Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 17:33
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Natuurlijke tripmiddelen (zoals paddo's, mescaline, auyasha (geen id hoe je dat goed schrijft) zijn meestal best wel gezond, zolang je niet psychotisch gevoelig bent.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 17:47
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
In ieder geval niet schadelijk (zolang je er geen achterlijke hoeveelheden van gebruikt). Daarnaast zelfs helend. Mescaline kan bijvoorbeeld gebruikt worden om alcoholisten van hun alcoholisme af te helpen, en daarnaast ook op andere gebieden genezend werken (vooral geestelijk). Zelfde geld voor ayiahja, waar ik zelfs over gelezen heb dat mensen in stammen die t veel gebruiken gezonder zijn dan mensen die t niet gebruiken. Paddestoelen heb ik ook zo het id over dat ze gezond kunnen zijn, vooral geestelijk. Mits je ze goed gebruikt, wat trouwens voor alle middelen geldt.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 18:09
Verwijderd
elke stof is schadelijk, van kwik tot water, hangt maar net van de hoeveelheid af.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:53
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Chandis schreef op 07-09-2005 @ 20:29 :
Het is niet meteen gezegd dat die mensen door de ayiahja (wat een naam) gezonder zijn. Kan ook komen door hun leefstijl en voeding. Lijkt mij ook logischer.

Ik ben het met je eens dat paddo's en andere natuurlijke tripmiddelen gezonder zijn dan synthetische drugs, dat sowieso. Maar ik vraag me echt af of iemand die drugs gebruikt gezonder kan zijn dan iemand die geen drugs gebruikt. Want dán zouden paddo's pas echt gezond zijn. Net zoals groente, wie dat eet, is gezonder, dan wanneer ze ze niet eten. Maar volgens mij gaat dat voor natuurlijke tripmiddelen niet op. Dus het is niet gezond vind ik.
Het is idd nog niet zeker of de mensen door dat middel gezonder zijn, maar er zijn zeker aanwijzingen.
En nogmaals, het is vooral geestelijk. Een vriendin vertelde me ooit dat ik respectvoller met mn medemens ben gaan omgaan sinds ik paddos had gebruikt.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:55
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 07-09-2005 @ 20:53 :
Het is idd nog niet zeker of de mensen door dat middel gezonder zijn, maar er zijn zeker aanwijzingen.
En nogmaals, het is vooral geestelijk. Een vriendin vertelde me ooit dat ik respectvoller met mn medemens ben gaan omgaan sinds ik paddos had gebruikt.
ik ben het zeker met je eens dat dit zo kan zijn, mensen kunnen geestelijk ook gezonder worden.
gewoonweg omdat je een andere ervaring meemaakt waar je heel veel van kan leren
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:01
Verwijderd
Maar het is nooit zeker. Je gaat meestal geen drugs nemen om er een beter persoon van te worden, daarbij weet je niet hoe je er op reageert of dat je onderliggende problemen naar boven haalt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:04
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 07-09-2005 @ 20:53 :
Het is idd nog niet zeker of de mensen door dat middel gezonder zijn, maar er zijn zeker aanwijzingen.
En nogmaals, het is vooral geestelijk. Een vriendin vertelde me ooit dat ik respectvoller met mn medemens ben gaan omgaan sinds ik paddos had gebruikt.
Wat voor paddo's had jij gebruikt dan?
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 09:23
Verwijderd
paddo's worden vaak helemaal verkeerd gebruikt naar mijn inzien. Trippen doe je eigenlijk niet alleen omdat het leuk is, maar ook om jezelf te leren kennen. Dat laatste wordt vaak weg gelaten, wat erg jammer is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:23
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 08-09-2005 @ 10:23 :
paddo's worden vaak helemaal verkeerd gebruikt naar mijn inzien. Trippen doe je eigenlijk niet alleen omdat het leuk is, maar ook om jezelf te leren kennen. Dat laatste wordt vaak weg gelaten, wat erg jammer is.
sorry hoor maar de enige keer dat ik getript heb werd ik zwaar melig, en heb ik mijn tripgenootjes over de grond laten rollen van het lachen. wil dat zeggen over mezelf dat ik diep van binnen een stand up comedian ben?
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:47
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ja
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:22
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-09-2005 @ 12:47 :
ja
ik stop nú met mijn studie
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:46
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
nps schreef op 08-09-2005 @ 11:23 :
sorry hoor maar de enige keer dat ik getript heb werd ik zwaar melig, en heb ik mijn tripgenootjes over de grond laten rollen van het lachen. wil dat zeggen over mezelf dat ik diep van binnen een stand up comedian ben?
Of dat je 'dat laatste' hebt weggelaten..







