Oud 08-06-2002, 16:44
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Nou, hier kun je al je vragen kwijt over de pil. Er zijn zoveel topics over, dat je ook in oudere topics kunt gaan kijken over de pil. Vandaar dat we (ekki en ik) dit topic openen.
Er staan in totaal 285 topics over de pil op dit foroum, dus informatie genoeg.
Dus: heb je nog een vraag over de pil die je niet in deze vele topics kan terugvinden, stel hem dan hier!!

Hier staan alle topics over de pil:

http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=

Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 18:21.
Oud 08-06-2002, 20:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
'Het grote pil topic' ... heeft nog niet veel succes.
Oud 08-06-2002, 20:16
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Dat succes komt nog wel.

Voor meer informatie kun je ook evt kijken op: http://www.scholieren.com/~ekki/faq/pil.html

Ps , Snufje (kan ff niet op icq).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 09-06-2002, 17:33
Verwijderd
ben blij dattie er is...
op een gegeven moment werd ik wel gek van al die pil-topics...

Bedankt Snufje en Ekki!
Oud 09-06-2002, 17:57
Verwijderd
Is het heel erg als ik niet eerst alle topics ga doorzoeken maar mn vraag gewoon stel?

Ik vroeg me namelijk af, wanneer je 1 pil vergeet in de derde week, staat er in de bijsluiter dat je 2 dingen kunt doen.. 1: je stopt direct met die strip en begint aan je stopweek, na 7 dagen begin je met een nieuwe strip. 2: Je maakt deze strip af, en slaat dan de stopweek over en gaat dus meteen door met de volgende strip..

Maar ik kan dus nergens vinden of het zo is dat wanneer je 1 pil bent vergeten in week 3 je daarna extra voorbehoedmiddelen moet gebruiken, bij de andere weken staat dat wel, en of er een probleem is als je in de 7 dagen ervoor geslachtsgemeenschap hebt gehad..

Ik neem aan dat er geen probleem is, maar voor de zekerheid, weet iemand dit?
Oud 09-06-2002, 18:19
vuurvliegje
vuurvliegje is offline
Ik had ook een vraagje. Toen ik naar de dokter ging voor de pil, moest ik toestemming hebben van mijn ouders, omdat ik nog geen 16 ben. Maar ik lees toch heel vak dat er aan 14-jarigen het advies wordt gegeven om de pil te verstoppen of het zelf te betalen als ze niet willen dat hun ouders erachter komen. Hoe zit dit?
__________________
I want to lay like this forever, until the sky falls down on me.
Oud 09-06-2002, 18:42
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
'Het grote pil topic' ... heeft nog niet veel succes.
Nou ik ben er anders heeeel blij mee! Echt wel handig!

"Thanks" aan Snufje en ekki


Mijn vraag:
Ik ben dus zelf pas begonnen met de pil, and ik heb echt last van misselijkheid en hoofdpijn.. maar ook hartkloppingen! Ik ga over twee weken ergens naar de huisarts, maar ik vroeg me af of nog iemand hier last van heeft, en of het over gaat!?
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 09-06-2002, 19:07
madasun
Citaat:
vuurvliegje schreef:
Ik had ook een vraagje. Toen ik naar de dokter ging voor de pil, moest ik toestemming hebben van mijn ouders, omdat ik nog geen 16 ben. Maar ik lees toch heel vak dat er aan 14-jarigen het advies wordt gegeven om de pil te verstoppen of het zelf te betalen als ze niet willen dat hun ouders erachter komen. Hoe zit dit?
mijn moeder zegt dat ouders het officieel wel moeten weten, ik heb verder geen idee. Ik ben zelf aan de pil, maar mn moeder was meegegaan toen ik naar de dokter ging. Ik dacht eigenlijk ook dat je daarvoor geen toestemming hoefde te hebben, dat lees je in de Hitkrant enzo.. vaag?
Oud 09-06-2002, 19:13
vuurvliegje
vuurvliegje is offline
Citaat:
madasun schreef:
mijn moeder zegt dat ouders het officieel wel moeten weten, ik heb verder geen idee. Ik ben zelf aan de pil, maar mn moeder was meegegaan toen ik naar de dokter ging. Ik dacht eigenlijk ook dat je daarvoor geen toestemming hoefde te hebben, dat lees je in de Hitkrant enzo.. vaag?
Hm ja, mijn moeder was ook mee. Maar mijn dokter zei dat dat moest vanwege die wet. Want je mag helemaal geen seks hebben voor je zestiende volgens de wet, dus ja..
__________________
I want to lay like this forever, until the sky falls down on me.
Oud 09-06-2002, 19:34
Verwijderd
Citaat:
GeNeVa schreef:


Nou ik ben er anders heeeel blij mee! Echt wel handig!

