Oud 24-04-2002, 10:11
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eztah schreef:
vlees maakt agressief.
Ja dat zeker!
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Advertentie
Oud 25-04-2002, 13:18
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:
vlees maakt agressief.
nee, dat doen andere mensen die irriteren...
Oud 25-04-2002, 14:20
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Wat een onzin zeg! Als je zorgt voor een goede evenwichtige voeding kom je niks tekort. Het is logisch dat je afvalt, want je krijgt een stuk minder verzadigd vet binnen. Maar daar wordt je heus niet onvruchtbaar van hoor.

1 Wat is een evenwichtige voeding? Mensen hebben heus wel dierlijke eiwitten nodig. Dit zijn essentieële eiwitten die het lichaam niet zelf kan aanmaken en die niet in plantaardige producten zit
2 Je valt niet af door verzadigde vetten te eten. Het is minder gezond maar er zitten evenveel caloriëen in als in onverzadigde vetten.
Je valt wel af omdat je te weinig essentieële eiwitten binnenkrijgt via de voeding. Essentieële eiwitten zorgen onder andere voor de opbouw van spieren. Als je ze niet binnenkrijgt is de opbouw dus verminderd, dus ga je afvallen.
3 Het is mogelijk om hier wel onvruchtbaar van te worden aangezien deze eiwitten ook instaan bij de productie van hormonen in het lichaam. Hormonen zijn de grondbasis van vruchtbaarheid.
Oud 25-04-2002, 20:01
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
nee, dat doen andere mensen die irriteren...
Ja ook...

Citaat:
Cat schreef:
1 Dit zijn essentieële eiwitten die het lichaam niet zelf kan aanmaken en die niet in plantaardige producten zit
Ik weet wat essentieële eiwitten zijn en weet ook dat je die niet uit vlees haalt. Anders zouden mensen die hun leven lang al vegetariër zijn toch nooit zo oud kunnen worden. (dit is niet het enige argument, maar wel een duidelijke) Eiwitten zijn prima uit andere bronnen te halen. Plantaardige voedingsstoffen worden zelfs beter opgenomen.
Onverzadigde vetzuren hebben een gunstige invloed op de 'vethuishouding' en zorgen dat er minder vet overblijft om 'op te slaan' in je lichaam.

Hierbij zijn meteen punt 2 en 3 teniet gedaan.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 26-04-2002, 10:57
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Ja ook...

Ik weet wat essentieële eiwitten zijn en weet ook dat je die niet uit vlees haalt. Anders zouden mensen die hun leven lang al vegetariër zijn toch nooit zo oud kunnen worden. (dit is niet het enige argument, maar wel een duidelijke) Eiwitten zijn prima uit andere bronnen te halen. Plantaardige voedingsstoffen worden zelfs beter opgenomen.
Onverzadigde vetzuren hebben een gunstige invloed op de 'vethuishouding' en zorgen dat er minder vet overblijft om 'op te slaan' in je lichaam.

Hierbij zijn meteen punt 2 en 3 teniet gedaan.

Ik weet wat essentieële eiwitten zijn en weet ook dat je die niet uit vlees haalt. Anders zouden mensen die hun leven lang al vegetariër zijn toch nooit zo oud kunnen worden. (dit is niet het enige argument, maar wel een duidelijke) Eiwitten zijn prima uit andere bronnen te halen. Plantaardige voedingsstoffen worden zelfs beter opgenomen.

Ok, essentieële eiwitten haal je niet alleen uit vlees, ook uit dierlijke producten. Maar wat vast staat is dat ze NIET in plantaardige producten zitten.
En het is niet omdat je oud wordt dat dat komt omdat je vegetariër bent en want bijvoorbeeld mensen die heel hun leven roken en ongezond leven kunnen ook oud worden.


Onverzadigde vetzuren hebben een gunstige invloed op de 'vethuishouding' en zorgen dat er minder vet overblijft om 'op te slaan' in je lichaam.

