Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2012, 10:17
<3voetbal
<3voetbal is offline
Hallo,

ik was gisteren bij de fysio,en werd duizelig.
Ik werd op een stoeltje gezet,en ze gingen m'n bloeddruk meten, en wat bleek m'n bloeddruk was veel te hoog. 180/120 terwijl 120/80 normaal is. aan beide armen was die zo hoog.
10 minuten later,hebben ze het weer gemeten, en het was al iets gezakt, maar nog te hoog.
Een uur later, was het nog 164/104 dus nog te hoog.


Ze zeiden dat ik een afspraak moest maken bij de huisarts, maar die kregen we niet meer te pakken.

Gisteravond niet naar huisartsenpost gegaan.
Als ik ga zitten, of staan heb ik barstende koppijn, achter in m'n hoofd.
En heb het liefst dat ik de hele tijd lig met m'n ogen dicht, want heb nog het gevoel dat ik een beetje draaierig ben.
Is het verstandig om nu nog naar huisartsenpost te gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 10:49
Verwijderd
Ben je erg geschrokken van de hoge bloeddruk? Heb je al twee paracetamol geslikt tegen je hoofdpijn? Heb je goed genoeg gegeten? Ik denk dat een heel stuk zit in schrikreactie en dat op de HAP ook niet direct een hersenscan voor je wordt gemaakt. Misschien kun je dit weekend rustig aan doen en kijken hoe het zondagavond/maandag gaat, om dan naar je eigen huisarts te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 11:40
<3voetbal
<3voetbal is offline
Citaat:
Ben je erg geschrokken van de hoge bloeddruk? Heb je al twee paracetamol geslikt tegen je hoofdpijn? Heb je goed genoeg gegeten? Ik denk dat een heel stuk zit in schrikreactie en dat op de HAP ook niet direct een hersenscan voor je wordt gemaakt. Misschien kun je dit weekend rustig aan doen en kijken hoe het zondagavond/maandag gaat, om dan naar je eigen huisarts te gaan.
Ik ben 18 en dan zo'n hoge bloeddruk vond ik niet echt normaal, en dat ik na een uur rust (liggen) dat hij nog hoog was ook niet.
De vorige keer dat ik zo duizelig was, was hij iets te laag. En dat was ook nadat ik me had ingespannen.
Dus ik vind het allemaal zo raar, dat het allemaal zo snel kan veranderen.

