Oud 30-08-2011, 17:14
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd dat wout die opmerking niet zo goed heeft doordacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2011, 17:43
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
Een Informatica of Technische Informatica opleiding op het HBO lijkt mij veel moeilijker dan bijvoorbeeld een taalstudie op WO of Sociologie/Psychologie op WO.
Want talen en sociale studies zijn voor de dombo's die niet beter kunnen. Als je ECHT slim bent, doe je natuurlijk wiskunde, natuurkunde of scheitkunde!

Laten we maar niet zo denken, ok?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Hoezo niet dan?
Simpelweg omdat je appels en peren ook niet kan vergelijken.

Elke jongere is anders: De één is creatief, de ander is vooruitstrevend, de ander is sociaal, de ander wil werken, de ander is lui. Waarom wil je dan jongeren vergelijken op puur het onderwijs?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Want talen en sociale studies zijn voor de dombo's die niet beter kunnen. Als je ECHT slim bent, doe je natuurlijk wiskunde, natuurkunde of scheitkunde!

Laten we maar niet zo denken, ok?
Dat impliceerde ik niet. Sorry als het zo overkwam......
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 01:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Want talen en sociale studies zijn voor de dombo's die niet beter kunnen. Als je ECHT slim bent, doe je natuurlijk wiskunde, natuurkunde of scheitkunde!

Laten we maar niet zo denken, ok?
Dat soort studies kun je sowieso niet met elkaar vergelijken. Het één is vooral gericht op veel informatie leren, terwijl bij het ander vooral het logisch nadenken veel naar voren komt. Het is ook maar net waar je goed in bent en wat je interesses zijn. Zelf ben ik redelijk goed in wiskunde en vind het ook leuk, maar talen daarentegen behoren weer tot mijn zwakke kant.

Zelf ging ik op de middelbare school met mavo's, havisten en vwo'ers om en ik merkte wel degenlijk verschil. In het algemeen dan, want er zijn altijd uitzonderingen. De jongeren op de mavo waren over het algemeen veel meer beïnvloedbaar dan de jongeren op het vwo en kwamen daardoor ook sneller in de problemen. Dit probleem heb je zeker op vmbo-scholen waar de leerlingen alleen omgaan met hun eigen niveaugenoten. Door het slechte imago en de invloed van oudere leerlingen, zullen de brugklassers sneller in een negatieve sfeer komen. Ook een vrij logisch gevolg, aangezien jongeren gewoon erbij willen horen.

Vandaar dat ik ook liever zie dat het gemengd wordt waarbij de zwakke leerlingen extra begeleiding krijgen en de slimmere jongeren extra lessen op een wat hoger niveau. (Of nog beter, iedereen krijgt elk vak op een apart niveau, waardoor de niveaus van de vakken zelf omhoog gaan.) Niet alleen omdat je zo voorkomt dat jongeren al snel in een hokje geduwd worden, maar ook omdat kinderen van 12 jaar zijn naar mijn mening te jong om al in een niveau te plaatsten. Eenmaal op de middelbare is het lastig om een niveau hoger te gaan. Dat is tenminste mijn ervaring.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 11:17
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Simpelweg omdat je appels en peren ook niet kan vergelijken.

Elke jongere is anders: De één is creatief, de ander is vooruitstrevend, de ander is sociaal, de ander wil werken, de ander is lui. Waarom wil je dan jongeren vergelijken op puur het onderwijs?
Dat klopt aan de ene kant ook wel, maar over het algemeen zegt het onderwijs niveau vrij veel over het totale gedrag van die persoon. Op basis van het onderwijsniveau wordt dan in dit topic gekeken hoe het 't gedrag (en in welke mate het 't gedrag) beïnvloedt.

Dus vergelijken we het met elkaar om een beter beeld te krijgen in dat.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt aan de ene kant ook wel, maar over het algemeen zegt het onderwijs niveau vrij veel over het totale gedrag van die persoon. Op basis van het onderwijsniveau wordt dan in dit topic gekeken hoe het 't gedrag (en in welke mate het 't gedrag) beïnvloedt.