Btw, lachen is gezond.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:01
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-09-2005 @ 10:01 :
Maar het is nooit zeker. Je gaat meestal geen drugs nemen om er een beter persoon van te worden,

Dat is in onze huidige cultuur zo. Indianen enzo hadden/hebben meestal wel andere doeleinden met 'drugs'.

Citaat:
daarbij weet je niet hoe je er op reageert of dat je onderliggende problemen naar boven haalt.
En stel dat je ineens een allergische reactie op worteltjes krijgt.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef op 08-09-2005 @ 17:01 :
Dat is in onze huidige cultuur zo. Indianen enzo hadden/hebben meestal wel andere doeleinden met 'drugs'.

En stel dat je ineens een allergische reactie op worteltjes krijgt.
Klopt, maar daarvoor hoeft het nog niet gezond of minder schadelijk te zijn. Uiteindelijk ben ik me meer gaan interesseren in die verruimende werkingen enzo, maar het was niet mijn eerste doel bij drugs.

En laten we maar niet beginnen over het 'gezonde' voedsel ^^. Tegenwoordig is zowat nix meer gezond .
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:50
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-09-2005 @ 17:36 :
Klopt, maar daarvoor hoeft het nog niet gezond of minder schadelijk te zijn.

Dat wilde ik daar ook niet mee zeggen.

Citaat:

Uiteindelijk ben ik me meer gaan interesseren in die verruimende werkingen enzo, maar het was niet mijn eerste doel bij drugs.
Bij mij wel zo'n beetje.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:03
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
nps schreef op 08-09-2005 @ 15:22 :
ik stop nú met mijn studie
good girl!! Wanneer is je eerste optreden?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:12
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 08-09-2005 @ 10:23 :
paddo's worden vaak helemaal verkeerd gebruikt naar mijn inzien. Trippen doe je eigenlijk niet alleen omdat het leuk is, maar ook om jezelf te leren kennen. Dat laatste wordt vaak weg gelaten, wat erg jammer is.
quoted for truth.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:12
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
nps schreef op 08-09-2005 @ 11:23 :
sorry hoor maar de enige keer dat ik getript heb werd ik zwaar melig, en heb ik mijn tripgenootjes over de grond laten rollen van het lachen. wil dat zeggen over mezelf dat ik diep van binnen een stand up comedian ben?
nee dat wil zeggen dat je het met de verkeerde bedoelingen neemt en er dus niet serieus over bent..
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2005, 23:27
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 09-09-2005 @ 00:12 :
nee dat wil zeggen dat je het met de verkeerde bedoelingen neemt en er dus niet serieus over bent..
de verkeerde bedoelingen? sorry, maar waarom moet je nou weer jezelf leren kennen? waarmee hebben de inzichten die je door drugs klaarblijkelijk gekregen hebt je verder geholpen? en is iedereen die geen drugs gebruikt of tript een dolende ziel die zijn ware zelf niet heeft gevonden?

Wij hebben destijds de paddo's gegeten uit nieuwsgierigheid, en verwachtten ook een leuke visuele trip. Die we kregen. Iedereen blij. Is dat dan verkeerd omdat we geen zelfkennis hebben verworven?
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:50
wann
Avatar van wann
wann is offline
Persoonlijk vind ik het wel jammer als mensen teveel vertrouwen op drugs voor het verwerfen van zelfkennis. Niet dat ik het over iemand hier heb of iets dergelijks, maar dat moet gezien de relatie aan het huidige discussie-onderwerp even van m'n hart.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 01:16
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik vind blowen (mits niet overgedoseert natuurlijk) best gezond
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 07:48
Verwijderd
Je definieert gezonde drugs, mijns inziens, als genezende drugs.

