Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 15:34
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Wat is jullie mening over euthanasie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2002, 15:37
Rhinus
Rhinus is offline
Zolang er geen straf staat op je polsen door snijden vind ik dat je ook zonder straf euthanasie mag plegen. Maar niet zomaar. Wel eerst een maand of 5(?) praten met schrinks enzo.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Deze reactie heb ik eens eerder gegeven....

Citaat:
Ik ben voor euthanasie.

Het verbieden van Euthanasie op religieuze gronden is dus eigenlijk het opdringen van religieuze waarden en normen op anderen.

Euthanasie is een keuze. En die keuze is aan mij om te maken, met mijn eigen waarden en normen. Dit wil zeggen dat iemand die Christelijk is en terminaal ziek, niet de keuze hoeft te maken tot euthanasie.

Ontneem die keuze dan niet van een ander, omdat je eigen waarden en normen er niet mee overeenstemmen.

Daarmee gezegd dat Euthanasie toegestaan moet worden naar mijn mening.

Wil ik benadrukken dat euthanasie een keuze is. Ik heb een lichaam, en die behoort mij toe. Ik heb een verantwoordelijkheid en beslissingsrecht over dit lichaam.

Dit is alleen geldig wanneer men toerekeninsvatbaar is. In de gevallen waarbij dit niet kan zijn, is het een moeilijke kwestie.

Ik vind dat het vastgelegd moet worden of er euthanasie gepleegd mag worden bij een geval waarin iemand niet voor zichzelf de keuze kan maken. Dit wil dus zeggen dat in alle andere gevallen waarin eventuele sprake van mogelijke euthanasie zou kunnen zijn, en waarbij niet is vastgelegd dat iemand gemachtigd is deze keuze te maken, er ook geen euthanasie gepleegd mag worden.

Daarnaast vind ik dat ook het vastleggen van euthanasie bij de notaris, in gevallen waarin geen sprake van ontoerekeningsvatbaarheid is, geldig moet zijn.

Als ik vastleg dat ik bij een zekere mate van dementie euthanasie wil laten plegen, dat dat dan ook moet gebeuren.

Je kunt nu zeggen wanneer is zo'n moment dan aangebroken? Ik denk persoonlijk dat er vast en zeker bepaalde symptomen zijn die stroken met een bepaalde fase van dementie. Als je dat zou vastleggen, en zo'n moment zou zijn aangebroken, dan zou er niks van mogen worden weerhouden tot het plegen van euthanasie.

En dan is er nog een phenomeen. Euthanasie bij levensmoeheid.
Ik vind dat dit ook geldig moet zijn. Vaak zijn het de oudere mensen die uitgekeken zijn op het leven. En simpelweg aan het aftellen zijn. En overgens nog steeds toerekeningsvatbaar zijn. Ik zie in zo'n geval geen reden tot het weigeren van euthanasie.

Die persoon is gemachtigd te oordelen over zijn/haar leven en kan daarmee zelf aangeven wanneer men er genoeg van heeft.

Een keuze tot leven hebben we niet, maar een keuze tot de dood wel. Laat ons die ene keuze dan behouden, en ook maken wanneer iemand dat nodig acht.
Iedereen ziet de dood als iets ergs. Ik niet, als ik dood ben dan ben ik dood.
En voor mij persoonlijk is er niks onethisch aan.Het is voor 1 ieder een hele persoonlijke kwestie en dus ook een persoonlijke keuze.
Groetjes
Ben(die niet weet of hij zelf ooit de keuze tot euthanasie zou nemen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:05
Floef
Floef is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Deze reactie heb ik eens eerder gegeven....
'Ik heb een verantwoordelijkheid en beslissingsrecht over dit lichaam.'

