Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2006, 11:24
teenager
teenager is offline
Bestaat er zoiets en helpt het echt? heb een aantal plekjes in m'n gezicht waar wat couperose zit. Vind ik erg lelijk... Alle adviezen zijn welkom (behalve weg laten laseren, dat kan ik niet betalen )
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 14:53
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
mn moeder heeft er ook last van, heb voor haar ooit een proefmonster van couperosecrème van Marbert meegenomen en daar was ze erg blij mee. Is helaas alleen wel crème van 20 euro per (klein) potje
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:36
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Ik heb een tijdje de creme van dr van der hoog gebruikt, maar merkte eigenlijk geen verschil, ze hebben geloof ik ook poeder speciaal voor couperose maar die heb ik niet geprobeerd.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 09:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Helaas helaas, het enige wat helpt is wel laten laseren. Ga er maar voor sparen, ik vond het de best bestede 160 euro ooit.

Verder zijn er wel tips die het kunnen voorkomen. Als je aanleg hebt voor couperose is daar niets tegen te doen, dus je moet de triggers uitschakelen.

Geen UV straling, dus in de winter een dagcreme met zonnefactor, absoluut geen zonnebank, en in de zomer een hoge zonbescherming, altijd, ook als je niet naar het strand gaat. Is ook heel goed tegen de (latere) rimpels!

Geen sauna of stoombad.

Geen alcohol, geen cafeine (koffie, thee, chocola, paracetamol met cafeine) , geen sigaretten, geen pittig gekruid eten.

Laat je gezicht met rust. Geen stimulerende gezichtsmaskers. Niks wat de doorbloeding stimuleert. Een puistje uitknijpen of even lekker krabben levert al schade aan de haarvaatjes op.

Nu ben je nog jong, en dan valt het wel mee, maar het wordt steeds gevoeliger.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 22:14
teenager
teenager is offline
Jee.. Juno, dank voor de adviezen. Maar ik sla ze in de wind; dan maar een beetje couperose, ik hou veel te veel van roken, kruidig eten, biertjes, sauna en in de zon zitten .
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.