Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2002, 13:17
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Ik heb er niet altijd last van...maar redelijk vaak......ik heb allerlei deo´s geprobeerd maar geen 1 is echt super.....wat hebben jullie eraan gedaan.....het is erg vervelend....nare kringen....bah bah bah bah bah...ik word er niet goed van....misschien weet iemand van jullie het....
*x*
__________________
No Place For Angels
Oud 13-02-2002, 13:19
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Als je een strak truitje draagt kun je eronder een dun t-shirtje dragen. Als je dan zweet zie je het niet zo goed.

Je hebt ook speciale deo's die transpiratie tegengaan. En je kunt talkpoeder gebruiken.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Oud 13-02-2002, 13:19
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Odorex Dry oid.. dat moet je dan s avonds op doen.. en s ochtends eraf halen.. dat helpt ECHT!!
Oud 13-02-2002, 13:24
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Odorex Dry oid.. dat moet je dan s avonds op doen.. en s ochtends eraf halen.. dat helpt ECHT!!

Huh........overdag dan??
__________________
No Place For Angels
Oud 13-02-2002, 13:35
Vos
Vos is offline
Citaat:
#lamelodiadelmare# schreef:
Huh........overdag dan??
's Nachts trekt het in, zodat je overdag niet zoveel zweet..Je kan ook geen deo opdoen als je odorex dry hebt opgedaan..Moet je eerst een nachtje slapen en dan kan het pas weer..O ja, je moet het wel eerst eraf wassen voordat je deo opdoet..Dus je moet 2x per dag je oksels wassen..!

Oud 13-02-2002, 14:29
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
en dat hoef je overdag nie weer op te doen ofzo????
__________________
No Place For Angels
Oud 13-02-2002, 20:14
Ninnoc
Ninnoc is offline
bij de dokter hebben ze wel middeltjes tegen overmatig zweten. Heb ik een keer op tv gezien
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 13-02-2002, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Odorex Dry oid.. dat moet je dan s avonds op doen.. en s ochtends eraf halen.. dat helpt ECHT!!


heb ik ook! (het trouwens extra dry, 'k weet niet of dat nog verschil uitmaakt )

het is bij het eerste wat werkt.


Citaat:
en dat hoef je overdag nie weer op te doen ofzo????
nee. alleen 's avonds voor 't slapen.
Oud 15-02-2002, 12:47
Morse
Morse is offline
Hoi jelui,

Ik gebruik Odorex dry en ook Fa dry (die gele bus, andere Fa-typen zijn NIET dry) en ook Rexona dry (cotton) gewoon na het douchen 's ochtends. Ik draag wel wijde T-shirts, ik hou niet van dat nauwzittende gedoe...

Groetjes
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Oud 15-02-2002, 16:52
laydee
laydee is offline
Gebruik sinds kort ook die Odorex extra dry, alleen porbeer ik het niet te vaak te doen. Deo's zijn volgens mij al ontzettend chemisch, laat staan zo'n extra goedje dat s'nachts in moet trekken.
Heb van m'n vader gehoord (weet dus niet of dat klopt) dat je door overmatig gebruik van deo je er allergisch voor kon worden, weet iemand daar meer van? En ook of dat odorex niet ontzettend chemisch is?
Oud 15-02-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
laydee schreef:
[B]stukje[B]
wat ik via google vond:

een hele topic over zweten, deo's enz..
http://forum.beautyonline.nl/messages/14/21.html

wat er ondere andere stond (hij is nogal lang die topic )

Betreft: Odorex Extra Dry

Het klinkt hoopgevend, al die berichten over Odorex, maar heeft iemand zich weleens afgevraagd hoe (on)gezond het is om je zweetklieren met een chemisch goedje af te sluiten, zeker als je dat product lange tijd gebruikt? Kun je dan geen zweetklierontstekingen krijgen of iets dergelijks? De klieren produceren volgens mij toch gewoon dat zweet, het kan nu alleen niet naar buiten. Dus hoopt het misschien wel op? Of niet? Misschien zou de fabrikant hier eens moeten reageren...zou leuk zijn:-):-)

persoonlijk vind ik het vocht nog wel te accepteren (een natuurlijk proces, het is niet anders), alleen de vlekken die de werkstoffen in de deo's zelf op kleding veroorzaken vind ik problematisch (gelige en of poederachtige, soms wasachtige witte vlekken).

