Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2006, 14:28
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Vriendin van mij heeft zeer veel mee gemaakt,Overlijden moeder, zelfmoord pogingen broertje,enz
Vader slaat haar nu regelmatig..bleek dit vroeger ook wel gedaan te hebben
Als we hier nu melding van maken wat zijn dan de stappen?...in hoeverre jullie dat natuurlijk kunnen inschatten.

Ze wil dit heel graag stoppen maar wil haar broertje en zusje hun vader niet *afnemen*


*dit is trouwens een zeer beknopte versie van het verhaal*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2006, 14:32
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
U kunt het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling bellen om uw zorgen over het kind te bespreken. Als u wilt, krijgt u advies over wat u verder kunt doen, zonder dat het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling de zaak verder uitzoekt. De naam van het kind en het gezin, hoeft u dan niet te noemen en dit contact kan volledig anoniem plaats vinden.

In overleg met het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling kan dan gekeken worden of er toch stappen ondernomen moeten worden Als privé-persoon zult u weinig kunnen ondernemen. U kunt het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling dan vragen in actie te komen. Zij hebben dan de naam van het kind of gezin nodig. Men spreekt nu van een melding.

Een melding bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling kan zo gebeuren dat de melder anoniem blijft voor het gezin. Het streven van Advies- en Meldpunt Kindermishandeling is zo veel mogelijk openheid. Uit ervaring is bekend dat anonieme meldingen het vertrouwen van ouders in hun omgeving kunnen schaden en voor grote problemen zorgen.Maar er kunnen redenen zijn voor de melder om anoniem te willen blijven. Hier wordt dan rekening mee gehouden

Ook mensen die beroepshalve in aanraking komen met een vermoeden van kindermishandeling, kunnen advies in winnen bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling en een melding maken.

Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling zal bij een melding:

* aanvullende informatie inwinnen bij een huisarts, een consultatiebureau of op school

* in gesprek gaan met de ouders en soms ook met het kind

* proberen de ouders te motiveren voor hulpverlening

* de hulpverlening voor kind en ouders op gang brengen (zo nodig door inschakeling van de Raad voor de Kinderbescherming)

* bij een melding beroepshalve met u overleggen welke rol u kunt blijven spelen

* na enige tijd aan u laten weten wat er met de melding is gebeurd

Bron: http://www.opvoedadvies.nl/kindermishandeling.htm

Succes...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 14:35
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 17-04-2006 @ 15:32 :
U kunt het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling bellen om uw zorgen over het kind te bespreken. Als u wilt, krijgt u advies over wat u verder kunt doen, zonder dat het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling de zaak verder uitzoekt. De naam van het kind en het gezin, hoeft u dan niet te noemen en dit contact kan volledig anoniem plaats vinden.

In overleg met het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling kan dan gekeken worden of er toch stappen ondernomen moeten worden Als privé-persoon zult u weinig kunnen ondernemen. U kunt het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling dan vragen in actie te komen. Zij hebben dan de naam van het kind of gezin nodig. Men spreekt nu van een melding.

Een melding bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling kan zo gebeuren dat de melder anoniem blijft voor het gezin. Het streven van Advies- en Meldpunt Kindermishandeling is zo veel mogelijk openheid. Uit ervaring is bekend dat anonieme meldingen het vertrouwen van ouders in hun omgeving kunnen schaden en voor grote problemen zorgen.Maar er kunnen redenen zijn voor de melder om anoniem te willen blijven. Hier wordt dan rekening mee gehouden

Ook mensen die beroepshalve in aanraking komen met een vermoeden van kindermishandeling, kunnen advies in winnen bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling en een melding maken.

Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling zal bij een melding:

* aanvullende informatie inwinnen bij een huisarts, een consultatiebureau of op school

* in gesprek gaan met de ouders en soms ook met het kind

* proberen de ouders te motiveren voor hulpverlening

* de hulpverlening voor kind en ouders op gang brengen (zo nodig door inschakeling van de Raad voor de Kinderbescherming)

* bij een melding beroepshalve met u overleggen welke rol u kunt blijven spelen

* na enige tijd aan u laten weten wat er met de melding is gebeurd

Bron: http://www.opvoedadvies.nl/kindermishandeling.htm

Succes...
Dank je wel...Ik ben vooral blij om te horen dat je advies kan inwinnen zonder dat ze er daadwerkelijk wat aan gaan doen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 14:37
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 17-04-2006 @ 15:35 :
Dank je wel...Ik ben vooral blij om te horen dat je advies kan inwinnen zonder dat ze er daadwerkelijk wat aan gaan doen
Dat mogen ze als meldingpunt niet eens doen geloof ik: dwingen...