Wie heeft je dat wijsgemaakt? Verzadigde vetzuren hebben een ongunstige invloed op het cholesterolgehalte in het bloed, enkelvoudig onverzadigde vetzuren hebben een neutrale invloed en meervoudig onverzadigde vetzuren hebbben een gunstige invloed op het cholesterolgehalte in het bloed.
Maar er bestaat onderling geen verschil in calorieën. 1 gram vet, of het nu verzadigd is of niet levert 9 Kcal.
Bovendien heeft dit niets met vegetarisme te maken want in plantaardige producten zitten praktisch geen vetten, behalve in peulvruchten, noten, zaden, kiemen ed. In vis zitten onverzadigde vetzuren. Daarom is het zelfs zo dat mensen wordt aangeraden om zoveel mogelijk vette vis te eten.


Hierbij zijn meteen punt 2 en 3 teniet gedaan.

Wat is je argument voor punt 3?
Oud 26-04-2002, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Ja ook...
nee, vooral....
Oud 28-04-2002, 12:44
scara
scara is offline
Ik vind vegetariërs gewoon mensen die willen opvallen.
Je hebt vlees nodig om gezond te leven (en kom nu niet af met al die hormonen enzo die ze in vlees stoppen, want planten besproeien ze ook).
En als je geen vlees uit, omdat die diertjes geen goed leven zouden geleid hebben, of ook pijn kunnen hebben, moet je ook geen vis eten.

Ik heb totaal geen respect voor vegetariërs !!!
__________________
[ krababelaskovitschka]
Oud 28-04-2002, 14:47
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
scara schreef:
Ik vind vegetariërs gewoon mensen die willen opvallen.
Je hebt vlees nodig om gezond te leven (en kom nu niet af met al die hormonen enzo die ze in vlees stoppen, want planten besproeien ze ook).
En als je geen vlees uit, omdat die diertjes geen goed leven zouden geleid hebben, of ook pijn kunnen hebben, moet je ook geen vis eten.

Ik heb totaal geen respect voor vegetariërs !!!
de meeste vegetariers eten ook geen vis..duh.
en ik leef al 8 jaar zonder vlees en ben nog steeds gezond hoor, je kan prima gezond leven zonder.

en weet je wat? ik heb medelijden met jou als je niet in staat bent om respect op te brengen voor mensen die toevallig iets anders over bepaalde dingen denken dan jij.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 30-04-2002, 11:50
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
TearSong schreef:


de meeste vegetariers eten ook geen vis..duh.
en ik leef al 8 jaar zonder vlees en ben nog steeds gezond hoor, je kan prima gezond leven zonder.

en weet je wat? ik heb medelijden met jou als je niet in staat bent om respect op te brengen voor mensen die toevallig iets anders over bepaalde dingen denken dan jij.

Al dan niet gezond zijn is geen direct gevolg van te leven zonder vlees.
een voorbeeld: mensen die roken kunnen ook op het eerste zicht gezond lijken.

Vlees of toch ten minste dierlijke producten heb je nodig. Lees mijn reacties van 25-04-2002 en 26-04-2002.

Dit heeft niets met respect voor andere meningen te maken, maar met wat gezond is en wat niet.
Als je als vegetariër ongezond wil leven dan is dat jouw keuze en ik respecteer die maar ga dan niet rondbazuinen aan iedereen dat het gezond is want dat is het niet.
Oud 30-04-2002, 18:38
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Cat schreef:

Vlees of toch ten minste dierlijke producten heb je nodig. Lees mijn reacties van 25-04-2002 en 26-04-2002.

Als je als vegetariër ongezond wil leven dan is dat jouw keuze en ik respecteer die maar ga dan niet rondbazuinen aan iedereen dat het gezond is want dat is het niet.
we hebben het hier over vegetarier zijn, niet over veganisme. Vegetariers krijgen die dierlijke eiwitten waar jij het over hebt ook gewoon binnen door het nuttigen van zuivelproducten. Dus vlees heb je niet nodig.

