Oud 24-08-2002, 21:53
Tesswashere
Tesswashere is offline
Ik zit met best wel een probleem. Ik kan gewoon geen alcohol drinken, want bij elke willekeurige drank krijg ik na een paar slokken al een ontzettend rode boei, gewoon niet normaal meer, en voel ik alles tintelen. Dat is dus echt niet normaal, ik weet het, maar ik vroeg me af:

1) Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? (Tot nu toe ben ik nog maar 2 mensen tegen gekomen die ongeveer hetzelfde hadden, het lijkt wel of iedereen zich gewoon klemzuipt met uitgaan)??

2) Kan ik misschien iets aan doen>>>???? (En probeer aan te wennen ofzo helpt niet want ik heb al 100 keer of meer geprobeerd iets te drinken, maar meer dan een half glas kan toch echt nooit)

3) Weet iemand misschien leuke of goede smoezen ofzo waarom ik geen alcohol zou kunnen drinken? Ik bedoel bijvoorbeeld: Het kan niet want ik slik medicijen. Dat zeg ik weleens, maar dan vragen mensen......wat slik je dan en waarom??? Dus misschien iemand met een betere smoes!!!

thanks a lot!

x_by_Tess
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:09
AngelofSilence
Avatar van AngelofSilence
AngelofSilence is offline
Waarom zou je een smoes moeten verzinnen om geen alcohol te drinken? Persoonlijk vind ik dat nergens op slaan.
Ikzelf drink amper alcohol. Ten eerste omdat ik een hekel heb al al die straalbezopen lui, die denken dat ze stoer zijn.
Ten tweede drink ik amper omdat ik dat zelf niet wil. Dat is een persoonlijke keus, dus daar kan niemand wat over zeggen....
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:21
little lady
Avatar van little lady
little lady is offline
alsof je je moet schamen omdat je geen/weinig alcohol drinkt?
__________________
plop.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:48
AngelofSilence
Avatar van AngelofSilence
AngelofSilence is offline
Precies
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 23:34
Verwijderd
Ik kan ook niet zo goed tegen alcohol, krijg tamelijk snel een leverstoornis :/

2 a 3 biertjes gaat prima, maar daarna hou ik toch echt op.

Wat ik er tegen doe? Niks. Ik hoef niet per se te zuipen om het naar mijn zin te hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 23:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Als je geen alcohol kunt verdragen kun je het maar beter niet drinken. Ik drink zelf ook geen alcohol omdat ik daar nooit behoefte aan heb gehad en voel me er uitstekend bij. Het is geen vereiste om alcohol te drinken, maar een keuze, en als jij die keuze niet wenst te maken omdat je je daar beroerd door voelt hebben anderen dat maar te respecteren.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 03:29
Verwijderd
Citaat:
Tesswashere schreef:
3) Weet iemand misschien leuke of goede smoezen ofzo waarom ik geen alcohol zou kunnen drinken? Ik bedoel bijvoorbeeld: Het kan niet want ik slik medicijen. Dat zeg ik weleens, maar dan vragen mensen......wat slik je dan en waarom??? Dus misschien iemand met een betere smoes!!!

waarom zou je een smoes verzinnen om niet te drinken, als of dat moet... of hoor je er anders niet meer bij?
ik drink niet, en als ze vragen waarom, omdat ik het gewoon niet wil, lust en mag... simpel, ze hebben het maar te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:54
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Je kunt toch gewoon zeggen dat je er niet tegen kunt? Hoef je je echt niet voor te schamen hoor!
Zelf slik ik medicijnen en drink ik ook nooit veel, dat zeg ik ook gewoon. Een avond is voor mij met weinig alcohol ook leuk hoor
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:25
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik heb ook een probleempje, m'n lichaam kan de alcohol wel aan, alleen m'n geest iets minder. Kijk als ik dan veel op heb vergeet ik ooit dat ik een vriendin heb, en zo was het eergisteren dat ik bijna iemand (...) had, en dat vind ik zo kut want dan weet ik dat zelf niet meer.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
je hoeft er helemaal geen smoes voor te verzinnen, vertel gewoon de waarheid, anderen moeten je gewoon accpeteren zoals je bent en als je niet tegen alcohol kunt hoeft dat helemaal geen belemmering te zijn.

