Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 11:03
SimSlapen
SimSlapen is offline
(Ik heb van de forumredactie toestemming gekregen om dit berichtje te plaatsen!)

Slaapproblemen komen veel voor bij jongeren: 1 op de 5 jongeren heeft hier last van! Uit onderzoek blijkt dat slecht slapen invloed heeft op aandacht, concentratie en geheugen, oftewel vaardigheden die hard nodig zijn op school. Aan de Universiteit van Amsterdam is nu een internet-programma ontwikkeld voor de behandeling van slaapproblemen bij jongeren. Op dit moment onderzoeken wij of deze behandeling naast een verbetering van de slaap ook een verbetering van het cognitief functioneren en de daarmee samenhangende schoolprestaties oplevert.

Het slaapprogramma houdt in dat jongeren via internet een programma volgen waarbij zij in 6 consulten door middel van oefeningen leren hun slaap te verbeteren. Dit duurt 6 weken, en alles gebeurt onder begeleiding van ervaren slaaptherapeuten. Het volgen van het internetprogramma is gratis.

We zoeken nog een aantal jongeren die mee willen doen. Ben jij tussen de 13 en 19 jaar en heb je problemen met slapen? Dan kun je op onze website www.slimslapen.nl meer informatie vinden. Ook kun je via de website contact met ons opnemen voor vragen of je aanmelden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 10:43
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
beetje slordig dat je de L in SlimSlapen vergeet in je accountnaam
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 12:39
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben te oud, balen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:37
SimSlapen
SimSlapen is offline
Tink* en Surimeid, jammer dat jullie ouder dan 19 zijn. Als jullie veel last hebben kunnen jullie misschien wel een vergelijkbaar programma voor volwassenen vinden, succes!

In reactie op de vragen van Diamera en hmkay:

Misschien hebben jullie inmiddels de website www.slimslapen.nl al bekeken, hier kun je precies lezen wat je van ons kan verwachten, en wat wat er dan precies van jou wordt verwacht. In het kort:

Het internetprogramma zelf gaat via de website, dus vanaf de computer thuis. Het eerste gesprek vindt wel 'in levende lijve' plaats, in Amsterdam. Hierna hou je via internet contact met je therapeut. Tijdens de intake worden ook een aantal testjes afgenomen die kijken naar geheugen, aandacht en dergelijke. Deze worden twee en vier maanden later nogmaals agenomen.

De vergoeding die tegenover het meedoen aan het onderzoek staat is een gratis behandeling. De reiskosten worden natuurlijk vergoed!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:41
SimSlapen
SimSlapen is offline
Excuses aan de forumbaas voor het dubbelposten, hiervan was ik nog niet op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:45
SimSlapen
SimSlapen is offline
MrBanana, scherp opgemerkt, daar heb je gelijk in. Het is me eerder helaas niet gelukt om aan te passen!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 12:03
Verwijderd

Citaat:
Ik ben te oud, balen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 22:06
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Ik ben te oud, balen.
dit ja heb al 10jr slaap problemen
__________________
.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.