Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2006, 10:31
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Nou had ik er het laatst over dat ik graag een soa test wilde laten doen. Het is toch gratis en ik wil dat wel een zien hoe ze dat doen. Het is niet zo dat ik denk dat ik een soa heb (al heb ik al vaker onveilig gevreeen. Nu heb ik ergens eens gelezen dat ze dan met iets je urinebuis in gaan. Als dat dus zo is dan hoeft het voor mij niet.

Ik dacht dat je in een potje moest plassen/bloed afgeven. Kan iemand mij vertellen hoe ze dat nu doen?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 10:33
Estar
Estar is offline
nou, je moet bloed geven. Ze gaan met een wattenstaafje in je urinebuis zitten wroeten en klaar.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 10:47
Verwijderd
Het is gratis, en kan zelfs anoniem..dan wel op de SOA poli in het ziekenhuis.
Ze hebben daar een policy (iig in den haag) dat ze 10 mensen per dag mogen helpen. Dus je moet er lang voor het spreekuur begint bij zijn.
dit geld overgens niet als je een verwijzing van de huisarts hebt of daar een afspraak maakt van te voren.

Een vriend van mij heeft recent een soa test laten doen. Ze gaan idd met een wattenstaafje in je urinebuis. Erna bloed prikken (of drie maanden later, als je aids/hiv er ook bij wilt testen. dat kan je pas na 3 mnd zien)
Dat lijkt me niet echt leuk idd, maar ach, het zal niet eeuwig pijn doen en bovendien is het voor een goed doel.
En als je zegt dat je al een paar keer onveilig hebt gedaan, waar wacht je dan nog op?
Van de meeste SOA`s voel je het niet als je die hebt. Plus dat jij misschien nu wel anderen kan infecteren of hebt geinfecteerd.
Ik denk dat niemand het echt leuk vind om zulke onderzoeken te ondergaan.
Maar een SOA is nog veel erger imo.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 13:33
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Estar schreef op 03-12-2006 @ 11:33 :
nou, je moet bloed geven. Ze gaan met een wattenstaafje in je urinebuis zitten wroeten en klaar.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 03-12-2006 @ 11:33 :
nou, je moet bloed geven. Ze gaan met een wattenstaafje in je urinebuis zitten wroeten en klaar.
niet per se. de GGD mevrouw vertelde mij dat jongens het eigenlijk veel makkelijker hebben en alleen maar in een potje hoeven te plassen, tenzij ze klachten hebben. dus het ligt er misschien ook aan waar je heengaat.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:03
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
je kan in een potje plassen, maar het kan ook dat ze m et een staafje in je urinebuis gaan. In je urinebuis is geeen pretje.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:32
Verwijderd
bij mijn huisarts krijg je een doe-het-zelf-kit mee naar huis, en moet je over een teststrip heen plassen, en die later, samen met een potje urine inleveren.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid soa test, hoe,wat,waar enz
ThisIsMyName
15 30-06-2012 17:15
Lichaam & Gezondheid SOA-test: Waar, wie, wanneer uitslag?
Diamera
3 22-06-2011 11:36
Lichaam & Gezondheid Soa test of niet?
harm-less
3 02-11-2010 08:57
Seksualiteit SOA test, of niet?
meisje16jaar
21 07-11-2009 22:19
Lichaam & Gezondheid Soa-test?
Verwijderd
7 09-01-2008 19:24
Lichaam & Gezondheid vraagjes soa testen
Verwijderd
8 11-10-2004 23:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.