Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2006, 16:54
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
hoi allemaal,
zo mijn eerste berichtje op dit forum,
ik zie nergens iets over bont staan, waarschijnlijk denken velen van jullie dat het bijna niet meer voorkomt maar dus wel!

hoe denken jullie hier over?

is het hypocriet om tegen bont te zijn?

- je eet wel vlees maar bent tegen bont?
enz...

ben heel benieuwd naar jullie reactie's?

"vinden jullie dat het hypocriet is om tegen bont te zijn?

groetjes kim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2006, 17:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
utfs

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1327794
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:10
TechXP
TechXP is offline
Het is hypocriet om tegen bont te zijn en leer te dragen en vlees te eten.

Mensen zien bont als een soort luxe product waarvoor speciaal dieren gefokt worden. Ze zien jammer genoeg niet in dat leer ook niet veel anders is. Het is alleen zo dat men bij bont meer aan knuffelige dieren denkt dan bij leer.
Ze denken ook dat leer een bijproduct is van de vleesindustrie, maar dat is niet zo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:58
Verwijderd
Dat ligt aan de redenen om tegen bont te zijn en de persoon die er tegen is.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:40
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
ben ik met je eens leer is ook heel fout. ik vind bont mooi, maar NEP-bont is mooier! weet je dat er 200 tot 400 eekhoorns gedoodt worden voor 1 bont jas, dat is toch verschrikkelijk. maar ik vind het wel hypocriet om tegen bont te zijn, je eet wel vlees en draagt wel een leren jack maar bont is fout, die knuffeldiertjes. bont is fout, maar het is wel hypocriet om tegen bont te zijn!

kus kim
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:18
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 12-01-2006 @ 22:40 :
ben ik met je eens leer is ook heel fout. ik vind bont mooi, maar NEP-bont is mooier! weet je dat er 200 tot 400 eekhoorns gedoodt worden voor 1 bont jas, dat is toch verschrikkelijk. maar ik vind het wel hypocriet om tegen bont te zijn, je eet wel vlees en draagt wel een leren jack maar bont is fout, die knuffeldiertjes. bont is fout, maar het is wel hypocriet om tegen bont te zijn!

kus kim

Dat slaat dus nergens op, dat nep bont mooier is dan echte bont.
Ik heb zelf echte bontjas en ook een neppe bont jas, maar het verschil zie je dus erg duidelijk.

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 01:32.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 22:35
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Wat is er mis met bont?

Die diertjes worden tenminste gewoon voor hun doel gefokt (zeehondenbond en dergelijke ff buiten beschouwing latend)

Als je je in wilt zetten voor diertjes, moet je eens kijken bij de "bijprodukten" van de visserij.. al die 'foute' vissen/dolfijnen/schildpadden die per ongeluk in de netten terechtkomen We hebben er niks aan, dusg aan ze dood weer overboord..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 23:50
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
ik ben zeer tegen dierenleed maar moet voor SCHOOL onderzoeken of mensen het hypocriet vinden om tegen bont te zijn... werk zelf bij de dierenbescherming... telefoondiensten enz... dus ben zeker tegen dierenleed!

kusje kim ...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 12-01-2006 @ 23:18 :
Dat slaat dus nergens op, dat nep bont mooier is dan echte bont.
Ik heb zelf echte bontjas en ook met neppe bont, maar het verschil zie je dus erg duidelijk.
Nee hoor.. er is nu erg goede kwaliteits nepbont. Zie je het verschil niet meer. Moet je de proeven doen wil je weten of het echt is.

Gooi je een verfbommetje op zo een jas en schreeuw je bont is moord ... blijkt het nepbont te zijn
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
akumabito schreef op 12-01-2006 @ 23:35 :
Wat is er mis met bont?

Die diertjes worden tenminste gewoon voor hun doel gefokt (zeehondenbond en dergelijke ff buiten beschouwing latend)

Als je je in wilt zetten voor diertjes, moet je eens kijken bij de "bijprodukten" van de visserij.. al die 'foute' vissen/dolfijnen/schildpadden die per ongeluk in de netten terechtkomen We hebben er niks aan, dusg aan ze dood weer overboord..
Akumabito... valt er uberhaupt iets goed te praten wat mensen met dieren allemaal wel niet doen?

