Oud 31-03-2003, 02:42
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Dat vraag ik me af?
Moet je perse depressief zijn om dood te willen?
Ik vind namelijk zelf van niet.
Ik heb namelijk voor mezelf inmiddels zoiets van ik heb nu een beste vriendin Edith. Hele lieve meid.
En een vriendin Ester. Echt een schat van een meid.
Maar eigenlijk is dat het enige nog waarvoor ik hier wil blijven. Omdat ik hun gewoon niet achter wil laten. En met me meenemen is zo cru.
Ik zit hier nu in een leven. Iedereen roepen maak er wat van. Doe dit, doe dat, doe zus, je kunt het niet maken tegenover je ouders. Eeehm, ik heb allereerst mijn ouders niet gevraagd om hier te komen dus ik ben hun niks verschuldigt.
Punt2, wie zegt dat ik al die dingen wil doen?
De hele maatschappij is zo gefocust op het 'werken, gelukkig worden, gezin stichten, leuke dingen doen, kinderen krijgen, feesten, etc.'
Maar er wordt geen rekening gehouden met mensen die zoiets hebben van 'het zal wel. Veel plezier, ik ben weg'. Ik ben zo iemand. En zonder Ester en Edith heb ik zoiets van 'jongens, het was gezellig. Veel plezier nog verder en tabee.'
Maar dat wordt altijd gelijk afgedaan alsof ik een of andere aandachtstrekker ben of depressieveling en dat ik mezelf moet laten helpen.
Laten helpen waarmee? Zoals het nu gaat gaat het hartstikke goed. Niemand schijnt te kunnen accepteren dat je er ook gewoon geen zin meer in kunt hebben.
IK snap niet dat de hele wereld zo geindoctrineerd is dat doodgaan per defenitie slecht is en voor depressieve, zieke of te oude mensen. De mensen die gewoon geen zin hebben en dus niet onder een van die groepen valt die worden in de groep 'depressieven' gedwonen.
Terwijl voor hetzelfde geld die supervrolijke buurman van je die alles prima voor mekaar heeft en ieder jaar op vakantie is etc, etc misschien ook wel zoiets heeft van 'het hoeft allemaal niet meer'
En begrijp me niet verkeerd hoor, het leven kan prachtig zijn. (zeker nu met mijn vriendin) Maar om nou te zeggen van 'dat doen we nog 80 jaar' nee.
Ben ik nu depressief? Of mag ik gewoon in het hokje van de mensen die gewoon geen zin hebben? (de lamballen )

EDIT: dit is geen mededeling dat ik er nu een eind aan maak. Dit is gewoon een peiling naar waarom iedereen perse vind dat ik depressief ben omdat ik het denkbeeld heb van 'ik heb geen zin'
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!

Laatst gewijzigd op 31-03-2003 om 03:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 07:53
Brammie
Brammie is offline
Hmmm...Volgens mij ben je gewoon lui ipv depri


En nee je hoeft neit meteen dood te willen omdat je depri bent. Dan zouden een aantal mensen die ik ken nu al de pijp uit zijn ( Denk ik)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 08:51
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 02:42:
Moet je perse depressief zijn om dood te willen?
Het kan ook een bewuste keuze zijn.

Als ik wist dat ik zou doodgaan, bijv. wanneer je terminaal ziek bent en ze kunnen er niks meer aan doen, zou ik het zelf stoppen. Simpelweg omdat ik dan geen zin heb er op te wachten dat de symptomen en alles nog veel erger worden en je tot op het laatste moment vergaat van de pijn.

Dat terzijde: in het algemeen ben je dan wel depressief. Als ik naar mijn leven op het moment kijk, zie ik bijv. dat ik allerlei toekomstplannen heb die ik wil verwezenlijken en zou het echt niet in mij opkomen mezelf iets aan te doen.

Want zeg nou zelf: iemand die het naar zijn zin heeft zou zichzelf toch niks willen aandoen? Stel je hebt een vaste baan, verdient goed geld en je hebt je eigen appartement. Daarnaast een lieve vriendin en een groep vrienden / kennissen waar je geregeld leuke dingen mee doet. Kortom: alles gaat zijn gangetje en je hebt altijd wel iets te doen wat vaak nog leuk is ook

Zou je dan ook nog dood willen? Ik denk het niet.

Allerhoogstens dat je denkt van "waar slaat het eigenlijk op?". Na ja, in dat geval heb je gewoon wat variatie nodig. Nieuwe doelen zoeken om naartoe te werken of een hobby zoeken wat je nieuwe energie geeft.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Beetje zwart wit?
Zoals jij dat nu neerzet (word niet kwaad op me, want ik denk precies tzelfde) lijkt het heel zwart wit hoe je denkt. Je voelt je gelukkig in 'de maatschappij' of je vindt er geen zak aan. Als je je gelukkig voelt heb je schijnbaar wel overal zin in en als je dr geen zak aan vindt, mag je, zoals jij dus zegt, gewoon je kop laten hangen, want je hebt er geen zin meer in. Je snapt de lol er niet van of het nut niet.
Het spijt me zeer, maar das toch echt depressief zijn in deze maatschappij, al is het maar heel licht.