monique




Ik gebruik regelmatig Odorex Extra Dry (flacon). Geen transpiratiegeur en natte oksels meer! De eerste paar keer had ik last van irritatie en uitslag, maar daarna verdween dat. Blijkbaar went je huid eraan. Je moet het om de twee, drie dagen gebruiken en op de overige dagen gewone deodorant. In een boek (Huid en leeftijd) van de Consumentenbond las ik dat je het niet eindeloos achter elkaar moet gebruiken, omdat het de zweetklieren afsluit en het opgehoopte zweet de huid kan gaan irriteren. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Dus laat gebruik ik het af en toe een weekje niet en laat het zweet "lekker lopen" met sporten of zo.

Succes, Joky



en hier nog wat:
kijk hier


beste is dus 't niet al te vaak te gebruiken
ik las bij die topics ook nog iets over dat je je zweetklieren kon laten dichtmaken
ehm.. hier:

Is je situatie echt heel ernstig dat kan een dermatoloog wat zweetkliertjes in je oksels dichtmaken, zodat de hoeveelheid transpiratie afneemt. Dit heet Hydrosuctie en wordt o.a. gedaan bij Medisch Centrum ’t Gooi.
Oud 15-02-2002, 19:14
laydee
laydee is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
stukje [/B]
Hartstikke bedankt, dus gewoon niet te vaak gebruiken, moet lukken, deze week maar één keer gedaan (daarnaast nog wel deo gebruikt) en zelfs toen werkte het nog prima.
Dank voor de info.
Oud 15-02-2002, 20:06
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Thx voor al de informatie, het is erg handig.
Maar zou dat spul effect hebben op andere huidproblemen?????
__________________
No Place For Angels
Oud 16-02-2002, 18:05
kimmieeee
kimmieeee is offline
ik gebruik het heel soms omdat ik er dus uitslag van krijg echt ik had de hele tijd jeuk en de velle hingen gewoon onder mijn oksel in het begin had ik daar geen last van mijn da een maand of 2 kreeg ik dat nu doe ik het alleen om de 3 dagen en heel veel water drinken helpt ook!! veel succes kimber
Oud 17-02-2002, 12:39
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Helpt water drinken tegen zweten?
__________________
No Place For Angels
Oud 18-02-2002, 12:32
Het Prutje
Het Prutje is offline
Citaat:
#lamelodiadelmare# schreef:
Helpt water drinken tegen zweten?
Dit zou op zich niet heel erg gek zijn, zweet is om je lichaam af te koelen, te beschermen tegen oververhitting. Als je veel water drinkt neemt het water ook als het ware een deel van de warmte op (zodat je minder hoeft te zweten). Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen... *zucht*
Oud 05-12-2002, 13:49
Nancjuh
Nancjuh is offline
HeY YoU ALL!!
Ja ik ken het probleem ik ga odorex maar is proberen!Denk ik.....Waar kan je het kopen en hoe duur is het??
GroetjUSsS XxX
__________________
...HmZzZ...NuTTiGe InFo0o ;)

Laatst gewijzigd op 05-12-2002 om 13:53.
Oud 05-12-2002, 17:16
StrawberrySwirl
StrawberrySwirl is offline
Citaat:
Nancjuh schreef:
HeY YoU ALL!!
Ja ik ken het probleem ik ga odorex maar is proberen!Denk ik.....Waar kan je het kopen en hoe duur is het??
GroetjUSsS XxX
In elke drogist. Kruidvat, DA, Etos, Trekpleister...
__________________
...For your life won't change while you're asleep.
Oud 06-12-2002, 18:44
mar87
mar87 is offline
ik gebruik Odorex Extra Dry, werkt echt heeeeeeel goed. keb nergens last meer van.
Oud 06-12-2002, 21:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik gebruik af en toe ook die Odorex. Ik doe hem btw op na het douchen 'S OCHTENDS, dus niet 's avonds. Ik wacht dan wel ff met het aantrekken van een shirtje, gewoon eerst 5 minuten laten drogen zeg maar.
Het scheelt btw ook heel erg wat voor kleren je draagt. Probeer meer katoen te dragen en niet van dat synthetische spul.