"Thanks" aan Snufje en ekki


Mijn vraag:
Ik ben dus zelf pas begonnen met de pil, and ik heb echt last van misselijkheid en hoofdpijn.. maar ook hartkloppingen! Ik ga over twee weken ergens naar de huisarts, maar ik vroeg me af of nog iemand hier last van heeft, en of het over gaat!?
ik heb er zelf geen last van. Een vriendin van mij had wel alsmaar bijwerkingen bij allerlei verschillende pillen enzo, ik geloof dat ze dr nu eentje heeft die geen bijwerkingen heeft bij haar. Maar verschilt geloof ik dus nogal per persoon. Maar je weet zeker dat dit van de pil komt? Ik heb namelijk tijdje geleden precies die klachten gehad, en dat kwam gwoon van moeheid/stress enzow..
Oud 10-06-2002, 12:36
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Is het heel erg als ik niet eerst alle topics ga doorzoeken maar mn vraag gewoon stel?

Ik vroeg me namelijk af, wanneer je 1 pil vergeet in de derde week, staat er in de bijsluiter dat je 2 dingen kunt doen.. 1: je stopt direct met die strip en begint aan je stopweek, na 7 dagen begin je met een nieuwe strip. 2: Je maakt deze strip af, en slaat dan de stopweek over en gaat dus meteen door met de volgende strip..

Maar ik kan dus nergens vinden of het zo is dat wanneer je 1 pil bent vergeten in week 3 je daarna extra voorbehoedmiddelen moet gebruiken, bij de andere weken staat dat wel, en of er een probleem is als je in de 7 dagen ervoor geslachtsgemeenschap hebt gehad..

Ik neem aan dat er geen probleem is, maar voor de zekerheid, weet iemand dit?
volgens mij hoef je geen extra voorbehoedsmiddel te gebruiken, nee.

maar je kan 't natuurlijk altijd voor de zekerheid doen.

iig is het idee dat je 7 dagen achter elkaar de pil slikt en dat het dan gewoon 'veilig' is. dus als je al 7 dagen de pil achter elkaar hebt geslikt en je vergeet 'm dan een keer, moet je daarna weer minstens 7 dagen achter elkaar slikken.
zoiets.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 11-06-2002, 19:15
X-je
X-je is offline
Ik vraag mij iets af bij de Diane35 pil, is daar een limiet op dat je die mag nemen? Kbedoel, ze wordt in de eerste plaats voorgeschreven om acne tegen te gaan. Is er een moment dat je moet overschakelen? Want bij mij hielp die pil heel goed, maar nu heb ik ineens weer heel erg veel last van acne op mijn borst en ook in mn gezicht. Kheb al getwijfeld of mijn pil misschien een omgekeerd effect krijgt, maar ik moet misschien wel ook vermelden dat ik in de examens zit en tot nu toe elke morgen 2 boterhammen eet met choco . Iemand een idee?

Ik neem die pil al bijna 2 jaar trouwens.

X-je
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Oud 11-06-2002, 21:18
girl4you
Avatar van girl4you
girl4you is offline
Citaat:
vuurvliegje schreef:
Ik had ook een vraagje. Toen ik naar de dokter ging voor de pil, moest ik toestemming hebben van mijn ouders, omdat ik nog geen 16 ben. Maar ik lees toch heel vak dat er aan 14-jarigen het advies wordt gegeven om de pil te verstoppen of het zelf te betalen als ze niet willen dat hun ouders erachter komen. Hoe zit dit?
ik had geen toestemming nodig gehad van me ouders als i kalleen was gegaan ... als ik de pil wou moest ik alleen zegge dat me ouders het niet mochten weten ...en duz mag hij ook nix zegge vanwege beroepsgeheim ... duzz bij mijn huisarts hoefde het nie
__________________
~'*'~I Love Mijn Schatje!!..alles kom goed aan het eind,zo niet,dan is dat niet het eind!!~'*'~
Oud 11-06-2002, 22:23
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
vuurvliegje schreef:


Hm ja, mijn moeder was ook mee. Maar mijn dokter zei dat dat moest vanwege die wet. Want je mag helemaal geen seks hebben voor je zestiende volgens de wet, dus ja..
PARDON
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Oud 12-06-2002, 06:14
Deliveran©e
Avatar van Deliveran©e
Deliveran©e is offline
*heeft effe dringend vraagje*

nou ok....ik heb me voorgenomen de eerste 2 volgende strippen door te slikken om allerlei redenen..dus maandag nam ik de laatste pil....zodat ik dinsdag weer aan een nieuwe strip kon beginnen....maar voordat ik gisteren (dinsdag dus) de pil nam en ik naar de wc ging verloor ik dus bloed...wat ik al raar vind omdat ik meestal nooit na 1 dag zonder pil al bloed verlies...waarschijnlijk ben ik nu dus al "ongesteld" ofzo..

moet ik nou gewoon doorgaan met de pil slikken (kan dat geen kwaad ) of moet ik stoppen en gewoon ongesteld blijven...?

en als ik stop met de pil....is er 1 pil van een nieuwe strip af..hoe gaat dat dan als ik weer opnieuw begin met slikken?
__________________
|| ♥ AlBundy ♥ || Karlijn. samen blond. samen niet-stom. || ~suusch ||
Oud 12-06-2002, 16:07
vuurvliegje
vuurvliegje is offline
Citaat:
muckymouse schreef:


PARDON
....heb het ook maar van de dokter gehoord
__________________
I want to lay like this forever, until the sky falls down on me.
Oud 12-06-2002, 19:25
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef:
*heeft effe dringend vraagje*

nou ok....ik heb me voorgenomen de eerste 2 volgende strippen door te slikken om allerlei redenen..dus maandag nam ik de laatste pil....zodat ik dinsdag weer aan een nieuwe strip kon beginnen....maar voordat ik gisteren (dinsdag dus) de pil nam en ik naar de wc ging verloor ik dus bloed...wat ik al raar vind omdat ik meestal nooit na 1 dag zonder pil al bloed verlies...waarschijnlijk ben ik nu dus al "ongesteld" ofzo..

moet ik nou gewoon doorgaan met de pil slikken (kan dat geen kwaad ) of moet ik stoppen en gewoon ongesteld blijven...?

en als ik stop met de pil....is er 1 pil van een nieuwe strip af..hoe gaat dat dan als ik weer opnieuw begin met slikken?
Ja, je kan dus zoiezo doorbraakbloedingen krijgen, en ms is dat vervroegd ofzo, kweetniet precies. Maar volgens mij kun je gewoon wel doorgaan met deze strip, ms stopt dat dan vanzelf weer, maar ms hou je ook doorbraakbloedingen toch. Als je heel erg twijfelt kun je ook gewoon je huisarts bellen (alhoewel dat om deze tijd natuurlijk best wel lastig is) en het die vragen, en neem ook de bijsluiter ff goed door als je dat al niet gedaan hebt..

Toen ik mijn pil doorslikte heb ik helemaal geen bloed verloren, maar een vriendin van mij had hier wel weer last van.. kweet dus niet zo goed..
Oud 13-06-2002, 06:34
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
ff een vraagje :

Ik was dus ongesteld.. 5 dagen lang.. en moest op een woensdag weer beginnen met slikken, dat heb ik niet gedaan.
Ik heb een week geen pil geslikt maar wel gevreeen met mijn vriendje (zonder condoom enz).
Na die week ben ik weer begonnen..
Maar volgens een vriendin had dit geen nut ze had het namelijk ook gehad.. en toen had ze de dokter gebeld om te vragen hoe het nou moest.
Ze zei dat je gewoon weer moet afwachten totdat je ongesteld wordt en dan weer beginne met slikken..
dan issie weer veilig..

is dat zo? welleens iemand dat meegemaakt???


vanavond moetik ongesteld worden (hoop ik )
__________________
hm
Oud 13-06-2002, 08:11
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef:
ff een vraagje :