Nee, dus.... het is allemaal voor ons eigen gewin.. dat we dingen kapot maken of laten lijden voor ons vermaak, smaak etc.. dat is gewoon iets wat ons mensen tot grote schoften maakt van de wereld. Eigenlijk is de mens erg triest.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 00:50 :
ik ben zeer tegen dierenleed maar moet voor SCHOOL onderzoeken of mensen het hypocriet vinden om tegen bont te zijn... werk zelf bij de dierenbescherming... telefoondiensten enz... dus ben zeker tegen dierenleed!

kusje kim ...
Tegen dierenleed zijn en echt strijden tegen dierenleed zijn 2 aparte dingen wat ik heb gemerkt in de dierenwelzijn/rechtenorganisatie wereld.

Vaak diverse groepen. Een groep die zegt het erg te vinden, maar gewoon enorm mee werkt aan de industrie.
Of een groep die tegen bont demonstreert.. en die leren schoenen dragen en daarover zeggen dat het een bijproduct is (ja zucht idd).
Of groepen activisten die roken (marlboro enzo) en die dan ook tegen dierproeven voor roken strijden... heel apart.
Ook heel veel die oprecht bezig zijn, maar nog even blind zijn voor bepaalde zaken waar ook veel dierenleed voor is (ei en melk).

Ik vind dat men moet doen zoals gandhi. Deze zei: Be the change you want to see in the world.

Dus geef het goede voorbeeld. Goed voorbeeld doet volgen. Hypocriet gedrag daar sta je namelijk niet sterk mee.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:45
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
hmmm... ik strijd niet tegen bont maar ben er wel tegen, denk dat als je ghandi volgt je wel sterk in je schoenen moet staan, maar je hebt gelijk...

verbeter de wereld en begin bij jezelf!! (ps. ben er achter gekomen dat deze zin niet meer gebruikt mag worden IVB. zelfmoord teroristen!!)

kusje kim
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:51
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
o ja tip van de dag:

koop gras kip eieren!!!

dat zijn eieren van kippen die ECHT in de wei lopen!!!

veel mensen denken namelijk dat scharrel eieren van kippen komen die alle vrijheid hebben hier de waarheid:

SCHARREL EIEREN
In 1972 kwamen de eerste Scharreleieren onder die naam op de markt.
Het Scharrelei komt van een kip die “scharrelt” in een schuur voorzien van ramen, waardoor het daglicht kan binnen komen.

Van het vloeroppervlak in de kippenschuur is 1/3 deel met houtkrullen bedekt, zodat ze daar kunnen scharrelen.
De rest van de vloer is bedekt met roosters, waaronder de mest ligt.
De Scharrelkip komt dus nooit buiten.

Er zitten 7 kippen per 1 m² vloer van de schuur of 18 kippen per 1 m² vloer van de schuur in hokken met roosteretages. Van de scharrelkippen worden de punten van de snavel afgebrand, zodat ze elkaar niet doodpikken.
Dit afbranden van de snavelpunten wordt ook toegepast bij Gras-kippen en deels bij Ekokippen.

leg batterij kippen:
80 % op de batterij met gemiddeld 40.000 kippen in één schuur

VAN DE 28 MILJOEN KIPPEN
die tegenwoordig in Nederland worden gehouden, leven er
- 50 % als batterijkip
- 40 % als scharrelkip
- 7 % als Graskippen
- 2 % als Ekokip
De helft van al deze eieren van de 28 miljoen kippen, worden aan Duitsland verkocht. Slechts 30 % wordt in Nederland gegeten.

GRAS EIEREN
In1991 is Stichting Gras Keurmerk opgericht om te stimuleren, dat steeds meer kippen weer gezond naar buiten kunnen, maar ook varkens, kalveren en vleeskippen, zodat ze als Grasdieren in de gezonde buitenlucht kunnen genieten van het gras en groen in ruime weiden.
Gras Eieren zijn vanaf febr. 1993 in de supermarkt (AH) te koop.
Naast Gras Eieren in de supermarkt, is er op kleine schaal ook Grasvlees van Grasvarkens en Graskippen te koop.
De strenge Normering Houderij Graskippen heeft als belangrijkste normen:
1.
De kippen moeten bij goed weer, dagelijks naar buiten kunnen en moeten ook worden gestimuleerd om naar buiten te gaan.
2.
De weiden moeten zo groot zijn, dat er per kip 4 m² ruimte beschikbaar is.
De Graskip heeft hierdoor 37 keer zoveel ruimte als een Scharrelkip.
3.
Het voer mag uitsluitend uit plantaardige bestanddelen bestaan en geen chemische kleurstoffen bevatten.
4.
Naast het legvoer van granen en zaden, pikken de Graskippen naar hartelust gras en allerlei groen in de wei.
In de winter krijgen ze extra groen-voeders (boerenkool) verstrekt.


de prijzen:
BATTERIJ EI € 0,09
SCHARREL EI € 0,17
GRAS EI € 0,19
EKO EI € 0,25

KOOP DUS GRAS EIEREN!!!

kusje kim
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:24
Verwijderd
Ik ben tegen bont vanwege de manier waarop de beesten gehouden en gedood worden voor hun bontjas. Ik ben wel es in een farm geweest voor het spul jaren geleden.
Dat wil je écht niet zien.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 01:44
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
TexhXP, ben je veganist?

