Oud 11-10-2008, 17:13
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Omdat het nogal dood is de laatste tijd, hebben Ieke en ik ervoor gekozen het Simple Art-topic af te schaffen. De laatste tijd kwamen er vaak dingen in die eigenlijk beter een eigen topic kunnen hebben.
We hopen hiermee dat het weer wat levendiger wordt op Artistiek. Al je werkjes, ook al zijn ze niet vreselijk hoogstaand of nog niet af, mogen vanaf nu gewoon een eigen topic krijgen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Advertentie
Oud 11-10-2008, 21:21
Verwijderd
Maarmaar, ik maak alleen maar schetsjes?
Oud 11-10-2008, 21:35
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Dan maak je een schetsverzameltopic voor jezelf.
oid
Oud 12-10-2008, 17:47
Verwijderd
Jammer...
Oud 12-10-2008, 19:28
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Vond die juist altijd zo leuk
Oud 12-10-2008, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Vond die juist altijd zo leuk
+1
Oud 12-10-2008, 20:04
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Idem. Ik weet ook niet of ARTistiek hier levendiger door zal worden, maar dat is even afwachten.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 12-10-2008, 20:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Idem. Ik weet ook niet of ARTistiek hier levendiger door zal worden, maar dat is even afwachten.
Mijn idee is dat doordat iedereen het allemaal maar in het simple art topic post er verder gewoon niks meer is hier. Voor het simple art topic poste gewoon iedereen om de zoveel tijd een nieuw topic. Een verzameltopic van wat kleine dingetjes of een apart topic met wat groter werk. Nu ging het allemaal naar dat ene topic, maar daar hebben we toch geen forum voor? Toen het simple art topic op kwam was het een ideale oplossing voor de wat simpele dingetjes in een behoorlijk goed bezocht en levendig forum. Nu was naar mijn idee het hele forum in dat topic gepropt. We hebben het in het verleden geprobeerd met wat strengere regels, maar het forum zelf is (buiten dus dat ene topic) naar mijn idee steeds dooier geworden. Zonde voor mijn gevoel om meerdere redenen. Werk krijgt niet de aandacht die het verdient en het maakt denk ik ook de toestroom naar dit forum minder.
We proberen het gewoon even zo, voor het simple art kon het ook op deze manier. Hopelijk wordt het forum als geheel op deze manier leuker, dat is toch eigenlijk het doel hiervan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 12-10-2008, 22:19
Verwijderd
Ik snap het wel, maar wat mij betreft werkt het averechts - schetsjes post ik wel in simple art, maar ik ga echt geen topics openen daarvoor. Wat dus inhoudt dat ik hier helemaal niks meer van mezelf ga posten.
Oud 12-10-2008, 23:18
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Dit lijkt me een vooruitgang
Vroeger werd er nog gereageerd op dingen hier. Schetsjes kunnen toch ook best, dan spaar je ze een tijdje op tot het geheel wel postwaardig is
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 13-10-2008, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Dit lijkt me een vooruitgang
Vroeger werd er nog gereageerd op dingen hier. Schetsjes kunnen toch ook best, dan spaar je ze een tijdje op tot het geheel wel postwaardig is
Vind ik ook.
Oud 13-10-2008, 15:30
Verwijderd
Vroeger waren de mensen op dit subforum nog niet zo goed, dan durfde ik wel een topic te openen voor een tekeningetje van mij
Oud 13-10-2008, 19:29
Verwijderd
Het is toch juist fijn dat je feedback krijgt? dat krijg je beter in een eigen topic dan in het simple-art topic denk ik
Oud 14-10-2008, 00:03
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Mijn idee is dat doordat iedereen het allemaal maar in het simple art topic post er verder gewoon niks meer is hier. Voor het simple art topic poste gewoon iedereen om de zoveel tijd een nieuw topic. Een verzameltopic van wat kleine dingetjes of een apart topic met wat groter werk. Nu ging het allemaal naar dat ene topic, maar daar hebben we toch geen forum voor? Toen het simple art topic op kwam was het een ideale oplossing voor de wat simpele dingetjes in een behoorlijk goed bezocht en levendig forum. Nu was naar mijn idee het hele forum in dat topic gepropt. We hebben het in het verleden geprobeerd met wat strengere regels, maar het forum zelf is (buiten dus dat ene topic) naar mijn idee steeds dooier geworden. Zonde voor mijn gevoel om meerdere redenen. Werk krijgt niet de aandacht die het verdient en het maakt denk ik ook de toestroom naar dit forum minder.
We proberen het gewoon even zo, voor het simple art kon het ook op deze manier. Hopelijk wordt het forum als geheel op deze manier leuker, dat is toch eigenlijk het doel hiervan.
Als ik het me goed herinner, kwam het simple art-topic juist ook in een tijd dat het hier bijna uitgestorven was, met als idee dat mensen niet durfden te posten omdat ze hun kunst niet goed genoeg vonden om er een eigen topic voor aan te maken (zie post van Freyja). Ik heb wel de indruk dat er sindsdien ook meer gepost is, maar ben het met je eens dat er in het simple art-topic weinig gereageerd werd op werk van anderen. Wel had ik juist het idee dat dit de laatste maanden steeds meer gebeurde, ik denk ook omdat de kwaliteit van het werk in het simple art-topic flink omhoog is gegaan. Daarom vind ik het jammer dat het net nu is afgeschaft, omdat ik het idee had dat het juist een beetje begon te lopen nu. Er ontstonden ook vaker discussies die wat verder gingen dan 'mooi' of 'niet mooi'.