zelf drink ik niet. niet omdat ik er niet tegen kan of medicijnen gebruik, gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb, wordt ook geaccepteerd als ik dat zeg, dus waarom zou jij met een smoes aan moeten komen?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:21
rabecca
rabecca is offline
ik kan er ook niet tegen ik krijgontzettende buikpijn na 1 drankje en ik word misselijk enkrijg tintelende benen.
dus ik drink niet omdak anders verga vande pijnennaarhuis wil en dan dus mijn avond verpest is...
dus voortaan gewoon lekker cola of een watertje
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:56
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik drink ook niet. Waarom niet? de meeste dingen vind ik niet lekker en het gene wat ik wel lekker vind vind ik walgelijk duur; ik ga geen 12/13 guldens neer tellen voor één drankje.. Bovendien kan ik er ook niet goed tegen.. Dus ik houd het bij fris/water of een joint
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:30
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Wordt zwaarder, dan kan je meer hebben...
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Tesswashere schreef:
Ik zit met best wel een probleem. Ik kan gewoon geen alcohol drinken, want bij elke willekeurige drank krijg ik na een paar slokken al een ontzettend rode boei, gewoon niet normaal meer, en voel ik alles tintelen. Dat is dus echt niet normaal, ik weet het, maar ik vroeg me af:

1) Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? (Tot nu toe ben ik nog maar 2 mensen tegen gekomen die ongeveer hetzelfde hadden, het lijkt wel of iedereen zich gewoon klemzuipt met uitgaan)??
Ik kan ook niet tegen alcohol hoor. Na een glas voel ik me dan ongeloofelijk kut (rot gevoel in maag/buik).


Citaat:


2) Kan ik misschien iets aan doen>>>???? (En probeer aan te wennen ofzo helpt niet want ik heb al 100 keer of meer geprobeerd iets te drinken, maar meer dan een half glas kan toch echt nooit)


Meid, waarom wil je zo graag leren drinken?

Citaat:

3) Weet iemand misschien leuke of goede smoezen ofzo waarom ik geen alcohol zou kunnen drinken? Ik bedoel bijvoorbeeld: Het kan niet want ik slik medicijen. Dat zeg ik weleens, maar dan vragen mensen......wat slik je dan en waarom??? Dus misschien iemand met een betere smoes!!!



Geen smoezen bedenken, maar de waarheid vertellen. Je wordt heus niet stoerder door alcohol te drinken. Je vrienden accepteren jou toch om hoe je bent en niet om hoeveel je drinkt, of wel? Bovendien kun je net zo veel plezier op een avond hebben met een glas fris als met een glas bier.

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik drink uberhaupt geen alcohol...

Alcohol is duur, stom, ongezond, nutteloos, en niet 'stoer'.

Heb nog nooit zelfs maar 1 bier gehad.

En dat blijft ook zo.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 23:33
Tesswashere
Tesswashere is offline
Bedankt voor jullie replys tot nu toe!

Jullie zeggen allemaal wel: Je moet gewoon eerlijk zijn en anderen accepteren je wel.
Op zich ben ik ook altijd eerlijk, maar echt bijna altijd krijg ik van die gezichten van: wat een mietje.....niet dat ze dat (meestal) zeggen maar toch. En als iemand die je niet kent: Wil je wat drinken? en ik zeg: een cola..... dan kijken ze of heel erg raar, of ze vragen: waarom wil je in godsnaam een cola???? soms wzeg ik maar dat ik niks wil drinken, maar dan vinden ze je weer een chagrijn. Soms is het ook gewoon zo dat iemand een wijntje voor je haalt ofzo en dat moet je dan ook weigeren en dan heeft diegene het dus voor niks gekocht.. Je maakt gewoon een hele slechte indruk als je niet drinkt en vooral nu ik student word. In de intro-week was ik in studentenhuizen en daar hadden ze niet eens iets niet-alcoholisch en dan word je ook best wel uitgelachen als je water moet drinken ofzo.....Ik vind dat gewoon heel rot, ook al weet ik (denk ik, maar hoop ik niet) dat ik er niks aan kan doen. En mensen zeggen ook weleens als ik zeg: ik kan er gewoon niet goed tegen>> Dan zou ik het maar leren want je moet het echt drinken als je bijvoorbeeld bij een dispuut op een studentenvereniging gaat (en misschien wil ik dat nog wel, maar kan dus waarschijnlijk niet) of bijvoorbeeld als je een diner hebt met je baas ofzo...... Nou ja.....ik heb er dus wel moeite mee! ook al sta ik best sterk in mijn schoenen, maar je maakt wel minder contact zo bijvoorbeeld en je moet voortdurend dingen uitleggen.....Ik vind het gewoon erg rottig en vraag me dus af wat ik er misschien tegen kan doen....