Ik was dus ongesteld.. 5 dagen lang.. en moest op een woensdag weer beginnen met slikken, dat heb ik niet gedaan.
Ik heb een week geen pil geslikt maar wel gevreeen met mijn vriendje (zonder condoom enz).
Na die week ben ik weer begonnen..
Maar volgens een vriendin had dit geen nut ze had het namelijk ook gehad.. en toen had ze de dokter gebeld om te vragen hoe het nou moest.
Ze zei dat je gewoon weer moet afwachten totdat je ongesteld wordt en dan weer beginne met slikken..
dan issie weer veilig..

is dat zo? welleens iemand dat meegemaakt???


vanavond moetik ongesteld worden (hoop ik )
Dat heeft de dokter mij ook verteld, de pil beschermd je pas echt vanaf dan, als je hem op de eerste dag van je ongesteldheid neemt, of als je daarna begint, als je ongesteld geweest bent..

Zoiezo zou je in een risico zitten, als je de 7 dagen voor je seks hebt niet de pil hebt geslikt of een keer bent vergeten heb je ook zoiezo al kans niet beschermd te zijn volgens mij..

Je hebt trouwens nu wel owk kans dat je ongesteldheid uitblijft omdat je dr nu ms gestresst over bent.. Nouw ja, hoop iig voor je dat je nie zwanger osso bent
Oud 13-06-2002, 09:13
Verwijderd
oek voor de mensen die het andere tpoic nog niet hebben gelezen over de pil

er is een kans op TSS (de complete naam weet ik niet) maar goed het is een ziekte waar je dood aan kunt gaan.

dit kun je simpelweg voorkomen door tampons te gebruiken zoals op de verpakking staat

-gebruik ze alleen tijdens je ongesteldheid
- gebruik ze nooit langer dan 8 uur (dus 's nachts kun je beter maandverband gebruiken)


groetjes (die denkt dat ze ook wel namens sofie3 spreekt)
Oud 16-06-2002, 18:52
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
IK heb de laatste tijd last van 'droge' ogen. (ik moet veel knipperen)

Komt iemand dit bekend voor?! Ik vraag me namelijk af of het van de pil kan komen?!
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 17-06-2002, 16:47
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


Dat heeft de dokter mij ook verteld, de pil beschermd je pas echt vanaf dan, als je hem op de eerste dag van je ongesteldheid neemt, of als je daarna begint, als je ongesteld geweest bent..

Zoiezo zou je in een risico zitten, als je de 7 dagen voor je seks hebt niet de pil hebt geslikt of een keer bent vergeten heb je ook zoiezo al kans niet beschermd te zijn volgens mij..

Je hebt trouwens nu wel owk kans dat je ongesteldheid uitblijft omdat je dr nu ms gestresst over bent.. Nouw ja, hoop iig voor je dat je nie zwanger osso bent
dank je... gelukkig niet.. ben ongesteld geworden..
__________________
hm
Oud 17-06-2002, 16:49
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Door de pil minder zin in sex????



en.. Ik ben aan de Diana pil.. als ik over een poosje over wil stappen op een andere komen je puistjes dan terug?
Want daar benik eerlijk gezegt wel bang voor
__________________
hm
Oud 17-06-2002, 17:21
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef:
Door de pil minder zin in sex????



en.. Ik ben aan de Diana pil.. als ik over een poosje over wil stappen op een andere komen je puistjes dan terug?
Want daar benik eerlijk gezegt wel bang voor

waarom zou je over willen stappen als ie goed werkt?
Oud 17-06-2002, 21:55
woman's secret
woman's secret is offline
hey...
ik ben aan die Diana-35, maar ik heb gehoord dat die 1/5 kans heeft dat het mis gaat... is dat echt zo? en hoe lang moet je nou wachten voor ie veilig is?? ik hoor mega veel verschillende dingen en weet t echt niet meer! sommigen zeggen meteen, en andere 2 maanden... help!
Oud 18-06-2002, 09:12
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef:
Door de pil minder zin in sex????



