Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2016, 13:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Heb jij al goede voornemens voor het volgende jaar? Of dingen die je graag wilt bereiken?

Welke zijn het en hoe denk je ze te gaan bereiken?

Deel ze hier zodat we elkaar op goede ideeën kunnen brengen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2016, 13:23
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Minder werken, meer freelancen, gestopt met roken blijven, meer koken, het gat in mijn ziel repareren, meer reizen, veel liefhebben!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 13:32
Verwijderd
Maand vakantie in december 2017. En die ergens doorbrengen waar het zomer is. En wellicht gaan samenwonen

en meer dan 5000 km wielrennen en een paar kilo afvallen, maar die hangen nogal samen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 13:44
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Soep eten
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 14:01
Verwijderd
Afstuderen en screentest voor de nieuwe studie halen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 14:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb me het volgende voorgenomen in 2017:

-DmdaodZ wordt uitgevoerd
-Echo wordt goed
-Pilot wordt uitgewerkt tot een speelfilm
-927km afschrijven
-veel spullen wegdoen
-een huisje vinden met Ada (maar misschien lukt dat nog niet direct)
-niet meer roken
-veel audities doen (er actief naar zoeken)
-meer zingen, ook als ik niet over een week een project heb
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 15:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- een groter huis zoeken met mijn vriend
- me vol inzetten voor mijn nieuwe functie op werk en veel leren
- meer roeien en skiën dan afgelopen jaar
- goed voor mezelf blijven zorgen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 16:08
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
- Meer lezen dan in 2016 (doel 15 boeken / 4.000+ pagina's)
- Meer (nieuwe) muziek luisteren en ontdekken (kijken of ik boven de 10.000 nummers op last.fm kom)
- Regelmatig naar concerten en toneel gaan, maar dat lijkt wel te lukken met de al geplande voorstellingen
- Minstens 2 nieuwe landen bezoeken
- Actief op zoek gaan naar een nieuwe woning
- Alle pakjes/zakjes die nog in de keuken liggen opmaken en geen nieuwe meer kopen
- Plastic opbergbakjes vervangen voor glas
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 16:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
- Plastic opbergbakjes vervangen voor glas
Vanwaar dit voornemen? Plastic lijkt me juist ideaal als je dingen mee wil nemen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 16:29
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Meer motivatie kweken, scriptie afmaken, vaak naar Groningen komen en gaan sporten (zij het in een milde vorm)
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 18:23
Verwijderd
Elke avond trouw vitamine D en B12 pillen innemen, meer tijd vrijmaken om te lezen, beter plannen en minder uitstellen (gaat toch niet gebeuren). En minstens anderhalve liter water per dag drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 20:00
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Meer lezen, meer bewegen, meer sociaal doen, meer connecten met m'n nichtje, meer dingen doen die buiten m'n comfortzone liggen, meer crea-bea zijn (want dat vind ik toch wel erg leuk).
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 20:34
Verwijderd
Mijn tijd efficiënter indelen; vroeg naar bed en op tijd op zodat ik genoeg energie heb om na mijn job nog in mijn atelier te werken.

Mijn beeldend werk te blijven voeden, mijn ontwikkeling op dat vlak blijven stimuleren. Verdiepen in technische aspecten op het gebied van kleur en meerkleurendruk. Gelaagde etsen maken, met veel aandacht en liefde. In december 2017 mijn oeuvre zodanig uitbreiden dat ik mijn expositie vernieuwend werk kan laten zien.

En liefhebben, net als tigerly. Het leven, de warmte, de mensen. En op momenten ook meer rust kunnen pakken. Overzicht houden.

En een keer, als het verlof het toelaat qua planning, een weekje alleen tekenen op de Waddeneilanden ofzoiets. Met alleen maar schetsboek en tekenmaterialen.