Iemand zei: zwaarder worden, maar ik ben al best zwaar, dus daar ligt het niet aan...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 04:07
notbonefish
notbonefish is offline
veel aziaten blijken een 'fout' enzym te hebben die acetaldehyde, de eerste afbraak product van alchohol, niet kan afbreken. grote concentraties acetaldehyde veroorzaken blijkbaar een verhoogd hartslag en last van een rood gezicht. mensen met dit 'fout' enzym kunnen dus niet goed tegen alchohol.

ik zou dus voorzichtig zijn, want als jij ook die enzym hebt, kun je behoorlijk ziek worden van zelfs gematigde hoeveelheden alchohol.

Citaat:
http://www.gannett.com/go/difference...2/secrets.html
"After imbibing alcohol, affected individuals develop higher blood acetaldehyde levels with associated flushing, tachycardia and a burning sensation in the stomach," said Drs. Anthenelli and Schuckit.
Citaat:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/801873.stm
Some people lack the genetic code which lets the liver make the second chemical.

This means that such people have far more acetaldehyde in their bodies than people who have the necessary gene.

As many as 50% of Chinese and Japanese lack the gene. This causes obvious symptoms when they drink like facial flushing, dizziness and nausea, caused by the excess acetaldehyde.


edit: even wat artikelen erbij gedumpt (is wat duidelijker dan mijn verhaal :\ )

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 04:16.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 04:26
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik drink uberhaupt geen alcohol...

Alcohol is duur, stom, ongezond, nutteloos, en niet 'stoer'.

Heb nog nooit zelfs maar 1 bier gehad.

En dat blijft ook zo.
1 glas rode wijn per dag en de kans dat je oud(er) wordt neemt toe
Moge het duidelijk zijn dat het drinken van alcohol niet in de categorie 'stoer' valt; daarentegen is het niet drinken van alcohol
ook absoluut niet iets om trots op te zijn.
Laat immer en altijd ieder in zijn waarde, van niet-drinker tot gelegenheids drinker en alcoholist.
Overigens bevat Fanta een aantal kankerverwekkende stoffen, dus ik zou oppassen als ik jou was.

En lieve Tess, als je alcohol niet kunt verdragen, dan moet je vooral ook geen alcoholische versnaperingen tot je nemen.
Ik weet dat het niet drinken van alcohol wordt gezien als 'ongezellig', maar het feit dat jij na 3 bier zwalkend, brakend en desperaat over straat banjerd is ook geen 'crowd pleaser'.
Als iemand je drank aanbiedt bedank je gewoon, leg je je situatie uit. Eerlijkheid blijkt uiteindelijk toch altijd gewaardeerd te worden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 07:59
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
ben alleen snel weg van bier.. dus na 2 bier ben ik al bijna te gezellig, maar ja... vond t toch al niet lekker
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol De minimum leeftijd voor het kopen/drinken van alcohol!
Verwijderd
57 19-02-2009 11:13
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic #18
WolterB
496 13-01-2005 15:40
Liefde & Relatie Relatie doorzetten of niet
verwijderen_aub
26 09-01-2004 18:40
Vrije tijd Rotterdam drooggelegd voor bekerfinale
Kale
26 03-06-2003 15:28
Muziek Oasis - stop crying your heart out
TAFKAB
20 18-02-2003 23:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.