Bovendien, om toch ook nog even over veganisme te praten: uit een groeiend aantal publicaties, en uit de dagelijkse praktijk van miljoenen mensen die zich tot plantaardige eiwitten beperken, blijkt dat het wel degelijk mogelijk is om voldoende eiwitten en calcium uit plantaardige voeding te halen. Eerder nog is uit onderzoek in de laatste jaren gebleken dat vlees en zuivel juist een groot aantal zgn. 'welvaarts-ziekten' veroorzaken. Van dierlijke eiwitten is bovendien ook bewezen dat ze onder andere de opname van calcium in het lichaam bemoeilijken.

Nu jij weer
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 30-04-2002, 22:29
Verwijderd
die zgn. welvaartziekten komen door het "teveel van"

vlees is goed...

maar je moet je er niet mee volproppen...

maar zoals ik al zei: ik heb al eens vegetarisch gegeten en het smaakt mij gewoon niet....

ik ga niet elke dag een slappe hap naar binnen werken, en ik hou zowiezo nieyt zoveel van groenten
Oud 01-05-2002, 08:53
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Havock schreef:
die zgn. welvaartziekten komen door het "teveel van"

vlees is goed...

maar je moet je er niet mee volproppen...
klopt, te veel is nooit goed. Maar het is wel zo dat het merendeel van de vleeseters in nederland te veel dierlijke eiwitten binnenkrijgen doordat ze te veel vlees en zuivel gebruiken...
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 01-05-2002, 13:58
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
TearSong schreef:


blijkt dat het wel degelijk mogelijk is om voldoende eiwitten en calcium uit plantaardige voeding te halen.

Nu jij weer

Over voldoende eiwitten ga ik mij niet over uitspreken maar in plantaardige voeding zitten gewoon geen essentieële eiwitten.
Het klopt dat je die essentieële eiwitten ook uit vlees, eieren en dergelijke kan halen maar de helft van wie op dit furum reageert doet dit onvoldoende of beseffen het niet dat ze het onvoldoende doen.
Oud 01-05-2002, 17:56
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Havock schreef:

maar zoals ik al zei: ik heb al eens vegetarisch gegeten en het smaakt mij gewoon niet....

ik ga niet elke dag een slappe hap naar binnen werken, en ik hou zowiezo nieyt zoveel van groenten
Dus omdat jij vlees lekker vindt, moeten er per jaar duizenden dieren afgeslacht worden?
Dat vind ik zo'n slap argument: Ja ik vind vlees lekker...

Het gaat niet alleen om jou, als jij vlees eet, heeft dat consequenties, maar daar wordt niet aan gedacht.
Wat geeft jou het recht om een dier te doden voor je plezier?

En bovendien: als je vegetarisch eten goed klaarmaakt, kan het ook erg lekker zijn.
Oud 01-05-2002, 19:07
scara
scara is offline
Citaat:
Floosje schreef:


Dus omdat jij vlees lekker vindt, moeten er per jaar duizenden dieren afgeslacht worden?
Dat vind ik zo'n slap argument: Ja ik vind vlees lekker...

Het gaat niet alleen om jou, als jij vlees eet, heeft dat consequenties, maar daar wordt niet aan gedacht.
Wat geeft jou het recht om een dier te doden voor je plezier?

En bovendien: als je vegetarisch eten goed klaarmaakt, kan het ook erg lekker zijn.
dieren doden toch ook andere dieren om op te eten, en dikwijls laten ze ook grote delen vlees liggen
__________________
[ krababelaskovitschka]
Oud 01-05-2002, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Floosje schreef:



Wat geeft jou het recht om een dier te doden voor je plezier?
ik heb het recht gevarieerd te eten...
en ik heb het gevoel medelijden niet zo sterk ontwikkeld dus kom niet aan met zielige beestjes...
jammer voor ze dat ze een rotleven hebben maar er komt langzaam maar zeker verbetering in...

