Oud 03-12-2006, 22:50
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik ben voor de tweede keer in een maand flink ziek. Bacteriële infectie in de keel, angine, onsteking amandelen, kies de benaming maar

Ook voor de tweede keer in de maand zit ik dus voor een week aan de antibiotica en kan ik voor de tweede keer een volle week niet naar de les (studie: vertaler-tolk frans spaans).

Aangezien mijn studie toch wel veel en vooral regelmatige studie vereist, en het binnen een week of drie al blok is, raak ik licht in paniek en heb schrik voor een te grote achterstand.

Ik heb niet zoveel pijn als de eerste keer deze maand, maar ik zit vol pillen (antibiotica en pijnstillers) en deze maken me moe en vooral zeer misselijk. Ook is mijn weerstand bijzonder laag.

Nu zou ik toch een beetje willen studeren in plaats van de godganse dag door te brengen in mijn zetel of al slapend. Wat kan ik hier het beste voor doen? Pijstillers, of net niet? Die maken me net wazig en moe... Wandeling maken? Of toch beter binnen blijven?
Gewoon studeren, ookal voel ik me slecht, tot het echt niet meer gaat?

Of gewoon aanvaarden dat ik ziek ben, vet balen en toch maar heel de dag in mn bed liggen...?

Iemand nuttige raad?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 23:00
Verwijderd
Even los van je vraag: ik zou sowieso de studieadviseur inlichten...mocht je dan idd een achterstand op lopen dan weten ze iig waarom en dan houden ze daar vaak wel rekening mee.

Wat het beste werkt mbt studeren zul je voor jezelf uit moeten zoeken, denk ik. Wat voor pijnstillers gebruik je? Word je van iets als paracetamol ook wazig en slaperig? Als ik jou was zou ik niet studeren tot je niet meer kunt, dan duurt herstellen alleen maar langer...je moet voor je studie vast ook lezen? Dan zou ik dat soort dingen doen, maar daarnaast voldoende rust nemen, zodat je ook kunt herstellen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 23:40
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-12-2006 @ 23:00 :
Even los van je vraag: ik zou sowieso de studieadviseur inlichten...mocht je dan idd een achterstand op lopen dan weten ze iig waarom en dan houden ze daar vaak wel rekening mee.

Wat het beste werkt mbt studeren zul je voor jezelf uit moeten zoeken, denk ik. Wat voor pijnstillers gebruik je? Word je van iets als paracetamol ook wazig en slaperig? Als ik jou was zou ik niet studeren tot je niet meer kunt, dan duurt herstellen alleen maar langer...je moet voor je studie vast ook lezen? Dan zou ik dat soort dingen doen, maar daarnaast voldoende rust nemen, zodat je ook kunt herstellen.
Studieadviseur inlichten ben ik idd al van plan. Ik neem panadol als pijnstiller, 4x per dag.

En ja, ik moet franse boekjes lezen, ik ben sowieso van plan om dat te doen morgen, maar ik word daar zo moe van (deels omdat ze saai zijn, hihi)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 00:00
Verwijderd
Hoi meis,
Mijn ervaring hiermee is dat wanneer je te hard doorgaat het in de eerste instantie een goed gevoel geeft, omdat je toch nog wat doet, maar je wordt er niet sneller beter door. Het werkt eerder averechts en je blijft er langer mee sukkelen. Daarom denk ik dat je beter goed rust kan houden, zodat de antibiotica z'n werk kan doen en je sneller beter bent. Je lichaam geeft die tekens niet voor niets..
Beterschap!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 15:28
Verwijderd
Stuur je docenten een mailtje om ze in te lichten en probeer thuis gewoon zoveel mogelijk te doen aan de studie, ook al mis je de lessen, je kan vast dingen doorlezen en leren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 20:04
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
het is het beste om gewoon even goed uit te zieken (boekjes lezen kan misschien wel) en dan weer goed aan de slag te gaan als je weer helemaal beter bent, anders duurt het alleen maar langer voordat je beter bent. wel goed naar je lichaam luisteren, dus als je (te) moe bent gewoon laten gaan en even rustig liggen ofzo. en stel idd mensen op school op de hoogte.

beterschap
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 21:40
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Ik ben chronisch ziek waardoor ik 24/24 uur pijn heb. Daardoor kan ik vaak ook niet studeren. Wat mij dan wel helpt is dat ik het gewoon lees (ipv het echt te studeren en dan hopen dat er wat blijft hangen)

Of ik liet het vroeger vaak voorlezen door mijn moeder, dan bleef er ook een hoop steken.
Maar nu dat ik op univ zit, heb ik die optie helaas niet meer

Ik studeer daarom met een bedtafel om de pijn te verminderen. Maar dat gaat jou pijn niet laten afnemen vrees ik

Vooral belangrijk: jaag je er niet in op! + Forceren maakt het alleen maar erger en zo blijf je langer ziek, dus beter je boeken aan de kant leggen en rusten.

Ps: ik zou je ook een vitaminenkuur aanraden, als je zo vaak/snel ziek bent.

Veel liefs en succes!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 23:46
Verwijderd
Is er geen "medisch oplossing"? Ik weet bijvoorbeeld een vriendin van mij had ook altijd last van haar keel en amandelen. Om dit te voorkomen zijn haar amandelen verwijderd (is even een weekje er tussen uit) en sinds dien heeft ze geen keelklachten meer.

Vooral gezond eten (zn met vitaminenpillen aanvullen), goed slapen dus eigenlijk gezond leven. Ik denk dat je je lichaam niet moet forceren, en niet hard moet blijven doorstuderen!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ziek zijn maar wel willen studeren
Snebbeltje
6 12-01-2014 10:52
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 18:20
Studeren studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid
Verwijderd
2 20-02-2011 12:12
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 18:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Portugees - stukje vertalen
vedetje
23 17-09-2006 22:46
De Kantine Wat doe jij als je ziek thuis zit?
Verwijderd
55 05-10-2003 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.