Oud 04-05-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-05-2003 @ 02:25:
En ik kan zo pissig worden om zulke dingen. Als je leven zo slecht is, VERANDER HET DAN. Je hebt het allemaal zelf in de hand.
Als men alles zelf in de hand zou hebben zou iedereen op aarde een stuk gelukkiger zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 13:30
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-05-2003 @ 02:25:
En ik kan zo pissig worden om zulke dingen. Als je leven zo slecht is, VERANDER HET DAN. Je hebt het allemaal zelf in de hand. Weet je welke mensen je zou moeten horen? Mensen die dachten dat ze het niet meer aankonden, en die zichzelf er bovenop geholpen hebben. Mensen die dachten dat er geen uitweg was, en toch doorzetten, mensen die ingezien hebben dat het leven niet alleen kommer en kwel is, ondanks wat zij hebben gedaan, ondanks wat hen is aangedaan. Mensen die hebben leren leven met pijn, schuld, angst. Mensen die zich er aan voorbij konden kijken. En dat moet je niet alleen halen uit hoe je anderen kunt helpen, maar ook hoe je jezelf kunt helpen. Leven ís vechten, hoe je het ook wendt of keert. Als je gelukkig wilt zijn, worden, moet je er moeite voor doen.

hmmm juist jah....mag ik jouw toverstokje dan even lenen om mijn ziekte *foetsie* te laten doen gaan
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:09
Verwijderd
De gevolgen van zelfmoord zijn voor mij een grote reden geweest om het niet te doen. In het begin besefte ik die gevolgen niet, maar toen ik besefte dat ik heus wel meer waard was dan ik me voelde, verdween zo ook langzaam aan het gevoel van 'niemand zal me missen' in 'ik ga mensen verdriet doen'..

Ik weet niet hoe serieus je er zelf over nadenkt, en dat gaat me opzich ook niet aan, maar ik wil je wel zeggen dat ik Morgan in zekere zin gelijk geef. Er zijn dingen die buiten je om gebeuren en die je zo ontzettend klote laten voelen, maar het is aan jezelf hoe je ergens mee omgaat. Ik wilde dat eerst niet zien, maar het is echt zo. Als het regent kan ik denken "Wat een kutweer" of ik kan denken "Ach, het hoort er bij, een buitje op zijn tijd" Het ligt aan je eigen instelling, en ook die instelling is te veranderen. Ik was vroeger ontzettend pessimistisch en ben nu al een heel stuk veranderd.

Dat wilde ik ff kwijt
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef op 04-05-2003 @ 13:30:
hmmm juist jah....mag ik jouw toverstokje dan even lenen om mijn ziekte *foetsie* te laten doen gaan
Jij begrijpt dus duidelijk de boodschap niet. Het gaat er niet om dat die ziekte verdwijnt, het gaat erom dat je er mee leert leven. Dat je ondanks alle klote dingen moed houdt. DOORGAAN in plaats van opgeven. Het vergt veel meer moed om moeilijke tijden te doorstaan dan om zelfmoord te plegen, believe me.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:28
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Het lijkt mij wel koel om je eigen begrafenis te zien. Oh en Mark87: Als je niets zinnigers te melden hebt, houd dan gewoon je mond want zo maak je niemand blij.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:51
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-05-2003 @ 02:25:
En ik kan zo pissig worden om zulke dingen. Als je leven zo slecht is, VERANDER HET DAN. Je hebt het allemaal zelf in de hand. Weet je welke mensen je zou moeten horen? Mensen die dachten dat ze het niet meer aankonden, en die zichzelf er bovenop geholpen hebben. Mensen die dachten dat er geen uitweg was, en toch doorzetten, mensen die ingezien hebben dat het leven niet alleen kommer en kwel is, ondanks wat zij hebben gedaan, ondanks wat hen is aangedaan. Mensen die hebben leren leven met pijn, schuld, angst. Mensen die zich er aan voorbij konden kijken. En dat moet je niet alleen halen uit hoe je anderen kunt helpen, maar ook hoe je jezelf kunt helpen. Leven ís vechten, hoe je het ook wendt of keert. Als je gelukkig wilt zijn, worden, moet je er moeite voor doen.

