Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2009, 14:03
Larry Flint
Larry Flint is offline
Nog maar weer eens een groot bak-topic, de vorige was al te oud..dus dat betekent dat we meer moeten bakken en meer recepten moeten posten!

Wat mij betreft kan je hier sowieso al je zoete baksels posten, maar misschien is het ook leuk voor de mensen die bijvoorbeeld broden bakken (zoet of hartig) dat die ook hun recepten posten.

Hier in ieder geval het oude topic, waar een hoop leuke ideetjes in stonden! http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1657691

OT:

Ik heb laatst een wortel-walnoot cake gemaakt en dat was erg lekker dus ik wil jullie het recept niet onthouden!

Wortelcake met walnoten en sultanarozijnen

2 dl zonnebloemolie
300 g bruine basterdsuiker (ik heb half half gedaan, dus licht en donkerbruine basterdsuiker door elkaar)
3 eieren
300 g zelfrijzend bakmeel
2 tl gemalen kaneel
100 g sultanarozijnen
300 g geraspte wortels
100 g walnoten

Zonnebloemolie, suiker en eieren door elkaar kloppen (niet met een mixer, kan gewoon met een grote lepel). Bakmeel, kaneel en sultanarozijnen er doorheen roeren. Voeg dan de wortel en walnoten toe en klop alles goed door elkaar. Schenk het beslag in de bakvorm en bak de cake 1 uur (of tot je er een satestokje in kunt steken en er weer droog/schoon uit haalt) op 180 graden celsius.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Advertentie
Oud 18-04-2009, 20:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
En ik blijf bij de walnoten, maar nu een andere combinatie. Deze cake http://www.koopmans.com/producten/ko...el-kaneelcake/

uit een pakje met walnoten er in! Lekker!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 18-04-2009, 21:37
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ik heb nog wel 2 recepten die ik nog niet gepost heb! <3

De Daim taart! (denk aan ikea)
Spoiler

Bodem:
100 gr. Amandelen of hazelnoten , grof gemalen of gehakt
4 eiwitten, stijf geklopt
120 gr. Poedersuiker

Meng het geklopte eiwit voorzichtig met de noten en de poedersuiker en doe dit mengsel in een goed ingevette springvorm van ø24 cm. Leg op de bodem eerst een stuk bakpapier. Bak dit 40 min in een voorverwarmde oven van 175 graden, of bij een gasoven stand 4-5, op de onderste richel! Daarna af laten koelen en het bakpapier verwijderen.

Toplaag:
2 eierdooiers
90 gr. suiker
Plusminus 3 dl slagroom
120 gr. Daim, in grove stukken gehakt. Leg de Daim een tijdje in het vriesvak dan breekt het makkelijker.

Mix de eierdooiers met de suiker tot een dikke “saus”. Klop de slagroom stijf en meng de eierdooiersaus er door, voorzichtig. Meng ook de gehakte Daim erdoor.
Leg de bodem terug in de bakvorm en strijk er het slagroommengsel over uit.
Zet de taart tenminste 2 uur in het vriesvak.


En: Dadeltaart Bagels & Beans

Nodig:
* 750 gram dadels (ontpit en in stukjes gesneden)
* 400 gram roomboter
* 150 gram basterdsuiker
* 1 pakje Maria koekjes (in stukjes gebroken van ongeveer 1 cm)
* 100 gram heel-ei
* cocos als garnering

1. Boter zachtjes smelten
2. Suiker toevoegen
3. Ei met garde goed loskloppen en toevoegen; eventjes doorkoken onder voortdurend roeren
4. Dadels toevoegen en 1 minuut doorkoken
5. Koekjes toevoegen en alles door elkaar scheppen