Zo niet, dan vind ik jou ook gewoon hypocriet.

Ben je wel veganist: get a life. We staan niet voor niets bovenaan de voedselketen.

By the way, geld je dierenliefde voor alle dieren? En zou je dieren het liefst op een zelfde niveau zien als mensen? In dat geval zou je helemaal clueless zijn.. rij je wel eens auto? Moet je eens voor de grap kijken hoeveel dooie vliegjes en beestjes daar wel niet opgeplet zitten. Zijn die ook allemaal zielig? Nog nooit een spinnetje geplet? Zijn geleidehonden ook zielig? Of trekpaarden? Hey, katten en honden worden trouwens ook voor ons plezier gefokt. En goudvissen, en kanaries, en konijnen.. mep je een irritante mug dood, of vang je hem en laat je hem buiten weer vrij? En bacterien en virussen? Zijn die ook goed? Zullen we vooral geen onderzoek meer gaan doen, omdat het inhumaan is soorten uit te roeien?

Of geld de dierenliefde alleen voor schattige en lieve diertjes?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 07:32
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 01:51 :
(graseieren verhaal)
Uhm...ja, maar je moet natuurlijk niet off topic gaan in je eigen topic. Het gaat over bont, niet over graseieren.

@akumabito: Volgens mij staat TechXP er wel om bekend dat hij veganist voor het leven is, niet aan huisdieren doet en alleen vliegjes plet als hij er niets aan kan doen. En dat "get a life" slaat nergens op, iedereen heeft een ander doel in het leven en als het TechXP zijn doel is om dieren te beschermen dan mag dat best en moet je dat respecteren. Maar niet met zo'n flauw argument komen.

OT: Ja ik ben hypocriet, ik ben tegen bont maar ik eet wel vlees en heb ook huisdieren. Maar ik vind wel dat alle beetjes helpen en als ik alleen iets tegen het bont wil doen dan heb ik dat recht. Als ik iets tegen al het dierenleed wil doen dan mag dat ook.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 07:44
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
whaaa....

iedereen had het ineens over leer enz... en in 1 keer moest ik aan eieren denken! (ben kreeft en dus zeer impulsief) en toen heb ik het gelijk er op gezet... sorry!!

kusje kim...

ps. je vond het vast intresant om te lezen!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 08:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 12-01-2006 @ 17:54 :


is het hypocriet om tegen bont te zijn?

- je eet wel vlees maar bent tegen bont?
enz...
Ja, zeker als je bioindustrievlees eet. Bont is niet meer of minder luxe dan vlees.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2006, 09:27
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 13-01-2006 @ 02:44 :
blabla Of geld de dierenliefde alleen voor schattige en lieve diertjes?
Iedereen stapt wel eens op een mier
Vleeseters zijn wat dat betreft toch juist hypocriet? Poezen en konijnen en cavia's zijn schattig (en dat ze in China honden eten is afschuwelijk), maar koeien en varkens zijn niet knuffelig, dus die vreten we maar op.

Enne, de mens staat echt niet bovenaan de voedselketen voor zover ik weet.

Ik mag aannemen dat een beetje vegetariër of verganist inderdaad geen spinnen of muggen doodmept (doe ik iig niet), maar je kunt echt niet voorkomen dat je zo nu en dan een vliegje in je bek krijgt tijdens het fietsen bijv. Als je zo gaat redeneren kunnen we beter collectief zelfmoord plegen, dat is tenslotte het allerbeste voor de wereld.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 10:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-01-2006 @ 10:27 :
Iedereen stapt wel eens op een mier
Vleeseters zijn wat dat betreft toch juist hypocriet? Poezen en konijnen en cavia's zijn schattig (en dat ze in China honden eten is afschuwelijk), maar koeien en varkens zijn niet knuffelig, dus die vreten we maar op.

Enne, de mens staat echt niet bovenaan de voedselketen voor zover ik weet.