Je zit ook weer van, nou, ik leef voor Ester en Edith, maar anders zou ik dus mezelf wat aan doen. Ook zo zwart wit!

Probeer eens het grijze te zien! Zonder die twee vriendinnen is er ook wel een leven hoor. Misschien heeft het dan juist wel positieve ingeving op je. Dan word je cirkeltje misschien doorbroken en zul je het nut wat meer zien.

Ik ben daar zelf ook mee bezig en af en toe wil ik idd nog wel eens terug zakken naar hoe jij in dit stukje denkt. Maar weet je? Ik ben wel gelukkig met de dingetjes die ik heb. Ik heb mijn verzorgpaarden, ik heb mijn vrienden, ik heb mijn leven! Mijn verzorgpaarden zullen wel gaan overlijden, maar dan ben ik degene die de stap moet maken, om verder te gaan met een ander paard, of juist een hele andere richting nemen.

Het leven is geen leven, het leven is ontdekken!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:48
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
******** schreef op 31-03-2003 @ 08:51:
Allerhoogstens dat je denkt van "waar slaat het eigenlijk op?". Na ja, in dat geval heb je gewoon wat variatie nodig. Nieuwe doelen zoeken om naartoe te werken of een hobby zoeken wat je nieuwe energie geeft.
Inderdaad! Dat bedoel ik!

Zoek een sport of zo en dan niet gelijk zeggen van: Ik haat sport! probeer het gewoon eens. Of zoek een hobby, niet gelijk zeggen van: nee geen zin in!
Want zo maak je het jezelf echt 10 keer zo moeilijk dan dat het daadwerkelijk is! Misschien wel meer. Je zit jezelf nu enorm in de weg, door die grenzen voro jezelf zo beperkt te houden.

Niet alleen leven voor die twee vriendinnen, maar kijk eens verder. Er zijn nog genoeg andere dingen hoor! Maar als je je grenzen zo strak houdt, zul je dat idd nooit gaan ontdekken en dan is het je (on)bewuste keuze om zo te leven.

Ik vind juist wel dat jij hulp nodig hebt. Iets van SVT of zo. Sociale Vaardigsheids Training, zodat je leert met andere mensen om te gaan en je je grenzen zelf wat losser zult gaan zetten. Dat je ipv alleen die twee vriendinnen ook nog andere mensen gaat leren spreken (en dan niet over i-net).

Sinds ik zelf SVT heb gehad in de kliniek heb ik bijv. op de manege al heel wat meer contact met iedereen. Mensen vinden mij gezelliger en juist leuk om mee te praten. En ik praat terug. Zij doen wat voor mij,maar ik ook wat voor hun!

Laat jezelf eens zien, ipv achter die twee vriendinnen weg te kruipen. Je bereikt zo veel meer!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:49
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Owjah, als je op je replay's antwoord, probeer dan es zo min mogelijk te zeggen: Ja, maar, Nee, want, en alle andere negatieve ontkennende zinnen.

Succes ermee
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:58
Verwijderd
Mja, ik kan me best voorstellen dat iemand zoiets heeft van laat maar zitten, waar doe ik het voor?

Maar waarom heb je er precies geen zin meer in? Dan kan ik me niet voorstellen dat je het leven verder wel leuk vind, want als het leuk is, kun je er toch net zo goed lekker mee doorgaan tot het vanzelf op houdt?

Ik heb ook een tijdje op jouw manier gedacht, maar denk er nu toch heel anders over. Het hoeft niet persé zo te zijn dat jij depressief bent, gewoon simpelweg in de knoop zitten met jezelf en het leven en wat je daar nou toch mee aan moet hoeft niet persé een depressie te zijn. Levensmoeheid is er natuurlijk echter wel een kenmerk van..

Je moet helemaal niks, je bent nergens toe verplicht, maar kun je het mensen nou echt kwalijk nemen dat ze je adviseren om al het mogelijke uit het leven te halen? Zij zien graag dat je het leven wel mag, en ervaren zelf dat dit kan.

