Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 13:18
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
eyey

ik zit nou in het laaste jaar van de havo..en wil volgend jaar journalistiek gaan doen in zwolle....

nou hoor ik van sommigen dat het een SUPERleuke studie is en van anderen dat er geen hol aan is...wat vinden jullie en kan je een beetje een beschrijving geven? op de open dagen hoor je toch alleen maar positief gelul dus
bedankt alvast
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 15:06
Nyawa
Heb je al de zoekfunctie gebruikt en op het Studiekeuzeforum gezocht? Volgens mij zijn er de laatste tijd wel redelijk wat topics over geweest, ook over Journalistiek in Zwolle.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 22:19
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Je moet wel zeker weten dat je die kant op wilt als je journalistiek wil gaan doen. Niet denken van het is wel hip en mn vriendje doet het ook oid. Ga gewoon zelf stukjes schrijven over van alles en nog wat. Begin met columns en saaie stukjes over de opening van de nieuwe slagerij in het dorp voor in het huis aan huis krantje. Doe daar ervaring mee op, en kijk of het iets voor je is. Een ware journalist ben je van binnen en als je het gewoon niet in je hebt kan je beter een andere studie kiezen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 08:03
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het is een redelijk praktijk gerichte studie. Twee dagen in de week heb je Journalistiek, waarbij je opdrachten krijgt die je diezelfde dag nog in moet leveren. Stukjes schrijven dus, of radio items maken. Ook 'taalbeheersig' gaat redelijk in op de Journalistieke praktijk. Behalve Journalistiek heb je ook algemene vakken als Economie, Engels, Recht enz. Dat lijkt erg op onderwijs op de HAVO, het is ook niet moeilijk.

Nou, verder moet je na twee jaar kiezen tussen geschreven of audiovisuele journalistiek.

