Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 14:40
Miel
Miel is offline
Hey!

Ik vroeg me af, ik heb nu bijna een jaar hbo er op zitten en heb besloten toch mn vwo te willen halen. Is er in groningen een school waar dit alsnog kan? Zoiets als Luzac ofzo, maar dan niet particulier?
Wie heeft hier goede ervaringen mee?

Groetjes!
Miel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 14:48
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Kan dat niet gewoon op de school waar je ook je havo hebt gehaald? Verder denk ik dat het best lastig wordt om weer opnieuw naar het voortgezet onderwijs te gaan. Bij mij was dat toch heel anders dan het hbo.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:55
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Miel schreef op 09-12-2004 @ 15:40 :
Hey!

Ik vroeg me af, ik heb nu bijna een jaar hbo er op zitten en heb besloten toch mn vwo te willen halen.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 09-12-2004 @ 15:55 :
Waarom?
Misschien hebben onze felle pleidooien hier toch zin gehad?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:29
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
kan je niet via de propedeuse na de uni??? ofzo
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-12-2004 @ 16:29 :
kan je niet via de propedeuse na de uni??? ofzo


Je vwo-diploma halen via je propedeuse na de uni...? Bedoel je dat je met je hbo P naar de universiteit kunt? Of dat je na je universitaire P je vwo kunt halen? In het eerste geval heb je geen vwo diploma en in het tweede geval snap ik niet wat daar anders aan is dan het nu te doen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:52
Verwijderd
K neem als je naar Vwo wil dat je daarna naar de uni wil, dus als je dan je P op het Hbo haalt kun je zo naar de uni ..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:54
Verwijderd
Kun je gaan 'en, maar niet met elke hbo propedeuse kun je naar elke universitaire opleiding. En sommige universitaire opleidingen staan sowieso niet open voor mensen met een hbo P.

Plus dat je niet weet waarom TS het wil.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:55
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 16:47 :


Je vwo-diploma halen via je propedeuse na de uni...? Bedoel je dat je met je hbo P naar de universiteit kunt? Of dat je na je universitaire P je vwo kunt halen? In het eerste geval heb je geen vwo diploma en in het tweede geval snap ik niet wat daar anders aan is dan het nu te doen?
o, sorry , ik vergat een paar stappen.

Ik bedoelde als je hbo doet, heb je vast havo gedaan. Als je dan VWO wil gaan doen, is het logisch dat je naar de uni. wilt.
Of ze dan niet haar hbo propedeuse kan halen en daarmee naar de uni. kan. Want bij sommige studies kon dat toch? Maar ik weet hier weinig van af.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:11
Verwijderd
Je kunt aan de meeste studies met HBO-P beginnen, maar dat wordt wel afgeraden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:11 :
Je kunt aan de meeste studies met HBO-P beginnen, maar dat wordt wel afgeraden.
En dat is maar goed ook.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:13
Verwijderd
Nouja, ik kan me wel voorstellen dat je door wilt gaan met je HBO-P, bijvoorbeeld als je eerst al twee of drie jaar HBO hebt gedaan en uiteindelijk toch verder wilt. Dan zou het nogal tijdverspilling zijn als je weer terug wilt naar het niveau van de middelbare school. Maar als je toch nog maar achttien bent of je bent zelfs nog niet eens aan een vervolgopleiding begonnen, kun je de keuze voor het vwo wel serieus overwegen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:27
Miel
Miel is offline
ff om wat duidelijkheid te geven.

Ik kom zelf uit omgeving utrecht en studeer nu in groningen. Ik heb altijd medicijnen willen doen maar heb er uiteindelijk na lang twijfelen toch voor gekozen te gaan studeren. Ik heb daar nu dus spijt van en wil alsnog proberen om mijn vwo diploma te gaan halen en daarna mee te loten voor medicijnen. Een studie waar dus niet op te komen is met een P.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:39
Verwijderd
bij mij zit momenteel een jongen van 20 in de klas, hij was in 5vwo gestopt met school, ging opleiding doen/werken oid en nu weer terug naar 5vwo
ik zou het wel doen iig als ik de TS was
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
I love stars schreef op 09-12-2004 @ 16:55 :
o, sorry , ik vergat een paar stappen.

Ik bedoelde als je hbo doet, heb je vast havo gedaan. Als je dan VWO wil gaan doen, is het logisch dat je naar de uni. wilt.
Of ze dan niet haar hbo propedeuse kan halen en daarmee naar de uni. kan. Want bij sommige studies kon dat toch? Maar ik weet hier weinig van af.
Offtopic: Het is behoorlijk irritant en onduidelijk dat je overal uni. zet. Door die punt lijkt het net of je zin klaar is, terwijl er dan nog een woord achterna komt.

Voor de TS: ik zou gewoon kijken of je het kan doen op de middelbare school waar je op hebt gezeten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:33
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-12-2004 @ 18:55 :
Offtopic: Het is behoorlijk irritant en onduidelijk dat je overal uni. zet. Door die punt lijkt het net of je zin klaar is, terwijl er dan nog een woord achterna komt.

Voor de TS: ik zou gewoon kijken of je het kan doen op de middelbare school waar je op hebt gezeten.
Hmja dat zou idd een optie zijn. Maar hij praat over iets als het Luzac, dus dat zou betekenen dat TS het in een jaar wil doen. De meeste middelbare scholen vinden dat niet goed.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Haat aan VWO'ers
KillZeMall
262 12-07-2018 10:04
Algemene schoolzaken VWO leerling op de HAVO
Remco Reinders
4 27-01-2014 17:19
Eindexamens 2013 [VWO] Gestolen: examen VWO Engels (mogelijk)
NaamInGebruik
18 10-06-2013 18:39
Algemene schoolzaken Vwo en Havo verschillen niet veel
Bamboestokje
40 13-01-2013 12:04
Studeren Hbo gekozen terwijl VWO de beste keus was...
PimP88z
21 01-07-2010 18:57
Algemene schoolzaken Sprint vwo
LadyYunah
14 03-10-2006 17:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.