Maar dan laat je medicijnen buiten beschouwing. De enige echt gezonde drugs zijn voor mij medicijnen. Vooral omdat je nooit echt met drugs weet hoeveel werkende stoffen er in zitten (dat heb ik vaak gehoord van xtc, maar ook van 'slappe' wiet). Bij medicijnen weten de dokters dat wel en geven ze daarom de juiste dosering mee. Als jij dan netjes 1 pilletje neemt (zoals voorgeschreven), in plaats van 3, word jij beter, ondanks het feit dat sommige medicijnen best verslavend kunnen zijn.

Verder mijn mening over de discussie over paddo's: wat maakt het uit wat je reden is om paddo's te nemen; het gaat er toch om dat jij er uit haalt, wat je van te voren eruit wilde halen? Of dat nou jezelf leren kennen is, of lolmaken (wat een kromme zin).
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 08:52
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
nps schreef op 09-09-2005 @ 00:27 :
de verkeerde bedoelingen? sorry, maar waarom moet je nou weer jezelf leren kennen? waarmee hebben de inzichten die je door drugs klaarblijkelijk gekregen hebt je verder geholpen? en is iedereen die geen drugs gebruikt of tript een dolende ziel die zijn ware zelf niet heeft gevonden?

Wij hebben destijds de paddo's gegeten uit nieuwsgierigheid, en verwachtten ook een leuke visuele trip. Die we kregen. Iedereen blij. Is dat dan verkeerd omdat we geen zelfkennis hebben verworven?
ik heb helemaal niet gezegd dat iedereen die geen drugs gebruikt of tript ee dolende ziel is..
dat maak jij ervan.

jij vraagt waarom jij alleen maar melig was enzo. en ik zeg dat dat komt door met welke intentie jij een trip neemt.
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:41
Verwijderd
ah ik vind het onzin dat je drugs alleen maar mag nemen om jezelf te leren kennen. Ieder mag toch zelf uitmaken met welke reden je bepaalde drugs gebruikt. Zolang je goed voorbereid bent en niet zomaar alles naar binnen gooit vind ik het helemaal niet schraal dat je paddo's neemt om een avondje lol te hebben. Niet iedereen is zo bezig met zichzelf leren kennen en anderen doen dat weer op een andere manier. Wat is er zo slecht aan om paddo's te nemen als je lekker een avondje wil lachen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:04
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 09-09-2005 @ 09:52 :
ik heb helemaal niet gezegd dat iedereen die geen drugs gebruikt of tript ee dolende ziel is..
dat maak jij ervan.

jij vraagt waarom jij alleen maar melig was enzo. en ik zeg dat dat komt door met welke intentie jij een trip neemt.

Citaat:
Zero-Zero schreef op 09-09-2005 @ 09:52 :[b]
nee dat wil zeggen dat je het met de verkeerde bedoelingen neemt en er dus niet serieus over bent.. [b]
ik vraag niet waarom, ik probeer uit te leggen dat het niet verkeerd is om een trip te nemen zonder tot je ware zelf te komen

maar even los van de intentie om een trip te nemen vertel me alles wat jullie over jezelf geleerd hebben en wat voor nut dat heeft gehad en waarom je dan beter kan trippen dan de zelftest maken op www.psychologie.nl

en ohja mijn mening is dus dat ik niet geloof dat je geestelijke gezondheid erop vooruit gaat met welke intentie je ook tript.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 10:21
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
volgens mij heb je een btje moeite met lezen..

ik heb nooit beweerd dat je niet mag trippen voor de lol o.i.d
dat moet iedereen maar lekker persoonlijk weten.
mijn eerste trip was ook gewoon om het uit te proberen en te spacen etc.

als je het alleen vaak om die redenen doet dan kom je jezelf nog wel eens tegen.....
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:08
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 09-09-2005 @ 11:21 :
volgens mij heb je een btje moeite met lezen..

ik heb nooit beweerd dat je niet mag trippen voor de lol o.i.d
dat moet iedereen maar lekker persoonlijk weten.
Citaat:
Zero-Zero schreef op 09-09-2005 @ 11:21 :
nee dat wil zeggen dat je het met de verkeerde bedoelingen neemt en er dus niet serieus over bent..).
je zegt hier letterlijk dat ik doordat ik alleen maar een "lollige" trip heb gehad ik met de verkeerde bedoelingen heb getript lieve schat

je zult je erbij moeten neerleggen dat ik altijd een onwetende dolende tripper zal blijven, in onmachte het ware genot van de tripmiddelen te ervaren. en dat ik dat helemaal niet erg vind.

doeiii
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:04
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Lilith schreef op 09-09-2005 @ 08:48 :
Je definieert gezonde drugs, mijns inziens, als genezende drugs.