Wat je verder wilt weten moet je maar even wat concreter vragen, want ik heb niet zo veel tijd.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:23
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 22-11-2004 @ 23:19 :
Je moet wel zeker weten dat je die kant op wilt als je journalistiek wil gaan doen. Niet denken van het is wel hip en mn vriendje doet het ook oid. Ga gewoon zelf stukjes schrijven over van alles en nog wat. Begin met columns en saaie stukjes over de opening van de nieuwe slagerij in het dorp voor in het huis aan huis krantje. Doe daar ervaring mee op, en kijk of het iets voor je is. Een ware journalist ben je van binnen en als je het gewoon niet in je hebt kan je beter een andere studie kiezen.
ik weet echt heel zeker dat dit is wat ik wil..tis alleen dat ik wat mensen wou horen die niet de school proberen aan te prijzen waardoor je een beetje een vertekend beeld krijgt wat jevaak op de open dagen wel hebt.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:42
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 23-11-2004 @ 12:23 :
ik weet echt heel zeker dat dit is wat ik wil..tis alleen dat ik wat mensen wou horen die niet de school proberen aan te prijzen waardoor je een beetje een vertekend beeld krijgt wat jevaak op de open dagen wel hebt.
Waarom wil je het zo graag? Ben je geinteresseerd in de actualiteit? In politiek? In geschiedenis? De opleiding is ontzeeettend breed, ZO breed, dat je (vooral in de eerste paar jaar) van alles een klein beetje leert, en daar heb je dus weinig aan. Als je verder nog iets over de opleiding wil weten kan je me PMen, ik heb er 1,5 jaar gezeten, en anders heb ik wel een mailadres voor je van iemand die er nu nog steeds studeert.
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:15
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Jules schreef op 23-11-2004 @ 17:42 :
Waarom wil je het zo graag? Ben je geinteresseerd in de actualiteit? In politiek? In geschiedenis? De opleiding is ontzeeettend breed, ZO breed, dat je (vooral in de eerste paar jaar) van alles een klein beetje leert, en daar heb je dus weinig aan. Als je verder nog iets over de opleiding wil weten kan je me PMen, ik heb er 1,5 jaar gezeten, en anders heb ik wel een mailadres voor je van iemand die er nu nog steeds studeert.
ja alles wat je noemt vind ik leuk. politiek, gs, actualiteit.. t interesseert me gewoon en wat me ook aanspreekt is de vrijheid die ik er in denk te hebben..of heb ik dat fout?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:42
Elle baby!
Avatar van Elle baby!
Elle baby! is offline
Ik ben nu eerstejaars in Zwolle en ik vind het echt heel leuk...maar wat versta je onder vrijheid?
__________________
-Don't be afraid to be blonde-
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:24
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Elle baby! schreef op 23-11-2004 @ 19:42 :
Ik ben nu eerstejaars in Zwolle en ik vind het echt heel leuk...maar wat versta je onder vrijheid?
dat er zoveel verschillende dingen zijn (dat de opleiding breed is) en dat je er veel kanten mee op kan..
1 vraagje: voor audiovisueel, is het handig als je technisch bent...dat ben ik absoluut niet namelijk.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 10:12
D!anne
Avatar van D!anne
D!anne is offline
Ik heb gehoord dat de opleiding Journalistiek in Utrecht het best is. Tilburg praktijkgerichter en Zwolle minder snel wordt aangeraden. Heeft iemand enig idee of dat klopt en zo ja waarom?
__________________
"Het mooie van andere culturen bezoeken, is dat je ziet dat mensen die ontzettend weinig hebben tóch met een glimlach op hun gezicht lopen"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:45
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
ja....wil ik ook wel weten eigelijk.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 15:36
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
D!anne schreef op 24-11-2004 @ 11:12 :
Ik heb gehoord dat de opleiding Journalistiek in Utrecht het best is. Tilburg praktijkgerichter en Zwolle minder snel wordt aangeraden. Heeft iemand enig idee of dat klopt en zo ja waarom?
Ik ben zelf naar beide open dagen geweest, van de opleiding Journalistiek in Tilburg en van die in Utrecht.
Mijn voorkeur gaat uit naar Tilburg. Waarom? Ik kreeg een leuker beeld van die opleiding. Mij is inderdaad vertelt dat je "klaargestoomd" wordt voor de journalistiek en dat je dus veel praktijk krijgt. Je werkt in groepen samen en moet dan gezamelijk opdrachten vervullen. Je wordt ook als groep beoordeelt. Uiteindelijk krijgt de groep ook een verdeling en is de een bijvoorbeeld hoofdredacteur en de ander weer iets anders.
In Utrecht heb ik niet echt goed een beeld gekregen van het onderwijsprogramma. Het leek wel op elkaar, beiden een televisie-studio, beiden een radio-studio enz.
Misschien heb je hier iets aan. Je kunt natuurlijk ook nog folders opvragen over de verschillende opleidingen!
Veel succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 15:45
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 26-11-2004 @ 16:36 :
Ik ben zelf naar beide open dagen geweest, van de opleiding Journalistiek in Tilburg en van die in Utrecht.
Mijn voorkeur gaat uit naar Tilburg. Waarom? Ik kreeg een leuker beeld van die opleiding. Mij is inderdaad vertelt dat je "klaargestoomd" wordt voor de journalistiek en dat je dus veel praktijk krijgt. Je werkt in groepen samen en moet dan gezamelijk opdrachten vervullen. Je wordt ook als groep beoordeelt. Uiteindelijk krijgt de groep ook een verdeling en is de een bijvoorbeeld hoofdredacteur en de ander weer iets anders.