Dus vergelijken we het met elkaar om een beter beeld te krijgen in dat.
Ja maar niet elke vmbo'er is hetzelfde schat, je hebt ook normale leerlingen op het vmbo en etters op het vwo, dus ik denk wel dat wout gelijk heeft, mensen zijn zo verschillend dat het zelfs met niveau niet te bepalen is of het het gedrag beinvloedt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Dat soort studies kun je sowieso niet met elkaar vergelijken. Het één is vooral gericht op veel informatie leren, terwijl bij het ander vooral het logisch nadenken veel naar voren komt. Het is ook maar net waar je goed in bent en wat je interesses zijn. Zelf ben ik redelijk goed in wiskunde en vind het ook leuk, maar talen daarentegen behoren weer tot mijn zwakke kant.

Zelf ging ik op de middelbare school met mavo's, havisten en vwo'ers om en ik merkte wel degenlijk verschil. In het algemeen dan, want er zijn altijd uitzonderingen. De jongeren op de mavo waren over het algemeen veel meer beïnvloedbaar dan de jongeren op het vwo en kwamen daardoor ook sneller in de problemen. Dit probleem heb je zeker op vmbo-scholen waar de leerlingen alleen omgaan met hun eigen niveaugenoten. Door het slechte imago en de invloed van oudere leerlingen, zullen de brugklassers sneller in een negatieve sfeer komen. Ook een vrij logisch gevolg, aangezien jongeren gewoon erbij willen horen.

Vandaar dat ik ook liever zie dat het gemengd wordt waarbij de zwakke leerlingen extra begeleiding krijgen en de slimmere jongeren extra lessen op een wat hoger niveau. (Of nog beter, iedereen krijgt elk vak op een apart niveau, waardoor de niveaus van de vakken zelf omhoog gaan.) Niet alleen omdat je zo voorkomt dat jongeren al snel in een hokje geduwd worden, maar ook omdat kinderen van 12 jaar zijn naar mijn mening te jong om al in een niveau te plaatsten. Eenmaal op de middelbare is het lastig om een niveau hoger te gaan. Dat is tenminste mijn ervaring.
Dit vind ik een mooie!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 15:28
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja maar niet elke vmbo'er is hetzelfde schat, je hebt ook normale leerlingen op het vmbo en etters op het vwo, dus ik denk wel dat wout gelijk heeft, mensen zijn zo verschillend dat het zelfs met niveau niet te bepalen is of het het gedrag beinvloedt.
Ja, klopt, maar dus zou eigenlijk dit topic dicht kunnen, omdat je jongeren toch niet op schoolniveau kunt vergelijken?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Ja, klopt, maar dus zou eigenlijk dit topic dicht kunnen, omdat je jongeren toch niet op schoolniveau kunt vergelijken?
Inderdaad.

EDIT: Waar je wel zou op kunnen vergelijken is op gedrag bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld: 70% van de VMBO'ers toont slecht gedrag. 30% van de HAVO/VWO'ers toont slecht gedrag.

Dan kun je wel zeggen dat VMBO'ers vaker slecht gedrag vertonen, maar het blijft zo dat dit niet voor elke VMBO'er geldt.

Wat ik dus wil zeggen is dat er niks kenmerkend is aan een VMBO'er behalve dan dat ze het VMBO volgen. En als er geen kenmerken zijn, kunnen er ook geen verschillen zijn.