Citaat:
Floosje schreef:


En bovendien: als je vegetarisch eten goed klaarmaakt, kan het ook erg lekker zijn.


smaken verschillen.......
Oud 01-05-2002, 20:29
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
scara schreef:


dieren doden toch ook andere dieren om op te eten, en dikwijls laten ze ook grote delen vlees liggen
ja dat is zo, maar er zijn dieren die niet kunne overleven zonder vlees en de mens kan dat wel.
Oud 01-05-2002, 20:33
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Havock schreef:


ik heb het recht gevarieerd te eten...
en ik heb het gevoel medelijden niet zo sterk ontwikkeld dus kom niet aan met zielige beestjes...
jammer voor ze dat ze een rotleven hebben maar er komt langzaam maar zeker verbetering in...


smaken verschillen.......
Je kunt ook gevarieerd eten zonder vlees, dus dat is onzin.
En dan nog, ik vind het niet gerechtvaardigd dat als jij gevarieerd wil eten, je daar maar zinloos dieren voor moet laten afslachten. Dat kan ook op een andere manier zonder vlees.

En smaken verschillen idd
Oud 01-05-2002, 21:28
Verwijderd
zal best, maar ik lust gewoon nauwelijks groenten

prei=bah
spruitjes=bah
andijvie=bah (behalve in spekrolletjes)
bloemkool=bah
broccolie=bah
Oud 02-05-2002, 09:13
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
Havock schreef:
zal best, maar ik lust gewoon nauwelijks groenten

prei=bah
spruitjes=bah
andijvie=bah (behalve in spekrolletjes)
bloemkool=bah
broccolie=bah
Dan blijven er dus nog genoeg groenten over om WEL lekker te vinden..........
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 02-05-2002, 09:17
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Cat schreef:


Over voldoende eiwitten ga ik mij niet over uitspreken maar in plantaardige voeding zitten gewoon geen essentieële eiwitten.
Het klopt dat je die essentieële eiwitten ook uit vlees, eieren en dergelijke kan halen maar de helft van wie op dit furum reageert doet dit onvoldoende of beseffen het niet dat ze het onvoldoende doen.
Goed, dus over het feit dat veel te veel vleeseters hier in nederland gewoon te veel eiwitten binnenkrijgen, wat ontzettend ongezond is, wil je je niet uitspreken. Maar vervolgens durf je wel de vegetariers hier aan te spreken op hun ongezonde eetgedrag? Beetje hypocriet lijkt me.

Net zoals dat er Nederlanders zijn die wel gezond om weten te gaan met het eten van vlees, eieren en zuivel en dus niet teveel eiwitten binnenkrijgen, zijn er ook zat vegetariers die gezond om te weten gaan met hun eiwitten en dus zorgen dat ze voldoende vleesvervangers/eieren/zuivel binnenkrijgen. Ik durf zelfs te zeggen dat veel vegetariers daar juist extra op letten aangezien ze toch al bewuster omgaan met voedsel. En natuurlijk zijn er ook vegetariers die ongezond eten en niet alle benodigde stoffen binnen krijgen. Maar zo zijn er op zijn beurt ook weer vleeseters die bij wijze van spreke elke dag 3 bigmac's wegwerken of simpelweg te veel vlees eten.

Dan is het dus niet eerlijk om in het algemeen te zeggen dat vegetarisme niet gezond is. Vegetarisme is wel gezond, mits je goed in de gaten houdt dat je wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Vleeseten kan net zo goed gezond zijn, mits je het met mate doet en dus ervoor zorgt dat je niet teveel eiwitten en cholestrol tot je neemt.

Maar om nou 1 bepaalde groep zo over een kam te scheren lijkt me dus echt niet eerlijk.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 02-05-2002, 09:19
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Havock schreef:
zal best, maar ik lust gewoon nauwelijks groenten

prei=bah
spruitjes=bah
andijvie=bah (behalve in spekrolletjes)
bloemkool=bah
broccolie=bah
kijk, en om maar even aan Cat te demonstreren dat er ook zat vleeseters zijn met een ongezond leefpatroon

je kunt een gebrek aan groente niet compenseren door meer vlees te eten, 2 ons groente per dag heb je eigenlijk gewoon nodig ook al vind je de meeste groenten niet lekker..
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 02-05-2002, 13:34
Verwijderd
Citaat:
^Marije^ schreef:


Dan blijven er dus nog genoeg groenten over om WEL lekker te vinden..........
ja

maar ik ben geen herbivoor dus ik ga mijzelf niet op een "groen" dieet zetten...

dat vind ik eng...

geen shoarma meer...

geen gebakken ei meer..

argh

geen ham meer op brood

*help*

zoals ik al zei: als ik dat gevoel wat jullie 'medelijden' noemen, meer had ontwikkeld, had ik misschien wel min of meer vegetarier geworden...

maar nu niet, ik ben een ongevoelige klootzak
kank nix meer aan doen.....
Oud 03-05-2002, 12:51
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
scara schreef:
Ik vind vegetariërs gewoon mensen die willen opvallen.

