Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2007, 09:42
Ahoewah
Avatar van Ahoewah
Ahoewah is offline
Hallo allemaal,

Ik was gisteren in het ziekenhuis om een MRIscan te bespreken, en er is wat vervelends ontdekt. Ik heb een tussenholte in mijn baarmoeder.

Ik ben erna meteen naar de huisarts gegaan, om te bespreken wat het precies is. De kans is groot dat ik onvruchtbaar ben. Als ik kinderen wil moet ik van tevoren even het eea regelen dat ik geopereerd word.

De kans is groter dat ik een miskraam krijg, en als het eitje nestelt op een litteken krijg ik dan een ongezond kind. En aan de operaties zelf zitten ook risico's.

Ik heb een vraagje aan jullie: Zal ik nú er al achterna gaan (operatie en onderzoek) of pas wachten tegen de tijd dat ik kinderen wil?

Vriendelijke dank!

Ahoewah!
__________________
Ahoewalicious
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 09:46
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Kun je misschien best aan de dokter vragen? Waarschijnlijk is het beter om het nu al te doen denk ik? Dan zal het waarschijnlijk beter genezen denk ik omdat je nog redelijk jong bent. Maar dat weet ik niet zeker
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 09:54
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Misschien zitten er inderdaad voordelen aan als je dit op jonge leeftijd doet. Dat weet je dokter dan het beste . Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 11:07
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik zou het nu doen, nu ben je nog jong en kan je makkelijker herstellen van de operatie. Ook heeft de wond meer tijd om te helen, dus als je later een keer kinderen wilt kan je daar meteen aan beginnen en hoef dit traject niet meer te doorlopen.
Maar mischien weet je helemaal niet of je later kidneren wilt? Dan zou ik daar eerst even over nadenken voordat je je laat opereren etc. Sommige mensen weten dit soort dingen nog niet op jouw leeftijd.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 11:41
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Misschien is de kans dat een operatie goed gaat groter als je jong bent of herstelt het beter. Praat met je dokter erover...
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:08
Verwijderd
ik zou het ook nu doeninderdaad. Nu ben je inderdaad jong en herstel je misschien beter. Plus: waarom zou je wachten? Ok, risicos aan de operaties, maar zoals alles nu is, is het ook niet goed, toch?
Zelf wil ik heel graag een operatie voor een lichamelijk probleem, maar ik moet eerst honderdduizend dingen doen voordat ze dat eindelijk is toelaten. Erg zuur.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:25
Ahoewah
Avatar van Ahoewah
Ahoewah is offline
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik weet wel zeker dat ik later kinderen wil nemen. Ik ga over een week langs de huisarts ervoor, ik zal dan wel het eea aangeven.

Nogmaals bedankt!

Ahoewah!
__________________
Ahoewalicious
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 12:58
Verwijderd
Inderdaad. Zelfs al zou je later geen kinderen willen, mocht je je bedenken, dan heb je altijd nog die optie. Als je nu geen maatregelen neemt wordt de kans alleen maar groter dat het later niet kan
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:11
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
Ahoewah schreef op 18-07-2007 @ 13:25 :
Ik weet wel zeker dat ik later kinderen wil nemen.
Sorry, maar ik stoor me er altijd aan als mensen zeggen dat ze kinderen nemen .
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:51
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 19-07-2007 @ 11:11 :

Sorry, maar ik stoor me er altijd aan als mensen zeggen dat ze kinderen nemen .
wat anders 'pakken' ?
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 19-07-2007 @ 11:51 :
wat anders 'pakken' ?
nee, krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 11:44
Verwijderd
Maar als ik zeg dat ik later geen kinderen neem klopt het toch ook.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 15:40
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
hmm vervelend, maar wel goed dat ze er vroeg achter zijn gekomen.

wat de rest zegt: de dokter om raad vragen, beter nu er wat aan doen dan te lang wachten zodat het niet meer kan.

succes ermee.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 17:16
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik zou er denk ik wel meteen achteraan gaan.
Heel veel sterkte en succes ermee
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 17:29
dennis018
dennis018 is offline
ik zou er gelijk achterna gaan...
Ik denk dat iedereen later wel een kinderwens heeft....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 17:55
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 19-07-2007 @ 18:29 :
ik zou er gelijk achterna gaan...
Ik denk dat iedereen later wel een kinderwens heeft....
Dat denk je dan verkeerd, want er zijn ook mensen die nooit kinderen willen.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 18:03
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
wel beter dat ze het vroeg iondekt hebben
laat even horen wat de dokter zei

suc6
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 18:42
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Poggy schreef op 19-07-2007 @ 12:44 :
Maar als ik zeg dat ik later geen kinderen neem klopt het toch ook.
Nee, dan is het dat je geen kinderen wíl.
Een kind neem je niet
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 18:46
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Konijn schreef op 19-07-2007 @ 19:42 :
Nee, dan is het dat je geen kinderen wíl.
Een kind neem je niet
Precies, veel mensen kijken er zo simpel tegenaan..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:16
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Faerie schreef op 19-07-2007 @ 19:46 :
Precies, veel mensen kijken er zo simpel tegenaan..