(niet per se alleen aan jou gericht, algemene opmerking)
Dat geldt vaak. Maar niet altijd. Sommige mensen zijn zwaar suicidaal, depressief of een doodsverlangen. Bij zulke mensen is het nogal naïef om te denken dat ze gewoon eens moeten leren positief denken. Je hebt het echt niet altijd zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 00:13
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
Evito schreef op 01-05-2003 @ 11:29:
Denk jij wel eens aan de gevolgen van zelfmoord? Fantaseer je er wel eens over je familie in de kerk of in het crematorium om je te zien huilen, om je te zien geven? Om ze uit te lachen, omdat jij ze nu kunt zien, maar jij hen niet? Fantaseer je er over te verdwijnen?
Ja!
Het zou voor familie heel ernstig zijn.
Maar ik fantaseer nu over dat ik het doe als ik weinig conctact heb met mijn ouders!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 00:15
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
Another Way schreef op 01-05-2003 @ 23:32:
Mmhh..nee, het interreseert me eigenlijk niet

Ik denk niet over 'na de dood' er is niet om over te denken
Je denkt toch wel na over de reactie van mensen??
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 01:04
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 02-05-2003 @ 19:42:

Natuurlijk zal het jou op een dag lukken, doodgaan is makkelijk, als je niet al te bang bent voor een beetje pijn of wat ongemak. Scheermesjes zijn in de supermarkt te koop, overal staan hoge gebouwen, de NS heeft een puike dienstregeling. In een teiltje water kun je al verzuipen, en het leegdrinken van de flessen het keukenkastje is over het algemeen wel afdoende.

Leven is een stuk moeilijker.
Vind ik de beste rede (ind ik iig) om geen zelfmoord te plegen,
Het is gewoon te makkelijk.
Kan altijd nog.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 01:19
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 04-05-2003 @ 22:51:
Dat geldt vaak. Maar niet altijd. Sommige mensen zijn zwaar suicidaal, depressief of een doodsverlangen. Bij zulke mensen is het nogal naïef om te denken dat ze gewoon eens moeten leren positief denken. Je hebt het echt niet altijd zelf in de hand.
Klopt helemaal!
Dan willen de mensen niet meer positief denken dan hebben zij de moed verloren!
Veranderen is moeilijk heel moeilijk!
En je gedachten van negatief naar positief omzetten is ook niet makkelijk!
Als je het maar blijft veranderen en dan denkt dat je je gedachten zo veranderd wordt je toch op gegeven moment weer depressief
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 04-05-2003 @ 22:51:
Dat geldt vaak. Maar niet altijd. Sommige mensen zijn zwaar suicidaal, depressief of een doodsverlangen. Bij zulke mensen is het nogal naïef om te denken dat ze gewoon eens moeten leren positief denken. Je hebt het echt niet altijd zelf in de hand.
Ach kom op, zo geef je mensen op. Ik geloof dat iedereen te genezen is. het enige wat er moet gebeuren is dat het klepje voor je ogen af moet vallen en dat je moet stoppen met zwelgen in zelfmedelijden en dat je inderdaad positief moet gaan denken. Het is niet naief, het is gewoon waarheid. Je hebt zelf in de hand hoe je met dingen omgaat, dat heeft niets met zwaar suicidaal, depressief of doodsverlangen te maken (das btw hetzelfde, doodsverlangen en suicidaal (schrijf je da zo??)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 07-05-2003 @ 01:19:
Klopt helemaal!
Dan willen de mensen niet meer positief denken dan hebben zij de moed verloren!
Veranderen is moeilijk heel moeilijk!
En je gedachten van negatief naar positief omzetten is ook niet makkelijk!
Als je het maar blijft veranderen en dan denkt dat je je gedachten zo veranderd wordt je toch op gegeven moment weer depressief
King, hou toch op...Je doet net alsof je zelf ook tot die mensen behoort die nooit meer 'beter' worden. Je hebt het niet eens geprobeerd...

Ik word hier echt gefrustreerd van... Van mensen die roepen, maar tegelijkertijd niet écht aan zichzelf werken..