>> tuurlijk

Je hebt vlees nodig om gezond te leven (en kom nu niet af met al die hormonen enzo die ze in vlees stoppen, want planten besproeien ze ook).

>>Je kunt OOK gezond leven zonder vlees, en je hebt ook onbespoten groente.

En als je geen vlees uit, omdat die diertjes geen goed leven zouden geleid hebben, of ook pijn kunnen hebben, moet je ook geen vis eten.

>>Duh.

Ik heb totaal geen respect voor vegetariërs !!!

>>En vleeseters zijn fascistisch.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 03-05-2002, 12:54
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Havock schreef:



geen shoarma meer...

>>Falafel

geen gebakken ei meer..

>>Je kunt ook eerst vegetarier zijn, veganist komt later wel

geen ham meer op brood

>>Pindakaas.


kank nix meer aan doen.....

>>Je wilt er niets aan doen, da's iets totaal anders.
Best zielig primitief eigenlijk als mensen denken dat hun totale leven instort zodra ze geen vlees meer mogen eten.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 03-05-2002, 12:58
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Havock schreef:


ik heb het recht gevarieerd te eten...

>>Pfff...vlees is alles behalve origineel en gevarieerd.

en ik heb het gevoel medelijden niet zo sterk ontwikkeld dus kom niet aan met zielige beestjes...

>>Dan vind ik je een behoorlijke klootzak, maar dat boeit jou verder niet. En jij mij, als ik zeg dat het me geen fok kan schelen als een familielid van jouw wordt vermoord.

jammer voor ze dat ze een rotleven hebben maar er komt langzaam maar zeker verbetering in...

>>Het gaat me gvd helemaal niet om het leven dat ze leiden, het gaat me erom dat hun leven wordt beeindigd voor ons.





smaken verschillen.......
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 03-05-2002, 22:07
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:


>>Falafel

wtf is dat?

>>Je kunt ook eerst vegetarier zijn, veganist komt later wel

nee

>>Pindakaas.

ik probeer gezond te doen en ik hou niet zo van kaas op brood


>>Je wilt er niets aan doen, da's iets totaal anders

ja
je krijgt me toch niet overtuigd

ik=evil
Oud 03-05-2002, 23:00
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Havock schreef:


je krijgt me toch niet overtuigd

ik=evil
Nee.
Als je elke opmerking beantwoord met een stompzinnege dooddoenner, en niet beargumenteert, kunnen anderen ook niets beginnen.
Oud 04-05-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:

Nee.
Als je elke opmerking beantwoord met een stompzinnege dooddoenner, en niet beargumenteert, kunnen anderen ook niets beginnen.
hehe

ben altijd al koppig geweest......

je kan me echt niet via lettertjes op een forumpje overtuigen hoor
Oud 04-05-2002, 13:58
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
mjah mij ook nie ... (*volgt de discussie aar op een afstandje, heeft geen zin meegetrokken te worden in welke flame dan ook, want hier zitten zowel vleesfundamentalisten als vegifundamentalisten*.)


Voor alles wat wij verbrruiken gaan er wel mensen of dieren dood. Als het niet hier is, is het wel in Afrika... En anders gaan er planten dood. Er gaat in ieder geval iets dood voor ons...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 04-05-2002, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:
mjah mij ook nie ... (*volgt de discussie aar op een afstandje, heeft geen zin meegetrokken te worden in welke flame dan ook, want hier zitten zowel vleesfundamentalisten als vegifundamentalisten*.)