Je kunt natuurlijk je leventje accepteren zoals het nu is, en er dan ooit een vervroegd einde aan maken.. dat is een keuze. Je kunt ook de keuze maken om te proberen wel volledig van het leven te genieten en het ook af te willen maken tot aan een natuurlijke dood, het zou zomaar eens kunnen dat dat jou ook lukt en het leven dus nog veel leuker kan zijn dan het nu al is. De keuze is aan jou, kies jij voor het eerste dan heeft men dat maar te accepteren, maar men hoeft zich er toch niet meteen bij neer te leggen? Als je zelf weet hoe mooi of prachtig iets is wil je dat graag delen, dat wil men ook met jou, lijkt me niet zo vreemd.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:34
Verwijderd
neej, het kan wel een symptoon van depressiviteit (HTF schrijf je dat?) zijn..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 12:13
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
toen ik de titel las, dacht ik gelijk al nee....
maar niet met dezelfde argumenten als jij.
ik dacht gelijk van; nee, mensen die heel oud zijn, een goed leven hebben gehad en zo tevreden zijn en er dus geen zin meer in hebben, zijn ook niet per definitie depressief.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 12:31
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Antwoord: Nee


Mogelijke argumentatie: In bezit zijn van een referentiekader dat deze wereld, de manier van handelen van mensen en de regels van deze maatschappij, niet kan accepteren. Vervreemding van de mensheid kan ontstaan en het gevoel van niet aanwezig willen zijn op aarde.

(Dit kan doorgelinkt worden naar een misantropisch denkbeeld, een negatief denkbeeld op de mensheid, met haat gevoelens jegens de mensen. Met gevolge dat de desbetreffende persoon een gedachtengang in werking zet die gericht is op het vinden en onthouden van menselijke zwaktes. Deze sterk zal afkeuren en zichzelf anders dan de rest gaat voelen, geen sprake van depressief gedrag. Als conclusie vindt deze persoon zichzelf te goed voor deze wereld en besluit dat de mensen te min zijn voor zijn aanwezigheid, als gevolg hiervan wordt de keuze gemaakt om zijn geloofsrichting te volgen. Het 'eigen' geloof, wat erop neerkomt dat: "De persoon zichzelf van het leven beroofd om deze maatschappij te kunnen verlaten en te worden herboren op een plaats waar zijn 'geniale' geest zich kan spreiden over een intelligente levensvorm")
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:00
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
de maatschappij is gericht op gelukkig worden... (een van de punten die je noemt)..

das toch niet zo onlogisch en ongewild? Wil jij liever "het zal wel, laat mij maar lekker ongelukkig zijn" ?!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:06
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
******** schreef op 31-03-2003 @ 08:51:
Want zeg nou zelf: iemand die het naar zijn zin heeft zou zichzelf toch niks willen aandoen? Stel je hebt een vaste baan, verdient goed geld en je hebt je eigen appartement. Daarnaast een lieve vriendin en een groep vrienden / kennissen waar je geregeld leuke dingen mee doet. Kortom: alles gaat zijn gangetje en je hebt altijd wel iets te doen wat vaak nog leuk is ook

Zou je dan ook nog dood willen? Ik denk het niet.
Dat is juist het hele punt. Dat wil ik.
Ik bedoel, ik heb Edith als beste vriendin. En Ester is een van de beste dingen die mij is overkomen in de laatste tijd.

Maar ik bedoel, ik heb geen zin meer eigenlijk om het dufweg te zeggen.
Zie het als een feestje. Het begin is klote als je niemand kent. Je leert mensen kennen. Het wordt gezellig, het is leuk, top. En op een gegeven moment heb je geen zin meer en dan wil je naar huis.
Zo zie ik dit eigenlijk ook wel.
Het is klote geweest, het begint nu omhoog te komen. Helehoop leuke dingen ook meegemaakt. Maar om nou te zeggen van HIEP HOI dit doen we tot ik doodga van ouderdom. Nee dank je.
Eerder het motto dat ik ook zo hebben bij dat feest. 'Jongens, het was gezellig. Veel plezier nog en de ballen'
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:07
karamba
karamba is offline
9 van de 10 mensen die ik tegenkom die zegt: 'ik wil dood', dat vind ik echt onzin. Dat doen ze gewoon puur om de aandacht te trekken. Het lijkt wel een trend om zoiets te roepen. En dan maar wachten op mensen die met je gaan meeleven. Sorry hoor, misschien dwaal ik van het onderwerp af. Maar is er geen andere manier om aan te geven dat je in een dipje zegt dan zomaar te roepen dat je in jezelf wilt gaan snijden of zelfs dood wil. Ik vind het vloeken met mensen die het WEL menen!!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:16
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-03-2003 @ 09:40:
Beetje zwart wit?
Zoals jij dat nu neerzet (word niet kwaad op me, want ik denk precies tzelfde) lijkt het heel zwart wit hoe je denkt. Je voelt je gelukkig in 'de maatschappij' of je vindt er geen zak aan. Als je je gelukkig voelt heb je schijnbaar wel overal zin in en als je dr geen zak aan vindt, mag je, zoals jij dus zegt, gewoon je kop laten hangen, want je hebt er geen zin meer in. Je snapt de lol er niet van of het nut niet.
Het spijt me zeer, maar das toch echt depressief zijn in deze maatschappij, al is het maar heel licht.