Hoewel ik weet dat ik eerst ook zo was.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 07-05-2003 @ 19:18:
Ach kom op, zo geef je mensen op. Ik geloof dat iedereen te genezen is. het enige wat er moet gebeuren is dat het klepje voor je ogen af moet vallen en dat je moet stoppen met zwelgen in zelfmedelijden en dat je inderdaad positief moet gaan denken. Het is niet naief, het is gewoon waarheid. Je hebt zelf in de hand hoe je met dingen omgaat, dat heeft niets met zwaar suicidaal, depressief of doodsverlangen te maken (das btw hetzelfde, doodsverlangen en suicidaal (schrijf je da zo??)
Ik geloof niet dat iedereen te genezen is, er kunnen altijd dingen zijn waardoor het niet mogelijk is (lichamelijke ziektes ed). Dat het vaak wel mogelijk is, daar geloof ik wel in.

Is doodsverlangen en suicidaal btw hetzelfde? Volgens mij niet...bij suicidaal die je ook pogingen of iig heb je neiging tot pogingen, volgens mij en bij doodsverlangen niet per se.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:58
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-05-2003 @ 19:28:
Is doodsverlangen en suïcidaal btw hetzelfde? Volgens mij niet...bij suïcidaal die je ook pogingen of iig heb je neiging tot pogingen, volgens mij en bij doodsverlangen niet per se.
Een doodsverlangen kan tot suïcidaal gedrag leiden, maar het is niet noodzakelijk. Het is dus niet per definitie hetzelfde.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:28
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik vind dat iedereen het recht heeft om zelfmoord te plegen, als ik zelfmoord wil plegen doe ik dat en zal heus niet aan anderen denken, die moeten er maar mee leven. Het is egoistisch, maar dat ben ik ook en dat weet iedereen van mij.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:15
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Another Way schreef op 07-05-2003 @ 21:28:
Ik vind dat iedereen het recht heeft om zelfmoord te plegen, als ik zelfmoord wil plegen doe ik dat en zal heus niet aan anderen denken, die moeten er maar mee leven. Het is egoistisch, maar dat ben ik ook en dat weet iedereen van mij.
hmm....
ik zal het wel vertellen, al is het pretty difficult.
maar toen ik twee jaar geleden serieus 2 maal op het punt stond zelfmoord te plegen, dacht ik aan mn moeder.
haar oma pleegde zelfmoord, haar moeder dood tijdens de bevalling en haar broertje dood aan leukemie, twee broers die ook depressief zijn. Dit heeft me er werkelijk van weerhouden.
dan zou je denken dat ik misschien niet depressief was, dat weet ik niet, want het is niet door een arts verklaart, maar ik wilde serieus niet meer, kwam mn bed niet meer uit vaak, spijbelde veel van school, en als ik thuis kwam ging ik naar mn kamer, gordijnen altijd dicht enz.
depressief? zeg jij het maar...
ik wilde alleen zeggen dat het voor mij echt wel heeft meegeholpen of ik andere mensen er verdriet mee doe.
ik ben toen tot de conclusie gekomen dat ik mijn klasgenoten en leraren er een plezier mee deed, alleen mij familie niet (vrienden had ik niet...)

-xxx- wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:43
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Myself! schreef op 04-05-2003 @ 15:10:
Jij begrijpt dus duidelijk de boodschap niet. Het gaat er niet om dat die ziekte verdwijnt, het gaat erom dat je er mee leert leven. Dat je ondanks alle klote dingen moed houdt. DOORGAAN in plaats van opgeven. Het vergt veel meer moed om moeilijke tijden te doorstaan dan om zelfmoord te plegen, believe me.
Ben ik 't niet helemaal mee eens. Het deel van die ziekte is misschien enigszins waar, je kan ermee leren omgaan. Alleen is dat met sommige ziekten wat moeilijker, als ze bijvoorbeeld voor altijd bij je zullen blijven, erfelijk zijn etc...

Ten tweede kan je misschien zelf de ziekte grotendeels accepteren, maar als dan de rest van de wereld dit niet doet om watvoor reden dan ook, dan heb je er gelijk een ander probleem bij wat mij betrefd groter is dan de ziekte opzich.

Ten derde kost het volgens mij veel meer moed om zelfmoord te plegen, dan wat tegenslagen te doorstaan en op een iets oudere leeftijd alsnog komen te overlijden.