Voor alles wat wij verbrruiken gaan er wel mensen of dieren dood. Als het niet hier is, is het wel in Afrika... En anders gaan er planten dood. Er gaat in ieder geval iets dood voor ons...
juist

dat is nu zo

en dat zal hoogstwaarschijnlijk ook zo blijven....

maar ik vind het zo vreemd om het "uit medelijden" te doen....
Oud 04-05-2002, 18:10
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Voor alles wat wij verbrruiken gaan er wel mensen of dieren dood. Als het niet hier is, is het wel in Afrika... En anders gaan er planten dood. Er gaat in ieder geval iets dood voor ons...
Ja als je zo denkt, verandert er natuurlijk nooit iets.
En als er dan toch al zoveel door ons doodgaat, kun je er beter voor zorgen dat het minder wordt door vegetarier te worden...
Oud 04-05-2002, 18:12
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Havock schreef:


juist

dat is nu zo

en dat zal hoogstwaarschijnlijk ook zo blijven....

maar ik vind het zo vreemd om het "uit medelijden" te doen....
Dus omdat je denkt dat iets "toch wel zo zal blijven" doe je er maar niks aan en verziek je de wereld maar nog meer?

En ik vind het eigenlijk vrij weinig met medelijden te maken hebben, het is gewoon wreed om dieren onnodig massaal af te slachten voor je eigen plezier.
Oud 04-05-2002, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Floosje schreef:


Dus omdat je denkt dat iets "toch wel zo zal blijven" doe je er maar niks aan en verziek je de wereld maar nog meer?

En ik vind het eigenlijk vrij weinig met medelijden te maken hebben, het is gewoon wreed om dieren onnodig massaal af te slachten voor je eigen plezier.
als je het "wreed" vindt..... dan doe je het dus uit medelijden...

maar dat gevoel ken ik niet.... of negeer ik gewoon....
Oud 07-05-2002, 16:09
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Tampert schreef:


Voor alles wat wij verbrruiken gaan er wel mensen of dieren dood. Als het niet hier is, is het wel in Afrika... En anders gaan er planten dood. Er gaat in ieder geval iets dood voor ons...
Oke..
En jij kan ervoor zorgen dat er minder doodgaat als je bewust nadenkt bij wat je eet..
En dat is dus geen vlees eten, niet van multinationals kopen en biologisch eten.

Daarmee is heus niet alles opgelost, maar het helpt iig.

En het is slap om te denken dat er toch niks kan veranderen..
Denk maar eens aan vrouwenrechten, of het stoppen van de slavernij..
Als niemand daar ooit een poot naar uitgestoken had stond dat er hier nu nog zo voor.
Oud 07-05-2002, 16:12
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Havock schreef:


als je het "wreed" vindt..... dan doe je het dus uit medelijden...

maar dat gevoel ken ik niet.... of negeer ik gewoon....
Ik moet jou nog eens zien als je een rondleiding krijgt bij de slachterij van Mc Donalds in Amerika. Dan piep je wel anders..
Nu zet je gewoon de tv op een ander kanaal en wil je er niet over nadenken..

Waarom?

Omdat je niet wil weten dat er anderen voor jou moeten lijden..
Oud 07-05-2002, 16:13
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Havock schreef:




en dat zal hoogstwaarschijnlijk ook zo blijven....
Ja
Wel als iedereen nadenkt zoals jij doet
Oud 08-05-2002, 12:45
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Ik ben sinds een paar weken al vegetarisch. Ik mis het vlees helemaal niet!!! Kaas qworn (hoe je het ook schrijf) en andere vleesvervangers zijn veel lekkerder trouwens!
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Oud 08-05-2002, 15:28
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
Ik ben sinds een paar weken al vegetarisch. Ik mis het vlees helemaal niet!!! Kaas qworn (hoe je het ook schrijf) en andere vleesvervangers zijn veel lekkerder trouwens!
je weet dat gewone kaas niet vegetarisch is he? en dat gelatine verhaal ken je ook al?

