Oud 16-12-2008, 20:17
zwart
zwart is offline
Wat moet je precies halen om Cum Laude te halen?

Op wikipedia is het voor mij niet helemaal duidelijk.
Hoe wordt bepaald of je Cum Laude slaagt?

voorbeeld A_________________Voorbeeld B
6,5-> 6_______________________6,5
7,4-> 7_______________________7,4
8,2-> 8_______________________8,2

gem 7.33____________________gem 7,37

En wat moet gemiddelde minstens zijn voor Cum Laude?? een 7,5 of 8,0? Ik weet dat geen gemiddelde onder de 6,0 mag zijn. Is dat precies een 6,0 of mag dat ook een 5,5 zijn?

(trouwens woon in Noord-Holland, het blijkt in Friesland anders te zijn)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2008, 20:48
Verwijderd
Zoals in alle topics over dit onderwerp zo ongeveer al staat: dat verschilt per hogeschool/universiteit en dan vaak nog per faculteit. Even nagaan wat de eisen/regels zijn bij waar je studeert dus.

Maar om gemiddeldes uit te rekenen werk je sowieso niet al met afgeronde cijfers (een 6,5 is afgerond trouwens een 7 en geen 6). Meestal moet je gemiddeld iig een 8 staan. En niets onder de 6, betekent niets onder de 6, want op dat moment wordt er nog niet gerekend met afgeronde cijfers (voor zo ver ik weet dan).
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 14:29
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Middelbare scholen geven over het algemeen toch geen cumlaudedingetjes ?
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 15:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Op mijn hogeschool moest ik voor het predicaat 'cum laude': minimaal een 8 hebben op al mijn vier hoofdfase major modules, minimaal een 8 voor de afstudeeropdracht, geen studievertraging hebben opgelopen, en nooit iets hebben herkanst. Dus dat is weer wat anders dan een 8 gemiddeld (de cijfers buiten je major telden hier helemaal niet eens mee).

Wat Leonoor zegt: dat verschilt per school en per opleiding. Kijk dit even na in je studiegids of vraag het na bij je opleidingscoordinator
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 17:39
Verwijderd
Op de uni bij ons is het een 8 gemiddeld voor alle vakken, geen cijfer daarvan (geloof ik) onder de 6,5, en voor je (bachelor)scriptie een 8,5 minstens gemiddeld. Maar dat verschilt idd per opleiding.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Op de uni bij ons is het een 8 gemiddeld voor alle vakken, geen cijfer daarvan (geloof ik) onder de 6,5, en voor je (bachelor)scriptie een 8,5 minstens gemiddeld. Maar dat verschilt idd per opleiding.
hoe kan je nu minstens gemiddeld een 8,5 halen voor een bachelorscriptie? Dat is toch gewoon 1 cijfer?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 13:59
Anika
Citaat:
hoe kan je nu minstens gemiddeld een 8,5 halen voor een bachelorscriptie? Dat is toch gewoon 1 cijfer?
Bij mij bestond dat cijfer uit drie cijfers, voor verslag, presentatie en algehele werkwijze.
Op de uni in Delft was cum laude geloof ik gemiddeld een 8, minimaal een 8 voor bachelorscriptie, geen cijfers lager dan 6 en geen studievertraging.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 15:22
Verwijderd
Bij 'ons' bestond het cijfer voor de bachelorthesis uit een cijfer voor je thesis zelf en een cijfer voor het groepsverslag. Voor de masterthesis bestond het cijfer uit een cijfer voor je thesis en een cijfer voor de verdediging.

Bij 'ons' (UU - FSW) moest je gemiddeld een 8 hebben, niets onder de 7 en voor je stage en je MT zonder herkansing minimaal een 8.
(En dat had ik. )
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 16:24
zwart
zwart is offline
Citaat:
Zoals in alle topics over dit onderwerp zo ongeveer al staat: dat verschilt per hogeschool/universiteit en dan vaak nog per faculteit. Even nagaan wat de eisen/regels zijn bij waar je studeert dus.

Maar om gemiddeldes uit te rekenen werk je sowieso niet al met afgeronde cijfers (een 6,5 is afgerond trouwens een 7 en geen 6). Meestal moet je gemiddeld iig een 8 staan. En niets onder de 6, betekent niets onder de 6, want op dat moment wordt er nog niet gerekend met afgeronde cijfers (voor zo ver ik weet dan).
Stom typfoutje van mij. Ik bedoelde natuurlijk dat een 6,5 wordt afgerond naar de 7. Maar ik bedoel Cum Laude op 't VWO. Het zal waarschijnlijk precies een 8,0 zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Stom typfoutje van mij. Ik bedoelde natuurlijk dat een 6,5 wordt afgerond naar de 7. Maar ik bedoel Cum Laude op 't VWO. Het zal waarschijnlijk precies een 8,0 zijn.
op je diploma of niet? op vwo-diploma komt dat volgens mij er niet op te staan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 17:22
Verwijderd
Volgens mij doen VWO's niet aan cum laude? (iig niet op diploma's oid)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2008, 23:26
Verwijderd
Bij ons is het gemiddeld een 7,5. Geen cijfers lager dan een 6 en je thesis moet een 9 of hoger zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij doen VWO's niet aan cum laude? (iig niet op diploma's oid)
Idd, sommige scholen zullen 't bij de diplomauitreiking wel vermelden, maar 't komt niet op je diploma ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Je levensdoel
Diary of Dreams
79 28-05-2008 14:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Demotivatie onder studenten
Love & Peace
67 12-04-2008 23:02
Studeren wat ben je nog van plan tijdens je studie?
Verwijderd
57 28-10-2007 17:08
De Kantine Hoe ben jij nou echt?
Verwijderd
330 02-04-2007 12:46
Psychologie Deskundigheid van artsen?
[ccc]ivopila
30 31-10-2006 22:33
Algemene schoolzaken 2 stellingen... vmbo-ers naar vwo nutteloos??
Verwijderd
36 16-03-2002 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.