Ik denk vaak aan zelfmoord, maar ben niet meer van plan om het opnieuw te proberen. Daar heb ik de moed niet meer voor. Het mislukken van een poging kan de ergste gevolgen denkbaar met zich meedragen.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 22:44
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
... schreef op 07-05-2003 @ 22:15:
hmm....
ik zal het wel vertellen, al is het pretty difficult.
maar toen ik twee jaar geleden serieus 2 maal op het punt stond zelfmoord te plegen, dacht ik aan mn moeder.
haar oma pleegde zelfmoord, haar moeder dood tijdens de bevalling en haar broertje dood aan leukemie, twee broers die ook depressief zijn. Dit heeft me er werkelijk van weerhouden.
dan zou je denken dat ik misschien niet depressief was, dat weet ik niet, want het is niet door een arts verklaart, maar ik wilde serieus niet meer, kwam mn bed niet meer uit vaak, spijbelde veel van school, en als ik thuis kwam ging ik naar mn kamer, gordijnen altijd dicht enz.
depressief? zeg jij het maar...
ik wilde alleen zeggen dat het voor mij echt wel heeft meegeholpen of ik andere mensen er verdriet mee doe.
ik ben toen tot de conclusie gekomen dat ik mijn klasgenoten en leraren er een plezier mee deed, alleen mij familie niet (vrienden had ik niet...)

-xxx- wendy
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Ik ben zelf een erg hard persoon, ik kan iemand mentale of lichaamlijke pijn geven, zonder dat het mij wat doet. Ik heb een soort "I dont give a shit attitude" tegen alles en iedereen. Zo ben ik geworden, misschien komt het doordat ik jaren gepest ben. Als ik zelfmoord pleeg ga ik echt niet denken aan de rest van mij kennissen, familie en vrienden. Ik heb liever dat zij eventje pijn hebben door mijn dood dan dat ik voor de rest van mn leven ongelukkig voel.

Ik vind zelf mijn leven behoorlijk zinloos (niet zo zinloos dat ik dood wil ofzo) maar ik zal nooit zelfmoord plegen omdat ik te laf ben, ik ben eigenlijk gewoon een mietje.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 00:37
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
dysera schreef op 01-05-2003 @ 14:17:
ja maar daarom ben ik ook depri geworden omdat ik dat dee

en huppelepups die deze topic1s steeds opent STOP ER NOU EEN KEER MEE!!!!!!!!!!!!
depri op je 14e...ik denk niet dat jij precies weet wat depressief zijn inhoudt. ik voor hetzelfde geld, ook niet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 01:55
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Fantaseren over de dood? Ja dat doe ik zovaak. Gewoon voor de lol. Ik heb er zelfs een boekje over geschreven.

Maar het blijft bij fatasie omdat ik beloofd heb aan mezelf dat ik nooir (meer) zelfmoord zou plegen.

Hier is het begin van mijn boekje:



Dan is daar de dag. Ik lig in mijn kist en de mensen krijgen de gelegenheid om afscheid te nemen en om bloemen neer te leggen of zo. Het is bizar om te merken dat er nog zoveel mensen zijn gekomen. Ik had dit niet gedacht omdat mijn populariteit tijdens mijn leven lang niet zo groot was. Iedereen had het altijd druk met zijn of haar eigen leven...
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
idmind schreef op 08-05-2003 @ 01:55:
Fantaseren over de dood? Ja dat doe ik zovaak. Gewoon voor de lol. Ik heb er zelfs een boekje over geschreven.

Maar het blijft bij fatasie omdat ik beloofd heb aan mezelf dat ik nooir (meer) zelfmoord zou plegen.


nooit MEER zelfmoord plegen. als je het ooit hebt gedaan, kan het niet nog een keer, of het moet een poging geweest zijn, maar dat is wat anders....

Hier is het begin van mijn boekje:



Dan is daar de dag. Ik lig in mijn kist en de mensen krijgen de gelegenheid om afscheid te nemen en om bloemen neer te leggen of zo. Het is bizar om te merken dat er nog zoveel mensen zijn gekomen. Ik had dit niet gedacht omdat mijn populariteit tijdens mijn leven lang niet zo groot was. Iedereen had het altijd druk met zijn of haar eigen leven...
[/B]