Stort het geheel in een ingevette taartvorm en laat ongeveer 1 ½ uur afkoelen in de koelkast voordat het gesneden kan worden. De taart moet 1 ½ cm dik zijn.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 18-04-2009 om 21:45.
Oud 19-04-2009, 18:27
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ja de dadeltaart van de bagels & beans. TE lekker. Maar vind wel dat je van alles echt de helft kunt doen qua hoeveelheid, want toen mijn broer en zn vriendinnetje hem maakten hadden we echt 3 schalen (verschillende grootte, zeg maar 3 formaten overschalen)! Oh en zelf de dadels pitten vind ik lekkerder, want ontpitte dadels smaken naar mijn idee wat minder sappig?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 19-04-2009, 19:28
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ja de dadeltaart van de bagels & beans. TE lekker. Maar vind wel dat je van alles echt de helft kunt doen qua hoeveelheid, want toen mijn broer en zn vriendinnetje hem maakten hadden we echt 3 schalen (verschillende grootte, zeg maar 3 formaten overschalen)! Oh en zelf de dadels pitten vind ik lekkerder, want ontpitte dadels smaken naar mijn idee wat minder sappig?
Ik had het wel een grote springvorm vol ja, maar 3 schalen ?
Ontpitte dadels wisselen heel erg vind ik, ik koop ze gewoon ontpit bij de turk (is ook goedkoper) en die smaken toch wel anders dan die strak in de verpakking bij de supermarkt.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 19-04-2009, 20:22
Mara
Mara is offline
Hmm, kom regelmatig bij de Bagels & Beans, misschien maar 's die taart proberen
Oud 20-04-2009, 16:20
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik heb laatst een wortel-walnoot cake gemaakt en dat was erg lekker dus ik wil jullie het recept niet onthouden!
Die heb ik laatst gegeten en hij was erg lekker! Bedankt voor het posten van het recept.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 21-04-2009, 18:16
Larry Flint
Larry Flint is offline
Erg makkelijk te maken! Vond het vooral echt ideaal, je hebt dus geen mixer nodig want je hebt geen boter, maar olie. Je kunt gewoon met een grote stevige lepel alles door elkaar scheppen/roeren ofzo! En echt heeeel lekker, stevig en kruidig.

@ Calyx: ja ik heb hem toen niet zelf gemaakt :$ maar ja, mijn broer en zn vriendinnetje dus wel en die hadden exact dat recept aangehouden, zeiden ze? Nouja je kunt het een paar dagen bewaren en het was totaal geen ramp om er elke dag van te eten .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 27-04-2009, 13:20
looloo12
Avatar van looloo12
looloo12 is offline
Chocolade koekjes... Ik zwijmel al helemaal weg....
Iemand nog een recept voor? liefst Chocolate Chip
Oud 27-04-2009, 16:07
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Erg makkelijk te maken! Vond het vooral echt ideaal, je hebt dus geen mixer nodig want je hebt geen boter, maar olie. Je kunt gewoon met een grote stevige lepel alles door elkaar scheppen/roeren ofzo! En echt heeeel lekker, stevig en kruidig.

@ Calyx: ja ik heb hem toen niet zelf gemaakt :$ maar ja, mijn broer en zn vriendinnetje dus wel en die hadden exact dat recept aangehouden, zeiden ze? Nouja je kunt het een paar dagen bewaren en het was totaal geen ramp om er elke dag van te eten .
Ja, ik heb 'm dit weekend ook gemaakt! Heel goed gelukt.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 01-05-2009, 20:45
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Leuk Lilium!


Uit mijn nieuwe recepten boekje, gescoord op de vrij markt met koninginnedag. Ze waren echt heerlijk, ik heb er maar 1 zelf gehad, de rest heb ik uitgedeeld met vriendjes en vriendinnetjes .
Ik heb iets meer chocolade gebruikt, oh en die rietsuikerstroop kon ik niet vinden dus dat werd gewone suikerstroop.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 01-05-2009 om 20:57.
Oud 01-05-2009, 20:56
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Chocolade koekjes... Ik zwijmel al helemaal weg....
Iemand nog een recept voor? liefst Chocolate Chip
Ik weet niet of je al wat gevonden hebt, maar op internet staan verschillende recepten.
Ik zal even zoeken welke ik wel eens heb gemaakt, die waren namelijk lekker en makkelijk te maken.
Gevonden: http://yummyinmytummy.nl/zoet/chocol...-chip-koekjes/
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 03-05-2009, 23:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb vandaag noga gemaakt en witte chocolade brownies <3
Het recept voor de noga heb ik hier wel, als er belangstelling voor is Het witte brownies-recept ligt nog op mijn werk.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 04-05-2009, 13:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb vandaag voor 't eerst in mn leven een brood gemaakt. Nouja hij staat nu te rijzen dus ik weet niet of het ook maar een klein beetje op een brood gaat lijken .

