Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2002, 21:35
Burkel
Burkel is offline
Hoi, is er misschien iemand die net als ik midsummernightdream heeft gezien?? Maar die niet is weggelopen halverwege ?? Ik heb namelijk echt een samenvatting hebben en ik kan nergens wat vinden! Alvast bedankt! Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2002, 18:21
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Hehe, een aantal vrienden van me zijn naar de voorstelling gaan kijken in het theater aan het Vrijthof in Maastricht en zij zijn blijven zitten Ze vonden het zelfs goed
Maar hier is alvast een korte samenvatting:

Hij schreef het als gelegenheidsstuk voor een adellijk huwelijk, maar Midzomernachtsdroom groeide uit tot een van Shakespeares beste komedies ooit. In dit doldrieste stuk speelt de Engelse bard een spitsvondig en satanisch spel met liefde en
verliefdheid. Wie precies op wie jaagt en waarom is minder van belang dan dat de liefde op alle fronten spreekt en dat het
dierlijke verlangen zegeviert. Dirk Tanghe, artistiek leider van De Paardenkathedraal, zal in zijn regie zeker de erotische
carrousel van seksuele escapades voorzien van vaart en commentaar. Tenslotte gebeurt het niet iedere dag dat elfenkoningin
Titania verliefd wordt op een ezel en het beest ziet als een goed geschapen potent hoefdier: 'Mijn oog/ Is door de schoonheid van Uw lijf bekoord'. Zo'n minnaar, zo'n dierlijke liefde wilde zij altijd al. Met een sterke en energieke cast, waaronder Lieke-Rosa Altink, Jasper Boeke, Thomas de Bres en Harriët Stroet.

en hier staat nog een commentaartekst over het stuk:
http://www.theater.nl/onstage/0,2083...-25647,00.html

Ik hoop dat je hier iets mee aankan

Groetjes

Stoetel
__________________
~Wie zijn gat verbrandt mag blij zijn dat hij niet andersom stond~
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:12
Burkel
Burkel is offline
Hoi, harstikke bedankt voor dit gedeelte, hier kan ik wel wat mee! Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:50
Sommetje
Sommetje is offline
Ja, ik vond het hartstikke leuk. Maar ik snap niet precies wat je wil met deze topic??
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie a midsummernightdream website
di-rect the best
0 29-05-2001 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.