en.. Ik ben aan de Diana pil.. als ik over een poosje over wil stappen op een andere komen je puistjes dan terug?
Want daar benik eerlijk gezegt wel bang voor
jep, door de pil minder zin in seks, a fact en ik mer het ook. In mn stopweek heb ik veel meer zin, terwijl je normaal gesproken tijdens je ongesteldheid juist veel minder zin hebt.. Kun je nagaan hoeveel zin ik zou hebben zou ik niet aan de pil zijn!!

en op je andere vraag weet ik geen antwoord
Oud 18-06-2002, 09:14
Verwijderd
Citaat:
woman's secret schreef:
hey...
ik ben aan die Diana-35, maar ik heb gehoord dat die 1/5 kans heeft dat het mis gaat... is dat echt zo? en hoe lang moet je nou wachten voor ie veilig is?? ik hoor mega veel verschillende dingen en weet t echt niet meer! sommigen zeggen meteen, en andere 2 maanden... help!
Euh, over die pil weet ik niks, maar wanneer ie werkt.

Als je je eerste pil van de strip op de eerste dag van je ongesteldheid slikt, ben je meteen beschermd. Begin je echter pas na of tijdens je ongesteldheid, ben je pas echt beschermd na je volgende ongesteldheid. Dit is wat de dokter told me, en ik ben niet zwanger, dus lijkt te kloppen
Oud 18-06-2002, 11:09
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
vuurvliegje schreef:


Hm ja, mijn moeder was ook mee. Maar mijn dokter zei dat dat moest vanwege die wet. Want je mag helemaal geen seks hebben voor je zestiende volgens de wet, dus ja..
Euuuhm...ik denk dat die dokter van jou een beetje verkeerd bezig is: je ouders hoeven er helemaal niets over te weten,ook al is het veel beter om erover te praten met je ouders, al begrijp ik wel dat dat bij sommige mensen moeilijk gaat. Anyway, de dokter heeft zwijgplicht dus die zal het wel nie aan je moeder vertellen, en als hij het wel doet is hij geen goeie dokter.
Oud 18-06-2002, 11:23
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:
IK heb de laatste tijd last van 'droge' ogen. (ik moet veel knipperen)

Komt iemand dit bekend voor?! Ik vraag me namelijk af of het van de pil kan komen?!
Kan ook hooikoorts zijn..
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Oud 18-06-2002, 17:52
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:


Kan ook hooikoorts zijn..

Ja dacht ik ook laatst aan... opkomende hooikoorts...

maja.. dan kan het ook vermoeidheid zijn, of misschien van het lezen of luchtvervuiling ofzo.....

Maar mijn vraag was specifiek voor pil-gebruiksters met mogelijk dezelfde klachten... en of zij deze dus herkennen.
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 18-06-2002, 18:14
Roosa
Avatar van Roosa
Roosa is offline
Ik heb even een belangrijke vraag, slikt er hier iemand misschien de pil femodeen, want ik ben gister mn pil vergeten maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt!
Dus ik weet nu niet of het erg is en wat ik moet doen enzo..
Oud 18-06-2002, 18:46
X-je
X-je is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:



Ja dacht ik ook laatst aan... opkomende hooikoorts...

maja.. dan kan het ook vermoeidheid zijn, of misschien van het lezen of luchtvervuiling ofzo.....

Maar mijn vraag was specifiek voor pil-gebruiksters met mogelijk dezelfde klachten... en of zij deze dus herkennen.
Ik herken het ook, ik draag lenzen en heb de laatste tijd wel vaak last van droge ogen en vuile ogen. Ik heb de Diane pil.
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Oud 18-06-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Roosa schreef:
Ik heb even een belangrijke vraag, slikt er hier iemand misschien de pil femodeen, want ik ben gister mn pil vergeten maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt!
Dus ik weet nu niet of het erg is en wat ik moet doen enzo..
kzou je huisarts ff bellen als ik jou was, hoe eerder je het weet hoe beter!
Oud 19-06-2002, 10:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Roosa schreef:
Ik heb even een belangrijke vraag, slikt er hier iemand misschien de pil femodeen, want ik ben gister mn pil vergeten maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt!
Dus ik weet nu niet of het erg is en wat ik moet doen enzo..
Meestal kun je de bijsluiter op het Internet vinden. Typ gewoon de naam in van de pil (Femodeen) et voila!