Recept:
Gewoon zo'n standaard pak broodmaakmix, meergranen brood. Dat bereiden zoals het hoort, en als toevoeging heb ik gedaan: mix van feta, walnoten, peper, kruiden en knoflook. Ben benieuwd, ik zal de uitkomst posten..
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 04-05-2009, 15:53
Larry Flint
Larry Flint is offline
Update: wow het is echt super lekker geworden! De combinatie van wat ik er extra in heb gedaan is ook erg lekker. Aanrader dus .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 04-05-2009, 16:32
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Oee leuk Larry .
Hoe hoog is hij geworden? Want ik ben nu wel thuis thuis, maar op mn kamertje wou ik dat ook eerst maken ennuh ik weet niet of dat mini oventje dat aankan .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 04-05-2009, 19:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Oh valt erg mee! Als je hem wat langer en breder maakt zeker, dan moet het wel lukken. Ik denk dat die van mij max 10 cm hoog was? Of je maakt er een aantal kleine broodjes van? Of je vlecht het en maakt het plat ofzo? Tis maar net wat je er mee doet .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 06-05-2009, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Morgen ben ik jarig en ik heb gisteren alvast twee taarten gemaakt. Een standaard appeltaart (gewoon met zo'n pak van Koopmans) en een cheesecake met die nieuwe Philadelphia keuken pakjes. Op de website staan echt super lekkerere recepten. Ik heb deze gemaakt alleen dan zonder de witte chocoladevlokken en hij is echt super lekker. Die bastognekoeken zijn echt geweldig als bodem. Het is wel lastig te verkruimelen maar in een plastic zak doen en erop stampen werkt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Ads door Google
Oud 07-05-2009, 06:44
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Gefeliciteerd Daantje! Bastogne-bodems doen het inderdaad goed, vallen ook altijd in de smaak. Appeltaarten ook trouwens ook . Hopelijk heb je een leuke verjaardag !
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 08-05-2009, 21:36
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Oké, ik had geen reden om wat te gaan maken, maar nu bedacht ik me dat een goede vriendin maandag voor een week naar Amerika gaat en omdat ze m'n koekjes enzo wel kan waarderen altijd. Aangezien ik er morgen langs ga en de overgebleven koekjes wel opkomen door haar huisgenoten heb ik weer een excuus . Ik update hem morgen wel, al heb ik niet het idee dat veel mensen dit lezen.

Bokkenpootjes
Ingrediënten:
8 eiwitten
350 gr suiker
500 gr gemalen witte amandelen
geraspte schil van 1 citroen
1 tl kaneel
3 pakjes vanillesuiker
bittere chocolade
enkele vellen ouwel (ik doe gewoon bakpapier)
extra:
oven
spuitzak (ik gebruik zelf gewoon een boterhamzakje altijd, en dan knip ik de punt eraf )

Voorbereiding:
Sla de eiwitten met wat suiker stijf. Roer er afwisselend de overige ingrediënten door en doe het beslag in een spuitzak met een grote opening. Leg enkele velletjes ouwel op de bakplaat en spuit reepjes van 6 à 7 cm op de ouwel. Laat dit enkele uren drogen.
Bereiding:
Schuif de plaat in het midden van de op 160°C (hetelucht 150°C) voorverwarmde oven. Bak de koekjes 15-20 minuten, ze mogen niet bruin worden. Laat ze op een rooster afkoelen.
Smelt de bittere chocolade au-bain-marie en strijk steeds een beetje op de achterkant van een koekje. Plak er een tweede tegenaan (met de rug tegen elkaar). Doop de beide punten van elk bokkepootje in de chocolade en laat ze goed hard worden.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 08-05-2009, 22:02
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
wat echt heel erg lekker is is honing appelcake

Ingredienten
5 appels
200g boter
3 eieren
150g vloeibare honing
150g zelfrijzende bloem
100g suiker
Zout

Benodigdheden
Ronde bakvorm met antiaanbaklaag
Een keukenmachine (je kunt het ook met de hand doen)
Een rooster