Zoiets, denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 20:41
Verwijderd
- Meer water drinken
- Vaker naar dokter/ziekenhuis gaan voor controle
- Meer concerten bezoeken
- Meer gitaarspelen/evt band zoeken
- Sport zoeken/gaan doen
- Meer boeken lezen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2016, 09:01
Verwijderd
Meer reizen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2016, 09:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
24 boeken lezen in 2017, twee nieuwe landen bezoeken, LIO halen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2016, 09:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
26 boeken lezen, meer Mema tijd, minstens een maand in het buitenland verblijven, regelmatiger sporten.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2016, 09:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
12 boeken lezen. Het worden er vast meer maar ik wil mezelf niet dwingen om super veel te lezen en ik weet ook dat ik dikke boeken vermijd als ik een groot aantal boeken wil lezen. Dus i.p.v. de 26 boeken van dit jaar zet ik mijn goal nu op 12.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2016, 09:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
12 boeken lezen. Het worden er vast meer maar ik wil mezelf niet dwingen om super veel te lezen en ik weet ook dat ik dikke boeken vermijd als ik een groot aantal boeken wil lezen. Dus i.p.v. de 26 boeken van dit jaar zet ik mijn goal nu op 12.
Daarom ook mijn en/of doel met pagina's bij de boeken. 15 boeken van <100 pagina's heb ik zo uit en dat is geen prestatie
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2016, 10:26
Kikaa*
Kikaa* is offline
Duikbrevet halen/afmaken en daar verder in gaan, veel blijven lezen en meer glutenvrije, lactosevrije en eivrije recepten (met name baksels) ontwikkelen. Ik word daar altijd zo vrolijk van , maar ik doe het te weinig!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 20:51
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
- Gezonder worden
- Meer reizen om mijzelf te ontwikkelen en minder om weg te vluchten
- Minder sorry zeggen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 20:58
Smaug
Avatar van Smaug
Smaug is offline
- Gezonder leven/aan mentale gezondheid blijven werken
- Meer lezen
- Mijn propedeuse halen
- Meer reizen (ook binnen Nederland meer steden zien!)
- Een mooi appartementje vinden in Maastricht

__________________
"A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early, he arrives precisely when he means to"
Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 22:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Echt meer mezelf zijn

En wat meer structuur zou op zich ook chill zijn
Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 23:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oohja en mijn Goede Voornemen dat ik met mijn vriendin heb afgesproken, is vaker dankbaar zijn en niet meer sorry zeggen als ik dankjewel bedoel.
Dus niet: sorry dat ik je liet wachten. Maar: dankjewel voor je geduld.
Niet: sorry dat ikde keuken rommelig heb achtergelaten
Maar: dankjewel dat je ook mijn borden hebt afgewassen terwijl je dat niet moet, dat scheelde mij vandaag stress.

Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 23:19
Verwijderd
Wat is er mis met alletwee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2017, 23:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn gevoel wanneer ik het tweede zeg is beter, omdat ik focus op het goede gedrag van de ander ipv het slechte van de situatie. En Ada en ik hebben gemerkt dat het ook fijner is als iemand dankjewel zegt dan sorry, om dezelfde reden. in zulke situaties waar een verontschuldiging niet nódig is, dan, he.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 00:07
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh dat vind ik wel en mooie fizzle!
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 00:20
Verwijderd
Ik weet t niet. Ik vind het altijd wel prettig om sorry te zeggen als ik een cockup heb gemaakt. Gewoon omdat de ander het niet verdient. Jij maakte een fout, beetje dom iemand gaan bedanken dat ze je fout hebben gerepareerd omdat je je beter kan voelen is nogal Amerikaans en komt op mij over als idioterie. Zo zie je niet in wat voor fout je hebt gemaakt en ga je nog meer domme dingen doen. Lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 00:36
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
- Gezonder leven/aan mentale gezondheid blijven werken
- Meer lezen
- Mijn propedeuse halen
- Meer reizen (ook binnen Nederland meer steden zien!)
- Een mooi appartementje vinden in Maastricht

Je hebt al een tijdje een appartement toch? Of is dat lelijk en wil je nu een mooie?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 00:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik weet t niet. Ik vind het altijd wel prettig om sorry te zeggen als ik een cockup heb gemaakt. Gewoon omdat de ander het niet verdient. Jij maakte een fout, beetje dom iemand gaan bedanken dat ze je fout hebben gerepareerd omdat je je beter kan voelen is nogal Amerikaans en komt op mij over als idioterie. Zo zie je niet in wat voor fout je hebt gemaakt en ga je nog meer domme dingen doen. Lijkt mij.
Het is gebaseerd op deze comic:
https://brightside.me/article/stop-s...cartoon-57255/