Je zit ook weer van, nou, ik leef voor Ester en Edith, maar anders zou ik dus mezelf wat aan doen. Ook zo zwart wit!

Probeer eens het grijze te zien! Zonder die twee vriendinnen is er ook wel een leven hoor. Misschien heeft het dan juist wel positieve ingeving op je. Dan word je cirkeltje misschien doorbroken en zul je het nut wat meer zien.

Ik ben daar zelf ook mee bezig en af en toe wil ik idd nog wel eens terug zakken naar hoe jij in dit stukje denkt. Maar weet je? Ik ben wel gelukkig met de dingetjes die ik heb. Ik heb mijn verzorgpaarden, ik heb mijn vrienden, ik heb mijn leven! Mijn verzorgpaarden zullen wel gaan overlijden, maar dan ben ik degene die de stap moet maken, om verder te gaan met een ander paard, of juist een hele andere richting nemen.

Het leven is geen leven, het leven is ontdekken!
Dat is het hele punt juist. Ik heb het nu absoluut geweldig naar mijn zin hoor. Ik bedoel, ik heb een schat van een vriendin. Verschillende solicitaties gehad voor werk (wil niet echt lukken maar dat boeit me niet ) paar dagen proef gedraaid in een bedrijf en niks meer van gehoord etc.
Zoals het nu zit. Tja, het is gewoon bijna wat ik zou omschrijven als normaal. En tegelijk zit ik met zoiets van, jongens ik heb hier geen zin in. Ik heb niet zo nodig de behoefte om nog eens 20 jaar hier op deze brok steen rond te zweven, nog gelukkiger te worden, geld te verdienen, wat kinderen op de wereld te pleuren en het hoekie om te gaan.
Dat hele beeld van dat je perse iets moet gaan maken van je leven ik heb zo iets van 'moet dat?'
Dan schijn ik dus 2 keuzes te hebben. Ik kan als een mak lammetje mee gaan lopen doen met het idee van 'het zal allemaal wel' en ondertussen eigenlijk niks van de klassieke eigenschappen van depressief zijn hebben. (in andermans ogen inclusief van de mensen die mij hebben behandeld en alles zelfs gelukkig zijn zelfs voor mijn eigen gevoel als ik het dan objectief zie gelukkig zijn) En de andere keuze is onder het motto 'ik weet nu hoe geluk voelt' ik heb het dus allemaal wel meegemaakt kwa gevoel. Meer heb ik niet nodig. Want de hele rest is alleen maar variaties daarop. En daar mogen we dan zoveel jaren op wachten. Nou boeiend. Het klinkt bijna alsof je een computerspel hebt en ieder jaar komt er een nieuwe versie van uit met aanpassingen en verbeteringen maar ook dingen die nog steeds slecht zijn.
Dat gaat net zo hard vervelen.
Het is gewoon precies dat, verveling. Alles wat ik heb geprobeerd het is geen van allen het idee van WOW MENSEN DAT DOEN WE NOG EENS 80 JAAR!.
Eerder van 'leuk, top, super, volgende...'
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:19
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
addy schreef op 31-03-2003 @ 13:07:
9 van de 10 mensen die ik tegenkom die zegt: 'ik wil dood', dat vind ik echt onzin. Dat doen ze gewoon puur om de aandacht te trekken. Het lijkt wel een trend om zoiets te roepen. En dan maar wachten op mensen die met je gaan meeleven. Sorry hoor, misschien dwaal ik van het onderwerp af. Maar is er geen andere manier om aan te geven dat je in een dipje zegt dan zomaar te roepen dat je in jezelf wilt gaan snijden of zelfs dood wil. Ik vind het vloeken met mensen die het WEL menen!!!
Ik heb geen dipje, ik wil niet snijden en ik roep het niet hardop. Ik durf te wedden dat als jij mij IRL zou zien dan zou je me een doodnormale (woordspelingen ) jongen vinden. Het simpele 'ik heb geen zin' is gewoon gezien als depressief zijn. Dan dien je tegenwoordig MAAR IETS TE VINDEN wat je het leven waard maakt.
Je bent verplicht tot leven ook al ben je er te lam voor want zodra je er eigenlijk absoluut geen zin in hebt dan zit iedereen gelijk in het beeld dat je depressief moet zijn.
Als iedereen dat nu eens even los zou laten en even objectief naar mijn leven kijkt op dit moment dan zouden ze zien dat ik niks heb om echt serieus depressief over te zijn op dit moment. Ik ben dat dus ook niet.
IK heb juist eerder dingen om gelukkig over te zijn. Dat ben ik ook wel. Maar ben ik dan ook gelijk maar verplicht om het leven leuk te vinden? Sure het is wel leuk maar het is het gewoon niet voor mij.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:20
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 31-03-2003 @ 12:31:
Antwoord: Nee


Mogelijke argumentatie: In bezit zijn van een referentiekader dat deze wereld, de manier van handelen van mensen en de regels van deze maatschappij, niet kan accepteren. Vervreemding van de mensheid kan ontstaan en het gevoel van niet aanwezig willen zijn op aarde.