Bereiding
1. Doe de suiker met 2 eetlepels water in een pannetje en laat het mengsel karameliseren zonder dat het bruin kleurt. Giet het in een ronde bakvorm met antiaanbaklaag en zorg dat de hele bodem bedekt is.
2. Schil de appels, haal het klokhuis eruit en snij ze in plakjes. Leg ze op de bodem van de bakvorm.
3. Smelt de boter en meng ze in de keukenmachine met de eieren, de honing, de bloem en een snuifje zout tot een glad deeg. giet het deeg over de appeltjes. Zet 40 minuten in een voorverwarmde oven op 180°C. De cake moet mooi bruin zijn.
4. Haal de cake uit de oven en laat hem 10 minuten rusten. Haal hem uit de vorm en laat hem verder afkoelen op een rooster.

tip doe even bakpapier in de bakvorm want dat suiker komt anders niet heel mee als je het gaat opeten
__________________
.

Laatst gewijzigd op 09-05-2009 om 19:01.
Oud 08-05-2009, 22:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik lees het wel hoor maar ik bak niet zovaak iets, en als ik al iets bak is het meestal iets simpels zoals vanavond een hele gewone cake, wel met extra vanillesuiker Nog niet geproefd maar dat komt morgen wel met de visite

En, dankjewel voor je felicitaties! Appeltaart viel in de smaak bij m'n collega's, cheesecake ook bij m'n schoonouders. Was een gezellige dag
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-05-2009, 11:52
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Oh, die bokkepootjes ga ik een keer maken calyx <3
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 09-05-2009, 13:21
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Oh, die bokkepootjes ga ik een keer maken calyx <3
! Ze liggen hier nu op een bakplaat te drogen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 09-05-2009, 13:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
al heb ik niet het idee dat veel mensen dit lezen.
Ik lees het wel, en zou 't graag ook eens proberen, alleen heb ik geen oven. Daardoor moet ik een heleboel recepten van hier aan mijn neus voorbij laten gaan. Maar ooit...
Advertentie
Oud 09-05-2009, 13:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
HaWaHaai, die Philadelphia taarten hoeven niet in de oven maar in de koelkast, dus dat kan je wel maken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-05-2009, 16:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
HaWaHaai, die Philadelphia taarten hoeven niet in de oven maar in de koelkast, dus dat kan je wel maken
Daarom zei ik ook een 'heleboel' en niet 'alle'. Ik heb nog een pak staan om monchoutaart te maken (ook zoiets), dat ga ik binnenkort weer eens doen!
Oud 09-05-2009, 16:37
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Oh leven in dit topic

De bokkepootjes zijn echt uber lekker !
Ze kwamen wel moeilijk van het bakpapier af, dus mss moet je toch maar ouwel gebruiken, of iets van invetten ofzo. En ze smaken wel anders dan de echte, want daar zit zo'n mokkalaagje tussen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 09-05-2009 om 21:47.
Oud 11-05-2009, 15:41
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Boehoe de bokkepootjes-fotos zijn echt totaal mislukt. Heb er speciaal mn telefoonkabeltje voor opgezocht. Dan mijn afgelopen appeltaart-foto maar posten, anders is het helemaal voor niks geweest .
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto's-0071.jpg (742.6 KB, 28x gelezen)
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 11-05-2009, 22:47
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Ik heb vandaag noga gemaakt en witte chocolade brownies <3
Het recept voor de noga heb ik hier wel, als er belangstelling voor is Het witte brownies-recept ligt nog op mijn werk.
Ik ben wel geinteresseerd in het noga-recept! En ik wil morgen ook iets bakken, ter SOG-vermaak, maar ik weet nog niet wat. Al die lekkere dingen ook hier... *zucht*. Ik laat morgen wel weten wat het was, en of het lekker was .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 25-05-2009, 21:58
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline


Oké, deze kwam ik tegen, die ga ik maken als mn nichtje haar slaagt .

Voor de mensen die het niet snappen:
Spoiler
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 26-05-2009, 18:32
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Wat ontzettend cool, Calyx! Da's tof om te krijgen, weer eens origineler dan kaartjes en bloemen .