Ik mag aannemen dat een beetje vegetariër of verganist inderdaad geen spinnen of muggen doodmept (doe ik iig niet), maar je kunt echt niet voorkomen dat je zo nu en dan een vliegje in je bek krijgt tijdens het fietsen bijv. Als je zo gaat redeneren kunnen we beter collectief zelfmoord plegen, dat is tenslotte het allerbeste voor de wereld.
Ja, maar insecten hebben geen ontwikkeld zenuwstelsel en insectenleed vind ik dan ook beduidend minder erg dan zoogdierenleed, vissenleed en reptielenleed.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 10:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kimberly-18 schreef op 13-01-2006 @ 01:51 :
[B]o ja tip van de dag:

koop gras kip eieren!!!
Lees dit eens:

http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2001.htm
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
akumabito schreef op 13-01-2006 @ 02:44 :
TexhXP, ben je veganist?

Zo niet, dan vind ik jou ook gewoon hypocriet.

Ben je wel veganist: get a life. We staan niet voor niets bovenaan de voedselketen.


Ja veganist. Ik heb een leven.
Wij staan niet boven de voedselketen. In een kringloop staat niets boven elkaar. De keten is gesloten.

Citaat:
By the way, geld je dierenliefde voor alle dieren?
Als veganist probeer ik zoveel mogelijk respect te tonen tegen mensen, dieren en natuur. Dat betekent mijn impact laag houden op die allemaal. Zorgen dat er geen onnodig lijden is.
Dat er geen voedselverspilling is.

Citaat:
En zou je dieren het liefst op een zelfde niveau zien als mensen?
Hoe bedoel je? Ik ga niet mijzelf meer achten als anderen. Of zeggen dat we als soort meer waard zijn. Dat denken is wat gezorgt heeft voor veel leed al. Denk aan onderdrukking van zwarte mensen.

Citaat:
rij je wel eens auto? Moet je eens voor de grap kijken hoeveel dooie vliegjes en beestjes daar wel niet opgeplet zitten. Zijn die ook allemaal zielig?
Ik heb zelf geen rijbewijs. Maar ik weet dat er vele dieren sterven door het verkeer. Kleine en grote dieren.
Is erg inderdaad. Als je gewoon loopt trap je zelfs ook dieren dood.
Maar je moet niet denken dat je alles kan voorkomen. Verplaatsing van jezelf is er altijd wel. Het gaat er echter om of het nuttige verplaatsing is of niet.

Citaat:
Nog nooit een spinnetje geplet?
Vast wel eens.

Citaat:
Zijn geleidehonden ook zielig? Of trekpaarden? Hey, katten en honden worden trouwens ook voor ons plezier gefokt. En goudvissen, en kanaries, en konijnen..
jep.

Citaat:
mep je een irritante mug dood, of vang je hem en laat je hem buiten weer vrij?
Ik sla die niet dood. Doordat men altijd over muggen begint heb ik zelfs een site opgericht:
www.muggeninfo.nl Nog niet echt af.. was ook als geintje bedoeld richting een paar mensen.

Citaat:
En bacterien en virussen? Zijn die ook goed? Zullen we vooral geen onderzoek meer gaan doen, omdat het inhumaan is soorten uit te roeien?
Bacterien en virussen zijn geen dieren.

Lees dit eens: http://www.spiridoc.nl/india_jainisme.htm

Citaat:
Of geld de dierenliefde alleen voor schattige en lieve diertjes?
nope
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-01-2006 @ 10:27 :
Ik mag aannemen dat een beetje vegetariër of verganist inderdaad geen spinnen of muggen doodmept (doe ik iig niet), maar je kunt echt niet voorkomen dat je zo nu en dan een vliegje in je bek krijgt tijdens het fietsen bijv. Als je zo gaat redeneren kunnen we beter collectief zelfmoord plegen, dat is tenslotte het allerbeste voor de wereld.
Nou.. ik ken genoeg vegetariers die dat wel doen.. maar die denken ook niet eens na over het leed achter eieren of melk enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 11:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 11:23 :
Ja, maar insecten hebben geen ontwikkeld zenuwstelsel en insectenleed vind ik dan ook beduidend minder erg dan zoogdierenleed, vissenleed en reptielenleed.
Vissen stonden ook eerst bekend dat ze geen gevoel ervaarden door dat het anders eruit zag. Echter men heeft nu toch goed aangetoond dat het wel zo is.

Ik denk dat je het zo moet zien als die conclusie die men had in een onderzoeksrapport van een stel finnen.. daarin stond dat ze bij sommige dieren het hadden aangetoond. Maar dat ze voor bepaalde dieren het niet konden aantonen. Echter gingen ze daardoor niet uit van 'geen gevoel' , maar uit van een voordeel van de twijfel.