dit klinkt raar. Alsof je in je kist alles nog merkt maar natuurlijk zijn dit maar gedachten, over hoe alles loopt op jouw begrafenis/crematie.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 07-05-2003 @ 19:58:
1. Een doodsverlangen kan tot suïcidaal gedrag leiden, maar het is niet noodzakelijk. 2. Het is dus niet per definitie hetzelfde.
1. Snap ik ook wel; 2. is wat ik bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 08-05-2003 @ 00:37:
depri op je 14e...ik denk niet dat jij precies weet wat depressief zijn inhoudt. ik voor hetzelfde geld, ook niet.
Depressief zijn is niet van leeftijd afhankelijk, iemand van 5 kan ook depressief zijn. Verder denk ik dat je uit moet kijken met oordelen over wat een ander wel of niet weet, je kunt het snel verkeerd hebben en iemand er erg mee kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2003 @ 17:21:
1. Snap ik ook wel; 2. is wat ik bedoelde.
1. Ik noemde dit juist om te laten zien dat doodsverlangen en suïcidaal gedrag niet hetzelfde zijn. Dat was per slot van rekening wat je vroeg.
2. Dat was me in ieder geval duidelijk.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:07
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
empyrian schreef op 08-05-2003 @ 00:37:
depri op je 14e...ik denk niet dat jij precies weet wat depressief zijn inhoudt. ik voor hetzelfde geld, ook niet.
Zoiets is onzin. Depressiviteit hangt niet af van je leeftijd. Er wordt wel vaak te snel over depressiviteit gesproken, maar ook op je 14e kun je depressief zijn.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 13:21
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik heb er weleens (heel vaak) over nagedacht.
Het maakte me toen niet veel uit of anderen er
verdriet om zouden hebben,(zouden ze dat wel hebben dan?),
als iemand dat bij mij kan doen, waarom ik niet bij anderen?
Zo geliefd was (ben) ik niet, àls het iemand iets doet,
komt diegene er echt wel over heen.

Als ik zm zou plegen zou ik wel willen zien
wie er nou echt om me geeft, wie èchte vrienden waren.
Mja, wat heb ik eraan..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 17:51
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
... schreef op 08-05-2003 @ 09:18:
idmind schreef op 08-05-2003 @ 01:55:
Fantaseren over de dood? Ja dat doe ik zovaak. Gewoon voor de lol. Ik heb er zelfs een boekje over geschreven.

Maar het blijft bij fatasie omdat ik beloofd heb aan mezelf dat ik nooir (meer) zelfmoord zou plegen.


nooit MEER zelfmoord plegen. als je het ooit hebt gedaan, kan het niet nog een keer, of het moet een poging geweest zijn, maar dat is wat anders....

Hier is het begin van mijn boekje:



Dan is daar de dag. Ik lig in mijn kist en de mensen krijgen de gelegenheid om afscheid te nemen en om bloemen neer te leggen of zo. Het is bizar om te merken dat er nog zoveel mensen zijn gekomen. Ik had dit niet gedacht omdat mijn populariteit tijdens mijn leven lang niet zo groot was. Iedereen had het altijd druk met zijn of haar eigen leven...


dit klinkt raar. Alsof je in je kist alles nog merkt maar natuurlijk zijn dit maar gedachten, over hoe alles loopt op jouw begrafenis/crematie. [/B]
Het verhaal is eigenlijk dat ik mijn dood in scène zet, iedereen uitnodig en dan, terwijl ik in mijn kist lig te gluren naar al die mensen echt dood ga. Ik verlaat mijn lichaam en heb als geest niet door dat ik dood ben gegaan. Ineens zie ik al die dingen. Maar dat is het boek verder...

Wat betreft "nooit meer" is inderdaad een poging al voelde het toen als dood gaan en herboren worden. Maar dit is een lang verhaal.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 18:39
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
Joël schreef op 02-05-2003 @ 12:07:
Ik fantaseer wel eens over zelfmoord plegen...