Wat we dan verstaan onder 'slecht gedrag' laten we in het midden

Laatst gewijzigd op 31-08-2011 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, klopt, maar dus zou eigenlijk dit topic dicht kunnen, omdat je jongeren toch niet op schoolniveau kunt vergelijken?
Ja, het zou oneerlijk zijn om te zeggen dat alle vmbo'ers ongemotiveerd zijn en vwo'ers fulltime aan school werken. Het is per jongere verschillend hoeveel ze aan school willen doen, niveau speelt hierin geen rol.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat wout die opmerking niet zo goed heeft doordacht.
En ik denk eerlijk gezegd dat jij die opmerking niet zo goed hebt doordacht.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:24
Verwijderd
Vertel mij dan maar eens waarom je jongeren niet met elkaar moet vergelijken, want tot noch toe heb je dat niet gedaan. Behalve dan dat verhaaltje hierboven ergens maar dat raakt kant noch wal.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:42
Kay!
Kay! is offline
Mensen hebben volgensmij echt een slecht beeld van het vmbo!
Er is helemaal niks mis het het vmbo, en er zijn VEEL kinderen die hard moeten werken om hun vmbo-diploma te kunnen halen. Het vmbo kan voor iemand net zo moeilijk zijn, als voor iemand die op vwo zit. En mensen, dat je toevallig een hoog niveau doet, wil ook niet zeggen dat je er daadwerkelijk wat mee gaat bereiken. Mag ik je er even aan herinneren trouwens, dat meer dan 60% van kinderen die op het voortgezet onderwijs zit vmbo doet! Owja! Mensen geven allemaal de reactie dat ze minder gedreven zijn in leren, voor sommig is dit waar, maar die mensen willen gaan werken, die willen iets gaan doen, daar is toch niks mis mee. Je moet doen waar je gelukkig van word, en of dat nou vmbo is, of vwo dat maakt helemaal niks uit. Als jij gelukkig word om met je handjes te werken (overigens moet niet iedereen denken dat elke vmbo'ers met zijn/haar handjes uiteindelijk gaat werken) of dat je nou gelukkig word als je je 'koppie' te gebruikt, daar is beide niks mis mee.

Ik doe zelf trouwens vmbo-t, zit nou in de 3e, en ik ben gewoon 'gedreven' in het leren.

Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Vertel mij dan maar eens waarom je jongeren niet met elkaar moet vergelijken, want tot noch toe heb je dat niet gedaan. Behalve dan dat verhaaltje hierboven ergens maar dat raakt kant noch wal.
Leg jij dan maar eens uit waarom jij vindt dat ik kant noch wal raak.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Mensen hebben volgensmij echt een slecht beeld van het vmbo!
Er is helemaal niks mis het het vmbo, en er zijn VEEL kinderen die hard moeten werken om hun vmbo-diploma te kunnen halen. Het vmbo kan voor iemand net zo moeilijk zijn, als voor iemand die op vwo zit. En mensen, dat je toevallig een hoog niveau doet, wil ook niet zeggen dat je er daadwerkelijk wat mee gaat bereiken. Mag ik je er even aan herinneren trouwens, dat meer dan 60% van kinderen die op het voortgezet onderwijs zit vmbo doet! Owja! Mensen geven allemaal de reactie dat ze minder gedreven zijn in leren, voor sommig is dit waar, maar die mensen willen gaan werken, die willen iets gaan doen, daar is toch niks mis mee. Je moet doen waar je gelukkig van word, en of dat nou vmbo is, of vwo dat maakt helemaal niks uit. Als jij gelukkig word om met je handjes te werken (overigens moet niet iedereen denken dat elke vmbo'ers met zijn/haar handjes uiteindelijk gaat werken) of dat je nou gelukkig word als je je 'koppie' te gebruikt, daar is beide niks mis mee.

Ik doe zelf trouwens vmbo-t, zit nou in de 3e, en ik ben gewoon 'gedreven' in het leren.

Als je gedreven bent in het leren, leer ik je nu wel dat je op je dt moet letten
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:55
Kay!
Kay! is offline
Citaat:
Als je gedreven bent in het leren, leer ik je nu wel dat je op je dt moet letten
Oke ^^ Nah, ik ben niet supererg gedreven in Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Oke ^^ Nah, ik ben niet supererg gedreven in Nederlands.
Hahahaha kan gebeuren
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 19:10
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Inderdaad.

EDIT: Waar je wel zou op kunnen vergelijken is op gedrag bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld: 70% van de VMBO'ers toont slecht gedrag. 30% van de HAVO/VWO'ers toont slecht gedrag.

Dan kun je wel zeggen dat VMBO'ers vaker slecht gedrag vertonen, maar het blijft zo dat dit niet voor elke VMBO'er geldt.

Wat ik dus wil zeggen is dat er niks kenmerkend is aan een VMBO'er behalve dan dat ze het VMBO volgen. En als er geen kenmerken zijn, kunnen er ook geen verschillen zijn.

Wat we dan verstaan onder 'slecht gedrag' laten we in het midden
Ik vind jouw voorbeeldvergelijking niet echt een goede manier om naar niveaus te kijken. Ik zou niet zeggen 70% van het vmbo doet het fout en maar 30% van havo/vwo, want dat straalt héél erg uit dat het ene niveau (vmbo) dus meer dan twee keer zo 'slecht' is als het andere. Eigenlijk komt het daar gewoon op neer.