Maar dan laat je medicijnen buiten beschouwing. De enige echt gezonde drugs zijn voor mij medicijnen. Vooral omdat je nooit echt met drugs weet hoeveel werkende stoffen er in zitten (dat heb ik vaak gehoord van xtc, maar ook van 'slappe' wiet). Bij medicijnen weten de dokters dat wel en geven ze daarom de juiste dosering mee. Als jij dan netjes 1 pilletje neemt (zoals voorgeschreven), in plaats van 3, word jij beter, ondanks het feit dat sommige medicijnen best verslavend kunnen zijn.

Verder mijn mening over de discussie over paddo's: wat maakt het uit wat je reden is om paddo's te nemen; het gaat er toch om dat jij er uit haalt, wat je van te voren eruit wilde halen? Of dat nou jezelf leren kennen is, of lolmaken (wat een kromme zin).
De medicijnen-industrie is ook full of shit. Doorgaans heeft men geen idee of het ook echt werkt of coincidenteel is, met een erg laag slaginspercentage is men al tevreden en doorgaans zijn veel medicijnen minstens zo schadelijk als veel drugs, of nog schadelijker. De dosering is ook een grote gok, het is voornamelijk statistisch vastgesteld en niet grondig onderzocht, daardoor gaan er ook veel mensen dood door het gebruik van medicijnen die betrouwbaar worden geacht.

Bronnen? Neuh, algemene kennis en anders is er genoeg over te vinden. En verder zijn er berichten die voor en tegen dit spreken, en tenzij je zelf het onderzoek hebt uitgevoerd zijn ze allemaal even betrouwbaar. Bronnen zijn niet nodig dus.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:16
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
nps schreef op 09-09-2005 @ 12:08 :
je zegt hier letterlijk dat ik doordat ik alleen maar een "lollige" trip heb gehad ik met de verkeerde bedoelingen heb getript lieve schat

je zult je erbij moeten neerleggen dat ik altijd een onwetende dolende tripper zal blijven, in onmachte het ware genot van de tripmiddelen te ervaren. en dat ik dat helemaal niet erg vind.

doeiii
ik heb je er niet om veroordeeld.
ik constateerde alleen maar.

je tripte met de verkeerde bedoelingen om een serieuze trip te krijgen.
daarom kreeg je een lollige
het ware genot van de tripmiddelen?? ik denk dat je zelf ook wel weet dat je nu een btje onzin aan het kletsen bent.
spaar me je sarcasme
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:38
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 09-09-2005 @ 13:16 :
je tripte met de verkeerde bedoelingen om een serieuze trip te krijgen.
Citaat:
nps schreef al veel, heel veel eerder in dit topic, :
Wij hebben destijds de paddo's gegeten uit nieuwsgierigheid, en verwachtten ook een leuke visuele trip. Die we kregen. Iedereen blij.



en nu ga ik mezelf uit het raam werpen omdat ik toch gereageerd heb.
__________________
__________________

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:15
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
good luck
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:57
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
spring ze.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 09-09-2005 @ 10:41 :
ah ik vind het onzin dat je drugs alleen maar mag nemen om jezelf te leren kennen. Ieder mag toch zelf uitmaken met welke reden je bepaalde drugs gebruikt. Zolang je goed voorbereid bent en niet zomaar alles naar binnen gooit vind ik het helemaal niet schraal dat je paddo's neemt om een avondje lol te hebben. Niet iedereen is zo bezig met zichzelf leren kennen en anderen doen dat weer op een andere manier. Wat is er zo slecht aan om paddo's te nemen als je lekker een avondje wil lachen?
daar heb je wel gelijk in, maar ik krijg vaak het idee dat mensen hier op het forum (vooral jonge mensen) doen alsof paddo's niks is, omdat het toch te krijgen is in de smart shop
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:07
nps
Avatar van nps
nps is offline
haha ik meende het niet joh
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:30
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
nps schreef op 09-09-2005 @ 11:04 :


maar even los van de intentie om een trip te nemen vertel me alles wat jullie over jezelf geleerd hebben en wat voor nut dat heeft gehad en waarom je dan beter kan trippen dan de zelftest maken op www.psychologie.nl
Das veel te complex om allemaal uit te leggen, maar trippen heeft me zeker geholpen en laten zien hoe ik me zelf kan veranderen om mn leven te 'beteren' om het maar zo te noemen.
Uiteindelijk is t natuurlijk wel aan jezelf om het ook allemaal te realiseren, en is het echt van belang dat je met de juiste instelling en enige kennis aan een trip begint om dergelijke voordelen er uit te halen.