(vraag het gewoon even, toen ik net vegetarier was wist ik dat ook niet meteen..)
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 08-05-2002, 16:11
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:

Ik moet jou nog eens zien als je een rondleiding krijgt bij de slachterij van Mc Donalds in Amerika. Dan piep je wel anders..
Nu zet je gewoon de tv op een ander kanaal en wil je er niet over nadenken..

Waarom?

Omdat je niet wil weten dat er anderen voor jou moeten lijden..
praat niet over lijden tegen mij...

ik heb gewoon nauwelijks emoties...

maar dan nog:

de mens staat normaal gezien BOVENAAN de voedselketen...
vegetariers staan ergens onderaan

ra-ra waar klopt iets niet.... de meest veelzijdige omnivoor die het dodelijkste wapen ooit heeft meegekregen: intelligentie...

dat hebben we niet meegekregen om gewassen te gaan verbouwen... ja volgens jullie waarschijnlijk wel weer ja ¬_¬'

"de mens is een vreedzaam wezen dat leven respecteert, eert en nooit neemt"

of

"de mens is een wezen dat praktisch overal kan leven en ook bijna overal zijn geschiedenis in bloed geschreven achterliet"

JULLIE, zijn gewoon de uitzonderingen

en kom dan niet aan met "je denkt niet na" want dat doe ik wel, alleen ik denk anders als jullie...

gaan jullie maar weer fijn gras vreten, ik eet wel iets.... lekkerders

Citaat:
Omdat je niet wil weten dat er anderen voor jou moeten lijden..
je moet eens weten hoe vaak ik IEMAND heb laten lijden.....
Oud 13-05-2002, 13:24
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
TearSong schreef:


je weet dat gewone kaas niet vegetarisch is he? en dat gelatine verhaal ken je ook al?

(vraag het gewoon even, toen ik net vegetarier was wist ik dat ook niet meteen..)
Ik ben dr zus, en we eten thuis bio-kaas en die is vegetarisch
Oud 13-05-2002, 13:36
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Havock schreef:

praat niet over lijden tegen mij...
>>>Waarom niet?

ik heb gewoon nauwelijks emoties...
>>>Tja, dat kan
maar dan nog:

de mens staat normaal gezien BOVENAAN de voedselketen...
vegetariers staan ergens onderaan
>>>Hoezo onderaan??
Vegetarisch eten is creatiefer en veelzijdiger

ra-ra waar klopt iets niet.... de meest veelzijdige omnivoor die het dodelijkste wapen ooit heeft meegekregen: intelligentie...
dat hebben we niet meegekregen om gewassen te gaan verbouwen... ja volgens jullie waarschijnlijk wel weer ja ¬_¬'
>>>Precies
Inteligentie om na te denken en niet zomaar gedachteloos afsclachten.

"de mens is een vreedzaam wezen dat leven respecteert, eert en nooit neemt"
>>>Zo zou het moeten zijn...Geen hiearchie, maar respect en gelijkheid.

of

"de mens is een wezen dat praktisch overal kan leven en ook bijna overal zijn geschiedenis in bloed geschreven achterliet"
>>>Nu is dat zo ja. De mens neemt alles wat hij kan

JULLIE, zijn gewoon de uitzonderingen
>>>Met grote veranderingen is dat vaak op kleine schaal begonnen

en kom dan niet aan met "je denkt niet na" want dat doe ik wel, alleen ik denk anders als jullie...
>>>Ja, uit eigenbelang en egoisme

gaan jullie maar weer fijn gras vreten, ik eet wel iets.... lekkerders
>>>Oke, veel plezier met je volgepropte hormoonriekende lijkjes



je moet eens weten hoe vaak ik IEMAND heb laten lijden.....
>>>O, een beest is NIEMAND.
Hoe kon ik het vergeten
Oud 13-05-2002, 17:48
~(TrueSickness)~
~(TrueSickness)~ is offline
ik ben geen vegetarier en zal dat nooit kunnen worden. Vlees is het meest smakelijke gerecht dat bij mij op tafel staat, stel je maar voor...spare-ribs gedoopt in zoetzure saus met een klein puntje omgedoopt in de knoflooksaus...delicious
__________________
I shall rip out thy longs, feed thy with acid and eat thy carcass with salt
Oud 14-05-2002, 12:43
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
eztah schreef:

Oke..
En jij kan ervoor zorgen dat er minder doodgaat als je bewust nadenkt bij wat je eet..
En dat is dus geen vlees eten, niet van multinationals kopen en biologisch eten.