En gaat zoals ik zei dus juist niet om fouten die je maakt, maar het sorry zeggen op het moment dat je juist geen fout maakt maar wel ruimte inneemt in iemands leven. Lees gewoon de strip die legt het beter uit.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Het is gebaseerd op deze comic:
https://brightside.me/article/stop-s...cartoon-57255/

En gaat zoals ik zei dus juist niet om fouten die je maakt, maar het sorry zeggen op het moment dat je juist geen fout maakt maar wel ruimte inneemt in iemands leven. Lees gewoon de strip die legt het beter uit.
Sorry, nee, dat legt gewoon precies uit waarom het dom is.

Deze:

NEE KOM GEWOON GODVERDOMME NIET TE LAAT. En excuses zijn dan juist wél op z'n plek. Hoe kom je erbij dat je iemand moet bedanken voor z'n geduld? Wees gewoon op tijd?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:01
Verwijderd
De rest van de voorbeelden zit af en toe wel eens wat in maar niet heel veel.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:01
Verwijderd
Als je moet zeggen "Bedankt dat je me begrijpt!" terwijl je denkt "Sorry dat je geen hout van me snapt" dan is het toch gemaakte nonsens?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:03
Verwijderd
Hetzelfde met het voorbeeld wat jij gaf; Als je zo vaak sorry moet zeggen omdat je de keuken niet netjes achterlaat is het misschien tijd om dáár iets aan te doen en daar je goede voornemen van te maken in plaats van een nieuw smoesje te verzinnen met 'bedankt dat je m'n tyfusbende waar ik jou mee opgezadeld heb hebt opgeruimd'
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:04
Verwijderd
Metafysische kutquatsch volgens mij dus.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben 90% van de tijd degene die kookt, opruimt èn schoonmaakt, dus een dankjewel is meer op zijn plaats dan een sorry.

Maar dankjewel voor je eeuwige zure gedoe.

Anyway, als mijn huisgenoten elke keer sorry zeggen terwijl ik helemaal niet verwacht dat ze ooit gaan opruimen, dan word ik best chagrijnig want blijkbaar is het wel een probleem wat ze zien maar willen ze het niet oplossen.
Ik hoor liever 'goh dankjewel fizzle dat je altijd voor ons opruimt'. Dan denk ik:' geen probleem, ik doe het eigenlijk graag'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2017, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 90% van de tijd degene die kookt, opruimt èn schoonmaakt, dus een dankjewel is meer op zijn plaats dan een sorry.
Ik heb het niet over jou specifiek maar in het algemeen. Het is gewoon onbehoorlijk om je troep niet op te ruimen en in plaats van te zeggen "bedankt dat je me de kans hebt gegeven om je troep op te ruimen" kan je ook gewoon consequenties aan domme acties hangen. Ruim het dus niet meer op maar flikker het weg of leer er mee leven als iemand niet verandert.

Citaat:
Maar dankjewel voor je eeuwige zure gedoe.
Bedankt voor het zelden zo makkelijk maken.

Citaat:
Anyway, als mijn huisgenoten elke keer sorry zeggen terwijl ik helemaal niet verwacht dat ze ooit gaan opruimen, dan word ik best chagrijnig want blijkbaar is het wel een probleem wat ze zien maar willen ze het niet oplossen.
Ik hoor liever 'goh dankjewel fizzle dat je altijd voor ons opruimt'. Dan denk ik:' geen probleem, ik doe het eigenlijk graag'.
Wat heb je daaraan dan? Je staat nog steeds die tyfusbende op te ruimen. Los dat probleem op, dan hoeft niemand sorry of dankjewel tegen de ander te zeggen.

De tering, waarom is het leven zo moeilijk voor sommige mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:18
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Joh, plok is als kind in een vat met zuur gevallen.