Gevaarlijke uitspraak. JIJ bent (op dit moment) misschien wel verantwoordelijk voor en over jezelf. Maar niet iedereen is het, en het kan ook bij jou omslaan. Niet iedereen kan verantwoordelijkheid dragen, anders was er weL een mooie anarchie... DAAROM zijn er wetten. Ofsow. Nouja, ik ben ook voor de ruimdenkendere sfeer rond euthanasie. Moet zeker uit de criminele sfeer worden gehaald. Is al gebeurt trouwens. Maar uitspraken over 'rechten' (& plichten) zijn bestweL gewaagD.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:29
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Floef schreef:


'Ik heb een verantwoordelijkheid en beslissingsrecht over dit lichaam.'

Gevaarlijke uitspraak. JIJ bent (op dit moment) misschien wel verantwoordelijk voor en over jezelf. Maar niet iedereen is het, en het kan ook bij jou omslaan. Niet iedereen kan verantwoordelijkheid dragen, anders was er weL een mooie anarchie... DAAROM zijn er wetten. Ofsow. Nouja, ik ben ook voor de ruimdenkendere sfeer rond euthanasie. Moet zeker uit de criminele sfeer worden gehaald. Is al gebeurt trouwens. Maar uitspraken over 'rechten' (& plichten) zijn bestweL gewaagD.
De wetten zijn er om geen geen schade aan te brengen op andere mensen. De wetten zeggen niks over wat ik met mezelf doe.

Dit lichaam is van mij...wie ben jij om mij het recht te ontnemen om er mee te doen wat ik wil als ik volledig bij mijn verstand ben?

Groetjes
Ben(die het geen gevaarlijke uitspraak vind
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:41
Uhmpra
Uhmpra is offline
ik weet eigenlijk niet of ik vind dat ik wel het recht heb op euthanasie (of dat iemand anders de plicht zou hebben om het bij mij toe te passen), maar ik zou wel dood willen kunnen als ik dat wil, ook als ik daar zelf niet meer toe in staat ben...
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:45
tacidvs
tacidvs is offline
Als je euthanasie wil plegen, moet je je melden op het gemeentehuis. Formulier invullen, je krijgt een psych toegewezen. Een interview, een maand later nog een, als je mening niet veranderd is: spuitje. De psych mag je niet ergens heenpraten, moet alleen je verhaal horen. Dat laatste is het lastigste, lijkt me zo. Depressievelingen mogen ook. Als ze niet willen leven en niemand wil ze redden: jammer dan. Minimun leeftijd: 18 jaar.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 19:53
Uhmpra
Uhmpra is offline
door de overheid geregelde dood? beetje overdreven lijkt me, als je dood wil moet je maar het lef hebben om het zelf te doen hoor, althans de depressievelingen dan
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:48
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

De wetten zijn er om geen geen schade aan te brengen op andere mensen.

onder andere.

De wetten zeggen niks over wat ik met mezelf doe.

wat dacht je van de opiumwet?

Dit lichaam is van mij...wie ben jij om mij het recht te ontnemen om er mee te doen wat ik wil als ik volledig bij mijn verstand ben?

ik vraag me af of mensen die euthanasie willen plegen wel zo bij verstand zijn. depressie is niet altijd reeel. ikzelf vind bovendien dat de overheid niet moet helpen bij zelfmoord. als je zelfmoord pleegt kan ik je niet tegenhouden maar waarom zou de overheid moeten helpen haar eigen burgers te doden?

Groetjes
Ben(die het geen gevaarlijke uitspraak vind
ik ook niet maar ben er toch tegen.

Kenny (die er ook tegen is op rleigieuze gronden maar tegenwoordig gek word envast wel zelfmoord gaat plegen.
dan leef ik dit rotleven nog maar een keer.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 23:30
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
wat dacht je van de opiumwet?
Is geen goed voorbeeld. Hard drugs passen je verstandelijke vermogens aan en wanneer je een misdaad pleegt onder invloed, ben je dat zelf niet meer op dat moment.

En draag je de gevolgen/verantwoordelijkheid voor de daden die je dan pleegt.