Ik denk dat het beter is om te zeggen 'het vmbo doet x slechter en y beter, en het vwo doet x beter en y slechter'. De niveaus zijn anders, en daar is helemaal niets ergs aan, maar wel als je het ene daardoor slechter gaat noemen dan het ander. Het hangt er maar net vanaf wat jij wilt, en uiteindelijk heb je zowel vmbo'ers als vwo'ers nodig (oh, en mensen van de havo soms ook ).

En dat elk individu anders is betekent nog niet dat je niets over groepen kunt zeggen. Mensen uit West-Europa zijn blanker dan mensen uit Zuid-Afrika, en die paar kleurlingen in Europa en blanken in Afrika maken dat nog niet onwáár. En dan is het wél een kenmerk van mensen uit Zuid-Afrika dat ze vaak donker zijn, zelfs al lopen er een paar tussen die dat niet zijn. Zo kan het ook prima een kenmerk zijn dat vmbo'ers luidruchtiger zijn (gemiddeld genomen) en is dat ook een kenmerk van vmbo'ers, zonder dat meteen iedere vmbo'er dan luidruchtiger moet zijn dan iedere vwo'er. Een groep kan gewoon roder/luidruchtiger/groter zijn dan een ander, zonder dat elk lid van de groep dat is - dan kan de groep dat als totaal nog wel zijn.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 20:05
Verwijderd
Mwah, het klopt opzich wel wat je zegt maar dan ga je echt puur naar het algemen van een vmbo'er kijken en dat vind ik negatief, omdat je dan in stereotypes gaat kijken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 23:04
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Mwah, het klopt opzich wel wat je zegt maar dan ga je echt puur naar het algemen van een vmbo'er kijken en dat vind ik negatief, omdat je dan in stereotypes gaat kijken.
Met een beeld van een groep is op zich niets mis, zolang je maar niet elk individu gaat behandelen als 'oh jij bent x dus jij doet zo en zo en zo en jij moet dit en dat want jij bent dus zo'. Maar ik denk dat je met algemene informatie over vwo/havo/vmbo het onderwijs beter kunt aanpassen naar het niveau, bijvoorbeeld als blijkt dat vwo'ers net wat meer praktijk willen dan ze nu hebben, of als vmbo'ers er baat bij hebben als hun lesrooster regelmatiger is oid.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 23:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Overigens kun je vmbo sowieso niet in één hokje proppen, aangezien het uit 4 verschillende niveaus bestaat. Net zoals je vroeger ook ivbo, vbo en mavo had.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 09:03
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Mwah, het klopt opzich wel wat je zegt maar dan ga je echt puur naar het algemen van een vmbo'er kijken en dat vind ik negatief, omdat je dan in stereotypes gaat kijken.
Volgens mij wordt er ook nog steeds in stereotypes naar Nederlanders gekeken, maar als mensen dan echt een keer met Nederlanders in contact komen, komen ze er snel genoeg echter dat wij helemaal niet allemaal boeren met koeien en boerinnen met hoedjes en stukken kaas zijn . Dus zo erg is het niet, het is erg als iemand niet helemaal verder kijkt dan naar het stereotyperende beeld dat er van een bepaalde groep bestaat.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij wordt er ook nog steeds in stereotypes naar Nederlanders gekeken, maar als mensen dan echt een keer met Nederlanders in contact komen, komen ze er snel genoeg echter dat wij helemaal niet allemaal boeren met koeien en boerinnen met hoedjes en stukken kaas zijn . Dus zo erg is het niet, het is erg als iemand niet helemaal verder kijkt dan naar het stereotyperende beeld dat er van een bepaalde groep bestaat.
Als het om het vmbo gaat wordt er ook niet verder gekeken dan het stereotyperende beeld. En dat is gewoon sneu voor de mensen die wel hun best doen op het vmbo.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 12:01
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Als het om het vmbo gaat wordt er ook niet verder gekeken dan het stereotyperende beeld. En dat is gewoon sneu voor de mensen die wel hun best doen op het vmbo.
Op dat punt ben ik het dan ook met je eens; de leerlingen die daar wel hard werken zijn dus wel de dupe van die stereotypering.