(Dit kan doorgelinkt worden naar een misantropisch denkbeeld, een negatief denkbeeld op de mensheid, met haat gevoelens jegens de mensen. Met gevolge dat de desbetreffende persoon een gedachtengang in werking zet die gericht is op het vinden en onthouden van menselijke zwaktes. Deze sterk zal afkeuren en zichzelf anders dan de rest gaat voelen, geen sprake van depressief gedrag. Als conclusie vindt deze persoon zichzelf te goed voor deze wereld en besluit dat de mensen te min zijn voor zijn aanwezigheid, als gevolg hiervan wordt de keuze gemaakt om zijn geloofsrichting te volgen. Het 'eigen' geloof, wat erop neerkomt dat: "De persoon zichzelf van het leven beroofd om deze maatschappij te kunnen verlaten en te worden herboren op een plaats waar zijn 'geniale' geest zich kan spreiden over een intelligente levensvorm")
LOL
Sorry, hier moest ik eigenlijk om lachen Het is eerder gewoon dat ik me verveel dan dat ik me beter voel. Kan dat ook?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:22
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 31-03-2003 @ 09:58:
Je kunt natuurlijk je leventje accepteren zoals het nu is, en er dan ooit een vervroegd einde aan maken.. dat is een keuze. Je kunt ook de keuze maken om te proberen wel volledig van het leven te genieten en het ook af te willen maken tot aan een natuurlijke dood, het zou zomaar eens kunnen dat dat jou ook lukt en het leven dus nog veel leuker kan zijn dan het nu al is. De keuze is aan jou, kies jij voor het eerste dan heeft men dat maar te accepteren, maar men hoeft zich er toch niet meteen bij neer te leggen? Als je zelf weet hoe mooi of prachtig iets is wil je dat graag delen, dat wil men ook met jou, lijkt me niet zo vreemd.
EN mooi en prachtig is het zeker. Maar zoals ik in andere dingen al zijn. Het is gewoon niet voor mij. Alles (behalve mijn vriendin ) heeft allemaal zo'n saai gevoel. En dat hoeft voor mij niet.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:28
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-03-2003 @ 09:48:
Zoek een sport of zo en dan niet gelijk zeggen van: Ik haat sport! probeer het gewoon eens. Of zoek een hobby, niet gelijk zeggen van: nee geen zin in!
Want zo maak je het jezelf echt 10 keer zo moeilijk dan dat het daadwerkelijk is! Misschien wel meer. Je zit jezelf nu enorm in de weg, door die grenzen voro jezelf zo beperkt te houden.
Eens even kijken, ik heb geen geld op dit moment. Maar verder.
Sport: ik sta regelmatig op het basketbal veld in de buurt dus een lidmaatschap heb ik niet nodig.
Hobby: Gitaarspelen, gamen (al dan niet samen met Jurgen)
Ik bedoel, daar red ik mezelf ook wel mee.