Maar zelf heb ik ook een klein probleempje: ik weet dat als je de pil in de eerste week vergeet je veilig moet vrijen (dat lukt wel zonder lichamelijk aanwezige partner ) en dan gewoon moet doorgaan met slikken, maar nu heb ik dus de eerste dag vergeten te slikken (en heb ik dus indirect de stopweek verlengt, wat niet zou mogen). De tweede dag heb ik in de avond genomen (toen herinnerde ik het) terwijl ik het normaal in de morgen neem.
Weet iemand of er nog andere dingen aan vast zitten? MIsschien tussentijdse bloedingen ofzo?

Gatara
Oud 19-06-2002, 16:27
Roosa
Avatar van Roosa
Roosa is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Meestal kun je de bijsluiter op het Internet vinden. Typ gewoon de naam in van de pil (Femodeen) et voila!

Maar zelf heb ik ook een klein probleempje: ik weet dat als je de pil in de eerste week vergeet je veilig moet vrijen (dat lukt wel zonder lichamelijk aanwezige partner ) en dan gewoon moet doorgaan met slikken, maar nu heb ik dus de eerste dag vergeten te slikken (en heb ik dus indirect de stopweek verlengt, wat niet zou mogen). De tweede dag heb ik in de avond genomen (toen herinnerde ik het) terwijl ik het normaal in de morgen neem.
Weet iemand of er nog andere dingen aan vast zitten? MIsschien tussentijdse bloedingen ofzo?

Gatara
Ja ik heb overal op internet gezocht, en de vraag 'wat te doen als je hem vergeet' staat er ook wel bij, maar als antwoord staat er dan, lees zorgvuldig de bijsluiter.. mja die heb ik dus niet

Ik ben hem in de 1e week maandag vergeten, toen heb ik hem sindag avond genomen, maar toen ben ik die van dinsdag weer vergeten en die heb ik dan weer woensdag middag genomen.. en vanavond dus weer die van woensdag. Naja beetje vaag maar misschien ga ik even bij de apotheek vragen of ze een bijsluiter hebben.
Oud 19-06-2002, 18:33
groezel538
groezel538 is offline
vraagje--> Ik heb net vorige week de pil gehaald en de dokter zei dus dat je het best gewoon op de 1e dag van je menstruatie kan beginnen, maar das pas over twee weken ofzo bij mij. kan ik ook nu al beginnen en is het dan de 1e 7 dagen niet veilig of pas als ik de hele strip heb geslikt????????
Oud 19-06-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Roosa schreef:


Ja ik heb overal op internet gezocht, en de vraag 'wat te doen als je hem vergeet' staat er ook wel bij, maar als antwoord staat er dan, lees zorgvuldig de bijsluiter.. mja die heb ik dus niet

Ik ben hem in de 1e week maandag vergeten, toen heb ik hem sindag avond genomen, maar toen ben ik die van dinsdag weer vergeten en die heb ik dan weer woensdag middag genomen.. en vanavond dus weer die van woensdag. Naja beetje vaag maar misschien ga ik even bij de apotheek vragen of ze een bijsluiter hebben.
Volgens mij is het gewoon zoiezo zo dat wanneer je er twee vergeten bent, wat jij als ik het goed begrijp bent, de pil niet meer tegen zwangerschap beschermt.. maar kan aan mij liggen
Oud 19-06-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
groezel538 schreef:
vraagje--> Ik heb net vorige week de pil gehaald en de dokter zei dus dat je het best gewoon op de 1e dag van je menstruatie kan beginnen, maar das pas over twee weken ofzo bij mij. kan ik ook nu al beginnen en is het dan de 1e 7 dagen niet veilig of pas als ik de hele strip heb geslikt????????
naar mijn info is ie dan pas veilig wanneer je weer ongesteld bent geweest, dus de hele strip hebt geslikt.. heeft dus weinig nut

maarreuh, what's the hurry?
Oud 20-06-2002, 00:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Roosa schreef:


Ja ik heb overal op internet gezocht, en de vraag 'wat te doen als je hem vergeet' staat er ook wel bij, maar als antwoord staat er dan, lees zorgvuldig de bijsluiter.. mja die heb ik dus niet
Volgens mij is dit de bijsluiter:
http://www.serviceapotheek.nl/top100/19000715.htm

