Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 18:43
ImaRobot
ImaRobot is offline
Bij ons op school is sinds kort een nieuwe regel ingevoerd: het is verboden om eten te kopen in de supermarkt en dit in de voorhal/aula te nuttigen. Bij de catering zelf is alleen maar ongezond voedsel zoals frikadellen en worstenbroodjes te krijgen (op broodjes gezond en melk na). Hoe denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2006, 18:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hoe willen ze dat controleren dan? Mag je ook geen brood meer meenemen van thuis?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:49
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-02-2006 @ 19:47 :
Hoe willen ze dat controleren dan? Mag je ook geen brood meer meenemen van thuis?
Jawel je mag wel brood meenemen van thuis, maar geen zakken chips, koekjes of flessen drinken bij de supermarkt kopen. Er lopen dan congierges rond die het van je afpakken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:50
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Ik zou nog steeds eten uit de supermarkt eten. De supermarkt is meestal goedkoper dan de schoolkantine (in jouw geval catering). In feite betekent dat dus dat je geen eten mee mag nemen van thuis mits het niet van de supermarkt vandaan komt.
(Bij mij thuis komt zo'n 90% van de etenwaren uit de supermarkt.)
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:51
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 16-02-2006 @ 19:49 :
Jawel je mag wel brood meenemen van thuis, maar geen zakken chips, koekjes of flessen drinken bij de supermarkt kopen. Er lopen dan congierges rond die het van je afpakken.
Hebben ze ook gezegd waarom het dan niet meer mag?
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Yerli schreef op 16-02-2006 @ 19:51 :
Hebben ze ook gezegd waarom het dan niet meer mag?
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:54
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-02-2006 @ 19:52 :
Inderdaad
Nee, ze geven er geen duidelijke reden voor. Daarom vind ik het ook zo belachelijk. Er is wel iets gezegd over rotzooi die het zou veroorzaken in de aula maar naar mijn mening komt 80% van de zooi van spullen die van thuis meegebracht worden en papier/blikjes die van de catering zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou ja, dan vind ik het echt ontzettend onzinnig en nergens op slaan Heel apart.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Concierges die het van je afpakken?
Krijg je het ook weer terug dan?
Anders had ik ze wel een rekening gepresenteerd van de spullen die ze hebben afgepakt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
volgens mij mag dit uberhaupt niet...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 16-02-2006 @ 19:49 :
Jawel je mag wel brood meenemen van thuis, maar geen zakken chips, koekjes of flessen drinken bij de supermarkt kopen. Er lopen dan congierges rond die het van je afpakken.
Dat is anders ook niet echt gezond.

Ik kan me wel voorstellen dat ze geen zin hebben in die troep die iedereen achterlaat na elke pauze. Maar dan kan je daar de mensen beter op aanspreken, en die laten corvee-en als ze troepmaken ofzo. Dan blijft 't vast netjes.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 13:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Dat mag bij mij op school ook al niet meer. Het wordt gewoon afgepakt. Best dom, want ik neem soms zo'n pak sultana mee, voor tussendoor. (honger ) Maar dan moet ik ze dus eigenlijk allemaal los in m'n tas doen.. Blabla.
Ik vind het onzin. Misschien komt er meer troep van, maar daar heb je toch het corvee voor? Dat geven de concierges namelijk ook al zoveel.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 14:43
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Ach, de lokale c1000 hier heeft ook op een gegeven moment gezegd dat er geen scholieren meer mochten komen... Iedereen bleef gewoon bij de c1000 komen en zij stuurden niemand weg.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 22:12
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Dus als ik van thuis een pakje crackertjes meeneem wordt het afgepakt