Ik zeg nergens op van 'daar heb ik geen zin in'
Als iemand nu zegt van 'pak je spullen in, we gaan op wereldreis' SUPER! Ik ga mee. Wie weet wat ik tegenkom en zie.
Maar dat is alles. Ik krijg er niet het idee bij van 'hier wil ik voor leven'
Dat idee krijg ik alleen maar bij Edith en Ester. En alleen maar vanwege het feit dat ik het hun niet aan wil doen dat ze mijn verlies moeten verwerken. (no offence maar ik bekijk mijn belang in het blijven in hoeveel ik zelf om anderen geef. De hele wereld kan om mij geven maar zolang ik niet genoeg om anderen geef om te blijven ben ik weg. En tja, er zijn er maar 2 waar ik dus genoeg om geef)
Ik heb een (in de volksmond normaal) leven. En het verveelt me. Ik heb de dieptepunten gezien. Ik heb hoogtepunten gezien. En eerlijk gezegd heb ik het wel gezien.
Precies dat is het. Ik heb het wel gezien.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2003, 13:28
karamba
karamba is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 13:19:
Ik heb geen dipje, ik wil niet snijden en ik roep het niet hardop. Ik durf te wedden dat als jij mij IRL zou zien dan zou je me een doodnormale (woordspelingen ) jongen vinden. Het simpele 'ik heb geen zin' is gewoon gezien als depressief zijn. Dan dien je tegenwoordig MAAR IETS TE VINDEN wat je het leven waard maakt.
Je bent verplicht tot leven ook al ben je er te lam voor want zodra je er eigenlijk absoluut geen zin in hebt dan zit iedereen gelijk in het beeld dat je depressief moet zijn.
Als iedereen dat nu eens even los zou laten en even objectief naar mijn leven kijkt op dit moment dan zouden ze zien dat ik niks heb om echt serieus depressief over te zijn op dit moment. Ik ben dat dus ook niet.
IK heb juist eerder dingen om gelukkig over te zijn. Dat ben ik ook wel. Maar ben ik dan ook gelijk maar verplicht om het leven leuk te vinden? Sure het is wel leuk maar het is het gewoon niet voor mij.
Als ik het goed begrijp kan ik de volgende concusie trekken: 'Mensen klagen eerder als het slecht gaat en zeggen niks als het goed gaat.' Ik vond het een raar idee. Misschien begrijp ik je ook wel verkeerd...
Ik vind in ieder geval dat je ongeloofwaardig overkomt als je heel snel dat soort dingen gaat roepen terwijl het niet eens aan de orde is. Het getuigt in mijn ogen van weinig respect voor mensen die het echt hebben. Daar VLOEK je dus gewoon mee.
Maar ehm... ik begreep deze quote ook niet precies.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:57
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
addy schreef op 31-03-2003 @ 13:28:
Als ik het goed begrijp kan ik de volgende concusie trekken: 'Mensen klagen eerder als het slecht gaat en zeggen niks als het goed gaat.' Ik vond het een raar idee. Misschien begrijp ik je ook wel verkeerd...
Ik vind in ieder geval dat je ongeloofwaardig overkomt als je heel snel dat soort dingen gaat roepen terwijl het niet eens aan de orde is. Het getuigt in mijn ogen van weinig respect voor mensen die het echt hebben. Daar VLOEK je dus gewoon mee.
Maar ehm... ik begreep deze quote ook niet precies.
Mensen die het goed hebben die hebben dus niks om depressief over te zijn. En zoals het nu overkomt bij mij van iedereen MOET ik gewoon wel depressief zijn om dood te willen.
En ik heb ook genoeg shit gehad om vanwege die redenen dood te willen. Ook aan medicatie gezeten en verschillende psychs gehad. Dus vertel mij maar niet hoe dat werkt. Ik denk dat ik dat net zo goed weet als jij

Maar ik ben nu dan uit dat dal. Alles is beter. Het is precies zoals anderen zeiden. Je komt er wel een keer uit. (oke, terugval verwacht ik ook nog wel) Nou ben ik er uit. Ik heb een leven op gang gekregen. En het is saai. Wat ik tot nu toe in mijn hele leven al heb gedaan. Alles wat ik heb gedaan niks gaf mij het idee van 'hier doen we het voor'
Zelfs niet dat intense geluk dat ik voelde een paar dagen terug. (ik kan iig serieus zeggen dat ik helemaal weg ben van mijn vriendin )
Maar dat doet het gewoon niet voor mij. Het is het allemaal net niet. Het hele leven zoals mensen het voorschrijven is het allemaal net niet. Het is allemaal net dat stukje saaier en vervelender. Misschien dat mijn verwachtingen er over te hoog waren ofzo. Maar als alles wat ik nu van leuke dingen bij mekaar tel en dat neem als wat mensen zien om voor te leven dan moet ik eerlijk gezegd zeggen van 'tja... Ga rustig verder hoor. Maar ik heb het nu wel gezien.' (en ik heb nogal een flink deel van de 'leuke' dingen gedaan)
Base-Jumpen is het enige dat nog ontbreekt in mijn rijtje 'extreme sports' dat nog gedaan moet gaan worden
Bungee hebben we gehad. (aanrader voor de mensen die het gevoel van 'de sprong' eens veilig willen ervaren ) En gelijk daarna toch een lichte teleurstelling. Dus, dit was het?
Ik ben dus serieus wat je kunt noemen 'levensmoe'. Ben het gewoon beu.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 13:22:
EN mooi en prachtig is het zeker. Maar zoals ik in andere dingen al zijn. Het is gewoon niet voor mij. Alles (behalve mijn vriendin ) heeft allemaal zo'n saai gevoel. En dat hoeft voor mij niet.
Maar geloof je dan echt dat er geen enkele manier is om die saaiheid op te heffen?