Dan denk ik aan de beste manier om dat te doen. Eerst dacht ik altijd dat de beste manier is om gewoon van een flat af te springen, maar da's ook weer zo zielig voor de mensen die je van de grond moeten krabben. Ik vraag me af of er een manier is om te verdwijnen, zonder dat iemand je vindt...
Dat snap ik dan iet he. Met zelfmoord doe je je familie, vrienden en andere mensen om je heen zo verschrikkelijk veel pijn. En dan ga jij lopen lullen van: nee, ik srping niet van een flat, omdat het zielig is voor de mensen die me op moeten krabben... Hoe kan je dan serieus aan zelfdmoord denken, als je de pijn van de reinigingsdienst boven die van je familie en vrienden zet....
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 18:45
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
king112 schreef op 07-05-2003 @ 00:13:
Ja!
Het zou voor familie heel ernstig zijn.
Maar ik fantaseer nu over dat ik het doe als ik weinig conctact heb met mijn ouders!
Ales je weinig cantact met je ouders hebt, houden ze nog wel van je en zal het ze geen greintje minder pijn doen hoor....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:01
chipmunk
Avatar van chipmunk
chipmunk is offline
ik had even geen zin om de hele topic te lezen dus misschien zeg ik iets nutteloos ofzo, maar ja, dat is dan jammer.
Ik hoorde laatst dat haast niemand ( ik zeg niet voor niks 'haast' niemand, dus uitzonderingen nagelaten) zelfmoord pleegt om echt dood te willen, maar omdat ze hun leven niet meer willen. klinkt misschien stom maar ik vond het wel kloppen, je wilt dus zelfmoord plegen om dat je het wat je nu hebt niet meer wil, maar betekent dat ook dat je dan helemaal niet meer wilt leven?
De dood is immers niks, en ik kan me moeilijk voorstellen dat je echt letterlijk 'niks'wilt, je kunt er geeneens een voorstelling van maken, hoe kun je het dan willen?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:49
MiniLion
Avatar van MiniLion
MiniLion is offline
jah, heel vaak
__________________
No one but you knows the answer to your questions
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:06
hotrodmonster
Avatar van hotrodmonster
hotrodmonster is offline
ik wel ja
__________________
Fuckit, there's so much shit, it pisses me off
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:06
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
chipmunk schreef op 19-05-2003 @ 21:01:
ik had even geen zin om de hele topic te lezen dus misschien zeg ik iets nutteloos ofzo, maar ja, dat is dan jammer.
Ik hoorde laatst dat haast niemand ( ik zeg niet voor niks 'haast' niemand, dus uitzonderingen nagelaten) zelfmoord pleegt om echt dood te willen, maar omdat ze hun leven niet meer willen. klinkt misschien stom maar ik vond het wel kloppen, je wilt dus zelfmoord plegen om dat je het wat je nu hebt niet meer wil, maar betekent dat ook dat je dan helemaal niet meer wilt leven?
De dood is immers niks, en ik kan me moeilijk voorstellen dat je echt letterlijk 'niks'wilt, je kunt er geeneens een voorstelling van maken, hoe kun je het dan willen?
Als je zelfmoord wilt plegen is eigen leven, zoals je er zelf tegenaan kijkt, dus minder waard dan 'niks'. 'Niks' is niet positief, maar het is minder negatief als pijn, angst, verdriet en allerlei andere gevoelens die in je op kunnen komen in die fase van je leven
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:32
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ja, wel is.

Maar dan realiseer ik me hoeveel schade en trauma's het bij mensen in mijn omgeving kan aanrichten... (De moeder van een goede vriend heeft zichzelf thuis opgehangen terwijl die vriend thuis was...)
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 13:51
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Soms wel , ben er niet echt fier op. Heb er ook wel dikwijls over nagedacht hoe ik zou reageren als iemand van m'n vrienden of familie zou sterven...
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!

Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hmm... heb gisteren te horen gekregen dat een mede-chatter (die net als ik er regelmatig kwam) op een channel op IRC-net (waar bijna iedereen elkaar wel eens ontmoet heeft) zelfmoord heeft gepleegd.

Als je dan zo egoistisch bent om erover te denken van "oh fun, eindelijk zie ik hoe ze eigenlijk om me geven" ben je mijn inziens sowieso ziek in je hoofd. Ziek van egoisme.

Verdomme... nu moeten we die andere mensen die zo bevriend met m waren en waarvan 1 zelfs zijn vriendin waren proberen de zonnige kanten van het leven te laten zien, want zij geven momenteel hunzelf de schuld van zijn dood.
Terwijl dat dus NIET het geval is.