Ook alcohol valt hier onder in mijn opinie. *geen alcohol drink*



Citaat:
ik vraag me af of mensen die euthanasie willen plegen wel zo bij verstand zijn. depressie is niet altijd reeel. ikzelf vind bovendien dat de overheid niet moet helpen bij zelfmoord. als je zelfmoord pleegt kan ik je niet tegenhouden maar waarom zou de overheid moeten helpen haar eigen burgers te doden?
Ja hoor, een psychiatrische (door verschillende psychiaters en meerdere evaluaties) evalutatie kan daar al een uitstekend beeld over vormen.

Daarnaast is het raar vinden dat iemand dood zou willen een te eenzijdig perspectief.

Ook ik vind het raar, maar sluit niet uit dat het voor andere mensen, met normale verstandelijke capaciteiten, juist een heel normale keuze kan zijn. Het is een ingeprent idee dat de dood iets slechts is. Waarom? Wat is het bewijs? Wat weten we over de dood?
Als ik religieuze mensen mag geloven dan is het hiernamaals 1 groot feest.

Dus als iemand terminaal ziek is, en diegene gaat toch dood. Wat let jou of mij er van om het dan op een humane manier te voltooien?
Als iemand daar uitdrukkelijk om vraagt. Ik vind niet dat wij dat recht mogen ontnemen.

Ik vind 'bijdragen' een te groot woord. Dat klinkt veel te negatief.

Ik vind dat de Overheid een ondersteunende functie daarin kan vervullen. Door b.v. het niet strafbaar stellen van euthanasie. Protocols opstellen en richtlijnen die gevolgd dienen te worden. Zoals dat nu (gelukkig) ook gedaan is.

Dat is erg belangrijk, anders gebeurt het allemaal op een veel lugubere manier.

Voor de rest heb ik mijn argumentatie uitgelegd in het stuk dat ik eerder heb gepost.

Groetjes
Ben(die zo naar dromenland gaat
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 08:21
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
door de overheid geregelde dood? beetje overdreven lijkt me, als je dood wil moet je maar het lef hebben om het zelf te doen hoor, althans de depressievelingen dan
Net als meneer Demon of Fire tegen een door de overheid geregelde euthanasie? Het moet in iedere geval uit het zgn. criminele circuit, anders worden er doktoren veroordeelt, daar hebben we niets aan. Als mensen het zelf gaan doen heb je de kans op primitief gedoe, een in mijn ogen onacceptabel iets. Dan lijden de euthanaserende mensen nog onnodige pijn.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 10:05
Floef
Floef is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
De wetten zijn er om geen geen schade aan te brengen op andere mensen. De wetten zeggen niks over wat ik met mezelf doe.

Dit lichaam is van mij...wie ben jij om mij het recht te ontnemen om er mee te doen wat ik wil als ik volledig bij mijn verstand ben?
- Van wie heb je dat recht gekregen of is het een universele wet die boven de maatschappij hangt?

- Wie bepaald of iemand weet wat het beste voor zichzelf & de sameleving is?

Dus onafhankelijk van euthanasie. Nog een keer:

Citaat:
Demon of Fire schreef:
Ik heb een verantwoordelijkheid en beslissingsrecht over dit lichaam.
'Ik geef, dus ik neem.'

Wat als iemand niet 'geeft'?
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 10:11
Floef
Floef is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Kenny (die er ook tegen is op rleigieuze gronden maar tegenwoordig gek word envast wel zelfmoord gaat plegen.
dan leef ik dit rotleven nog maar een keer.
Jaaaa, religieuze gronden. Wil je proberen te reageren op. Zoek, zoek. Joo, ik ga ff iets quoten van wat iK eerder heb geschreven hier...

Citaat:
Religieuze aversie tegen euthanasie---
*waarin bevindt 'ie zich?

Ik snap dat niet, ik ga het 'God-model' rationaliseren (lees: consequenties trekken), omdat dat duidelijk te maken.

De mens is nooit veranderd. Daarom plaatsen jullie de mens van nu in bijvoorbeeld de tijd van Mozes. De Geboden zijn eeuwig. Gij zult niet doden is een wet. Als de mens niet is veranderd, dan heeft God de mens geschapen zoals die is. De vrije wil is slechts een illusie. Ook denkbeelden en ideeenwereld worden door God gemaakt, ze waren er immers sinds de schepping al. We praten hier over een absolute macht, die creeert & oordeelt, bepaald over wat goed is en wat kwaad, zie de Geboden. Euthanasie is bedacht door God. Moeten we ons tegen zijn ideeen keren?