(check even of je inderdaad 50 mcg oestrogeen dr in hebt.
(of het dus Femodeen 50 heet ofzo )
Oud 20-06-2002, 09:18
Roosa
Avatar van Roosa
Roosa is offline
Citaat:
Gatara schreef:


Volgens mij is dit de bijsluiter:
http://www.serviceapotheek.nl/top100/19000715.htm

(check even of je inderdaad 50 mcg oestrogeen dr in hebt.
(of het dus Femodeen 50 heet ofzo )
Dankjewel, ik heb wel een andere femodeen maar ik denk dat voor deze ongeveer wel het zelfde geld.
Maar ik heb nog een vraagje, er staat overal dat als je de pil in de 1e week vergeten bent en je hebt wel ' gemeentschap' gehad, je naar de dokter moet gaan en een week lang een condoom moet gebruiken.
Maar ik denk niet dat het nu nog zin heeft om naar de dokter te gaan, die weet ook niet of ik wel of niet zwanger zou zijn. en voor de morning-after pil is het ook al te laat.
Weet iemand dit misschien? er staat wel gewoon dat je de strip af moet maken, dus ik denk dat ik dan maar gewoon moet wachten ofzo..
Oud 21-06-2002, 14:57
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:



waarom zou je over willen stappen als ie goed werkt?
Ik heb het idee dat ik me er alleen maar dik en lelijk van ga voelen.. zit niet vaak lekker in me vel enzow
en ook omdat ik minder/geen zin in sex meer heb!
Ik wil heel graag stoppen.. maar niet als ik weer puistjes krijg
__________________
hm
Oud 22-06-2002, 20:50
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Mijn pil-probleem:
Ik slikte eerst de pil "Meliane"(of zoiets), schijnt een lichte pil te zijn die veel aan "beginners"wordt voorgeschreven. Maar het leek alsof mijn natuurlijke cyclus sterker was dan de pil; ik werd gewoon ongesteld midden in de pil-slik-weken, terwijl ik me helemaal aan de bijsluiter hield enzo. Ik ging ervoor naar de dokter, en die schreef me de zwaardere microcynon-30 voor, dat is een tijd wel goed gegaan, maar nu heb ik weer dat ik zomaar ongesteld wordt buiten de stopweek. Erg vervelend, en ik slik de pil niet door.
Hebben meer mensen dit?
Zal ik nu weer naar de dokter gaan voor een zwaardere pil? Ik zie dit eigenlijk niet zitten, nóg meer (zwaardere) hormonen enzo.
Oud 23-06-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Rosa-Sara schreef:
Mijn pil-probleem:
Ik slikte eerst de pil "Meliane"(of zoiets), schijnt een lichte pil te zijn die veel aan "beginners"wordt voorgeschreven. Maar het leek alsof mijn natuurlijke cyclus sterker was dan de pil; ik werd gewoon ongesteld midden in de pil-slik-weken, terwijl ik me helemaal aan de bijsluiter hield enzo. Ik ging ervoor naar de dokter, en die schreef me de zwaardere microcynon-30 voor, dat is een tijd wel goed gegaan, maar nu heb ik weer dat ik zomaar ongesteld wordt buiten de stopweek. Erg vervelend, en ik slik de pil niet door.
Hebben meer mensen dit?
Zal ik nu weer naar de dokter gaan voor een zwaardere pil? Ik zie dit eigenlijk niet zitten, nóg meer (zwaardere) hormonen enzo.
mycroginon 30 valt qua zwaarte nog wel mee hoor, volgens mij. Ik heb die namelijk als eerste voor geschreven gekregen en die wordt ook vaak bij beginners voor geschreven. Wat zwaarder is dus volgens mij niet een hele grote ramp. Ik denk niet echt dat je een keuze hebt, of zwaarder, of het maar accepteren..
Oud 23-06-2002, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Roosa schreef:


Dankjewel, ik heb wel een andere femodeen maar ik denk dat voor deze ongeveer wel het zelfde geld.
Maar ik heb nog een vraagje, er staat overal dat als je de pil in de 1e week vergeten bent en je hebt wel ' gemeentschap' gehad, je naar de dokter moet gaan en een week lang een condoom moet gebruiken.
Maar ik denk niet dat het nu nog zin heeft om naar de dokter te gaan, die weet ook niet of ik wel of niet zwanger zou zijn. en voor de morning-after pil is het ook al te laat.
Weet iemand dit misschien? er staat wel gewoon dat je de strip af moet maken, dus ik denk dat ik dan maar gewoon moet wachten ofzo..
Sja, hou je iig aan dat 7 dagen met condoom.. verder is kun je denk ik idd beter wachten tot je gwoon weer ongesteld wordt.
Oud 23-06-2002, 13:26
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef:


