Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 04:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Eerste thread:

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1252048

(helaas gesloten, anders had ik daar gereageerd)


Groepsverkrachtingen in Rotterdam

Ik ben dus werkelijk verbijsterd na het zien van de NOVA uitzending van vandaag (14 maart 2006).

De moeders die eigenlijk (?) vinden dat de zoontjes niks fout hebben gedaan. De manier waarop het geduid wordt. De kennelijke reactie, beleving van de daders.

En vooral: de culturele component.

Die mevrouw die zegt dat 'zoiets op de Antillen geen verkrachting is'. Als meisje het met paar jongens wil doen, prima.

Ik kan hier echt niet bij. Ik snap dit echt niet. Maar ik zeg wel (en lieve moderators, hopelijk word ik nu niet geband) :

Beste mevrouw, beste moeder!

Als u echt vind dat u zoon niks fout gedaan heeft. Als het blijkbaar normaal is om seks te hebben als je zo jong bent, en dan nog met meerdere jongens met een meisje. Als een dreigement "als je niet meedoet, zeggen we dat je flikker bent" een valide argument is in uw ogen.
Als u zegt: "tja, hier in Nederland, vinden ze je al slachtoffer als je man je alleen (!) nog maar slaat."
En als u steeds een beroep doet op 'de cultuur van de Antillen', die anders zou zijn, en dit alles niet als probleem zou zien.

Als u dat allemaal vind, dat heb ik een advies: vertrek uit ons land, ga naar uw eiland. Maak er onafhankelijk land van. En laat ons met rust!

Maar wee.... de Moderniteit zal ook de Antillen bereiken. Don't worry, the stormtroopers of Enlightment zullen ook uw kusten bereiken.

In plaats van onze samenleving te omhelzen, een systeem dat u wilt helpen, een systeem dat u wilt beschermen, kiest u voor u voor 'verblijven' in een systeem van onderdrukking, verwaarlozing en seksisme. De Westerse samenleving reikt u de hand. Maar doe er gerust mee wat u wilt.

Maar bespaar ons de uitwassen van uw cultuur!

(ja, ik ben verbijsterd!)

EDIT: Verbeteren van tikfout

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 04:57.
Advertentie
Oud 15-03-2006, 05:45
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-03-2006 @ 05:29 :
(en lieve moderators, hopelijk word ik nu niet geband) :
Ik ben nu echt benieuwd uit welk planeet jij komt
Oud 15-03-2006, 06:41
Verwijderd
als ze het dan gooien op cultuurverschil, want op de antillen is dat allemaal anders, dan zou ik zeggen: optiefen naar de antillen, en wel met een vliegtuig, met teveel mankementen....

Maar goed zo werkt het dus niet, helaas
Oud 15-03-2006, 09:07
Verwijderd
Ja, als die ouders zulke goede ouders zouden zijn geweest, dan zouden die kids ook wel een goede opvoeding hebben gehad en dan zouden ze ook geen meisjes hebben verkracht. Het zou me dus eerder 'verbijsteren' als die ouders heel normaal zouden zijn geweest.
Oud 15-03-2006, 09:12
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 15-03-2006 @ 07:41 :
als ze het dan gooien op cultuurverschil, want op de antillen is dat allemaal anders, dan zou ik zeggen: optiefen naar de antillen, en wel met een vliegtuig, met teveel mankementen....

Maar goed zo werkt het dus niet, helaas
En dus moeten wij hier dan maar opgescheept zitten met een stel mongolgen die niet doorhebben dat de manier waarop ze bezig zijn echt niet kan?

Overigens verbaasd het mij ook niet zoveel dat die ouders geen haar beter zijn.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 15-03-2006, 09:53
Verwijderd
Tsja, wat valt erover te zeggen? Mensen uit arme gezinnen, mensen uit gebroken gezinnen, uit éénoudergezinnen, uit Antilliaanse gezinnen, et cetera hebben nu eenmaal een verhoogde (statistische) kans om delicten te gaan plegen. Als je dat allemaal bij elkaar gooit heb je een Antilliaanse alleenstaande probleemmoeder met meerdere zoons van meerdere mannen, die opgroeien in een omgeving waar respect, fatsoen en een normaal vrouw/mensbeeld ver te zoeken zijn. Dan is het ook niet zo verwonderlijk dat ze delicten als verkrachting gaan plegen.

Die moeders verdedigen hun zoons met de opmerking dat op de Antillen een delict pas verkrachting is als een vrouw met een mes of pistool wordt bedreigd. Natuurlijk kan dat geen excuus zijn, maar ik begrijp ze wel. Er zullen vast meisjes zijn die eerst (doen alsof ze) willen en later terugkrabbelen als ze zich gaan schamen. En die jongens hebben ook bepaald geen grote sociale vaardigheden, dus die herkennen zulke dubbele gevoelens natuurlijk ook niet.
Oud 15-03-2006, 10:28
Verwijderd
die mensen hebben gewoon een kronkel in hun hoofd
Oud 15-03-2006, 10:30
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Kijken wat mamma er van vind als zoonlief door een leernicht geneukt word onder dreiging van openbaarmaking van belastende foto's (van de vorige 'vrijwillige' anale verkrachting).

Of is dat op de Antillen niet cultureel aanvaardbaar?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 15-03-2006, 10:50
Verwijderd
Ik zie het punt van dit topic eigenlijk niet zo. Wat is nu het probleem? Verontwaardiging omdat Antilliaanse moeders vinden dat hun zoons niks verkeerd hebben gedaan? Elke ouder vindt toch dat 'mijn kind dat niet doet'?
Oud 15-03-2006, 10:51
Verwijderd
Ik ook niet, dus slotje?
Oud 15-03-2006, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-03-2006 @ 11:30 :
Kijken wat mamma er van vind als zoonlief door een leernicht geneukt word onder dreiging van openbaarmaking van belastende foto's (van de vorige 'vrijwillige' anale verkrachting).

Of is dat op de Antillen niet cultureel aanvaardbaar?
dat is nergens aanvaardbaar mokkel :x

verder: slotje
Oud 15-03-2006, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 15-03-2006 @ 11:51 :
Ik ook niet, dus slotje?
Jij en ik zien het punt niet zo, maar dat is op zichzelf nog geen reden voor een slotje
Oud 15-03-2006, 10:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2006 @ 11:53 :
Jij en ik zien het punt niet zo, maar dat is op zichzelf nog geen reden voor een slotje
en ik dan
Oud 15-03-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2006 @ 11:53 :
Jij en ik zien het punt niet zo, maar dat is op zichzelf nog geen reden voor een slotje
Ik zie het punt ook niet.

Maar dat is zeker ook geen reden voor een slotje?
Oud 15-03-2006, 11:02
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
koekjes schreef op 15-03-2006 @ 11:52 :
dat is nergens aanvaardbaar mokkel :x
Dat is leernicht discriminatie

Mijn voorspelling: Er gaat in dit topic alleen nog maar gespamt worden, totdat Hendrik terug komt, met een serieuze toon iets heel geks zegt en iedereen die daar min-of-meer serieus op gaat reageren.

(of er komt voor die tijd een slot op omdat onze arme forumbazen al die onzin niet meer kunnen verdragen)
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 15-03-2006, 11:03
Verwijderd
Dat zijn er al vier! Vier doorgewinterde N&A'ers, waaronder een fb'er.
Oud 15-03-2006, 11:09
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik zie hier eigenlijk ook niet zoveel discussiewaarde in, veel zin heeft het dan ook niet om het open te houden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.