In Utrecht heb ik niet echt goed een beeld gekregen van het onderwijsprogramma. Het leek wel op elkaar, beiden een televisie-studio, beiden een radio-studio enz.
Misschien heb je hier iets aan. Je kunt natuurlijk ook nog folders opvragen over de verschillende opleidingen!
Veel succes met je keuze!
keej tnx iig maar ik ga niet naar tilburg of utrecht....waarom word zwolle minder snel aangeraden dan?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:29
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 26-11-2004 @ 16:45 :
keej tnx iig maar ik ga niet naar tilburg of utrecht....waarom word zwolle minder snel aangeraden dan?
Misschien omdat het een kleinere school is, minder bekend en omdat het niet echt in de buurt van de randstad ligt?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 27-11-2004 @ 16:29 :
Misschien omdat het een kleinere school is, minder bekend en omdat het niet echt in de buurt van de randstad ligt?
en waarom moet het in de buurt van de randstad liggen dan ? nederland is meer dan alleen amsterdam, den haag en utrecht.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-11-2004 @ 16:35 :
en waarom moet het in de buurt van de randstad liggen dan ? nederland is meer dan alleen amsterdam, den haag en utrecht.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:35
D!anne
Avatar van D!anne
D!anne is offline
In de consumentengids van dit/afgelopen jaar stond dat Zwolle beter aan het worden is...en dat leraren en studenten steeds meer tevreden worden. Het is me nog steeds niet duidelijk wat slecht was aan Zwolle, maar ik heb inderdaad gehoord dat Tilburg praktijkgerichter is. Utrecht leek me een goede school, maar ik zal na dit advies zeker nog een meeloopdag in Tilburg aanvragen.
Nog een voordeel: in Tiburg is geen selectietoets en loting, je wordt bijna altijd aangenomen..
__________________
"Het mooie van andere culturen bezoeken, is dat je ziet dat mensen die ontzettend weinig hebben tóch met een glimlach op hun gezicht lopen"
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 23:15
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
D!anne schreef op 27-11-2004 @ 18:35 :
In de consumentengids van dit/afgelopen jaar stond dat Zwolle beter aan het worden is...en dat leraren en studenten steeds meer tevreden worden. Het is me nog steeds niet duidelijk wat slecht was aan Zwolle, maar ik heb inderdaad gehoord dat Tilburg praktijkgerichter is. Utrecht leek me een goede school, maar ik zal na dit advies zeker nog een meeloopdag in Tilburg aanvragen.
Nog een voordeel: in Tiburg is geen selectietoets en loting, je wordt bijna altijd aangenomen..
Tilburg heeft wel een loting.
__________________
De uitvinder van het woord 'dus' is een genie. Punt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2004, 16:58
D!anne
Avatar van D!anne
D!anne is offline
Maar daarbij is de kans zeer groot dat je wordt aangenomen
__________________
"Het mooie van andere culturen bezoeken, is dat je ziet dat mensen die ontzettend weinig hebben tóch met een glimlach op hun gezicht lopen"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 17:11
Verwijderd
Dat is in Zwolle ook zo.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 17:18
.Pure
.Pure is offline
Ik ben bij de open dag in Utrecht geweest vorige week en wil graag daar Journalistiek gaan doen en dan waarschijnlijk richting Redactionele Vormgeving. Maar daar is dus ook een loting en een toelatingstest..
is er in Zwolle ook zeker weten loting?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 17:23
Verwijderd
Ja, maar in Zwolle is de kans dat je ingeloot wordt veel groter. Er melden zich daar jaarlijks zo'n 350 mensen aan en daarvan kunnen er 325 mensen geplaatst worden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 18:18
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 28-11-2004 @ 18:23 :
Ja, maar in Zwolle is de kans dat je ingeloot wordt veel groter. Er melden zich daar jaarlijks zo'n 350 mensen aan en daarvan kunnen er 325 mensen geplaatst worden.
ja dat hoorde ik ook idd...een meisje daar zei dat ze nog wel numerus fixus hadden maar dat het eigenlijk vrij weinig meer voorstelde.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 28-11-2004 @ 19:18 :
ja dat hoorde ik ook idd...een meisje daar zei dat ze nog wel numerus fixus hadden maar dat het eigenlijk vrij weinig meer voorstelde.
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:14
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
of je bij die laatste 25 zit....ligt dat aan je cijfers of is dat dan pure pech?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 28-11-2004 @ 20:14 :
of je bij die laatste 25 zit....ligt dat aan je cijfers of is dat dan pure pech?
Aan je cijfers, van een echte loting is geloof ik geen sprake.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:21
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
keej
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 13:32
Verwijderd
Wat ik me trouwens af vraag, vinden veel studenten journalistiek na het voltooien van de opleiding een goede baan? Ik wil wel graag iets in de journalistiek doen, maar ik heb het idee dat academici toch wel betere baantjes krijgen dan mensen die hbo journalistiek gedaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 13:48
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ik zat laatst bij twee meiden in de klas die eerstejaars Journalistiek zijn in Zwolle. Die klaagden flink wat af, het was zooooveel wat ze moesten leren voor die toets (1 dunne reader, dus dikke onzin, ja sorry ik mocht ze niet) en de docenten en boeken enzo hadden het alleen maar over kranten, terwijl het zoveel breder was!!