Overigens zijn tripmiddelen zoals LSD en ook mdma (xtc) ook door psychologen expirimenteel gebruikt bij de behandeling van patienten, in combinatie met therapie, en met succes. Alleen heeft het verbod op deze middelen (wat is ingevoerd vanwege het grootschalig 'misbruik' door gewone mensen) er voor gezorgd dat ze ook niet meer toegepast mogen worden in de psychiatrie.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 12:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wann schreef op 09-09-2005 @ 13:04 :
De medicijnen-industrie is ook full of shit. Doorgaans heeft men geen idee of het ook echt werkt of coincidenteel is, met een erg laag slaginspercentage is men al tevreden en doorgaans zijn veel medicijnen minstens zo schadelijk als veel drugs, of nog schadelijker. De dosering is ook een grote gok, het is voornamelijk statistisch vastgesteld en niet grondig onderzocht, daardoor gaan er ook veel mensen dood door het gebruik van medicijnen die betrouwbaar worden geacht.
Dat medicatie even schadelijk kan zijn als drugs is waar, de rest is ook een load of pigcrap
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2005, 13:02
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-09-2005 @ 13:57 :
Dat medicatie even schadelijk kan zijn als drugs is waar, de rest is ook een load of pigcrap
Van wat ik zeg?
Dacht het even niet.

Medicijnen-industrie is gewoon full of shite.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:30
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Waarom zouden al die herbs trouwens niet gezond zijn?

link

Veel daarvan kan je gewoon terugvinden in boeken over natuurgeneeskunde..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:04
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
wann schreef op 10-09-2005 @ 14:02 :
Van wat ik zeg?
Dacht het even niet.

Medicijnen-industrie is gewoon full of shite.
Daarbij komt dat een 'medicijn' in zijn totaal niet hetzelfde werkt als een appeltje per dag, maar juist in de tegenovergestelde manier. Medicijnen zorgen er veelal voor dat je lichaam anti-stoffen aanmaakt en dat doen ze door een bepaalde hoeveelheid schadelijke stoffen in je lichaam te brengen. Of nog mooier: Het medicijn is het anti-stof, maar je lichaam heeft niet voor niets niet zoveel van die troep; Die anti-stof is schadelijk en is alleen nuttig om die bepaalde ziekte te bestrijden.
__________________
Johnny Tsunami is drunk

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:09
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
En betreffende de vraag van nps waarom je niet gewoon jezelf kan ontdekken zonder drugs;

Je kan hoe je het went of keert nuchter de wereld nooit op dezelfde manier bekijken als onder invloed van Paddo's, Salvia of LSD. Je zal dus nooit de kant van jezelf ontdekken die je alleen merkt als je aan de drugs zit. Terwijl als je drugs hebt gebruikt net zo goed je nuchtere kant kan verkennen. Het is dus simpelweg een questie van het verbreden van je horizon. Overigens moet je als je dat niet wilt moet je het zelf weten, men beweert alleen dat het zonde is, waar ik het overigens wel mee eens ben.

En laat ik maar niet beginnen over 'tests', die allemaal echt te onzinnig voor woorden zijn.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 21:04
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 13-09-2005 @ 20:09 :
En betreffende de vraag van nps waarom je niet gewoon jezelf kan ontdekken zonder drugs;