Daarmee is heus niet alles opgelost, maar het helpt iig.

En het is slap om te denken dat er toch niks kan veranderen..
Denk maar eens aan vrouwenrechten, of het stoppen van de slavernij..
Als niemand daar ooit een poot naar uitgestoken had stond dat er hier nu nog zo voor.
als ik geen dieren meer eet moet ik sojabonen vermoorden. Of slakroppen of wat dan ook. Bovendien sterven er door onze teelt duizenden insecten, vogeltjes (die de insecten eten) etc...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 14-05-2002, 13:42
Verwijderd
juist

de enige manier om geen beestjes meer voor je te laten lijden is jezelf van kant te maken...

we zijn van domme apen geëvolueerd naar intelligente roofdieren... en dan zijn er een paar herkauwers die weer terug willen

lekker nootjes en blaadjes eten... hmmmmm
*waar is die kotssmilie*

kheb nix tegen nootjes maar ik eet vlees en groente, en ben niet van plan dat veranderen... ik vind het gewoon niet lekker, jammer voor de beestjes maar zoek maar iemand anders om tot herbivoor te degraderen
Oud 14-05-2002, 15:37
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Als een vegetarier zoveel van dieren houd, waarom eten ze dan wel hun voedsel op?
__________________
Mooi geschreven heh?
Oud 14-05-2002, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Als een vegetarier zoveel van dieren houd, waarom eten ze dan wel hun voedsel op?
hehehe

Oud 14-05-2002, 15:41
Miss USA
Miss USA is offline
Ik eet al m'n hele leven geen vlees (ja, 'k heb 't ooit wel eens geproeft, toen ik bijv. onder de tien was en bij vriendinnetje/familie at, maar dat was maximaal 1 x per maand) omdat mijn moeder ook vega is en die heeft 't voor 't zeggen bij mij thuis Mijn zusje is ook vega, en m'n vader parttime vega.
Ik ben vegetarisch omdat ik niet vind dat een mens een dier op zou moeten eten, en ik ben het niet eens met de wijze waarop dieren in de bio-industrie gehouden worden.
__________________
Wij zijn twee bejaarde politieagenten op Schiermonnikoog, het is nu 11.34 am, en geen misdaden plegen hâ!
Oud 14-05-2002, 18:45
Verwijderd
dus dat de mens pas echt succesvol werd toen ie vlees ging eten is geen belangrijke info?

ik kan me best voorstellen dat iemand gematigd vlees eet.... maar helemaal niet... nee, kank me niet voorstellen...

veganist zijn is al helemaal leip

das gewoon ziek
Oud 14-05-2002, 19:27
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Doc, rodina en ik hebben besloten dat deze topic bij 300 posts dichtgaat. Er is dan natuurlijk niets tegen het openen van een deel II. Dit komt onderandere doordat dit topic wat onoverzichterlijk wordt. We willen nieuwe mensen kans geven deel te nemen aan de discussie zonder dat ze het gevoel hebben dat ze alles door moeten worstelen. Verder wordt het op een gegeven moment storend als mensen gan reageren op dingen die op pagina 2 of 3 gepost zijn.

Bezwaren/klachten en ontegenzeggelijke argumenten op feedback...

dank voor de aandacht.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Black Russaains bij Stef in bed. #1754
Trimm Trabb
500 14-12-2012 13:25
Eten & Drinken Waarom ben je wel/niet vegetariër?
Dreamerfly
158 26-01-2006 13:02
Eten & Drinken Waarom ben jij vegetariër?
WeR
369 27-10-2004 11:43
Eten & Drinken waarom vegetarier?!?(help)
pientje3
160 27-04-2004 15:50
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 09:48
Flora & Fauna **Ben Jij Een Vegetarier En waarom?** [Deel 2]
[DFU]DutchGirllie
135 19-07-2002 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.