Dat je manier van leven ms gewoon niet de juiste is, hoeft niet te betekenen dat heel het leven niet juist is! Je leeft op een bepaalde manier, en er zijn heeel veel dingen die je niet gedaan en/of geprobeerd hebt, hoe kun je dan aan zo'n stukje oordelen dat het hele leven niets voor jou is?

Ik geloof gewoon niet dat dat mogelijk is, als je het echt prachtigmooi vindt, dan omsluit je het met beide armen en koestert het voor zolang het kan.. dan bestempel je het niet met saai, lijkt mij.

Ik blijf er bij dat je leven is wat je er zelf van maakt, als jij het dus allemaal saai en niet de moeite waard vindt, dan doe je dat ook zelf. Maar goed, ieder zn eigen mening.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:27
karamba
karamba is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 13:57:
Mensen die het goed hebben die hebben dus niks om depressief over te zijn. En zoals het nu overkomt bij mij van iedereen MOET ik gewoon wel depressief zijn om dood te willen.
En ik heb ook genoeg shit gehad om vanwege die redenen dood te willen. Ook aan medicatie gezeten en verschillende psychs gehad. Dus vertel mij maar niet hoe dat werkt. Ik denk dat ik dat net zo goed weet als jij

Maar ik ben nu dan uit dat dal. Alles is beter. Het is precies zoals anderen zeiden. Je komt er wel een keer uit. (oke, terugval verwacht ik ook nog wel) Nou ben ik er uit. Ik heb een leven op gang gekregen. En het is saai. Wat ik tot nu toe in mijn hele leven al heb gedaan. Alles wat ik heb gedaan niks gaf mij het idee van 'hier doen we het voor'
Zelfs niet dat intense geluk dat ik voelde een paar dagen terug. (ik kan iig serieus zeggen dat ik helemaal weg ben van mijn vriendin )
Maar dat doet het gewoon niet voor mij. Het is het allemaal net niet. Het hele leven zoals mensen het voorschrijven is het allemaal net niet. Het is allemaal net dat stukje saaier en vervelender. Misschien dat mijn verwachtingen er over te hoog waren ofzo. Maar als alles wat ik nu van leuke dingen bij mekaar tel en dat neem als wat mensen zien om voor te leven dan moet ik eerlijk gezegd zeggen van 'tja... Ga rustig verder hoor. Maar ik heb het nu wel gezien.' (en ik heb nogal een flink deel van de 'leuke' dingen gedaan)
Base-Jumpen is het enige dat nog ontbreekt in mijn rijtje 'extreme sports' dat nog gedaan moet gaan worden
Bungee hebben we gehad. (aanrader voor de mensen die het gevoel van 'de sprong' eens veilig willen ervaren ) En gelijk daarna toch een lichte teleurstelling. Dus, dit was het?
Ik ben dus serieus wat je kunt noemen 'levensmoe'. Ben het gewoon beu.
Okej... ik begin respect voor jouw mening te krijgen. Je hebt het goed onderbouwd en ik zal niet verder zeiken over SPOTTEN of VLOEKEN met andere mensen. 1 vraagje nog: Geloof je ook in een volgend leven?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Volgens mij ben jij gewoon verliefd...
Of je bent uit je winterdepressie. Ik geloof er niet echt zo in, dat mensen doodgelukkig kunnen zijn en toch dood willen. Dat spreekt elkaar toch tegen?! Onderdruk jij niet gewoon je gevoel? Bang om weer depri te worden?

Nah, tzal wel
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 22:47
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
addy schreef op 31-03-2003 @ 17:27:
Okej... ik begin respect voor jouw mening te krijgen. Je hebt het goed onderbouwd en ik zal niet verder zeiken over SPOTTEN of VLOEKEN met andere mensen. 1 vraagje nog: Geloof je ook in een volgend leven?
Nog eentje? Laat ik het zo zeggen 'ik hoop het niet'
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 22:49
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 13:20:
LOL
Sorry, hier moest ik eigenlijk om lachen Het is eerder gewoon dat ik me verveel dan dat ik me beter voel. Kan dat ook?

tuurlijk, zie het woord mogelijke voor de argumentatie



de genoemde argumentatie was die van mij een klein anderhalf jaar geleden



dat stuk van verveling herken ik ook wel, alleen vroeger zat dat gedeelte van beter voelen er ook bij, maar nu heb ik dat niemeer : |
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 22:52
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-03-2003 @ 21:40:
Volgens mij ben jij gewoon verliefd...
Of je bent uit je winterdepressie. Ik geloof er niet echt zo in, dat mensen doodgelukkig kunnen zijn en toch dood willen. Dat spreekt elkaar toch tegen?! Onderdruk jij niet gewoon je gevoel? Bang om weer depri te worden?

