Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2011, 13:32
IQover
Avatar van IQover
IQover is offline
Dussss, ik ben Armand, 15 jaar oud en heb een vriendin van 14.
Op zich gaat alles tussen ons gewoon goed. We kunnen het goed met elkaar vinden, dingen als afspreken gaan makkelijk en goed en we hebben samen al best veel meegemaakt.

Het is alleen dat ze drinkt.
Het ligt waarschijnlijk aan mij zelf, maar ik zit gewoon niet lekker met het feit dat ze drinkt, en er ook gewoon heel luchtig over doet. Ik zie het echt als iets serieus en ik heb liever niet dat ze het doet. Maar dat kan ik niet voor haar bepalen vind ik.
Ook heeft ze een vriendengroep van mensen van 17-20, ze heeft me verzekerd dat er niets 'raars' met ze is, of dat ze ineens met een van haar 17-20 jarige vrienden 'gaat'. Maar hier zit ik ook gewoon niet lekker mee.

Ligt het nou aan mij?
Of heb ik gelijk dat ik vind dat ze er nog iets te jong voor is?
En als het aan mij ligt hoe kom ik dan van het rottige gevoel af?
Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2011, 14:22
Verwijderd
Je kunt het inderdaad niet voor haar bepalen, dus je kunt er weinig aan doen. Maar ik ben het wel met je eens dat 14 wel een beetje jong is. Ik begon ook met alcohol op m'n vijftiende, maar achteraf vind ik dat stom van mezelf, omdat alcohol op die leeftijd écht heel schadelijk kan zijn voor de ontwikkeling van je hersens. Nu ben ik nog steeds heel slim, maar goed, ik dronk dan gelukkig wel weinig (ben nooit dronken geweest voor m'n 21e).

Weet niet wat je vriendin onder drinken verstaat? Elke zaterdag een glas of twee is een stuk minder schadelijk (hoewel nog steeds schadelijk!) dan elke week dronken thuiskomen. Ik denk dat het feit dat ze met wat oudere mensen omgaat, ook de reden is dat ze het drinken normaal vindt. Maar wederom, daar kun je weinig aan doen, dat is echt niet jouw taak. Je kunt hooguit vertellen dat jíj je er niet prettig bij voelt, en misschien vragen of ze het niet wil doen als jij er bij bent. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een reden is om te stoppen met je relatie, want een relatie met een rottig gevoel, is ook niet echt fijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 14:30
IQover
Avatar van IQover
IQover is offline
Citaat:
Je kunt het inderdaad niet voor haar bepalen, dus je kunt er weinig aan doen. Maar ik ben het wel met je eens dat 14 wel een beetje jong is. Ik begon ook met alcohol op m'n vijftiende, maar achteraf vind ik dat stom van mezelf, omdat alcohol op die leeftijd écht heel schadelijk kan zijn voor de ontwikkeling van je hersens. Nu ben ik nog steeds heel slim, maar goed, ik dronk dan gelukkig wel weinig (ben nooit dronken geweest voor m'n 21e).

Weet niet wat je vriendin onder drinken verstaat? Elke zaterdag een glas of twee is een stuk minder schadelijk (hoewel nog steeds schadelijk!) dan elke week dronken thuiskomen. Ik denk dat het feit dat ze met wat oudere mensen omgaat, ook de reden is dat ze het drinken normaal vindt. Maar wederom, daar kun je weinig aan doen, dat is echt niet jouw taak. Je kunt hooguit vertellen dat jíj je er niet prettig bij voelt, en misschien vragen of ze het niet wil doen als jij er bij bent. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een reden is om te stoppen met je relatie, want een relatie met een rottig gevoel, is ook niet echt fijn.
Het is niet dat ik wil stoppen met de relatie, dat zeker niet.
En ze is ook niet elke dag aan de drank of wat dan ook, gewoon met feesten van vrienden.

Ik voel me gewoon een beetje onprettig met het idee dat ik, al zo lang het me aangeboden word, nooit écht gedronken heb (hooguit 1 of 2 slokjes met carnaval). Maar dat zij er superluchtig over doet. Ik ben echt bang dat, zoals je zei, het schade gaat aanrichten. En opzich hou ik niet echt van mensen die te 'los' worden van drinken. Dat komt misschien omdat ik nog nooit er aan meegedaan heb.
Ze wordt pas in December 15. Ik word in December 16, als ik 16 ben word ik er waarschijnlijk wel losser in maar dat duurt nogal lang. En ik wil niet dat ik het ga verpesten door nu iets ervan te zeggen wat ik misschien morgen niet meer zo vind. (Ik zit nu ook na te denken of het wel zo heel erg is?)

Misschien moet ik gewoon losser worden?
Wat zou jij doen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 15:41
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Het is wel wat jong, dat ben ik met je eens. Maar ik denk dat jij je meer zorgen maakt omdat jij er geen ervaring mee hebt en geen behoefte aan hebt, niet voor haar ontwikkeling.