En zo hoort het ook. Respectvol zijn tegen alles. Of het nou bewezen gevoel heeft of niet...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 12:04
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-01-2006 @ 18:10 :
Het is hypocriet om tegen bont te zijn en leer te dragen en vlees te eten.

Mensen zien bont als een soort luxe product waarvoor speciaal dieren gefokt worden. Ze zien jammer genoeg niet in dat leer ook niet veel anders is. Het is alleen zo dat men bij bont meer aan knuffelige dieren denkt dan bij leer.
Ze denken ook dat leer een bijproduct is van de vleesindustrie, maar dat is niet zo.
het grote verschil is het volgende:
In het geval van bont wordt een dier gedood alleen maar voor de huid.

Het is niet verkeerd om soms een dier te doden voor voedsel zo steekt de natuur nu eenmaal in elkaar, maar je mag niks verspillen. en een dierenleven nemen alleen om een bontjas te kunnen dragen is dus misdadig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 13:17
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
ja alleen deze dieren worden dus speciaal gefokt voor in de bont industrie! de lichamen worden weg gegooit! dat is toch verschrikkelijk... 200-400 eekhoortjes per jas!

kus kim
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 12:02 :
Bacterien en virussen zijn geen dieren.
Bacteriën leven wel en zijn volgens een aantal definities dierlijk. Virussen is men nog niet over uit of ze leven of niet, iig zijn ze voor zover we tot nu toe weten niet dierlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 13:04 :
het grote verschil is het volgende:
In het geval van bont wordt een dier gedood alleen maar voor de huid.

Nee hoor.. waar denk je dat het afval vaak heen gaat?

Citaat:
Het is niet verkeerd om soms een dier te doden voor voedsel zo steekt de natuur nu eenmaal in elkaar, maar je mag niks verspillen. en een dierenleven nemen alleen om een bontjas te kunnen dragen is dus misdadig.
In de natuur doden dieren elkaar, verkrachten ze elkaar etc.. mag ik dat dan ook doen? Immers.. zo is de natuur.

Het gaat erom wat goed geacht. Of het ethisch verantwoord is. De dieren leven alleen om ons wat te geven. Ze leven niet voor zich zelf.
Zou je een dier in het wild bejagen en slachten en de bont gebruiken.. dat is een hele andere situatie.. maar nu worden de dieren al geboren zonder enige kans op een vrij leven.. zonder kans op een leven waar ze hun instinct kunnen uiten. Zonder dat het dieren zijn die niet alleen leven voor ons doel....

Vind je dat te verantwoorden voor de producten die jij van dieren gebruikt? Ik niet.

En je zegt "maar je mag niets verspillen". Waarom doe je dat nu dan?
Kijk eens hoeveel voer er al niet nodig is voor dieren die we gebruiken voor vlees, melk, eieren etc. Kijk eens hoeveel regenwoud er gekapt word voor landbouw grond. En hoeveel water er verspilt wordt.

Even ter verduidelijking:

1 kg vlees = 10 kg soja/mais e.d.
1kg tofu = 500gr sojabonen

20x zoveel verspilling. En dan heb ik even 10kg voor het 1kg vlees als voorbeeld genomen. Dit is geloof zelfs 20 of meer kg. Ligt ook per dier wat anders.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 14:45 :
Bacteriën leven wel en zijn volgens een aantal definities dierlijk. Virussen is men nog niet over uit of ze leven of niet, iig zijn ze voor zover we tot nu toe weten niet dierlijk.
Nee er zitten grote verschillen tussen bacterien en dieren.
Heeft iets te maken met de celwanden enzo.

Het behoort niet tot de groep Animalia voor zover ik weet. Dus het zijn geen dieren.

Maar goed.. het gaat echt niet om in hoever je dat door trekt. Ieder stelt daarin ook wel een eigen grens. Dood en leven hoort bij de natuur. Het gaat echter meer over de vraag is het juist hoe wij met de natuur omgaan. Is het juist hoe wij met de dieren omgaan? Etc.

En als je dan kijkt hebben wij een enorm disrespect tegenover de schepselen van de natuur. Voor de christenen enzo.. tegen Gods schepselen.

Zie maar in hoeverre dat doorschiet... tot groene fluoriscerende varkens...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:06
Verwijderd
Hmm. Ik zie dat zelf anders.
Waarom zouden we niet ales veranderen naar hoe wij het willen hebben? Ik ben tegen mishandeling hoor, maar een fluoriscerend groen varken heb ik geen problemen mee. Ze doen maar. Als ze het beest nou zodanig misvormen dat het geen leven meer heeft vind ik dat wat anders.