sorry voor de niet echt nuttige bijdrage..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:43
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 29-11-2004 @ 14:32 :
Wat ik me trouwens af vraag, vinden veel studenten journalistiek na het voltooien van de opleiding een goede baan? Ik wil wel graag iets in de journalistiek doen, maar ik heb het idee dat academici toch wel betere baantjes krijgen dan mensen die hbo journalistiek gedaan hebben.
idd wil ik ook graag weten?
is de opleiding in zwolle wel breed of hebben ze het idd alleen maar over kranten?....
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:20
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-11-2004 @ 16:35 :
en waarom moet het in de buurt van de randstad liggen dan ? nederland is meer dan alleen amsterdam, den haag en utrecht.
Ik zeg niet dat het in de buurt van de randstad moet liggen, ik zeg alleen dat ik denk dat minder mensen naar Zwolle gaan omdat het niet in de buurt van of in de randstad ligt!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:21
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 29-11-2004 @ 14:32 :
Wat ik me trouwens af vraag, vinden veel studenten journalistiek na het voltooien van de opleiding een goede baan? Ik wil wel graag iets in de journalistiek doen, maar ik heb het idee dat academici toch wel betere baantjes krijgen dan mensen die hbo journalistiek gedaan hebben.
Ik hoorde op een Open Dag dat 80% van de afgestudeerden een jaar na afstuderen een baan heeft in het vakgebied, dus als journalist.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 13:20
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 29-11-2004 @ 21:43 :
idd wil ik ook graag weten?
is de opleiding in zwolle wel breed of hebben ze het idd alleen maar over kranten?....
Citaat:
alpha schreef op 29-11-2004 @ 14:48 :
...de docenten en boeken enzo hadden het alleen maar over kranten, terwijl het zoveel breder was!! ...
dit ging dus over Zwolle, en dat beweerden dus twee eerstejaars.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:34
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
alpha schreef op 30-11-2004 @ 14:20 :
dit ging dus over Zwolle, en dat beweerden dus twee eerstejaars.
Maar het is niet waar.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:06
Verwijderd
@ Pinksterhaas: kun je een paar functies noemen waar afgestudeerden terecht zijn gekomen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:22
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 30-11-2004 @ 17:06 :
@ Pinksterhaas: kun je een paar functies noemen waar afgestudeerden terecht zijn gekomen?
zou fijn zijn
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2004, 12:14
D!anne
Avatar van D!anne
D!anne is offline
Volgens mij was via Utrecht een baan vinden makkelijk te doen omdat het goed aangeschreven staat.
__________________
"Het mooie van andere culturen bezoeken, is dat je ziet dat mensen die ontzettend weinig hebben tóch met een glimlach op hun gezicht lopen"
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 13:17
PV
PV is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 30-11-2004 @ 17:06 :
@ Pinksterhaas: kun je een paar functies noemen waar afgestudeerden terecht zijn gekomen?
Ik ben dan wel niet Pinksterhaas maar bijv. Jeroen Latijnhouwers (RTL nieuws) en Dione de Graaf (Studio Sport) hebben in Tilburg journalistiek gedaan..
ik hoorde vandaag van een meisje op school, die net stage heeft gelopen bij de Televizier (omroepblad), dat ze daar mag blijven werken als freelancer..
en mijn huisgenote, die net is afgestudeerd, doet mee aan een of ander project waarbij je een jaar of 2 op redacties van verschillende tijdschriften werkt. De kans dat je daar dan kan blijven hangen is aanwezig.
mijn begeleiders op mijn stages (krant en nieuwe media/internet) hebben daar een baan kunnen vinden nadat ze er al eerder zelf stage hadden gelopen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 02-12-2004 @ 14:17 :
Ik ben dan wel niet Pinksterhaas maar bijv. Jeroen Latijnhouwers (RTL nieuws) en Dione de Graaf (Studio Sport) hebben in Tilburg journalistiek gedaan..
ik hoorde vandaag van een meisje op school, die net stage heeft gelopen bij de Televizier (omroepblad), dat ze daar mag blijven werken als freelancer..
en mijn huisgenote, die net is afgestudeerd, doet mee aan een of ander project waarbij je een jaar of 2 op redacties van verschillende tijdschriften werkt. De kans dat je daar dan kan blijven hangen is aanwezig.
mijn begeleiders op mijn stages (krant en nieuwe media/internet) hebben daar een baan kunnen vinden nadat ze er al eerder zelf stage hadden gelopen.
Misschien een stomme vraag hoor, maar vind je nou "gemakkelijk" een baan nadat je bent afgestudeerd? Ik hoor namelijk heel vaak dat er weinig werk te vinden is in de journalistiek.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:35
PV
PV is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 02-12-2004 @ 14:42 :
Misschien een stomme vraag hoor, maar vind je nou "gemakkelijk" een baan nadat je bent afgestudeerd? Ik hoor namelijk heel vaak dat er weinig werk te vinden is in de journalistiek.
Da's geen stomme vraag
Ik ben zelf nog niet op zoek dus ik weet het persoonlijk niet.. maar mijn huisgenote dus had al een aantal keer gesolliciteerd bij tijdschriften en werd steeds afgewezen op 'te weinig ervaring'. Nu heeft ze geluk dat ze bij dat project een plek kan krijgen (ze moet zichzelf nog wel eerst bewijzen dmv een journalistieke opdracht).