Als ik de Bijbel lees kom ik ontzettend veel oorlogen tegen, vooral in het OT, en allemaal in naam van het goede. Ik zeg niet dat IK die oorlogen goed keur, maar God blijkbaar wel, omdat hijzelf steeds zorgde voor overwinningen. Doden in naam van het goede, een goede dood laten sterven. Heej, daar hebben we euthanasie.

Waarin zit WEL die aversie?
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 11:44
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Is geen goed voorbeeld. Hard drugs passen je verstandelijke vermogens aan

dat blijft toch je eigen keuze om dat te doen?
en de meeste passen je verstandelijke vermogens slechts tijdelijk aan.

en wanneer je een misdaad pleegt onder invloed, ben je dat zelf niet meer op dat moment.

de meeste drugs maken je niet extra agressief.

En draag je de gevolgen/verantwoordelijkheid voor de daden die je dan pleegt.
Ook alcohol valt hier onder in mijn opinie. *geen alcohol drink*

imho ook. maar ik lus gelukkig toch geen alcohol.

Ja hoor, een psychiatrische (door verschillende psychiaters en meerdere evaluaties) evalutatie kan daar al een uitstekend beeld over vormen.

Dat wil nog niet zeggen dat degene die dood wil niet geholpen zou kunnen worden. een implantaatje aansluiten op de dopamine-recpetoren en het probleem is zo opgelost. er zijn
bijna altijd wel mogelijkheden voor hulp.

Daarnaast is het raar vinden dat iemand dood zou willen een te eenzijdig perspectief.

ik vind het niet raar dat iemand dood wilt, ik wil zelf dood.
maar ik vind niet dat de overheid moet helpen te doden.

Ook ik vind het raar, maar sluit niet uit dat het voor andere mensen, met normale verstandelijke capaciteiten, juist een heel normale keuze kan zijn.

wat is 'normaal'?

Het is een ingeprent idee dat de dood iets slechts is. Waarom? Wat is het bewijs? Wat weten we over de dood?

over de dood niks maar over depressie weten we wel wat, o.a. dat er heel vaak mogelijkheden zijn om de depressie op te lossen en daarmee de wil om te sterven wegnemen.

Als ik religieuze mensen mag geloven dan is het hiernamaals 1 groot feest.

Dus als iemand terminaal ziek is, en diegene gaat toch dood. Wat let jou of mij er van om het dan op een humane manier te voltooien?

hmm, ik dacht dat we het hadden over euthanasie bij geestelijke pijn. [religieuze modus]ook bij terminaal zieken geloof ik dat hun lijden een doel heeft anders waren ze al gestorven.[/religieuze modus]


Als iemand daar uitdrukkelijk om vraagt. Ik vind niet dat wij dat recht mogen ontnemen.

waarom zouden wij moeten helpen? je zorgt er zelf maar voor dat je je pil van drion krijgt ik vind niet dat de overheid daarmee moet helpen.

Ik vind 'bijdragen' een te groot woord. Dat klinkt veel te negatief.
Ik vind dat de Overheid een ondersteunende functie daarin kan vervullen.

ik vind van niet. vroeger wel, nu niet meer.

Door b.v. het niet strafbaar stellen van euthanasie. Protocols opstellen en richtlijnen die gevolgd dienen te worden. Zoals dat nu (gelukkig) ook gedaan is.

als een dokter een patient dood uit medeleven vind ik idd dat die niet gestraft moet worden maar toch heb ik liever zo min mogelijk euthansie.

Dat is erg belangrijk, anders gebeurt het allemaal op een veel lugubere manier.
Voor de rest heb ik mijn argumentatie uitgelegd in het stuk dat ik eerder heb gepost.
Groetjes
Ben(die zo naar dromenland gaat
welterusten.

