik geen enkele leerlingen van onze school over gehoord. Mag een school zelf bepalen of leerlingen ook een presentatie moeten houden?

Ontopic: Idd, als je geschiedenis niet leuk vindt, waarom doe je je pws dan niet alleen? Dan hoef je ook niet voordurend afspraken te maken, ben je niet afhankelijk van wanneer iemand anders zijn zooi bij je inlevert en kan je er aan werken wanneer je wil. Je moet wel 80 uur met je onderwerp bezig zijn, dan lijkt het me enorm vervelend als het je totaal niet interesseert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2004, 17:30
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb AK gedaan.. ik woon in een dorpje (bij Roosendaal) en heb gedaan over de verschillen tussen het wonen in een dorp of in een stad... super simpel dus (A)
je gaat mensen vragen erover stellen..
je maakt je conclusie's
en klaar
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 13:24
coffee_mug
Avatar van coffee_mug
coffee_mug is offline
geschiedenis en nederlands
en dan over sprookjes.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Te weinig uren + Vak profielwerkstuk
Roflsaurus
7 21-08-2016 14:55
Algemene schoolzaken Vraag profielwerkstuk
N G
15 11-04-2014 17:21
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk
maxime141
17 17-04-2009 23:33
Eindexamens 2004 profielwerkstuk te laat, nu geen examen meer doen?
Trisia
46 25-05-2004 16:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken Profielwerkstuk...wie weet een onderwerp??
Carlie
15 24-01-2004 12:06
Algemene schoolzaken profielwerkstuk N&G waarschijnlijk bio
liefschatje
8 02-07-2003 22:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.