Ik zou wel betalen voor een hemelsblauwe kat of hond
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:16
TechXP
TechXP is offline
Omdat je zo dingen doet die onnodig zijn.. en het onrespectvol is. Naar mijn mening. Die gasten moeten ook hard aangepakt worden die zo erg eraan sleutelen... moet niet kunnen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 16:16 :
Omdat je zo dingen doet die onnodig zijn.. en het onrespectvol is. Naar mijn mening. Die gasten moeten ook hard aangepakt worden die zo erg eraan sleutelen... moet niet kunnen
wat nou als het eindresultaat van een dergelijk onderzoekstraject is dat wiegedood niet meer voorkomt? Of AIDS of kanker uitgeroeid kunnen worden?

Je eigen soort staat eigenlijk bijna per definitie boven andere soorten. Dat komt door het overlevingsinstinct denk ik.
Je kan wel <ironie>'humaan'</ironie> zijn voor andere soorten, maar als ze de kans krijgen zullen ze dat niet voor jou zijn als dat beter uitkomt. Dat is de drijfveer van evolutie.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 15:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 13-01-2006 @ 16:20 :
wat nou als het eindresultaat van een dergelijk onderzoekstraject is dat wiegedood niet meer voorkomt? Of AIDS of kanker uitgeroeid kunnen worden?


Nog geen recht om zulke dingen op andere dieren te doen. Daarnaast zijn zonder dierproeven meer resultaten te behalen. Ik doe nu literatuurstudie over dierproeven. Veel materiaal aan het lezen erover en ook van wetenschappers dus tegen dierproeven.

Dierproeven zijn wetenschappelijk nooit getest, terwijl ze dat wel verlangen van 'alternatieven'. Daarnaast zijn die proeven onbetrouwbaar. Dierproefnemers zijn opgeleid met dat dieren meer mens zijn dan mensen zelf. Foute gedachten he..

Ik weet zeker dat als je stopt met dierproeven dat je dan meer resultaat haalt. Dierproeven zijn niet nodig.

Ander punt is dat studies aantonen dat vele dingen voorkomen kunnen worden. Sommige wetenschappers geven aan dat met dieetwijziging al tot 80% kanker kan voorkomen. Andere factoren zijn straling, roken, alcohol en medicatie.

In studies komen zelfs vegetarisme en veganisme goed naar boven doordat ze van velen ziekten een lagere kans hebben. Niet zomaar iets om te negeren lijkt me. Echter prakijk is nou eenmaal dat organisaties die ons voorlichten over voeding 'twijfelachtig' zijn.

Citaat:
Je eigen soort staat eigenlijk bijna per definitie boven andere soorten. Dat komt door het overlevingsinstinct denk ik.
Je kan wel <ironie>'humaan'</ironie> zijn voor andere soorten, maar als ze de kans krijgen zullen ze dat niet voor jou zijn als dat beter uitkomt. Dat is de drijfveer van evolutie.
Ik denk dat hier geen sprake van is. Als dat zo is zouden we ook gewoon mensen gebruiken voor die testen. Zouden we zo mensen opofferen etc. Wij hebben nu te maken met andere factoren, doordat we buiten de natuur gekomen zijn.. deels dan..

Daarnaast zijn we ook afhankelijk van informatie. Informatie is vaak erg subjectief in de maatschappij. En komt vaak dus van de industrie zelf. Dus kunnen we niet goed beoordelen.

Ook is het zo dat je ook met overlevingsinstinct tegen dierproeven kan zijn. Dierproeven zijn juist ook gevaar voor de mensheid, doordat dieren niet betrouwbaar resultaat geven. Ik was eerst vooral vanuit gevoel er tegen, maar na al het materiaal wat ik heb gelezen is het standpunt nu ook dat het vanuit wetenschappelijk oogpunt niet goed is.

En als de mens macht heeft.. moet je dan niet verantwoordelijk met die macht omgaan?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:52
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Hihi... ik kan het niet laten.. ik zie daar net dat je een link naar een PET geaffilieerde site in je sig hebt staan. Moet je voor de gein hier eens kijken:

http://www.dumpalink.com/media/11363..._Teller_-_PETA
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 13:04 :
Het is niet verkeerd om soms een dier te doden voor voedsel zo steekt de natuur nu eenmaal in elkaar,
Ja, en wie zijn wij, met onze ontwikkelde hersenen, vrije wil en beschaving, om iets anders te doen dan 'de natuur' ons opdraagt?

