Oud 01-11-2010, 17:02
Ninalove
Avatar van Ninalove
Ninalove is offline
.

Laatst gewijzigd op 21-12-2014 om 20:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2010, 18:50
Verwijderd
Je geeft het zelf al aan: eerder beginnen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 19:25
Verwijderd
Gewoon de standaarddingen: muziek, computer en tv uit, op tijd beginnen, niet 's avonds laat nog gaan leren, goed slapen enz.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 07:50
Verwijderd
Afleiding weg en begin inderdaad eerder met leren. Als je van jezelf weet dat je een onvoldoende haalt als je 1-2 dagen van te voren leert, dan neem ik aan dat je zelf ook wel snapt dat het beter is als je eerder begint met leren. Leer alvast tussendoor, dus niet een week voor je toets. 3 Gymnasium is een stuk zwaarder dan de 1e en de 2e, dus je zal met meerdere vakken op tijd moeten beginnen met leren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 17:22
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ja, alles hierboven inderdaad, en als je Griekse woordjes moet leren helpt opschrijven én uitspreken het beste om ze te onthouden, althans voor mij.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 18:59
Anke---
Ik denk dat het ook handig is als je voor huiswerk moet leren, dit ook doet. Ik haalde vorig jaar ook veel onvoldoendes en 6-jes omdat ik te laat begon te leren, en mijn huiswerk niet maakte/leerde. Je kunt best 1/2 dagen van te voren beginnen te leren, maar dan moet je het een week of 2 geleden al een keer goed gekent hebben. Meestal weet je dan die dag van te voren ongeveer alles nog.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 13:21
Verwijderd
Met Grieks ging ik de worden altijd Nederlands - Grieks leren, dat hielp mij goed om ze te onthouden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 08:53
115527lei
Avatar van 115527lei
115527lei is offline
wrts
helpt bij mij heel goed, gewoon de lijsten van woordjesleren.nl halen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 13:49
Anoniem1122
Citaat:
wrts
helpt bij mij heel goed, gewoon de lijsten van woordjesleren.nl halen
Ik zou zelf de woordenlijsten invoeren.
Bijvoorbeeld voordat je gaat slapen lees je het door, de volgende middag leer je het op wrts.
> Begin op tijd, stel je voor: je hebt een proefwerk of so, begin alvast in het weekend te leren
En natuurlijk is al dat gedoe van die naamvallen ook wel een beetje snappen, dus als je een slechte leraar hebt is het misschien wel handig om bijles te nemen?
Grieks kan ik zelf ookniet goed leren
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 13:53
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Werk met kaartjes. Op de ene kant het nederlandse woord en op de andere het grieks/latijnse woord en zo oefenen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 14:42
Anoniem1122
En voor grieks is teach2000 natuurlijk handig
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 14:58
Verwijderd
Wat voor mij heel erg hielp, was om de woordjes te leren door als een idioot door de kamer te springen en het woord uit te beelden terwijl ik het riep. Bijvoorbeeld, het woord was 'silva', 'bos', dan ging ik allemaal bomen nadoen terwijl ik riep: "Silva! Silva!" Of, bij iets als 'socius', pakte ik foto's van vrienden en bekeek die terwijl ik zei, socius, socius. Dit werkt eigenlijk voor alle talen wel, maar kost veel tijd en je hebt grote kans om nietsvermoedende huisgenoten de stuipen op het lijf te jagen.

Wat bij het vertalen erg helpt, is om de zin op te schrijven en te ontleden. Welke naamval hebben de woorden? Waarom? Wat is de persoonsvorm, onderwerp, meewerkend voorwerp, wat congrueert met wat? Hardop denken helpt ook. Het werkt ook om samen met iemand te oefenen met vertalen en dat die ander je dan vragen stelt: waarom vertaal je dat zo en niet zo? Dan word je gedwongen om hardop te denken en zo leer je je eigen gedachtegang begrijpen.
Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 20:03
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Als je het makkelijk lijkt om met Wrts te oefenen moet je maar even een PB'je sturen of een mailtje sturen met welke methode je hebt .

Waarschijnlijk hebben wij wel een Wrts-lijst.

Laatst gewijzigd op 21-12-2010 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 14:33
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
wrts, en dan voor beide van woordjesleren.nl halen. moet je wel ff goed controleren. ik heb ook lijsten, (ik zit ook in gym3.) van latijn voor fortuna, grieks Pallas. als je ze wil overnemen moet je maar ff pb sturen voor m'n site.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 17:55
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik heb lijsten van Latijn (o.a. Lingua Latina). Ik kan ook wel aan andere lijsten komen van Latijn/Grieks.
We verzorgen zelf geen lijsten meer, maar voor Latijn is wurts.wrts.nl geschikt.
En kijk anders is op onze site bij Links (Service>Wrts).
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 17:58
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik gebruikte vroeger altijd Teach2000, daar staan ook nog een behoorlijk aantal lijsten van op internet. Het is ongeveer hetzelfde als wrts dacht ik.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 15:15
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Als Ninalove zei welke methodes ze gebruikt kan één van ons haar daar wel aan helpen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 17:49
Selimmm
Selimmm is offline
je moet vooral veel vertalen. oefenen,oefenen,oefenen. de uitgangen moet je ook als 1,2,3 op kunnen lezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-12-2010, 18:35
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
je moet vooral veel vertalen. oefenen,oefenen,oefenen. de uitgangen moet je ook als 1,2,3 op kunnen lezen.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 12:54
Ninalove
Avatar van Ninalove
Ninalove is offline
Voor grieks heb ik pallas en voor Latijn via Nova.
Met Grieks gaat het nu heel erg goed. Ik sta een 9. Dit omdat is eerder ben begonnen met leren. Maar met Latijn gaat het nog wel slecht.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 13:15
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Voor grieks heb ik pallas en voor Latijn via Nova.
Met Grieks gaat het nu heel erg goed. Ik sta een 9. Dit omdat is eerder ben begonnen met leren. Maar met Latijn gaat het nog wel slecht.
Mooi!
Een mooie site voor Grieks (Pallas) is deze.
Voor Latijn heb ik geen site met de methode Nova.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 15:26
Ninalove
Avatar van Ninalove
Ninalove is offline
Okee, dankjewel!x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen grieks of latijn bij N&G???
junsui
17 18-06-2008 08:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat moet ik nou met grieks en latijn???
soccer144
8 07-01-2002 20:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks en Latijn
1 26-05-2001 19:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen hoe zegt ge "onbreekbaar" int grieks en latijn??
thefreak_2000
1 03-03-2001 20:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks en Latijn in de reclame!
Johan
13 15-02-2001 19:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks en Latijn?
Onbekende
20 03-07-2000 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.