Het ligt ook aan de economie.. adverteerders enz. Nu is het even minder, over een paar jaar trekt dat ws wel weer aan. En het is maar net wat je zoekt natuurlijk. Wil je meteen bij Nova/Elsevier/Trouw aan de slag, of is een kleiner/"lager" medium ook prima..
Het is dus eigenlijk moeilijk te zeggen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:52
Verwijderd
Tilburg! Tilburg! Tilburg

He petra
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 17:51
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
kgooi m nog ff omhoog..

iemand nog positieve of negetieve verhalen over de opleiding?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:54
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 30-11-2004 @ 16:34 :
Maar het is niet waar.
oke.. ik zeg ook maar wat ik hoorde..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:45
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Hallo, cookie,

Ik ben in september (dit jaar) met de opleiding journalistiek in Zwolle begonnen, eerst had ik de mavo gedaan. toen wist ik al dat ik journalistiek wilde doen maar omdat dat niet op het mbo is heb ik eerst een studie gedaan waarvan werd gezegt dat dit de beste aansluiting op journalisiek was. (dit was mbo marketing&communicatie) na het mbo begon ik dus opgewekt aan journalistiek, dat wat ik altijd al wilde. Maar dat viel even tegen het was een stuk stoffiger dan dat ik gedacht had. Uiteindelijk besloot ik dat dit niet meer was wat ik wou ik kwam er achter dat journalistiek pastte bij degene wie ik was toen ik op de mavo zat (ik was toen even oud als jij nu bent)maar dat ik door de jaren heen best veranderd ben. Ik heb toen vrij vlot de knoop doorgehakt en besloot er mee te stoppen. Ik vond de studie wel leuk maar de beroepen die je er na je studie mee kunt krijgen trokken mij niet meer aan. Mijn advies is: kijk verder dan alleen het eerste jaar. Kijk ook naar het beroep dat je aantrekt. Ik weet niet naar welke richting jouw voorkeur uitgaat maar besef dat het in het eerste lesjaar voornamelijk over de krant e.d. gaat en dat kan nogal saai zijn. Ik hoop dat jij sneller dan ik tot de juiste beslissing komt en doe anders nog es wat van die beroepentestjes op het internet. Je kunt mij altijd pm-en
groetjes miss x
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:34
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
keej....tnx
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:48
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Kan iemand me wat informatie geven over journalistieke vakken / cursussen / whatever op universitair niveau?

Henk Mul !
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:57
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
alpha schreef op 07-12-2004 @ 22:54 :
oke.. ik zeg ook maar wat ik hoorde..
Dat mag maar maar het klopt niet, daarom zeg ik het even. Ik ben het afgelopen halfjaar alleen maar bezig geweest met radio. Het komende half jaar juist weer geschreven. Ik zit voor de duidelijkheid in de 2e. Hoe het in de 1e is weet ik eignlijk niet precies, omdat er met ingang van dit studie jaar een 'nieuw leerplan' is.

edit: Je hebt wel gelijk dat de literatuur meer op geschreven is gereicht.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 10-12-2004 @ 18:48 :
Kan iemand me wat informatie geven over journalistieke vakken / cursussen / whatever op universitair niveau?

Henk Mul !
Ik weet alleen dat je na verschillende bachelors (welke weet ik niet precies) in Groningen en Amsterdam een master journalistiek kan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Bachelor met journalistiek op de universiteit
Hempo
11 07-02-2007 18:31
Studeren Voor mensen die Journalistiek overwegen
Hempo
1 07-02-2007 08:52
Studeren journalistiek vs Media Entertainmant Management
MightyMarcel
21 15-09-2006 21:22
Studeren Universitaire studie om later iets te doen in journalistiek
Riantje
76 03-05-2006 09:02
Studeren Journalistiek
SellaYoung
5 09-06-2005 19:08
Studeren Journalistiek en VWO
Riantje
22 09-04-2005 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.