Citaat:
maar je mag niks verspillen. en een dierenleven nemen alleen om een bontjas te kunnen dragen is dus misdadig.
En als ik nou van een bontjas veel gelukkiger wordt dan van een stukje vlees?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
akumabito schreef op 13-01-2006 @ 18:52 :
Hihi... ik kan het niet laten.. ik zie daar net dat je een link naar een PET geaffilieerde site in je sig hebt staan. Moet je voor de gein hier eens kijken:

http://www.dumpalink.com/media/11363..._Teller_-_PETA
Toepasselijke titel heeft dat programma.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2006, 19:32
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 15:56 :
Nee hoor.. waar denk je dat het afval vaak heen gaat?



In de natuur doden dieren elkaar, verkrachten ze elkaar etc.. mag ik dat dan ook doen? Immers.. zo is de natuur.

Het gaat erom wat goed geacht. Of het ethisch verantwoord is. De dieren leven alleen om ons wat te geven. Ze leven niet voor zich zelf.
Zou je een dier in het wild bejagen en slachten en de bont gebruiken.. dat is een hele andere situatie.. maar nu worden de dieren al geboren zonder enige kans op een vrij leven.. zonder kans op een leven waar ze hun instinct kunnen uiten. Zonder dat het dieren zijn die niet alleen leven voor ons doel....

Vind je dat te verantwoorden voor de producten die jij van dieren gebruikt? Ik niet.

En je zegt "maar je mag niets verspillen". Waarom doe je dat nu dan?
Kijk eens hoeveel voer er al niet nodig is voor dieren die we gebruiken voor vlees, melk, eieren etc. Kijk eens hoeveel regenwoud er gekapt word voor landbouw grond. En hoeveel water er verspilt wordt.

Even ter verduidelijking:

1 kg vlees = 10 kg soja/mais e.d.
1kg tofu = 500gr sojabonen

20x zoveel verspilling. En dan heb ik even 10kg voor het 1kg vlees als voorbeeld genomen. Dit is geloof zelfs 20 of meer kg. Ligt ook per dier wat anders.
denk nou eens even na voordat je met die onzin komt
en dieren verkrachten elkaar niet

en over die andere link geen honing ?


my godess
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:35
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 18:52 :
Ja, en wie zijn wij, met onze ontwikkelde hersenen, vrije wil en beschaving, om iets anders te doen dan 'de natuur' ons opdraagt?



En als ik nou van een bontjas veel gelukkiger wordt dan van een stukje vlees?
het gaat om respect en eerbied en het grote probleem is dat die dingen niet of heel moeilijk in regels te vangen zijn.

De natuur is uiteindelijk oppermachtig al denkt de mens vaak dat ze over alles kan beslissen


als je het niet WIL begrijpen dan kan ik het niet aan je verstand peuteren
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:32 :
en dieren verkrachten elkaar niet
Hoe weet jij dat? Hebben ze je dat verteld? Zou ook wel typisch zijn, als de mens de enige diersoort is die elkaar verkracht, lekker superieur zijn we toch.

Dieren neuken, dieren masturberen, dieren hebben groepsseks, dieren kunnen homoseksueel zijn, dieren gaan vreemd, en ja, ze verkrachten elkaar ook zo nu en dan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:35 :
het gaat om respect en eerbied en het grote probleem is dat die dingen niet of heel moeilijk in regels te vangen zijn.
Maar je kunt er wel persoonlijk beslissingen over nemen, en anderen kunnen er misschien geen oordeel over vellen of deze goed zijn, maar wel over of ze op dwaling gebaseerd zijn of niet.

Citaat:
De natuur is uiteindelijk oppermachtig al denkt de mens vaak dat ze over alles kan beslissen
De natuur is niet oppermachtig. De natuur is niets, denkt niets en wil niets. Je kunt zelf heus wel bedenken of je je plaats in de voedselketen een goede vind of niet. Als je ervoor kiest als omnivoor te leven omdat je nu eenmaal zo geboren bent, vind ik dat primitief en simpel. Dan vind ik 'Ik vind vlees gewoon lekker' nog een beter argument.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:39
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Katje schreef op 13-01-2006 @ 20:35 :
Hoe weet jij dat? Hebben ze je dat verteld? Zou ook wel typisch zijn, als de mens de enige diersoort is die elkaar verkracht, lekker superieur zijn we toch.