Wat is er mooier dan dat als je later een leuke vrouw heb, en je gaat een kind maken
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 19-07-2007 @ 19:42 :
Nee, dan is het dat je geen kinderen wíl.
Een kind neem je niet
Ik wil geen kinderen, en dus neem ik geen kinderen. En dus krijg ik ze ook niet.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 20:05
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 19-07-2007 @ 20:16 :



Wat is er mooier dan dat als je later een leuke vrouw heb, en je gaat een kind maken
Echt niet iedereen kijkt er zo tegenaan en dat is maar goed ook .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 20:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Poggy schreef op 19-07-2007 @ 20:34 :
Ik wil geen kinderen, en dus neem ik geen kinderen. En dus krijg ik ze ook niet.
Je wilt geen kinderen en dus probeer je ook geen kind te krijgen. Zeg dit eens tegen iemand die al jaren probeert een kindje te krijgen, weet je hoeveel pijn het dan doet als jij zegt, o maar ik neem geen kinderen?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 19-07-2007 @ 21:08 :
Je wilt geen kinderen en dus probeer je ook geen kind te krijgen. Zeg dit eens tegen iemand die al jaren probeert een kindje te krijgen, weet je hoeveel pijn het dan doet als jij zegt, o maar ik neem geen kinderen?
En doordat ik geen kind probeer te krijgen, neem ik dus geen kinderen. Want ik heb wel de keuze om ze te nemen. En krijgen klinkt alsof je het opeens spontaan van iemand cadeau krijgt ofzo.
En bij zo iemand doet het ook pijn als je zegt ' oh, maar ik heb wel een kind gekregen.' of ' ik wil toch geen kinderen'
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 20:55
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Konijn schreef op 19-07-2007 @ 21:08 :
Je wilt geen kinderen en dus probeer je ook geen kind te krijgen. Zeg dit eens tegen iemand die al jaren probeert een kindje te krijgen, weet je hoeveel pijn het dan doet als jij zegt, o maar ik neem geen kinderen?
wat is dat nou weer voor non argument
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 21:00
Verwijderd
Omdat anderen geen kinderen kunnen krijgen zijn mensen die het wel kunnen verplicht om het wel te doen want als ze niet willen doet het anderen pijn?

Dit is echt totaal offtopic...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 21:59
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Off topic----- Wat een loze discussie.... Het is nu eenmaal een zegswijze.....


On topic------ beter nu de kans op een miskraam verkleinen aangezien je als je ouder bent (ca 30 a 35 +) sowieso al een grotere kans op een miskraam hebt.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 22:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Nala schreef op 19-07-2007 @ 22:00 :
Omdat anderen geen kinderen kunnen krijgen zijn mensen die het wel kunnen verplicht om het wel te doen want als ze niet willen doet het anderen pijn?
Dan lees je toch echt iets verkeerd hoor
Ik zeg (zoals de hele tijd al, en laat verder ook maar, want Poggy en ik worden het toch nooit eens) dat je niet praat over het némen van kinderen, omdat je kinderen krijgt. Ik zeg niks over het moeten krijgen van kinderen omdat anderen dat misschien niet kunnen

@Poepkind: Dit is gewoon onder andere een van de redenen dat ik vind dat je praat over kinderen krijgen, niet over kinderen nemen. Kinderen krijg je, als je geluk hebt, als Moeder Natuur het wil, als God het wil, of hoe je het ook wil noemen. Het is iets waar je respect voor moet hebben. En zeker tegenover mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, kun je dit respect maar beter tonen, om een hoop ellende te voorkomen.
Dat is mijn mening, en misschien had ik dat er allemaal bij moeten zeggen als 'argument'. Maar ik geef slechts mijn mening op een forum.

En aangezien dit inderdaad totaal offtopic gaat, reacties die hier eventueel nog op volgen, graag per pb.