En om eerlijk te zijn; als ik rondkijk in de vmbo-gang bij ons op school is het voor mij soms ook moeilijk te geloven dat er ook andere vmbo-ers dan alleen maar nep-gangsters/pooiers en potentiële loverboy slachtoffers bestaan...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 12:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hard werken? Vmbo?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Hard werken? Vmbo?
Voor mensen die slechter zijn in leren is het hard werken ja.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Hard werken? Vmbo?
Sorry hoor maar wat je zegt klopt niet. Ik heb vmbo gedaan maar werk hard en heb hierdoor mijn Vwo Wiskunde A certificaat behaald. Nu ben ik bezig met Natuurkunde.

Je stelling is dus niet toepasbaar op alle vmbo'ers.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 10:24
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Sorry hoor maar wat je zegt klopt niet. Ik heb vmbo gedaan maar werk hard en heb hierdoor mijn Vwo Wiskunde A certificaat behaald. Nu ben ik bezig met Natuurkunde.

Je stelling is dus niet toepasbaar op alle vmbo'ers.
Er zijn altijd mensen waarbij het stereotype van iets de horizon vormt en ze niet verder kijken. Maar dat zal altijd zo blijven.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 18:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Sorry hoor maar wat je zegt klopt niet. Ik heb vmbo gedaan maar werk hard en heb hierdoor mijn Vwo Wiskunde A certificaat behaald. Nu ben ik bezig met Natuurkunde.

Je stelling is dus niet toepasbaar op alle vmbo'ers.
Doe je goed.

Alleen bedoelt hij waarschijnlijk het vmbo zelf en niet daarnaast nog aparte certificaten behalen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 14:55
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Voor mensen die slechter zijn in leren is het hard werken ja.
Dan moet je wel héél slecht zijn in leren, of misschien hebben wij gewoon een ander idee bij "hard werken". Ik denk dan aan 50+ uur aan school besteden per week.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:40
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Schrodinger,
wat voor beeld heb jij van het vmbo zeg!
tuurlijk heb je op het vmbo mensen die geen reet uitvoeren, maar die zitten op havo en vwo net zoveel, alleen dat valt vaak niet op omdat die altijd na 1 of 2 jaar terugzakken naar een niveau lager.
het is logisch dat je als je zelf havo of vwo doet, vmbo basis of kader veel te gemakkelijk zou vinden, maar het is net zo logisch dat mensen ingedeeld worden op een niveau wat bij ze past en het is niet zo dat je als je op het vmbo zit meteen slecht bent in leren, je doet er gewoon wat langer over, nou en? we hebben uiteindelijk iedereen net zo hard nodig hoor.

en dan erbij, wat mensen vaak ook niet doorhebben, vooral mensen van 40+ is dat vmbo-T gelijk staat aan mavo 4 van vroeger, en vmbo dus eigenlijk helemaal niet zo slecht is.
waarom zouden er anders zoveel meer vmbo'ers zijn dan havisten en vwo'ers, vmbo t is het gemiddelde van nederland zo ongeveer.
en als je hoger kunt is het mooi, maar kun je lager dan is daar ook niks mis mee.....
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:44
Verwijderd
@Duckdonkey: Heb je gelezen wat Schrödinger aangaf wat hij hard werken vind? In mijn vriendenkring ken ik nauwelijks mensen die vmbo doen en zoveel tijd aan school besteden. Ik zeg dus niet dat iedereen zo is, alleen dat ik geen mensen ken die dat doen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 15:46
RiRi95
Avatar van RiRi95
RiRi95 is offline
Ik heb op het VMBO geen reet uitgevoerd, alles met gemak gehaald en ik heb daar achteraf veel spijt van.
Over het algemeen zit het verschil toch wel in het gedrag. HAVO/VWO gedragen zich volwassener en zijn serieuzer.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 16:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik heb op het VMBO geen reet uitgevoerd, alles met gemak gehaald en ik heb daar achteraf veel spijt van.
Over het algemeen zit het verschil toch wel in het gedrag. HAVO/VWO gedragen zich volwassener en zijn serieuzer.
Ik heb achteraf ook spijt van de mavo, maar het verleden kun je niet meer veranderen dus daarom gewoon weer je best doen en een leuke toekomst van maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 21:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
@Schrodinger,
wat voor beeld heb jij van het vmbo zeg!
tuurlijk heb je op het vmbo mensen die geen reet uitvoeren, maar die zitten op havo en vwo net zoveel, alleen dat valt vaak niet op omdat die altijd na 1 of 2 jaar terugzakken naar een niveau lager.
het is logisch dat je als je zelf havo of vwo doet, vmbo basis of kader veel te gemakkelijk zou vinden, maar het is net zo logisch dat mensen ingedeeld worden op een niveau wat bij ze past en het is niet zo dat je als je op het vmbo zit meteen slecht bent in leren, je doet er gewoon wat langer over, nou en? we hebben uiteindelijk iedereen net zo hard nodig hoor.