Je kan hoe je het went of keert nuchter de wereld nooit op dezelfde manier bekijken als onder invloed van Paddo's, Salvia of LSD. Je zal dus nooit de kant van jezelf ontdekken die je alleen merkt als je aan de drugs zit. Terwijl als je drugs hebt gebruikt net zo goed je nuchtere kant kan verkennen. Het is dus simpelweg een questie van het verbreden van je horizon. Overigens moet je als je dat niet wilt moet je het zelf weten, men beweert alleen dat het zonde is, waar ik het overigens wel mee eens ben.
Maar een leven zonder drugs kan ook echt geen kwaad. Immers, als je drugs hebt gebruikt zul je nooit meer te weten komen hoe je naar de wereld gekeken zou hebben zonder drugs, en dat maakt het gebruik van drugs even zonde als een leven zonder drugs, alleen in het tegengestelde opzicht.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 23:03
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 13-09-2005 @ 22:04 :
Maar een leven zonder drugs kan ook echt geen kwaad. Immers, als je drugs hebt gebruikt zul je nooit meer te weten komen hoe je naar de wereld gekeken zou hebben zonder drugs, en dat maakt het gebruik van drugs even zonde als een leven zonder drugs, alleen in het tegengestelde opzicht.
Ik weet nog best wat voor een persoon ik was voordat ik drugs had gebruikt (ik ben vrij laat begonnen met drugs). Waarschijnlijk was ik op een wat andere manier gegroeid in de afgelopen paar jaar, maar ik denk niet dat het gebruik van psychadelica mij veranderd heeft. Het heeft me meer een bredere kijk op de wereld gegeven; Ik kan dingen vanuit andere perspectieven zien dan ik had gekund als ik nooit 'die ene trip' had gehad waarbij mijn complete realiteit door de war was gegooid. Een dergelijke ervaring krijg je niet van het invullen van zielige tests in een blad, op het internet of zelfs bij een professionele psycholoog.

Misschien had ik wel een heel ander persoon geweest en hoogst waarschijnlijk was ik nog erg tevreden geweest met mijn realistische oogkleppen op ook. Je kan nooit zeggen dat iets goed of slecht is; We gooien niet voor niets met van die vage termen. Wat ik probeer te zeggen is dat ik het op dit moment niet anders had gewild en dat ik mij op geen enkele andere manier zo zou kunnen zien ontwikkelen.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 00:19
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 13-09-2005 @ 20:09 :
En betreffende de vraag van nps waarom je niet gewoon jezelf kan ontdekken zonder drugs;

Je kan hoe je het went of keert nuchter de wereld nooit op dezelfde manier bekijken als onder invloed van Paddo's, Salvia of LSD. Je zal dus nooit de kant van jezelf ontdekken die je alleen merkt als je aan de drugs zit. Terwijl als je drugs hebt gebruikt net zo goed je nuchtere kant kan verkennen. Het is dus simpelweg een questie van het verbreden van je horizon. Overigens moet je als je dat niet wilt moet je het zelf weten, men beweert alleen dat het zonde is, waar ik het overigens wel mee eens ben.

En laat ik maar niet beginnen over 'tests', die allemaal echt te onzinnig voor woorden zijn.
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 09:18
Mir-idiotA
leuke discussie.

drugs kan verreikend zijn idd voor je zelf, maar dan nog vind ik dat erg moeilijk om het eruit te halen! dus makkelijk is he tniet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 09:42
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 14-09-2005 @ 00:03 :
Ik weet nog best wat voor een persoon ik was voordat ik drugs had gebruikt (ik ben vrij laat begonnen met drugs). Waarschijnlijk was ik op een wat andere manier gegroeid in de afgelopen paar jaar, maar ik denk niet dat het gebruik van psychadelica mij veranderd heeft. Het heeft me meer een bredere kijk op de wereld gegeven; Ik kan dingen vanuit andere perspectieven zien dan ik had gekund als ik nooit 'die ene trip' had gehad waarbij mijn complete realiteit door de war was gegooid. Een dergelijke ervaring krijg je niet van het invullen van zielige tests in een blad, op het internet of zelfs bij een professionele psycholoog.

Misschien had ik wel een heel ander persoon geweest en hoogst waarschijnlijk was ik nog erg tevreden geweest met mijn realistische oogkleppen op ook. Je kan nooit zeggen dat iets goed of slecht is; We gooien niet voor niets met van die vage termen. Wat ik probeer te zeggen is dat ik het op dit moment niet anders had gewild en dat ik mij op geen enkele andere manier zo zou kunnen zien ontwikkelen.
Heee, psychonauten aanwezig
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:44
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 09-09-2005 @ 20:30 :
Das veel te complex om allemaal uit te leggen, maar trippen heeft me zeker geholpen en laten zien hoe ik me zelf kan veranderen om mn leven te 'beteren' om het maar zo te noemen.
Uiteindelijk is t natuurlijk wel aan jezelf om het ook allemaal te realiseren, en is het echt van belang dat je met de juiste instelling en enige kennis aan een trip begint om dergelijke voordelen er uit te halen.

