Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 16:18
Angar D'annari
Angar D'annari is offline
Wat is te veel?

http://www.knetterstoned.com
http://www.wiet.nl
http://www.cannabis.com

Zoals je aan de bovenstaande pagina's al wel kon raden heeft deze vraaag betrekking op drugs en wel cannabis (wiet, zo je wilt).

De vraagstelling lijkt verschrikkelijk simpel en misschien is dat ook wel zo, maar de de antwoorden die je op dit soort vragen ontvangt zijn dat in elk geval niet.

"Wat is te veel?" Dit bedoel niet in de zin van geld, gezondheid of je longen. Ook heeft het niks te maken met de veranderingen die je fysiek ondergaat, je conditie bijvoorbeeld.

Wat ik er mee bedoel is moeilijker te beantwoorden dan een van de bovengenoemde vragen. Het heeft te maken met gedragsveranderingen, niet jegens anderen maar in samenhang met jezelf en je eigen welzijn.

---------------------------------------------------------------------------

Wekker, uit bed, sigaretje en even bijkomen. Naar beneden om te ontbijten. Een boterham met hagelslag en en kopje thee. Wassen, tandenpoetsen, haar doen of pet (hoedje) op. Jas aan, tas op de rug en de deur uit.

Tegenwind, 4 kilometer afgelegd, nog 6 te gaan. Wat lullen of naar muziek luisteren terwijl je benen eindeloos rond te lijken gaan. Doo de tegenwind moet je, je meer op je benen concentreren dan je ooit op je gesprek of muziek zou kunnen doen. "Oh, wat is fietsen toch verneukt, ik zal blij zijn als ik 18 ben en met mun luie reet in een auto rijd."

Fietsenhok, fiets parkeren, op slot en op naar het rokershonk. Sigaretje, babbeltje en naar binnen. Eerste uur valt niet uit, maar je daar is het clubje al, dan maar niet naar les. Tas umpen, jas uitdoen en ophangen, om vervolgens het schoolterrein weer te verlaten (soms niet, maar over het algemeen wel.)

Steiger, zitten, grote vloei, tip, shag, drugs en draaien maar. De eerste van de dag, hij slaat hard in, je voelt je duizelen en je lichaam ietwat protesteren, maar weldra wordt er iets grappigs gezegd en dan liggen we weer met zun allen in een deuk.

Bel, aanvang derde uur, tussenuur, de vijfde joint gaat rond. "Jongens, ik ga ff naar school, mun vriendin is vrij. Rook niet te veel op terwijl ik weg ben." "Hey tommetje, we gaan zometeen wel naar de aldi hoor en daarna misschien naar 'de boom'." "Oh, nou dan kom ik daar wel heen, hy hebben we het vierde les?" geen antwoord... "Nou ja, boeien!"

-Het stuk van de vriendin slaan we lekker over!! Iedereen met een vriendin moet zich hier zlf maar een voorstelling van maken. NB. Ze heeft geen problemen met mijn blowgedrag.-

Toet, zesde uur, laatste uur, hele dag gemist, behalve de PWT, want dat is mijn vaste internet uurtje. Terugkeer bij de boom, de weet ik veel hoeveelste joint wordt meteen in mun handen gedrukt. "Fijn!" Drie hijsen en de werking van de drie eerdere joints keert terug.

Aldi, golden power, gratis. Krissebis koopt wat en leid de menigte wat af, pinda en ik graaien het een ander mee. Ronronronpon staat wat te suffen en heel erg stned te zijn terwijl Krissebis een lied aanzet, Bob Marley, dit wordt door iedereen buiten de volledige winkel heel goed in ontvangst genomen. Pinda, ik en Krissebis staan binnen de kortste keren weer buiten, Ronronronepon had het nog niet helemaal door en komt er wat later aan.

Boom, zitten, joint. Een paar flinke hijsen en ik leef weer een beetje op, snel een slokje golden power tegen de droge bek, Ronronronepon bied me een biertje aan, "Dank je."

Thuis, liggen, film, joint. Post (dit is niet datgene wat je in de brievenbus ontvangt, maar een persoon) kwam nog ff langs, hij had hash bij zich, lekker jointje gerookt...

---------------------------------------------------------------------------

Ziehier, het dagscenario van een clubje alternatievelingen op een middebare school. Grotendeels VWO-ers en grotendeels in de bovenbouw. Nou vroeg ik me dus af, hoe lang je met zo'n levenswijze enigszins 'normaal' zou kunnen blijven en of je überhaupt 'normaal' zou kunnen.

Mocht iemand ervaring met dit soort dingen hebben dan graag reacties.
__________________
Reality is for people who don't know how to use drugs!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2002, 18:24
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Wat bedoel je nou?
__________________
piemel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:25
danieldk
danieldk is offline
Volgens mij hoort dit in het alcohol & drugs forum (of hoe het dan ook heet).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 20:48
G-sus girl
G-sus girl is offline
bij ons op school zitten er ook een aantal mensen die zo leven, ik weet wel dat hun schoolwerk er enorm onder lijdt.
__________________
Love, peace and $ to be happy - siNix 'k vind je niet meer lief :p- If I die I want to go to heaven, because I live in the hell. Nor... love ya!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Drie is te veel
Bright Blue
14 02-07-2011 17:50
Psychologie wat is jouw leugen?
Verwijderd
51 07-11-2006 18:14
Algemene schoolzaken Radio/ Muziek Enquete
Gesologica
40 07-02-2004 14:53
Seksualiteit Vochtig zijn: wat is normaal?
sofie3
19 17-05-2002 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.