Citaat:
Floef schreef:
Jaaaa, religieuze gronden. Wil je proberen te reageren op. Zoek, zoek. Joo, ik ga ff iets quoten van wat iK eerder heb geschreven hier...
Religieuze aversie tegen euthanasie---
waarin bevindt 'ie zich?
Ik snap dat niet, ik ga het 'God-model' rationaliseren (lees: consequenties trekken), omdat dat duidelijk te maken.
De mens is nooit veranderd. Daarom plaatsen jullie de mens van nu in bijvoorbeeld de tijd van Mozes. De Geboden zijn eeuwig. Gij zult niet doden is een wet. Als de mens niet is veranderd, dan heeft God de mens geschapen zoals die is. De vrije wil is slechts een illusie.

hoe kom je erbij dat de vrije wil illusie is?

Ook denkbeelden en ideeenwereld worden door God gemaakt, ze waren er immers sinds de schepping al. We praten hier over een absolute macht, die creeert & oordeelt, bepaald over wat goed is en wat kwaad, zie de Geboden. Euthanasie is bedacht door God. Moeten we ons tegen zijn ideeen keren?

fuck de geboden, waarom staat geloof altijd gelijk aan christendom? ik geloof niet in die god op de wolk zoals beschrven in de bijbel.

Als ik de Bijbel lees kom ik ontzettend veel oorlogen tegen, vooral in het OT, en allemaal in naam van het goede. Ik zeg niet dat IK die oorlogen goed keur, maar God blijkbaar wel, omdat hijzelf steeds zorgde voor overwinningen. Doden in naam van het goede, een goede dood laten sterven. Heej, daar hebben we euthanasie.

Waarin zit WEL die aversie?
zoals ik al zei, ik heb een andere religie.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:31
Floef
Floef is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
zoals ik al zei, ik heb een andere religie.
Ja, maar wat houdt die religie ervan om tegen de legalisering van euthanasie te zijn? Kun je iets specifieker zijn?
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 09:38
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Het moet in iedere geval uit het zgn. criminele circuit, anders worden er doktoren veroordeelt, daar hebben we niets aan.
das waar
Citaat:
tacidvs schreef:

Als mensen het zelf gaan doen heb je de kans op primitief gedoe, een in mijn ogen onacceptabel iets. Dan lijden de euthanaserende mensen nog onnodige pijn.
ik had het in eerste instantie over de depressievelingen die het nog wel zelf kunnen, die moeten dan maar creatief zijn en zelf iets verzinnen, vind ik,
voor mensen die dood willen maar niet meer in staat zijn het zelf te doen: die moeten wel geholpen worden, maar ik weet niet hoe ver je hiermee moet gaan, het moet in iig zeer zorgvuldig gebeuren,
__________________
Let maar niet op mij, ik wacht en vul slechts mijn tijd... || bleh
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 10:32
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
dat blijft toch je eigen keuze om dat te doen?
en de meeste passen je verstandelijke vermogens slechts tijdelijk aan.
Maar ik zou dan toch ook de gevolgen van de acties die daaruit volgen dragen?

Citaat:
de meeste drugs maken je niet extra agressief.
De meeste harddrugs maken je wel prikkelbaarder en geven een verstroord beeld van de werkelijkheid.

Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat degene die dood wil niet geholpen zou kunnen worden. een implantaatje aansluiten op de dopamine-recpetoren en het probleem is zo opgelost. er zijn
bijna altijd wel mogelijkheden voor hulp.
Dan zit je al weer met een ander discutabel oplossingsmethode. Je kunt het niet afdwingen om bij mensen chipjes in de hersenen te zetten. Als iemand daar iets op tegen heeft, dan houdt het dus op.

Citaat:
ik vind het niet raar dat iemand dood wilt, ik wil zelf dood.
maar ik vind niet dat de overheid moet helpen te doden.
De overheid helpt ook niet. Er komt geen ambtenaar van het stadshuis met een pilletje.

De overheid stelt het simpelweg niet meer strafbaar als er aan bepaalde (strenge) richtlijnen zijn voldaan.
Dat is heel wat anders hoor.