Overigens zijn tripmiddelen zoals LSD en ook mdma (xtc) ook door psychologen expirimenteel gebruikt bij de behandeling van patienten, in combinatie met therapie, en met succes. Alleen heeft het verbod op deze middelen (wat is ingevoerd vanwege het grootschalig 'misbruik' door gewone mensen) er voor gezorgd dat ze ook niet meer toegepast mogen worden in de psychiatrie.
Waarom werden door het misbruik van deze middelen door jan lul het blijkbaar positieve gebruik in een gecontroleerde omgeving ook afgebroken?

feit is niet iedereen gebruikt drugs om tot verder inzicht te komen. Onder invloed van chemicalien vind ik al helemaal niet de manier om inzicht te verkrijgen. Dat hoeft niet te betekenen dat ik met de verkeerde intenties drugs doe. Daar ging het mij een beetje om.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:55
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
50
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 13:47
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
nps schreef op 14-09-2005 @ 13:44 :
Waarom werden door het misbruik van deze middelen door jan lul het blijkbaar positieve gebruik in een gecontroleerde omgeving ook afgebroken?
Er worden wel meer vreemde dingen goed/afgekeurd door de FDA enzo (de Amerikaanse organisatie die daarvoor verantwoordelijk is). Bijvoorbeeld aspartaam kun je in iedere lightdrank terug vinden, maar kan erg schadelijk zijn. Er zijn andere belangen in het spel dan enkel de menselijke gezondheid... (geld bijvoorbeeld).
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 14:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 13-09-2005 @ 20:04 :
Daarbij komt dat een 'medicijn' in zijn totaal niet hetzelfde werkt als een appeltje per dag, maar juist in de tegenovergestelde manier. Medicijnen zorgen er veelal voor dat je lichaam anti-stoffen aanmaakt en dat doen ze door een bepaalde hoeveelheid schadelijke stoffen in je lichaam te brengen. Of nog mooier: Het medicijn is het anti-stof, maar je lichaam heeft niet voor niets niet zoveel van die troep; Die anti-stof is schadelijk en is alleen nuttig om die bepaalde ziekte te bestrijden.
hoe werkt die appel dan?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:05
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
nps schreef op 14-09-2005 @ 13:44 :
Waarom werden door het misbruik van deze middelen door jan lul het blijkbaar positieve gebruik in een gecontroleerde omgeving ook afgebroken?

feit is niet iedereen gebruikt drugs om tot verder inzicht te komen. Onder invloed van chemicalien vind ik al helemaal niet de manier om inzicht te verkrijgen. Dat hoeft niet te betekenen dat ik met de verkeerde intenties drugs doe. Daar ging het mij een beetje om.
Synthetische geestveruimende middelen zijn gewoon verboden. Te veel mensen gingen het misbruiken op feestjes en dat trokken de regeringen van de V.S. en Engeland niet. Ik kan wel een heel lulverhaal over Goa, de V.S. en acidhouse party's in Engeland gaan ophangen, maar het komt erop neer dat de V.S. op een gegeven moment alle geestveruimende middelen is gaan verbieden. Dit is overgenomen door Europa.
De regeringen zijn ook sceptisch over XTC en LSD gebruik voor Psychologische doeleindes. Het zijn zeker handige middelen, maar ze zijn niet noodzakelijk

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 16:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Cannabis geen drug (afgesplitst van Welke drugs-topic)
dedbigb
8 27-09-2013 12:10
Drugs & Alcohol Niet-schadelijke drugs
AXE
6 07-09-2005 16:29
Drugs & Alcohol Gezonde Drugs
Prophecy
2 07-09-2005 16:00
Drugs & Alcohol Gezonde Drugs
Prophecy
3 07-09-2005 09:32
Drugs & Alcohol heb je zon drugs?
Aguy
16 29-07-2003 10:46
Huiswerkvragen: Exacte vakken XTC molecuulformule + chemische reacties
Wen87
14 18-06-2003 21:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.