Je moet je er ook niet druk te om maken, voor mij komt het over dat je dat wel doet. Het is wel een verschil of ze wat drinkt of dronken wordt, het komt nu over alsof ze gewoon wat drinkt. Maar ja, iedereen ziet het anders.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 21:35
kevints
kevints is offline
zoiets heb ik ook ongeveer, met een jongen (13) ik ook (13), en hij drinkt (rond de 5 glazen per zondag) en hangt ook wat rand met jongen van rond de 18 jaar, en dan gaat 'ie wat stoer zitten doen (in mijn nadeel) maar als we gwn op school zijn wilt hij wel opeens normaal tegen mij doen. dus ik trek nu gwn met andere mensen op, miss is het handig om andere vrienden te zoeken, en niet met haar op te trekken, dan komt ze er van zelf wel achter dat ze toch vrienden nodig heeft van eigen leeftijd
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 22:31
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Nu ben ik nog steeds heel slim, maar goed


Niet te bescheiden hè
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 08:43
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Over die alcohol, dat kan ik me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt, ik weet niet hoevaak en hoeveel ze drinkt, maar dan nog,

Over die oudere vrienden: 14&20 is idd best een groot verschil, maar houd er rekening mee dat niet iedere 14 jarige echt 14 is. Een nummertje zegt niets over de persoon die erachter zit, zo ben ik 14 en ga ook regelmatig met mensen van 17/18 om, gewoon omdat ik me bij hun meer op mn gemak voel dan bij leeftijdsgenoten. En echt niet om '''stoer'' te doen want heel veel mensen weten het niet eens. Mocht het nu echt zo zijn dat haar vrienden haar ook dingen een soort van dwingen te doen omdat dat wel bij hun leeftijd past maar niet bij die van haar dan kun je het er mss eens met haar of met hun over hebben...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 09:50
Verwijderd
Citaat:


Niet te bescheiden hè
Ik heb ook zelfkennis en ik ben eerlijk
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 10:13
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik vind het wel goed van je dat je er hier over praat. Ik snap ook heel goed dat je er erg mee zit en je zelfs wat 'buitengesloten' voelt door je vriendin.
Natuurlijk is elke tiener wel nieuwsgierig en de een uit dat meer dan de ander. Jij vindt het blijkbaar genoeg om 1 of 2 slokjes met carnaval te drinken en zij wil gewoon meer proberen. Dit is ook de reden waarom het geen zin heeft om een preek af te steken: ze weet heus wel dat het heel slecht is, maar het gaat haar om de spanning/stoerheid ervan. Het beste wat je kan doen is er serieus met haar over praten, want er zit vast wel iets achter. En als je dat weet (en zij misschien ook), kan ze er beter mee stoppen.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 10:28
IQover
Avatar van IQover
IQover is offline
Hoe bedoel je dat er wat achter zit?
Achter mijn rottige gevoel hierover of een reden achter dat ze drinkt?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 10:52
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Achter het feit dat ze drinkt. Niemand drinkt zomaar veel voor de leuk.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 18:52
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Achter het feit dat ze drinkt. Niemand drinkt zomaar veel voor de leuk.
Wel als je vriendjes het ook doen..
Ik vind het eerder zorgwekkend dat pubers denken alcohol nodig te hebben om "leuk" te zijn of roken om "cool" te zijn of willekeurig andere pubers zoenen om het maar van het lijstje "to do to prevent being the the last one" af te vinken. Hetzelfde met die energiedrankjes, zij die nou echt lekker?
Nou ja, ze is er aan begonnen, reken er maar op dat je haar niet meer aan een gewoon colaatje krijgt. Jammer, maar geen reden om het uit te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Achter het feit dat ze drinkt. Niemand drinkt zomaar veel voor de leuk.
Mensen drinken vaak genoeg (veel) voor de leuk, pas als ze dat niet meer doen voor de leuk, dan is er inderdaad een probleem. Ik denk niet dat er hier sprake van een probleemdrinker, eerder stoerdoenerij in het gezelschap van haar vrienden.
Maar TS, ik vind dat je je te druk maakt. Zolang ze niet ieder weekend straalbezopen in de goot ligt, zou ik me geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 16:56
Verwijderd
Het ligt aan jou.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Het ligt aan jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie mijn vriendin wil persee roken
mooiboy1998
23 11-05-2016 11:45
Liefde & Relatie Mijn vriendin gaat naar Salou..
Verwijderd
9 02-07-2015 11:39
Drugs & Alcohol Vriendinnen in nood
Maritt
18 24-05-2013 20:29
Lichaam & Gezondheid PDS
Greenscarfed
19 11-01-2012 19:21
Psychologie geen alcohol kunnen drinken
waloe
30 27-08-2003 23:33
Liefde & Relatie vriendin...of toch niet zo'n goeie vriendin?
devilcat
14 25-02-2003 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.