Ik kan paracetamol blijven slikken, maar dat werkt niet.
Over m'n eigen huisarts wil ik het liever niet hebben, en is er over een week pas weer.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 12:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ga naar je huisarts en laat in ieder geval daar je bloeddruk nog eens meten zónder dat je je hebt ingespannen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 15:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
...
Ze zeiden dat ik een afspraak moest maken bij de huisarts, maar die kregen we niet meer te pakken.
...
Is het verstandig om nu nog naar huisartsenpost te gaan?
Je hebt het advies gekregen om naar de huisarts te gaan. Maak dus een afspraak. Als je eigen huisarts op vakantie is ga je naar de waarnemend huisarts of de huisartsenpost.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 16:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als ik het goed begrijp, correct me if I'm wrong, is de vraag van de TS meer of hij NU naar de huisartsenpost moet gaan. Dus nu als in: nu in het weekend nog.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 17:06
<3voetbal
<3voetbal is offline
Citaat:
Als ik het goed begrijp, correct me if I'm wrong, is de vraag van de TS meer of hij NU naar de huisartsenpost moet gaan. Dus nu als in: nu in het weekend nog.
Ja dat was m'n vraag.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 17:26
Verwijderd
Je kunt de huisartsenpost natuurlijk altijd bellen om te vragen of het verstandig is nu nog langs te gaan of te wachten tot maandag...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Als ik het goed begrijp, correct me if I'm wrong, is de vraag van de TS meer of hij NU naar de huisartsenpost moet gaan. Dus nu als in: nu in het weekend nog.
Daar reageerde ik ook op Ik ben van mening dat de HAP niet heel dringend moet worden ingeschakeld dit weekend. Een gewone afspraak moet hij zeker wel maken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 21:17
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Als je klachten hebt van verminderd gezichtsvermogen of voortdurend hoofdpijn, dán is er een reden om naar de huisartsenpost te gaan. Die klachten kunnen passen bij een veel te hoge bloeddruk (dat is dan meestal >220mmHg bovendruk en >130 mmHg onderdruk, dus daar zat je nog niet). Als je dat hebt kan je ook orgaanschade krijgen (m.n. aan je nieren en ogen), maar het komt gelukkig erg weinig. Heb je niet die eerste klachten, dan zou ik gewoon komende week een afspraak maken bij de huisarts om nog een keer je bloeddruk te laten meten. Je moet dan wel echt rustig zijn en er dus niet keihard naartoe fietsen.
(Overigens vreemd dat de fysio meteen je bloeddruk op gaat meten, want duizelig worden tijdens sporten komt veel voor en is meestal niet iets om je druk over te maken. Bovendien kan zo'n automatische bloeddrukmeter ook nog wel eens onnauwkeurig zijn, zeker als je wat slanker ofwel steviger bent dan gemiddeld.)
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 22:12
<3voetbal
<3voetbal is offline
Citaat:
Als je klachten hebt van verminderd gezichtsvermogen of voortdurend hoofdpijn, dán is er een reden om naar de huisartsenpost te gaan. Die klachten kunnen passen bij een veel te hoge bloeddruk (dat is dan meestal >220mmHg bovendruk en >130 mmHg onderdruk, dus daar zat je nog niet). Als je dat hebt kan je ook orgaanschade krijgen (m.n. aan je nieren en ogen), maar het komt gelukkig erg weinig. Heb je niet die eerste klachten, dan zou ik gewoon komende week een afspraak maken bij de huisarts om nog een keer je bloeddruk te laten meten. Je moet dan wel echt rustig zijn en er dus niet keihard naartoe fietsen.
(Overigens vreemd dat de fysio meteen je bloeddruk op gaat meten, want duizelig worden tijdens sporten komt veel voor en is meestal niet iets om je druk over te maken. Bovendien kan zo'n automatische bloeddrukmeter ook nog wel eens onnauwkeurig zijn, zeker als je wat slanker ofwel steviger bent dan gemiddeld.)
Ja, ik ben ook wel vaker duizelig maar dit duurde wel heel lang, en het is ook al een keer eerder gebeurd bij de fysio, en duurde het ook veel te lang en hebben me toen naar de eerste hulp gebracht.
Dus in eerste instantie zul je denken een te lage bloeddruk, maar dat was het dus niet.
Ik zit ook met vitamine b12 te kort, maar krijg daar al prikken voor. (maar die werken niet)

Ik probeer maandag gewoon een afspraak te maken, want zo'n bloeddruk vond ik een beetje raar.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 23:56
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik heb erg veel last van een hoge bloeddruk en ben ook 18... ik moet me ook regelmatig gaan checken bij de huisdokter. veel ontspannen, gezond eten.. hoofdpijn heb ik ook veel. bij mij is dit een teken dat ik het rustiger aan moet doen.. maar het best voor jou is idd zo snel mogelijk een afspraakt e maken met je huisarts..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben ook wel vaker duizelig maar dit duurde wel heel lang, en het is ook al een keer eerder gebeurd bij de fysio, en duurde het ook veel te lang en hebben me toen naar de eerste hulp gebracht.
Dus in eerste instantie zul je denken een te lage bloeddruk, maar dat was het dus niet.
Ik zit ook met vitamine b12 te kort, maar krijg daar al prikken voor. (maar die werken niet)

Ik probeer maandag gewoon een afspraak te maken, want zo'n bloeddruk vond ik een beetje raar.
Als je huisarts maandag nog op vakantie is, heeft hij/zij ongetwijfeld een vervangend huisarts ingeschakeld waar je een afspraak mee kunt maken, dat wordt dan wel gezegd op het antwoordapparaat. Die vervangend huisarts is niet voor dingen als 'ik heb al maanden last van X en nu wil ik weten hoe dat komt' want die heeft meestal z'n eigen praktijk er ook bij en dan kan het ook een week later, maar je kunt daar gerust naar toe voor iets dat pas net ontdekt is, zeker als je je er veel zorgen over maakt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bloeddruk
NietVoorJouw
7 06-06-2016 23:04
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic - 172
Verwijderd
500 14-08-2015 09:41
Lichaam & Gezondheid Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4
Heksjuh
500 05-08-2011 11:26
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #3
Bloem
500 06-11-2007 23:21
Lichaam & Gezondheid hoge bloeddruk
lief mutsje
4 21-09-2004 20:36
Lichaam & Gezondheid Hoeveel bedraagt een normale bloeddruk?
Sweet Serenity
21 29-08-2003 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.