Aan de andere kant zijn er nu ook weer een paar mooie topics met tof werk van leden, en komen er inderdaad ook meer reacties per werk dan in het simple art-topic. En ik snap het argument dat een subforum niet zou moeten bestaan uit slechts één topic.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Oud 14-10-2008, 00:31
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Ik heb wel de indruk dat er sindsdien ook meer gepost is, maar ben het met je eens dat er in het simple art-topic weinig gereageerd werd op werk van anderen. Wel had ik juist het idee dat dit de laatste maanden steeds meer gebeurde, ik denk ook omdat de kwaliteit van het werk in het simple art-topic flink omhoog is gegaan.
ik ergerde me bij het simple art topic wel vaak aan dat iemand als rasmusje het halve topic vulde en er daar vooral op gereageerd werd, en er op andere users, die vaak beter werk leverden, er nauwelijks reactie was. wat dat betreft prima dat er nu losse topics zijn, want dan word ik niet elke keer doodgegooid met werk waar ik moe van wordt, maar kan ik zelf bepalen wat ik wil zien. en ik denk dat de reacties veel beter zullen worden, aangezien er nu meerdere werken van dezelfde user bij elkaar staan. wat wel jammer is, is dat je zo de vergelijking met ander werk mist.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 14-10-2008, 00:54
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vroeger waren de mensen op dit subforum nog niet zo goed, dan durfde ik wel een topic te openen voor een tekeningetje van mij
Dat zou ik jammer vinden, het lijkt me juist de bedoeling dat dat ook nog moet kunnen, des noods in een verzameltopic van jezelf. Ik geloof niet dat we de eis hebben dat het hoogstaand super werk moet zijn oid Juist ook omdat we het zo proberen moet er ruimte voor zijn.
Voor mij persoonlijk is de drempel in het simple art topic op een een of andere manier altijd hoger geweest om te posten. Zelfs op den duur op het forum zelf ook omdat er gewoon geen andere topics meer waren, zou iets van mij er dan wel zo op kunnen?
Ik denk dat het een beetje kijken wordt hoe het gaat lopen en ik zou graag ook een vrije sfeer zien waarin ook de 'minder grote werken' gewoon gepost kunnen worden. Het simple art topic is naar mijn idee gewoon het doel voorbij geschoten in het feit dat eigenlijk daar alles stond en de rest van het forum dood is/was. Ik heb zelfs gedacht of we het niet weer moesten samenvoegen, hoewel de splitsing met Letteren naar mijn idee het beste idee ooit is geweest voor beide forums. (en daarom ben ik daar dus ook enorm huiverig voor en kijk ik liever naar andere oplossingen)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 14-10-2008, 01:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Als ik het me goed herinner, kwam het simple art-topic juist ook in een tijd dat het hier bijna uitgestorven was, met als idee dat mensen niet durfden te posten omdat ze hun kunst niet goed genoeg vonden om er een eigen topic voor aan te maken (zie post van Freyja). Ik heb wel de indruk dat er sindsdien ook meer gepost is, maar ben het met je eens dat er in het simple art-topic weinig gereageerd werd op werk van anderen. Wel had ik juist het idee dat dit de laatste maanden steeds meer gebeurde, ik denk ook omdat de kwaliteit van het werk in het simple art-topic flink omhoog is gegaan. Daarom vind ik het jammer dat het net nu is afgeschaft, omdat ik het idee had dat het juist een beetje begon te lopen nu. Er ontstonden ook vaker discussies die wat verder gingen dan 'mooi' of 'niet mooi'.

