Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 14:12
To3ts3nb0rd
To3ts3nb0rd is offline
hoi allemaal
is hier misschien een student/studente infomatica die voor mij een paar vraagjes wil beantwoorden??
mail me maar @ toetsenbordenmuis@gmail.com

alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 14:52
Verwijderd
stel je vragen maar hier.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 15:06
To3ts3nb0rd
To3ts3nb0rd is offline
oke
hier komen ze:
1) Hoe oud ben je, hoe heet je, en wanneer startte je met deze opleiding?

2) Waarom koos je de studie “Informatica”?

3)Welke universiteit of HBO koos je en waarom?

4)Vind je de keuze voor deze universiteit of hbo goed, of had je het anders verwacht?

5) Voldoet de studie aan je verwachtingen?

6)Is de studie zoals in de brochures staat dat het zou zijn, of is het opgehemeld in die brochures?

7) a) Zijn er na je Bacheloropleiding ook Masteropleidingen?
b) Zo ja, welke?

8) Is het een moeilijke studie?

9) Zou je een andere studie met deze studie kunnen combineren?

10)Wat wil je later met dit diploma gaan doen?(Welke master ga je kiezen??)

11) Houd je naast je studie vrije tijd over?Voor b.v. werk?

12)Had de stad waarin de school stond invloed op je keuze voor deze school?

13) Is er veel werk voor studenten in jouw studiestad?

13) Is je stad leuk?

14) Heeft het leuke uitgaansmogelijkheden?

alvast bedankt!!

jori
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:52
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ex-informatica-studente mag ook?


1) Hoe oud ben je, hoe heet je, en wanneer startte je met deze opleiding?
ik ben 18, ik heet Berniek en dit schooljaar startte ik met de studie Informatica

2) Waarom koos je de studie “Informatica”?
omdat het me leuk leuk en ik dacht dat ik het kon. en omdat mn vader in de automatisering zit

3)Welke universiteit of HBO koos je en waarom?
Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle, omdat dat de dichtbijzijnde HBO is met deze studie en het niet zo ver is dat ik op kamers HOEF

4)Vind je de keuze voor deze universiteit of hbo goed, of had je het anders verwacht?
Ik vind de keuze van de HBO goed, goede docenten en fijne sfeer

5) Voldoet de studie aan je verwachtingen?
Ehm ik wist vantevoren niet goed genoeg wat ik ervan moest verwachten, anders was ik nu ook niet gestopt.

6)Is de studie zoals in de brochures staat dat het zou zijn, of is het opgehemeld in die brochures?
ach, brochures pikken toch altijd de mooie dingen eruit, maar het klopt wel aardig

7) a) Zijn er na je Bacheloropleiding ook Masteropleidingen? ik heb geen idee
b) Zo ja, welke?

8) Is het een moeilijke studie?ik ben er mee gestopt, dus ik vind van wel. maar ik heb geen kennis van programmeren, en degenen met mij die dat niet hebben vinden de opleiding pittig tot moeilijk. Heb je WEL ervaring, dan is het al een stuk minder moeilijk om bij te houden. Dus wil je deze studie doen, probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen voor je met de studie begint

9) Zou je een andere studie met deze studie kunnen combineren?
ik heb geen idee, ik wil een hele andere studie gaan volgen

10)Wat wil je later met dit diploma gaan doen?(Welke master ga je kiezen??)nvt

11) Houd je naast je studie vrije tijd over?Voor b.v. werk?ja, maar je moet dan wel goed kunnen plannen en/of goed mee kunnen komen

12)Had de stad waarin de school stond invloed op je keuze voor deze school?ja, Zwolle is geweldig en de studentenvereniging van de informatica-studies ook!

13) Is er veel werk voor studenten in jouw studiestad? niet echt

13) Is je stad leuk? nogmaals: ja, je kunt er goed uitgaan en er is een fijne sfeer

14) Heeft het leuke uitgaansmogelijkheden? ja dus, veel cafe's en met Het Vliegende Paard als HET studentencafe als nummer 1
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 12:05
IvdSangen
IvdSangen is offline
1) Hoe oud ben je, hoe heet je, en wanneer startte je met deze opleiding?

Ik ben 20 jaar, ik heet Ivo van der Sangen en ik ben dit jaar gestart met Technische Informatica aan de TU/e.

2) Waarom koos je de studie “Informatica”?

Het boeide om de werking van een computer te doorgronden en ik dacht dat programmeren een belangrijke vaardigheid was nu en vooral in de toekomst.

3)Welke universiteit of HBO koos je en waarom?

Ik koos voor de Technische Universiteit Eindhoven, omdat na Aken dit de dichtstbijzijnde TU was en ik geen zin had om Duits te praten en Delft me maar een ballenstad leek.

4)Vind je de keuze voor deze universiteit of hbo goed, of had je het anders verwacht?

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de TU/e.

5) Voldoet de studie aan je verwachtingen?

Het gaat me allemaal beter af dan verwacht. Ik dacht dat ik het heel zwaar zou krijgen, maar op de een of andere manier wordt je heel snel heel slim.

6)Is de studie zoals in de brochures staat dat het zou zijn, of is het opgehemeld in die brochures?

De brochures kloppen wel. De faculteit is ook niet gebaat bij het ophemelen van de opleiding, want dan krijg je teveel mensen die irect weer afvallen.

7) a) Zijn er na je Bacheloropleiding ook Masteropleidingen?

Ja

b) Zo ja, welke?

Zie hier.

8) Is het een moeilijke studie?

Ik vind het niet makkelijk, maar als je alles bijhoudt is het goed te doen. Je moet het wel echt willen.

9) Zou je een andere studie met deze studie kunnen combineren?

Ik denk het niet, want je hebt redelijk veel contacturen per week. Dit trimester heb ik er 32. Buiten de contacturen ben je thuis nog bezig met projecten en de stof bijhouden.

10)Wat wil je later met dit diploma gaan doen?(Welke master ga je kiezen??)

Na de bachelor wil ik Information Security Technology doen. Wat daarop volgt zou ik niet weten. Ik vind dit een leuke opleiding en wat ik er later mee doe zie ik dan wel weer.

11) Houd je naast je studie vrije tijd over?Voor b.v. werk?

Op zaterdag kan ik in principe de hele dag werken en tot voor kort deed ik dat ook, maar op dit moment heb ik even geen werk. Ik ben ook van plan om 1 of 2 dagen per week muay thai te gaan doen en op zaterdagavond ga ik standaard uit. Ik houd genoeg tijd over, alhoewel er soms drukke perioden zijn.

12)Had de stad waarin de school stond invloed op je keuze voor deze school?

Niet echt. Ik wist min of meer al in in het midden van 6VWO wat ik wilde.

13) Is er veel werk voor studenten in jouw studiestad?

Ik zou het niet weten. Ik werk in mijn geboortestad.

13) Is je stad leuk?

Eindhoven heeft een leuk uitgaanscentrum (Stratumseind). Voor ieder wel een kroegje te vinden daar.

14) Heeft het leuke uitgaansmogelijkheden?

Zie vraag 13.

Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:31
To3ts3nb0rd
To3ts3nb0rd is offline
^^alles is welkom
hartstikke bedankt mensen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.