Ik heb het idee dat ik me er alleen maar dik en lelijk van ga voelen.. zit niet vaak lekker in me vel enzow
en ook omdat ik minder/geen zin in sex meer heb!
Ik wil heel graag stoppen.. maar niet als ik weer puistjes krijg
en je denkt dat bij een andere pil niet zo is

volgensmij moet je de bijsluiter nog es goed lezen
Oud 23-06-2002, 13:38
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Rosa-Sara schreef:
Mijn pil-probleem:
Ik slikte eerst de pil "Meliane"(of zoiets), schijnt een lichte pil te zijn die veel aan "beginners"wordt voorgeschreven. Maar het leek alsof mijn natuurlijke cyclus sterker was dan de pil; ik werd gewoon ongesteld midden in de pil-slik-weken, terwijl ik me helemaal aan de bijsluiter hield enzo. Ik ging ervoor naar de dokter, en die schreef me de zwaardere microcynon-30 voor, dat is een tijd wel goed gegaan, maar nu heb ik weer dat ik zomaar ongesteld wordt buiten de stopweek. Erg vervelend, en ik slik de pil niet door.
Hebben meer mensen dit?
Zal ik nu weer naar de dokter gaan voor een zwaardere pil? Ik zie dit eigenlijk niet zitten, nóg meer (zwaardere) hormonen enzo.
Ik had ook tussentijdse bloedingen met Méliane,maar heb nu Yasmin (ook een lichte dus) en nu heb ik er geen last meer van. Van de echt zware pillen zou ik afblijven, maar ga naar de gynaecoloog ( nog es) en blijf proberen tot je de geschikte (lichte) pil voor jou gevonden hebt. Zal wel ff niet altijd zo leuk zijn voor je hormonen, dat wisselen, maar uiteindelijk heb je er wel meer aan.
Oud 23-06-2002, 16:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Die tussentijdse bloedingen: zijn die licht of zwaar?
Oud 23-06-2002, 17:22
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:


en je denkt dat bij een andere pil niet zo is

volgensmij moet je de bijsluiter nog es goed lezen
die heb ik al zorgvuldig doorgelezen .
Als ik een lichtere pil neem misschien niet????
volgensmij is de diana nogal zwaar.


Zijn er hier geen mensen die gestopt zijn met de Diana pil?
wat ik graag wil weten is of de puistjes weer terug komen???
__________________
hm
Oud 23-06-2002, 18:10
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Die tussentijdse bloedingen: zijn die licht of zwaar?
Het zijn eigenlijk niet echt tussentijdste bloedingen, maar ik wordt gewoon te vroeg ongesteld, en dan 6 a 7 dagen ofzo. Heel normaal eigenlijk, alleen niet op het goede moment. Eind van de maand ga ik naar de dokter en zal ik hem om advies vragen, waarschijnlijk toch een andere pil proberen lijkt me de goede oplossing.
Maar verder heeft niemand dit dus echt? Want dat vroeg ik me eigenlijk ook af..
Oud 24-06-2002, 21:28
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:

Zijn er hier geen mensen die gestopt zijn met de Diana pil?
wat ik graag wil weten is of de puistjes weer terug komen???
En dan wil ik graag ff weten, wanneer je het verschil merkt met de Diane pil (wanneer de puistjes dus verdwijnen, en wanneer ze dus echt helemaal weg zijn)
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #22
Pluis
501 22-11-2012 14:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil-topic #21
Pluis
500 14-05-2011 10:14
Lichaam & Gezondheid Hoe lang duurt het voordat je ongesteld bent, na je laatste pil (stopweek)?
x-spekkie-x
51 05-07-2008 15:49
Lichaam & Gezondheid Het grote pil topic #18
Bloem
500 30-08-2007 18:34
Lichaam & Gezondheid Door de pil borsten groter?
Mahself16
12 16-07-2002 18:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.