Aan de andere kant zijn er nu ook weer een paar mooie topics met tof werk van leden, en komen er inderdaad ook meer reacties per werk dan in het simple art-topic. En ik snap het argument dat een subforum niet zou moeten bestaan uit slechts één topic.
Volgens mij was het andersom, juist een druk forum waarin (ook vooral) de wat simpelere dingetjes wegvielen en idd, wat voor je gevoel ook geen eigen topic waardig zou zijn.
Maar het forum zelf (dus buiten het simple art) is naar mijn idee sinds die tijd alleen maar dooier geworden. Het kan zijn dat de daling al in gang was gezet, zo scherp staat het me allemaal niet meer voor de geest, en een aantal andere factoren daar zeker ook invloed op gehad hebben. (Ik heb bijvoorbeeld ook het idee dat die fakers (plagiaat gedoe van MegaN oid) absoluut een slechte invloed gehad hebben, zeker toen die voor de zoveelste keer opdook)
Punt is alleen nu dat we het weer breder willen maken dan alleen dat ene topic. Makkelijkste oplossing om naar ons idee wat te bereiken was het centrale topic afschaffen omdat dat mensen dwingt weer eigen topics te maken: de regels die geprobeerd zijn werkte gewoon niet.
Ik hoop alleen dat iedereen zich vrij genoeg voelt om ook de simpelere dingetjes te blijven posten. Juist een relexte sfeer is hier fijn waarin je ook niet persee heel hoogstaand werk hoef te posten zodat het toch een forum voor iedereen is en iedereen dus ook zelf kan beslissen wat hij of zij leuk vind om te kijken en dat er op deze manier ook weer meer gereageerd wordt op dingen die in een simple art topic soms ook ten onrechte ondersneeuwen. Daarbij hoop ik ook op wat meer laagdrempeligheid zodat nieuwe leden (zowel helemaal nieuw als afkomstig van andere subfora) ook wat makkelijker mee gaan posten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 14-10-2008, 13:08
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik ben het eens met Not for Sale en Ieke. Er zijn nu al een paar persoonsgebonden 'simple' art topics, ik vind ze leuk, inhoudelijk is het overzichtelijker en het is ook fijner commentaar leveren als er niet nog dertig tekeningen omheen staan. (Een reden voor mij om weinig in simple art te posten: je tekeningen vallen weg, mensen worden overgeslagen en met het commentaar kon je ook niet veel)
Misschien ga ik zelf ook wel een topic openen.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Ads door Google
Oud 17-10-2008, 13:07
Evolution
Avatar van Evolution
Evolution is offline
dit lijkt me een goeie stap juist!
ik kijk eerder ook in kleine topics dan dat ik steeds ik weet niet hoeveel door moet kijken..
ook denk ik dat mensen in een eigen topic meer commentaar (waar ze wat aan hebben) zullen krijgen
Oud 30-10-2008, 18:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Vond die juist altijd zo leuk
+

Ik durf helemaal geen eigen topics te maken!

Maar inderdaad ook, mensen als Rasmusje kregen alle aandacht en als ik iets postte kreeg ik misschien één of twee 'wat mooi!'-reacties en verder geen enkele feedback.
Oud 30-10-2008, 21:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Maak dan gewoon een topic nu. Probeer het, het kan altijd wel weer afzakken als het je niet bevalt
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 08-11-2008, 04:26
Verwijderd
Ik vind die "eigen" topics wel leuk. Zo kun je ook makkelijker iemands werk opzoeken en volgen in zijn vorderingen. Ook krijg je dan persoonlijker en diepzinniger commentaar.

Simple Art is inderdaad een soort verzamelplek voor het hele subforum geworden, met werk ertussen dat eigenlijk wel een apart topic verdient. Het is zijn doel dus voorbij geschoten.

Wie weet maak ik wel een topic voor mezelf in de nabije toekomst.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Rode Panda Art.
Verwijderd
9 14-10-2008 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.