Wat is dat voor onzin
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:15
Dato_16
Dato_16 is offline
Nou weet ik er het fijne niet van maar volgens mij word hier wel nogal overdreven.
Zal wel iets met afval te maken hebben ofzo.
Tuurlijk mag je best spul van huis mee nemen, denk gewoon dat school niet wil dat men in de pauze ff snel naar de C1000 vliegt.
Ik ben het er niet mee eens dat ze het verbieden maar kan me er wel wat bij voorstellen...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 15:17
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Bij ons was het gewoon verboden om in de pauzes van het schoolplein af te gaan en daar kan ik me nog wel in vinden. De school is op zich verantwoordelijk voor de uren dat je op school bent en als je dan onder een auto komt is dat jammer. Als je meer dan 2 tussenuren ofzo had dan mocht je wel tussendoor naar huis geloof ik. Dus als ze willen voorkomen dat mensen van het schoolplein afgaan dan snap ik het nog, maar anders vind ik het maar raar. Of de supermartk moet liever neit willen dat scholieren steeds komen..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:08
Verwijderd
Bij mij op school hebben ze dezelfde regel ingevoerd. Laatste kwam de rector ook bij ons in de klas (vwo6): 'ja we hebben klachten ontvagen van de AH. Jullie gaan met enorme drommen naar de winkel, kopen vervolgens bijna niets, drinken alleen de gratis thee en koffie en jullie stelen zelfs dingen.'
Eigenlijk was ik daar best boos over, want de meeste mensen uit vwo6 kopen netjes een snoepje van het een of ander in de kantine, halen koffie uit de automaat en lopen niet in drommen naar de winkel. Vooral de lagere klassen doen dit.
Om alle rotzooi te voorkomen zijn er nu tal van regels: geen chips, geen dingen die niet op school zijn gekocht, geen koekjes.

Maar waar leg je dan de grens? Als ik jarig ben wil ik graag tracteren op iets, bijvoorbeeld koekjes. Ik ga dan niet enorm dure koeken uit de kantine halen als ik ze ook veel goedkoper kan kopen in de winkel.
Daarbij vind ik het nog steeds vaag, want hoe zien ze het onderscheid?

Ach de goeden moeten altijd onder de slechten lijden. Ik die altijd netjes mijn rotzooi in de prullenbak gooi en geen overlast veroorzaak krijg deze regels opgelegd. Nja nog een paar maanden gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Tsja, als je catering op school hebt zullen die graag wat willen verdienen. Als iedereen elders dingen gaat kopen verdienen ze niks
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2006, 14:03
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Op mijn school was er altijd de regel dat je in de eerste pauze geen chips mocht kopen. Dit hadden ze ingevoerd omdat er ouders waren die klaagden dat hun kinderen hun boterhammen in de prullenbak gooiden en dan chips kochten in de kantine.
Je mocht dus wel allerlei ander snoep en koek kopen (dat was ook het enige dat ze verkochten ongeveer) alleen chips mocht niet
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 14:48
Ulysses
Avatar van Ulysses
Ulysses is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 16-02-2006 @ 19:49 :
Jawel je mag wel brood meenemen van thuis, maar geen zakken chips, koekjes of flessen drinken bij de supermarkt kopen. Er lopen dan congierges rond die het van je afpakken.
You're kidding me. Naar wat voor een trieste school ga je eigenlijk. Concierges die eten afpakken. Nou ja, dat wordt dan maar in de wc gaan kanen.
__________________
'Interpunction is the difference between 'I helped my uncle Jack off a horse' and 'I helped my uncle jack off a horse'
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 15:01
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
Ulysses schreef op 20-02-2006 @ 15:48 :
You're kidding me. Naar wat voor een trieste school ga je eigenlijk. Concierges die eten afpakken. Nou ja, dat wordt dan maar in de wc gaan kanen.
Er is dit jaar een nieuwe rector, denk dat het daar aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 15:14
Ulysses
Avatar van Ulysses
Ulysses is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 20-02-2006 @ 16:01 :
Er is dit jaar een nieuwe rector, denk dat het daar aan ligt.
Dan zit er niets anders op dan je klas te verzamelen en op een vrije zaterdag te marcheren naar het malieveld. Want dit riekt naar zware onderdrukking.
__________________
'Interpunction is the difference between 'I helped my uncle Jack off a horse' and 'I helped my uncle jack off a horse'
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 22:49
Verwijderd
Gewoon even doen of je flauw valt (van de honger) en dan een boze brief sturen uit naam van je ouders.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 22:49
Verwijderd
Doet een extern bedrijf trouwens die catering?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 15:38
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
Alex schreef op 20-02-2006 @ 23:49 :
Doet een extern bedrijf trouwens die catering?
ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 16:31
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Op mijn oude middelbare school mochten we niet naar de supermarkt, omdat de leerlingen dan teveel overlast veroorzaakten tijdens de pauzes, in de supermarkt. Natuurlijk gingen veel mensen er toch heen, zeker in tussenuren enzo. De congiërge zei er nooit wat van. In principe kunnen ze je ook weinig maken. Of je nou van thuis een zak snoep meeneemt of uit de supermarkt...
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.