Citaat:
wat is 'normaal'?
Niet depressief, niet manisch depressief, geen grootheidswaanzin etc.

Als je denkt dat mensen die manisch depressief zijn euthanasie mogen plegen, dan denk je verkeerd.

Als je denkt dat mensen met schizofrenie euthanasie mogen plegen, dan denk je ook verkeerd.

Met normaal bedoel ik in dit geval geen psychose, psychische ziektebeelden, geen sociale spanningen.

Alles wat dus je verstandelijke vermogens kunnen beïnvloeden en je gemoedstoestand waarin je een besluit tot euthanasie kunt plegen.

Als je denkt dat met het legaliseren van euthanasie het een lopende band werk geworden is dan is dat een behoorlijk verstoord beeld van de werkelijkheid.
Het is nog steeds een uitzondering en er moeten aan strengen eisen worden voldaan.


Citaat:
[b]over de dood niks maar over depressie weten we wel wat, o.a. dat er heel vaak mogelijkheden zijn om de depressie op te lossen en daarmee de wil om te sterven wegnemen. [/]b
Hoe kom je er in godsnaam bij dat iemand met een depressie euthanasie mag plegen?

Citaat:
hmm, ik dacht dat we het hadden over euthanasie bij geestelijke pijn. [religieuze modus]ook bij terminaal zieken geloof ik dat hun lijden een doel heeft anders waren ze al gestorven.[/religieuze modus]
Beide.
Maar bij geestelijke pijn heb ik het niet over depressies, maar simpelweg mensen die geen behoefte meer hebben om verder te leven. Omdat ze dat niet meer willen. NIet omdat ze manisch depressief zijn, psychotisch etc.

Nee, omdat ze een wel overwogen keuze hebben gemaakt niet meer verder te willen gaan.

Daarnaast heb ik niks met religie te maken, dus mag je op grond van religieuze standpunten mijn recht tot euthanasie niet ontnemen.

In een staat waarin Euthansie gepleegd kan worden is er nog steeds een keuze. Iemand die religieus is kan het besluit nemen om geen euthanasie te plegen. Ok, moet diegene zelf weten.

Maar iemand die niet religieus is moet dat recht wel hebben! Dus bij het niet legaliseren van euthanasie benadeel je zo en zo 1 groep mensen.

Citaat:
waarom zouden wij moeten helpen? je zorgt er zelf maar voor dat je je pil van drion krijgt ik vind niet dat de overheid daarmee moet helpen.
De overheid helpt niet, we leveren niet eens een pil van Drion. We stellen richtlijnen op waaraan voldaan moet worden voordat men over kan gaan tot euthanasie.

Citaat:
ik vind van niet. vroeger wel, nu niet meer.
De enige invloed van de overheid is het opstellen van richtlijnen en procedures en het niet meer strafbaar stellen van euthanasie.

Er komt echt geen ambtenaar van een 1 of ander ministerie die de boel even gaat bekijken!


Citaat:
als een dokter een patient dood uit medeleven vind ik idd dat die niet gestraft moet worden maar toch heb ik liever zo min mogelijk euthansie.
Euthanasie is zoals ik al eerder zei ook echt geen lopende band werk geworden hoor, met de legalisering er van.

Het is nog steeds een uitzondering, maar het met het verschil dat de dokter niet uit zijn functie wordt ontheven of niet in de gevangenis terecht komt.

Groetjes
Ben(die zometeen even moederdag cadeautje moet geven
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Christendom en Euthanasie
Thommos
22 27-03-2009 09:17
De Kantine Euthanasie [Enquete]
Asperientje
100 13-02-2004 20:48
Algemene schoolzaken enquete voor school
Anke1987
31 10-10-2003 16:06
Levensbeschouwing & Filosofie euthanasie
elledc
26 09-10-2003 18:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen enquete over euthanasie
AlopiA
8 15-04-2003 20:09
Levensbeschouwing & Filosofie Religieuze aversie tegen euthanasie---
Floef
2 18-03-2002 14:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.