Vorige week heb ik een monchoutaart gemaakt die zeer goed geslaagd was, samengesteld uit verschillende recepten. Echt superlekker .

Monchoutaart
1. Smelt 50-75g roomboter en meng hier 175 à 200g verkruimelde bastognekoeken (of digestivebiscuitjes, of met chocolade).
2. Vet een springvorm van 24cm in en maak van het koekjesbotermengsel een bodem. Zet 'm vervolgens in de koelkast.
3. Meng 200g monchou en 125g witte basterdsuiker.
4. Klop 2,5 dl slagroom, 1 zakje vanillesuiker en 1 zakje Klop-Fix stijf.
5. Schep het slagroommengsel voorzichtig door de monchou en verdeel het over de koekbodem. Zet deze in de koelkast.
6. Breng vóór het opdienen één blikje vlaaivulling kersen over de taart. (Kan eventueel daarna nog in de koelkast.)
7. Smikkelen maar!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 26-05-2009, 18:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hebben jullie toevallig nog een heel goed idee om bastognekoeken te verkruimelen als je alleen een mixer (en geen keukenmachine of blender oid) bezit? Als ik het met m'n mixer probeerde vloog het heel de keuken door dus ik heb het maar in een plastic zak gedaan en erop gaan stampen Ik wilde toen dat ik een rubber hamer had gehad
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-05-2009, 18:58
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Wat ontzettend cool, Calyx! Da's tof om te krijgen, weer eens origineler dan kaartjes en bloemen .
Leuk dat je reageert . Ik vond het ook gaaf !
En oe, lekker monchou <3.

Citaat:
Hebben jullie toevallig nog een heel goed idee om bastognekoeken te verkruimelen als je alleen een mixer (en geen keukenmachine of blender oid) bezit? Als ik het met m'n mixer probeerde vloog het heel de keuken door dus ik heb het maar in een plastic zak gedaan en erop gaan stampen Ik wilde toen dat ik een rubber hamer had gehad
In een zak, of gewoon de verpakking laten zitten, dan met een pan erop stampen of met een deegroller erover rollen. Of gewoon met de hand.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 26-05-2009, 18:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Haha, dat is juist een goede manier gewoon verkruimelen met je handen of met de deegroller er overheen ofzo? beetje meppen .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 26-05-2009, 22:12
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ik (of eigenlijk mijn vriendje) heeft ze op een snijplank met een groot koksmes verkruimeld, dat werkte ook prima.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Ads door Google
Oud 28-05-2009, 10:38
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik ga vanavond op mijn werk trakteren op bladerdeeghapjes:
- met ham en kaas
- met gehaktvulling
- met tomatenpuree, Italiaanse kruiden en kaas
Ik ga ze straks maken dus ben benieuwd of t lukt!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 28-05-2009, 17:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een vriend van me die 10 juni afstudeert heeft bedacht dat ik goed kan bakken en heeft dus gevraagd of ik een taart wil bakken voor hem. Zijn eerste voorstel was een slagroomtaart maar kun je dat uberhaupt wel thuis met standaard atributen maken? Tweede optie was een abrikozenvlaai, iemand daar nog een goed en simpel recept voor?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-05-2009, 19:40
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Slagroomtaart kan gewoon een ronde cake zijn, in tweeen gesneden en dan gevuld met slagroom en versierd met slagroom. Dan wel slagroom met klop-fix, zodat die wat langer goed blijft. Je kan dan ook met de cakesmaak gaan variëren, bijv. chocolade cake oid. of versieren met vruchtjes, nogatine aan de zijkant en ga zo maar door. Spuitzak is wel handig om te hebben....
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 28-05-2009, 22:48
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Een vriend van me die 10 juni afstudeert heeft bedacht dat ik goed kan bakken en heeft dus gevraagd of ik een taart wil bakken voor hem. Zijn eerste voorstel was een slagroomtaart maar kun je dat uberhaupt wel thuis met standaard atributen maken? Tweede optie was een abrikozenvlaai, iemand daar nog een goed en simpel recept voor?
Ik heb hier nog 2 abrikozentaart recepten liggen, een abrikozentaart met vanillecreme of abrikozen-vanilletaart. Die eerste is wel leuker dan, denk ik. Slagroomtaarten heb ik ook wel recepten voor, denk ik, even zoeken
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 29-05-2009, 12:16
Verwijderd
Citaat:
wat echt heel erg lekker is is honing appelcake
Ik ga m vandaag maken want het lijkt me echt erg lekker .
Oud 31-05-2009, 13:24
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
en hoe isie gelukt?
__________________
.
Oud 02-06-2009, 19:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik heb vandaag bij de simon & levelt winkel een walnoten brownie gehad, goddelijk! dus nu moet ik dat recept hebben..!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 03-06-2009, 17:29
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik ben de bokkenpootjes aan het maken alleen lopen ze bij mij heel erg uit heb ik dan wat verkeerds gedaan?
__________________
.
Oud 03-06-2009, 19:10
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
ik ben de bokkenpootjes aan het maken alleen lopen ze bij mij heel erg uit heb ik dan wat verkeerds gedaan?
Alles gedaan zoals het recept? Eiwitten goed stijf geslagen enzo?
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 04-06-2009, 13:29
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
heeft er ooit al iemand cake gebakken in een broodbakmachine?
wij hebben nog altijd geen oven, maar sinds kort dus wel een broodbakmachine, en nu dacht ik, als ik nu gewoon cakebeslag maak, en dat in die broodvorm kap, en dan dat ding op 'bakken' zet (dus niet kneden en rijzen en die shit, maar direct gewoon bakken, wat volgens mij gewoon kan), zou dat dan kunnen lukken? geen idee hoe warm dat ding wordt, maar ... ooh, ik wil het graag proberen, maar geen idee of dat kan werken.
Oud 04-06-2009, 20:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet of het kan. Heb zelf geen broodbakmachine dus geen idee. Heb je wel een magnetron? Volgens mij heb je ook cakemix voor in de magnetron, misschien is dat wat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-06-2009, 22:44
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Een vriend van me gaat een paar maanden reizen door Afrika, en er is gevraagd iets lekkers mee te nemen op zijn afscheidsfeestje. Heeft iemand nog toffe ideeen voor Afrikaanse bakseltjes? (Hoeft niet per se écht Afrikaans te zijn natuurlijk, maar decoratie ofzo kan dat ook zijn.)
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 05-06-2009, 09:17
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
@ blauw engeltje, je kan wel cake maken in een broodbakmachine volgens mij (na wat googlen blijkt dat ook wel), maar je moet wel wat dingen anders doen. Even googlen mss, of iemand anders hier, ik weet het iig niet.