Dieren neuken, dieren masturberen, dieren hebben groepsseks, dieren kunnen homoseksueel zijn, dieren gaan vreemd, en ja, ze verkrachten elkaar ook zo nu en dan.
alles klopt behalve dat laatste

om de dood eenvoudige reden dat de vrouwtjes bij dieren meestal sterker zijn

Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:32 :
en dieren verkrachten elkaar niet
Onder eenden komen steeds meer groepsverkrachtingen voor (dus dat vrouwtjes sterker zijn maakt hier niet uit, want met zijn allen kunnen de mannetjeseenden zo'n vrouwtje wel aan), en dolfijnen schijnen af en toe andere waterdieren te nemen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:32 :
denk nou eens even na voordat je met die onzin komt
en dieren verkrachten elkaar niet


Wel hoor... wetenschappelijk bewezen joh.. ga eens de natuur in, dan zie je dat verkrachtingen er genoeg zijn.
Er is zelfs een vis die zich in een andere haakt daarvoor.. heel apart.

Citaat:
en over die andere link geen honing ?


my godess
Honing? Honing neem ik niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:41
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 20:38 :
[B]Maar je kunt er wel persoonlijk beslissingen over nemen, en anderen kunnen er misschien geen oordeel over vellen of deze goed zijn, maar wel over of ze op dwaling gebaseerd zijn of niet.



De natuur is niet oppermachtig. De natuur is niets, denkt niets en wil niets. Je kunt zelf heus wel bedenken of je je plaats in de voedselketen een goede vind of niet. Als je ervoor kiest als omnivoor te leven omdat je nu eenmaal zo geboren bent, vind ik dat primitief en simpel. Dan vind ik 'Ik vind vlees gewoon lekker' nog een beter argument.
dat is een denkfout van veel mensen .. de natuur als geheel is een denkende "geest" met een mening en een wil. En ik zou d'r niet kwaad maken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:41
Verwijderd
edit:

Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:39 :
alles klopt behalve dat laatste

om de dood eenvoudige reden dat de vrouwtjes bij dieren meestal sterker zijn


Is dat niet juist omgekeerd. Bepaalde diersoorten staan daarom bekend, dus ik neem aan dat dat de uitzonderingen zijn?
Volgens mij is bij zoogdieren iig het mannetje meestal groter/sterker.

Vissen en insecten zijn een ander verhaal, en (nu ik erover nadenk), er zijn veel meer soorten vissen en insecten dan er zoogdieren zijn. Dus als je het zo bekijkt heb je misschien wel gelijk

Maar vissen en insecten neuken niet, dus die kunnen elkaar niet eens verkrachten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:32 :
denk nou eens even na voordat je met die onzin komt
en dieren verkrachten elkaar niet

en over die andere link geen honing ?


my godess
Eenden verkrachten elkaar wel, soms zelfs hele groepsverkrachtingen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:42
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 20:40 :
Wel hoor... wetenschappelijk bewezen joh.. ga eens de natuur in, dan zie je dat verkrachtingen er genoeg zijn.
Er is zelfs een vis die zich in een andere haakt daarvoor.. heel apart.



Honing? Honing neem ik niet.
nee er staat op die site dat je geen honing mag eten
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-01-2006 @ 20:42 :
nee er staat op die site dat je geen honing mag eten
uh.. ik volg je niet helamaal..

maar goed.. nee klopt ook.. veganisten nemen geen honging.. of tenminste zouden geen honging moeten nemen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Wat zou je overigens doen als planten ook gevoel blijken te hebben?
Zou je dan ook stoppen met het eten van planten?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:49
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-01-2006 @ 20:43 :
uh.. ik volg je niet helamaal..

maar goed.. nee klopt ook.. veganisten nemen geen honging.. of tenminste zouden geen honging moeten nemen.
ja want bijen zijn ook slachtoffer van de bioindustrie

idioot

door zommige dingen die de mens gedaan heeft in het verleden kunnen bijen niet zonder imkers leven.. dat is echter geen bioindustrie.. een bijenvolk bepaalt zelf hoe en wat en daar valt niks aan te rotzooien..

als de er geen bijen meer gehouden zouden worden dan zouden een helehoop gewassen (waar die zelfde veganisten van leven ) niet meer berbouwd kunnen worden

onder andere alle fruit zou verdwijnen

alles met bloemen ..



even over het NADENKEN van dat soort mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Flora & Fauna Onderneem actie: Wilde dieren de tent uit!
TechXP
25 30-11-2005 16:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap proefdieren
*Tatjana 1st.*
126 05-07-2005 21:31
Flora & Fauna veganisten en paardrijden.
duifeltje
121 05-10-2003 22:07
Flora & Fauna dierenproeven ??????
Mistress Satani
52 28-10-2002 14:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen proefdieren
lieke pieke
1 22-05-2002 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.