Nah, tzal wel
Als jij het zegt.
(en een winterdepressie van meer dan 8 jaar. Das een goeie )
Ik zei al, misschien in al die tijd van depressief zijn is door wat ik heb gehoord van anderen mijn verwachting van alles te hoog geworden.
Wie weet. Of misschien vind ik er gewoon echt geen ruk aan.

Maar waarom moet je om normaal te zijn perse willen leven?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 02:50
Verwijderd
Misschien

je weet dat ik het met je eens ben
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 11:20
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 22:52:

Maar waarom moet je om normaal te zijn perse willen leven?

omdat 't merendeel van de wereldbevolking wel wil leven en zo wordt dat dus als normaal gezien, normaal is meer een definitie van wat de meerderheid ergens van vindt
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 11:24
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 22:52:
Maar waarom moet je om normaal te zijn perse willen leven?
Normaal?! Ik ben ook normaal hoor
Maar euhmz... Toch vind ik het elkaar nogal tegen spreken, op de wijze waarop jij t verteld dan. Ik bedoel, toen ik verliefd was had ik dat ook. Ik denk dat het daar heel wat mee te maken heeft en dat als die liefde zich langer voort gaat zetten zeg maar, je dadelijk ook niet meer dood wilt.

Maar het kan ook idd teleurstelling zijn. Dat had ik ook toen ze me ontsloegen bij de Kreek. Ze zeiden dat ik gegroeit was, maar voor mij was alles hetzelfde. Okay, ik voelde me beter, maar dat was alles dan ook. Het leven was nog net zo saai en lomp.
Maar ik heb mijn hobby's opgepakt, ben weer gaan sporten enz. En juist omdat ik die dingen doe, is het er bij mij uitgegroeit. Ik wil niet meer dood en ik denk jij ergens diep in je hart ook niet. Je blijft het als uitvlucht zien en dat moet je gewoon veranderen. Ipv jezelf wat aan te doen als je je kut voelt, moet je iets leuks gaan doen. Tuurlijk heeft het niet gelijk effect. Zoiets moet je opbouwen, net als het leven. Je moet niet verwachten dat alles aan komt waaien, je moet er wat voor doen!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:05
karamba
karamba is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 31-03-2003 @ 22:47:
Nog eentje? Laat ik het zo zeggen 'ik hoop het niet'
Huh? Ben ik nou dom of ben jij nou slim? Ik vat em nie echt? Maar je gelooft dus wel in een volgend leven?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:11
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
addy schreef op 01-04-2003 @ 15:05:
Huh? Ben ik nou dom of ben jij nou slim? Ik vat em nie echt? Maar je gelooft dus wel in een volgend leven?
Ik weet het niet want ik ben er nog niet geweest. Het zou kunnen maar ik hoop van niet.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:40
Verwijderd
antwoord op je vraag= nee,

goed, ik ben eenhele tijd depressief verklaard maar ook toen men vond dat ik uit mijn depressie was wou ik nog dood. Ik wou dood maar toch kon ik lol hebben en ik was niet altijd meer zo teruggetrokken, ik deed weer mee, ging weer meer dingen doen. dus daar is het antwoord op je vraag.

Dat je het leven saai vindt kan ik me heel goed voorstellen, maar probeer een beetje uit die sleur te komen. zoek zo af en toe es een baantje hier en dan een baantje daar, leer je leuke mensen kennen ga je es naar een feesie (totdat je weer naar huis wil ), ga je een dagje die sport doen dan weer es met een ander persoon weer een andere sport. zoek afwisseling in je leven! daar wordt het minder saai van. ik heb dat ook heel vaak gehad, daar kun je idd wel depressief van worden of dood van willen. op zo'n moment heb je een nieuwe uitdaging nodig. misschien een opleiding? Ik heb dat ook, moet echt eens in de zoveel tijd weer iets veranderen. de ene keer is het school, de andere keer mijn kamer, dan weer sport, dan moet ik weer wat nieuwe mensen leren kennen en dan weer es naar 1 of andere hobbyclub of een nieuw instrument uitproberen of moet ik ineens heel veel info van 1 onderwerp gaan zoeken op inet van mezelf (ja ok, ik ben ook gek ja hahahaha).
ik hoop dat je wat aan deze tips hebt ?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie manisch depressieve moeder
MissBi@tch
10 29-06-2003 23:14
Psychologie Betoog: Het nut van het leven?
Verwijderd
18 18-07-2002 04:04
Psychologie Waarom zou iemand dood willen??
kingetje
35 12-05-2002 18:51
Levensbeschouwing & Filosofie Euthanasie
Cat
16 12-05-2002 11:32
Psychologie Wij westerse mensen verdienen het niet om zelfmoord te plegen.
Ki Fighter
55 15-04-2002 20:34
Psychologie Manisch Depressief (MDS - Borderline)
Genesis
25 25-03-2002 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.