Is zelfmoord (of alleen de gedachte al daarover) dat waard?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:53
olympia
olympia is offline
ik denk heel vaak aan zelfmoord, maar ik wil het me ouders niet aan doen. Als ik nou gewoon kon verdwijnen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:59
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik denk er wel over, vaak zelfs, maar dat is helemaal niet serieus. Ik zou nooit in staat zijn om zelfmoord te plegen, zou alleen graag willen zien hoe iedereen erop zou reageren...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 18:05
*snuggeltje*
*snuggeltje* is offline
Hm...zelfmoord is eigenlijk gewoon weer Te persoonlijk (zoals vele andere dingen)...Iedereen heeft er weer andere motieven voor...In mijn omgeving ken ik eigenlijk alleen maar mensen die het om de aandacht ervan doen...(een poging wagen dus)...Zelf ben ik 1 van die stille mensen, ik heb 1 keer een poging gewaagd (daar heb ik nu spijt van en ben blij dat ik er zonder wat dan ook vanaf ben gekomen)...Ik heb het tot voorkort nooit tegen iemand gezegd, want ik schaamde me ervoor...Nu kan ik er wel over praten, ik begrijp ook wel dat sommige mensen een Death-Wish hebben...soms ook niet, dat hangt af van de motieven...Maar zelf heb ik gewoon nog teveel vertrouwen in deze verneukte wereld om nog uberhaupt een poging te wagen...
__________________
"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know" ; Ernest Hemingway 1899 - 1961
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 01:42
Jake
Avatar van Jake
Jake is offline
Ik heb er vroeger wel over nagedacht; tegenwoordig gaat het wat beter.

Maar het is zo dat mensen die zelfmoord overwegen juist wél signalen afgeven aan de omgeving. Dat is uit onderzoek gebleven. Dit kan ook heel subtiel zijn, bijvoorbeeld heel filosofisch praten. Het is dus niet zo dat de 'serieuzen' altijd mensen zijn die het er nooit over hebben. Dit is een groot misverstand dat onder veel mensen leeft.

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 01:45.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 03:24
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
ik denk dan altijd van: "zullen ze nog wel aan me denken?"

maar kweet dat ik na een paar weken toch wel vergeten ben hoor..
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:50
Verwijderd
Dat interesseert me echt geen f*ck, of mensen nog wel aan me denken als ik dood ben. Het gaat er gewoon om dat ik eindelijk dood ben, wat me een stuk leuker lijkt dan dit klote leven
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 11:34
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ik vindt zelfmoord absoluut niks om 2 redenen

- ik vindt dat je je problemen anders moet oplossen en niet van de flat springen ookal is dat het makkelijkste

- het leven is een zegen je moet het koesteren het is het waardevolste wat je van je ouders hebt gehad, als je dat dan ineens weggooit dan ben je gewoon zwaar ondankbaar bezig
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:41
Rocaliaan Lieke
Avatar van Rocaliaan Lieke
Rocaliaan Lieke is offline
Ik denk wel vaak aan zelfmoord ja maar niet om dan men familie uit te gaan lachen in de kerk !
Dat is toch ziek !
__________________
Without a soul my spirits sleeping somewhere cold
Met citaat reageren
Oud 15-11-2017, 11:36
iClicks
iClicks is offline
Citaat:
Je gaat er van uit dat er leven na de dood is. Ik wil je niet overhalen om het niet te geloven, maar je moet openstaan voor andere dingen. Stel je voor dat er geen leven na de dood is, je kan ze niet zien, laat staan uit lachen. De persoon die jij bent bestaat niet, de iedeen die jij hebt zijn verleden tijd, de iedeen die je hebt maar nooit verteld hebt zal je nooit kunnen vertellen.
Waarom praten sommige mensen in godsnaam zo makkelijk over de dood?
Miss is dat wel wat sommige mensen willen gewoon weg zijn geen zorgen geen pijn geen verdriet....
Met citaat reageren
Oud 15-11-2017, 11:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Miss is dat wel wat sommige mensen willen gewoon weg zijn geen zorgen geen pijn geen verdriet....
Je beseft dat je reageert op een topic uit 2003?

Als je wil kan je natuurlijk altijd een nieuw topic openen om over dit onderwerp verder te praten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Elke dag vechten tegen jezelf/ zelfmoord
eva384
29 04-11-2012 18:58
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 20:26
Psychologie Wat vind je Van Zelfmoord?
FreeYourMind
144 15-09-2004 17:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Is het rapport David Kelly's zelfmoord wel juist?
Gatara
17 17-02-2004 20:51
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40
Psychologie De enige rede om zelfmoord te plegen.
schaapjes
3 20-02-2002 12:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.