Ik kende die comic al en het voorbeeld van het te laat komen is idd geen goede, want je moet gewoon niet altijd te laat komen, maar die anderen snap ik wel.
Mensen die onzeker zijn kunnen zich veel verontschuldigen voor zichzelf ('sorry dat ik zo saai ben'/'sorry dat ik ratel'/'sorry dat ik je met mijn problemen opzadel'), maar dat maakt de sfeer erg negatief en kan ervoor zorgen dat de ander zich ongemakkelijk voelt.
'Bedankt dat je naar me luistert' is een stuk beter dan 'sorry dat je naar me moet luisteren'.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:20
Verwijderd
Citaat:
Joh, plok is als kind in een vat met zuur gevallen.

Ik kende die comic al en het voorbeeld van het te laat komen is idd geen goede, want je moet gewoon niet altijd te laat komen, maar die anderen snap ik wel.
Mensen die onzeker zijn kunnen zich veel verontschuldigen voor zichzelf ('sorry dat ik zo saai ben'/'sorry dat ik ratel'/'sorry dat ik je met mijn problemen opzadel'), maar dat maakt de sfeer erg negatief en kan ervoor zorgen dat de ander zich ongemakkelijk voelt.
'Bedankt dat je naar me luistert' is een stuk beter dan 'sorry dat je naar me moet luisteren'.
Hoezo is dat een stuk erger? Je luistert naar ze en naar het verhaal omdat ze onzeker zijn, dit is gewoon onderdeel van die onzekerheid. Als je dat niet snapt heb je het recht niet om het luisterend oor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja precies, dat laatste.
En ik ruim graag op, maar ik vind het ook heel fijn om daarvoor bedankt te worden. En mijn vriendin heeft dat ook. Dus om onze relatie te verbeteren gaan we vaker dankjewel zeggen.
Deadlock, het gaat wel om mijn persoonlijke situatie, wat interesseert mij het algemene? Het is mijn voornemen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Joh, plok is als kind in een vat met zuur gevallen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:24
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik snap het prima. Natuurlijk luister ik ook naar onzekere mensen, maar als die onzekere mens zelf besluit om positievere dingen te zeggen, dan heeft dat ook een positieve invloed op gesprekken.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:25
Verwijderd
Citaat:
Ja precies, dat laatste.
En ik ruim graag op, maar ik vind het ook heel fijn om daarvoor bedankt te worden. En mijn vriendin heeft dat ook. Dus om onze relatie te verbeteren gaan we vaker dankjewel zeggen.
Deadlock, het gaat wel om mijn persoonlijke situatie, wat interesseert mij het algemene? Het is mijn voornemen.
Het zal mij aan m'n reet roesten wat jouw voornemens zijn. Als jij die op een forum zet mag ik daar mijn ongezouten mening over geven. Zet me maar op je ignore list als het je niet aanstaat.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:26
Verwijderd
"Mijn computer gaat de hele tijd stuk!"
- Oh hoezo dan?
"Ik flikker het ding na gebruik altijd tegen de muur"
- Doe eens niet misschien?
"Ja hallo, zulke logische oplossingen doen we niet aan, maak maar gewoon een computer die daar tegen kan"

Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:28
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Sodetering, heb je jeuk aan je anus?

"HET IS EEN VRIJ LAND EN IK GEEF GEWOON ME MENING EN AS T JE NIET BEVALT PLEUR JE MAAR OP NAAR JE EIGEN FORUM!"
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:30
Verwijderd
Citaat:
Sodetering, heb je jeuk aan je anus?

"HET IS EEN VRIJ LAND EN IK GEEF GEWOON ME MENING EN AS T JE NIET BEVALT PLEUR JE MAAR OP NAAR JE EIGEN FORUM!"
Always Extra Heavy Overnight Maxipads met flexiwings nodig?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:30
Verwijderd
Je bent toch niet verbaast HO?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Nee, nooit.

edit: reactie op beiden.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:31
Verwijderd
Citaat:
Je bent toch niet verbaast HO?
D
Met citaat reageren
Oud 02-01-2017, 01:32
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.