Als de Raad er iets van meekrijgt, is dat anders denk ik.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:18
Verwijderd
Even tussen twee haakjes: Mocht je een melding gaan doen, dan hoop ik dat je het daar wel eerst over hebt met je vriendin...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 08:09
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
ik ben zelf ook mishandeld door mijn vader (sexuuel en ook geslagen)
mensen hadden ook een melding gedaan bij jeugdzorg en dergelijke
werd het alleen maar erger omdat ze mijn vader hadden opgebeld en een brief hadden gestuurd
waardoor ik alleen nog maar dieper in de put kwam te zitten
het is nu wel opgelost maar toch..
bedenk er wel bij dat je niet natuurlijk die pa achter de tralies zal zien zitten
want dat meisje die houd waarschijnlijk wel van haaar vader.
en zal hem niet zomaar beschuldigen.
dat kost ontzettend veel energie en pijn voor haar.
om haar vader ook zoveel pijn toen
terwijl ze zelf ook veel te verwerken heeft
dus ik hoop dat als je een melding doet wel er over na denkt wat de gevolgen er van zouden kunnen zijn.

anders moet je me maar een prive bericht sturen ofzo


groetjes

Eileen
__________________
erotisch is met een veertje, Kinki is met een hele kip
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:01
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik weet niet hoe oud jouw vriendin is, maar wanneer je melding doet (let op, melding ==> niet alleen advies inwinnen) moet ze onder de 18 jaar zijn.
Verder kan ze misschien overwegen om op zichzelf te gaan wonen (weer afhankelijk van dr leeftijd natuurlijk). Dat brengt voor dat meisje minder pijn met zich mee. Worden haar broertje en zusje ook geslagen? die zijn dus jonger.. ik denk dat dat er ook mee te maken heeft of je uiteindelijk wel/geen melding doet...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:38
EvilConduct
EvilConduct is offline
Bedenk wel, dat wanneer je met de kinder'bescherming' in aanraking komt, je je een hele hoop ellende op de hals kan halen.
Met een beetje pech zit je zometeen vast aan zo'n geitenwollensokken type die het hele gezin op breekt.

Een vriendin van mij werkt als gezinsvoogd, maar als ik af en toe verhalen hoor over andere voogden ed...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 13:18
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 21-04-2006 @ 16:38 :
Bedenk wel, dat wanneer je met de kinder'bescherming' in aanraking komt, je je een hele hoop ellende op de hals kan halen.
Met een beetje pech zit je zometeen vast aan zo'n geitenwollensokken type die het hele gezin op breekt.

Een vriendin van mij werkt als gezinsvoogd, maar als ik af en toe verhalen hoor over andere voogden ed...
Beetje jammer dat je nu een beetje aan het generaliseren bent
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:29
EvilConduct
EvilConduct is offline
Beetje jammer dat het niet de eerste keer zal zijn dat een gezin helemaal naar de kloten gaat doordat een of andere flapdrol vermoed dat er iets mis is.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 15:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 29-04-2006 @ 16:29 :
Beetje jammer dat het niet de eerste keer zal zijn dat een gezin helemaal naar de kloten gaat doordat een of andere flapdrol vermoed dat er iets mis is.
Vermoedt.

En wat heeft dit verhaal te maken met vermoeden?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 16:09
EvilConduct
EvilConduct is offline
Kut.

Ik wil alleen zeggen dat je goed na moet denken voordat je je met instanties als de Kinder'bescherming' in laat.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 16:12
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 29-04-2006 @ 17:09 :
Kut.

Ik wil alleen zeggen dat je goed na moet denken voordat je je met instanties als de Kinder'bescherming' in laat.
Tuurlijk. Loze beschuldigingen kunnen een onderzoek in werking stellen die hoogst onprettig zijn voor een gezin. En je hebt natuurlijk de andere kant: bellen dat je dochter met een mes voor je heeft gestaan, dat ze vragen of ze het mes alweer neergelegd heeft. Ja, want anders had je niet kunnen bellen. Komt er niemand, je belt maar weer als je weer in levensgevaar bent.
Heeft allemaal te maken met regels. Het is niet toegestaan je gezonde verstand te gebruiken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 10:55
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Hoe oud is je vriendin als ik vragen mag? Ik loop nu een jaarstage bij Bureau Jeugdzorg en het AMK zit hier in hetzelfde gebouw. Regelmatig contact mee zoals je zult begrijpen. De acties die ondernomen worden of niet ondernomen worden zijn in zekere mate ook afhankelijk van haar leeftijd. Een minderjarige gelden hele andere regels en mogelijkheden voor dan voor een meerderjarige.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 18:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 29-04-2006 @ 16:29 :
Beetje jammer dat het niet de eerste keer zal zijn dat een gezin helemaal naar de kloten gaat doordat een of andere flapdrol vermoed dat er iets mis is.
zover ik weet wordt er onderzoek gedaan naar een gezinssituatie na een gegrond vermoeden. Wanneer uit dit onderzoek komt dat er niets aan de hand is, zal het gezin echt geen gedwongen hulp opgelegd krijgen hoor.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.