en dan erbij, wat mensen vaak ook niet doorhebben, vooral mensen van 40+ is dat vmbo-T gelijk staat aan mavo 4 van vroeger, en vmbo dus eigenlijk helemaal niet zo slecht is.
waarom zouden er anders zoveel meer vmbo'ers zijn dan havisten en vwo'ers, vmbo t is het gemiddelde van nederland zo ongeveer.
en als je hoger kunt is het mooi, maar kun je lager dan is daar ook niks mis mee.....
De meeste pubers zijn bezig met andere dingen dan school. Dat is niet raar, en ik verwacht ook zeker niet van pubers dat ze hard aan school werken (dat deed ik ook niet). Maar het is ook niet realistisch om te stellen dat er wel een significant deel van de vmbo'ers is dat "hard" moet werken voor een diploma. Ik denk dat zeker de helft van de scholieren wel een laag VWO-profiel aan zou kunnen als ze er echt voor zouden werken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2014, 23:09
Esmeetjeee
Esmeetjeee is offline
Ho wacht!!

We zijn allemaal mensen en ik denk dat je niet kan zeggen ohh VWO-ers zijn nerds en kakkers, of ohh al die VMBO-ers roken of zijn arrogant en dom!
Nee ik zit zelf op het VMBO en merk echt dat er heel veel verschillende types in de klas zitten de ene doet ook niets aan zijn school de andere heeft een grote mond... Maar gedragen de mensen op t vwo zich dan wel volgens de etiketten?? Kom op we zijn allemaal pubers en t is heus wel zo dat t besef bij een VMBO later komt maar dat is ook een stukje inzicht dat je wel hebt op het VWO! Of je nou op t VMBO of op het VWO als je het wil kan het hoe lang je weg ook duurt! En er is niet voor niets een verschil in niveau maar we zijn uiteindelijk allemaal mensen en kunnen allemaal op t zelfde pad komen hoe of kort dat ook duurt! En je hoeft ook niet persé de uni te hebben gedaan ook als je doktersassistent word als VMBO-er moet je samen werken met de VWO dokter! Dus accepteer het we zijn allemaal t zelfde en vroeg of laat heb je elkaar nodig! 🙏
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 03:18
Reversistence
Reversistence is offline
Ik zal eerlijk zijn: ik kijk altijd wel een beetje neer op VMBO'ers, dat mag niet, is niet netjes, daar ben ik me van bewust, maar het komt gewoon door het beeld wat ik op school zie. Ik zit nu in 4VWO (en dat kost me 0 moeite), en ik zie leeftijdsgenoten buiten staan roken in de pauze, elk weekend flink aan de drank gaan en nolife spelletjes spelen. Ter vergelijking: in onze VWO-klas rookt niemand, drank is af en toe een keer wat en nolife spelletjes spelen heb ik geeneens tijd voor. Als je een beetje gedreven bent kom je er echt wel, maar daar ontbreekt het (ook op het vwo) bij veel mensen echt wel aan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 10:28
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Opmerkelijk dat je dat zegt; op het vwo was ik vooral bezig met gamen, uit mijn neus vreten en drugs gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 23:20
Reversistence
Reversistence is offline
Ik heb een school die me goed begeleidt, ik mag lessen missen om te programmeren, doe hier en daar wat bijles enz. Dat houdt je wel bezig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Mensen die Mavo doen zijn dom en lui
DG
288 26-06-2005 00:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.