@ indigo, vorig jaar heb ik net zoiets georganiseerd voor een vriendin, alleen hadden wij alles gemaakt, ik zal vanmiddag even wat opzoeken/bedenken wat we ookal weer hadden.
Edit: Afrikaanse wijnen en verse sapjes. Verder allemaal mezze (olijven, brood, tapenades, kruidenboter, wat tapas), een couscous salade met feta, dadels en sinaasappel, een andere salade met gegrilde courgette, aubergine, paprika en schapenkaas, wat bladerdeeg hapjes (spinazie/feta en iets met gehakt) en een tzatzikisoort dip. Turkse yoghurt met honing, noten en munt, baklava en andere zoete hapjes / toetjes van een marokkaans winkeltje, en vers fruit (ook dingen als passievrucht, halveren en uitlepelen). Verder weet ik het niet meer .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..

Laatst gewijzigd op 05-06-2009 om 10:15.
Oud 05-06-2009, 12:37
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Heb je wel een magnetron? Volgens mij heb je ook cakemix voor in de magnetron, misschien is dat wat?
de recepten die ik voor de magnetron gevonden heb waren eigenlijk allemaal dat je 'microgolf en hetelucht' moest combineren, ofzo, en dat hebben wij niet
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Het grote (zoete) baksels topic 2
Hawahaai
299 14-08-2015 19:07
Eten & Drinken Cup cake hazelnoot-choco
x2pluisje2x
1 23-01-2013 16:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap onafhankelijkheid Kosovo een feit
Verwijderd
403 11-05-2009 21:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kapitalisme is inherent aan liefde
AsianDF
153 25-08-2006 12:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.