Verder helpt bij mij ook Dove Deodorant (Original Deo Stick heet het om preciest te zijn). Dat is geen spuitdeo, maar een stick dat een soort van zeep is. Het klinkt mss alsof je d'r extra door gaat zweten, maar dat is bij mij absoluut niet het geval, het vermindert het juist. Dat zou je dus ook kunnen proberen!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-12-2002, 10:05
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik geloof dat je bij The Bodyshop ook een speciaal soort deo hebt. Crystal deo, ofzow... Misschien 's informeren?
__________________
Tsja
Oud 07-12-2002, 20:30
mystress-darqyr
Avatar van mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
ik gebruik sinds kort sanex micro talc cream anti-transpirant die je zelf kan doseren. die werkt ook wel goed
__________________
accidentally in love
Oud 09-12-2002, 12:00
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
oksel afzagen
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Oud 10-12-2002, 20:33
she_devil
she_devil is offline
Citaat:
bracelance schreef:
oksel afzagen
briljant...
Oud 16-07-2008, 09:16
gtstfan
gtstfan is offline
Hey
Ik had daar eerst ook last van. Ik ging heel veel zwart en wit dragen omdat je daardoor het zweet niet ziet. Ook op warme dagen deed ik mijn witte vest over een bijvoorbeeld groen shirtje heen. Dan zag je het zweet niet maar rook je het wel meer.

Toen heb ik op een forum gezien dat je Odorex Extra Dry kon gebruiken en dat dat zou werken. Ik heb dat bij de Etos gekocht. Je moet s'avonds eerst je oksels goed wassen met zeep of doucheschuim. Dan doe de lotion erop, en laat je het inwerken als je slaapt. S'ochtends was je weer je oksels met zeep. Je kunt dan ook nog een gewone deo gebruiken maar dat is niet nodig.

Maar een keer toen had ik heel weinig op gedaan, en toen dacht ik 10 minuten later ofzo ik doe dat nog ff op. Maar dat moet je dus NIET DOEN want dan werkt het niet meer. Ik kreeg ook last van rooie plekken onder mijn oksels maar toen ik het 2x achter elkaar had opgedaan dan werkt het niet meer.

Zou ik nu, na een paar maanden daar weer mee kunnen beginnen denk je ?
Oud 16-07-2008, 11:54
Verwijderd
TOPICS VAN ZES JAAR OUD MOET JE NIET ZITTEN UPPEN, MUTS


Oud 16-07-2008, 21:37
prulletje
Avatar van prulletje
prulletje is offline
Odorex Extra Dry!
Het werkt echt en je hebt maar een heel klein beetje nodig en het werkt zo'n halve week.
Wel goed de instructies lezen natuurlijk!
__________________
For once and for all.
Oud 16-07-2008, 21:38
prulletje
Avatar van prulletje
prulletje is offline
whoeps, deze is oud ja!
__________________
For once and for all.
Oud 18-07-2008, 00:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik poeder mijn oksels meestal, dat absorbeert het zweet (zolang het gematigd is; dit werkt niet als je een marathon gaat lopen ofzo)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zweten
-x-Anoniem-x-
1 26-07-2009 12:01
Lichaam & Gezondheid Zweten en snurken...
Little me
16 08-02-2007 13:38
Lichaam & Gezondheid Zweet
Stofzuigerslang
25 12-12-2005 21:02
Lichaam & Gezondheid Zweten tijdens slaap
soske
2 15-05-2003 14:32
Lichaam & Gezondheid Zweten bij de oksels
Cryptic Winterstorm
23 18-11-2002 23:50
Lichaam & Gezondheid zweten??????
MissLopez
41 29-05-2002 10:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.