Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 14:17
Weed
Weed is offline
Hooooiii =)
k moet voor ak een paar vragen over Polen als iemand mij zou kunnen help, zou ik erg blij zijn en natuurlijk zet k dan ook me werkstuk op scholieren.com
Hier de vragen:

Hoofdvraag: Wat heeft de toetreding tot de E.U. Polen per saldo opgeleverd?

Deelvragen:
1. welke voor-en nadelen zitten er voor Polen aan het lidmaatschap van de E.U.?

2. hoe is de situatie in de Poolse landbouw veranderd door de toetreding tot de E.U.?

3. welk effect heeft de Poolse toetreding op migratie van arbeiders en bedrijven?
(beargumenteerde toekomstverwachting zit al besloten in de opdracht)

als iemand mij zou kunnnen help zou gewoon egt te chill zijn

laters Olivier =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 15:02
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Waar wil je hulp bij? Zo te zien heb je al bedacht hoe het stuk in elkaar moet gaan steken. Lijkt me nog een kwestie van bronnen zoeken en gaan schrijven.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:09
Weed
Weed is offline
nou over de laatste vraag vind ik niks geen cijfers helemaal nihil
dus als iemand bronnen weet of een klein stukje kan schrijven
ik ben voor elke hulp van de laatste vraag dankbaar :>
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:47
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Toevallig heb ik een tijdje geleden met een Pool staan praten, en dat was een interessant verhaal.

Sinds Polen bij de EU zit, zijn Polen massaal westwaarts getrokken op zoek naar werk. Dat dezen ze daarvoor ook al, maar nu was het makkelijker. In Duitsland werken veel Polen in de bouw, hier in Nederland veel in de (glas)tuinbouw en akkerbouw. Ook werken ze vaak als monteur o.i.d.

Maar de gevolgen ervan zijn in Polen nu ook al merkbaar: omdat veel vaklui emigreren, komt Polen zelf in de problemen. In Polen heerst momenteel bijvoorbeeld een enorm tekort aan goede bouwvakkers. Dit wordt opgevuld met Wit-Russen en Oekraïners, waardoor er op lange termijn dus ook in die landen een tekort aan werknemers zal ontstaan als dit zo doorgaat. Als deze tendens zich voortzet, bestaat het gevaar dat er complete volksverhuizingen westwaarts gaan plaatsvinden, met als gevolg een tekort aan arbeiders in het voormalig Oostblok en een grote hoeveelheid extra werklozen in bijvoorbeeld Nederland en Duitsland.

Dus ik weet niet of nu de voordelen opwegen tegen de nadelen. Naar mijn mening is Zwitserland nog steeds het verstandigst.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:06
Weed
Weed is offline
Bedankt
Nou ik denk dat jou conclusie zich afspeelt om lange termein en dat de EU vast wel iets daar tegen doet.
Maar zijn er ook nederlandse bedrijven die naar polen gaan om daar hun product te maken en in de eu te verkopen want de invoerkosten zijn er niet meer en de minimum loon is vastgelegd aan het BNP en dat is toch een stuk lager dan dat in nederland, dus zouden nederlandse bedrijven toch naar polen gaan om daar te produceren lijkt mij
ik snap gewoon niet waarom ik zo moeilijke vragen heb gekozen :metmnhoofdtegeneenmuurslaan:
maar heeft iemand migratie cijfers van 05/1e kwartel 06 ?
k kan t gewoon niet vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie AK: Verwoestijning info.
Fearion
3 12-06-2013 06:45
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Keulen en New York : hulp nodig!
Keulen
1 17-06-2010 15:47
De Kantine Een trouwring draag je saai! #927
fizzle-fluffy
500 24-03-2010 22:53
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie AK: Dijken van vroeger
RepsaJ Neretgun
3 12-01-2007 18:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie profielwerkstuk eco/ak
federer
3 23-04-2004 14:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie profielwerkstuk AK/eco
federer
1 22-04-2004 19:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.