[edit] Ik zie nu dat het er een beetje krom staat inderdaad, mijn eigen fout dus, misschien dat Poepkind het hetzelfde las als Nala? De eerste regel is een 'verbetering' van wat Poggy zegt. De tweede regel staat daar los van en met 'dit' verwijs ik daar naar het praten over het 'nemen van kinderen', niet naar de eerste zin [/edit]


@Ahoewah: ik zou er ook nu achteraan gaan. Om de redenen die Poepkind ook schrijft in haar eerste reactie in dit topic.
__________________
Keep on rockin'

Laatst gewijzigd op 19-07-2007 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 22:30
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Konijn schreef op 19-07-2007 @ 23:07 :



@Poepkind: Dit is gewoon onder andere een van de redenen dat ik vind dat je praat over kinderen krijgen, niet over kinderen nemen. Kinderen krijg je, als je geluk hebt, als Moeder Natuur het wil, als God het wil, of hoe je het ook wil noemen. Het is iets waar je respect voor moet hebben. En zeker tegenover mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, kun je dit respect maar beter tonen, om een hoop ellende te voorkomen.
Dat is mijn mening, en misschien had ik dat er allemaal bij moeten zeggen als 'argument'. Maar ik geef slechts mijn mening op een forum.

En aangezien dit inderdaad totaal offtopic gaat, reacties die hier eventueel nog op volgen, graag per pb.

[/edit]

[/B]
huhu ik snap lekker niks van je reply, het is gewoon een non argument om niet te praten over kinderen nemen omdat er een stel emo's rondloopt dat onvruchtbaar is en die zich hierdoor zouden laten beledigen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 15:50
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
Konijn schreef op 19-07-2007 @ 21:08 :
Je wilt geen kinderen en dus probeer je ook geen kind te krijgen. Zeg dit eens tegen iemand die al jaren probeert een kindje te krijgen, weet je hoeveel pijn het dan doet als jij zegt, o maar ik neem geen kinderen?

*zegt tegen iemand die geen kinderen kan krijgen:*
"kinderen zijn enorme parasieten waar je beter niet aan kan beginnen want als je ze eenmaal hebt kom je er niet zomaar vanaf want als je ze dumpt of vermoord moet je de bak in maar ik ben ontzettend vruchtbaar kan kinderen NEMEN als ik ze wil maar dat doe ik niet want.....zie uitleg hierboven"

ik heb er absoluut geen moeite mee om tegen iemand die geen kinderen kan krijgen te zeggen dat ik nog liever doodga dan een kind neem,ik zou me zelf hartstikke onruchtbaar laten maken als dat kon..helaas kan je niet zomaar een ziekenhuis inlopen om dat te laten doen..dat doen ze namelijk niet.en het doet me absoluut niks als het hen pijn doet voor de simpele reden ..ik ben een gevoelloos monster...volgens sommige mensen dan.
en als ik iemand ken die gene kinderen kan krijgen en ik word ongewenst zwanger zou ik het zonder aarzelen laten weghalen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 15:51
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
Nala schreef op 19-07-2007 @ 22:00 :
Omdat anderen geen kinderen kunnen krijgen zijn mensen die het wel kunnen verplicht om het wel te doen want als ze niet willen doet het anderen pijn?

Dit is echt totaal offtopic...
geweldige vraag
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 14:49
Ahoewah
Avatar van Ahoewah
Ahoewah is offline
Ik heb het eea nagevraagt bij een gyneacoloog, en ik hoef me voorlopig nog geen zorgen te maken. Als er meer over bekend is van de tussenholte moet ik er achterna gaan.
__________________
Ahoewalicious
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 15:04
Verwijderd
Als ik jou was zou ik er nog niet achteraan gaan maar pas als jij én je vriend kinderen willen want anders heb je straks een zware operatie ondergaan terwijl het niet eens nodig was.

DoEg Fia & kim
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 13:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Ahoewah schreef op 27-07-2007 @ 15:49 :
Ik heb het eea nagevraagt bij een gyneacoloog, en ik hoef me voorlopig nog geen zorgen te maken. Als er meer over bekend is van de tussenholte moet ik er achterna gaan.
Gelukkig dan maar
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ik ben onvruchtbaar.
nilsholgerson
8 18-10-2004 21:00
Lichaam & Gezondheid Fitness & onvruchtbaarheid
Encrypted
7 09-06-2004 14:45
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe staan jullie tegenover holebi's
neif
78 04-11-2003 20:51
Lichaam & Gezondheid onvruchtbaar
shiningstars
4 08-08-2003 22:41
Seksualiteit ben je bij je geboorte SOA-vrij?
emperor crono
27 11-11-2002 18:27
Seksualiteit sterilisatie
~Sjeherazade~
40 19-07-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.