Oud 13-05-2003, 16:57
Purgatori
Purgatori is offline
Lo peeps,

Men operatie is in aankomst, khad gister ochtend telefoontje gekrege dat ik woensdag ochtend (morge dus) om kwart voor 8 in het ziekenhuis moet zijn.. Ik moet aan mijn knie worde geopereerd, want men miniskus is gescheurt.. Nou krijg ik een rug prik, dat is meteen men eerste vraagt.. Heb je daar veel last van op dat moment of derna? Ik mag kieze of ik mee kijk of een slaappil pak.. Wat zal ik doen? En dan heb ik toevallig vandaag van iemand een verhaaltje gehoord, kdenk zelf dat et nie waar is, maar toch ff.. Dat hij op een programma op tv had gesien, dat iemand ook moest worde geopereerd, en dat alleen de narcose ofzo werkte, dus dattie alleen erg slaperig was en dattie eig in slaap moest zijn, nou was et volgende gebeurd volgens hem, dat dus alleen dat had gewerkt en dat die gene beetje wakker was, en dat de verdoving niet had gewerkt.. En hij had plotslinge blaasontsteking, en dat die gene ALLES van die operatie heeft gevoelt, hoe ze zen buik en zo ope maakte.. Kan dit true zijn? Alvast bedankt voor de antwoorde op de vrage..

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:03
Verwijderd
Zo'n verhaal ken ik ook (maar dan iemand met een keizersnee)...ik denk dat je daar maar niet teveel bij stil moet staan, want dan kan niks meer ed... (Ik ga volgende week woensdag onder narcose, vandaar dat ik dit ook zeg. )
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:03
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
das dus complete bullshit, kans van 1 op miljoen :/

maar toch, ruggeprik is ook een optie, en vooral als het alleen iets aan de knie is kan je dat gewoon doen
als het allemaal goed gaat heb je er verder geen last van, maar je kan er wat langer dan bedoelt last van krijgen (niet dagen maar een paar uur bijna geen gevoel in je benen)

slapen of niet is je eigen keuze, of je slaapt of je slaapt niet
al slaap je niet kan je de andere kant op kijken of kijken

als je tegen operaties kan zou ik kijken, maar bij jezelf is het toch meestal wel wat anders maar toch ik vind dat altijd wel interessant
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 13-05-2003 @ 17:03:
das dus complete bullshit, als die persoon in slaap valt is hij dus onder narcose en voelt hij niets
Bij het verhaal dat ik ken, werkte de spierverslappers de ze had gekregen wel, maar de verdoving niet oid...'k weet het ook niet precies...maar goed, meestal gaat het goed, dus ik ga er maar vanuit dat het dat bij mij ook gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:06
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 13-05-2003 @ 17:03:
das dus complete bullshit, kans van 1 op miljoen :/

maar toch, ruggeprik is ook een optie, en vooral als het alleen iets aan de knie is kan je dat gewoon doen
als het allemaal goed gaat heb je er verder geen last van, maar je kan er wat langer dan bedoelt last van krijgen (niet dagen maar een paar uur bijna geen gevoel in je benen)

slapen of niet is je eigen keuze, of je slaapt of je slaapt niet
al slaap je niet kan je de andere kant op kijken of kijken

als je tegen operaties kan zou ik kijken, maar bij jezelf is het toch meestal wel wat anders maar toch ik vind dat altijd wel interessant
Dat hebk dus ook, kvinnet owk interessant en kan der wel tege.. Maar et ID dat et je eige been is, is zo vreemd
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-05-2003 @ 17:03:
Zo'n verhaal ken ik ook (maar dan iemand met een keizersnee)...ik denk dat je daar maar niet teveel bij stil moet staan, want dan kan niks meer ed... (Ik ga volgende week woensdag onder narcose, vandaar dat ik dit ook zeg. )
Dat verhaal stond zeker een poosje terug in de Libelle, ik heb het ook gelezen. Maar volgens mij is de kans op zoiets wel heel klein.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:27
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-05-2003 @ 17:20:
Dat verhaal stond zeker een poosje terug in de Libelle, ik heb het ook gelezen. Maar volgens mij is de kans op zoiets wel heel klein.
Khoop et mar Kheb eig nie sow sin om alles te voele
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 13-05-2003 @ 16:57:
Lo peeps,

Wat zal ik doen? En dan heb ik toevallig vandaag van iemand een verhaaltje gehoord, kdenk zelf dat et nie waar is, maar toch ff.. Dat hij op een programma op tv had gesien, dat iemand ook moest worde geopereerd, en dat alleen de narcose ofzo werkte, dus dattie alleen erg slaperig was en dattie eig in slaap moest zijn, nou was et volgende gebeurd volgens hem, dat dus alleen dat had gewerkt en dat die gene beetje wakker was, en dat de verdoving niet had gewerkt.. En hij had plotslinge blaasontsteking, en dat die gene ALLES van die operatie heeft gevoelt, hoe ze zen buik en zo ope maakte.. Kan dit true zijn? Alvast bedankt voor de antwoorde op de vrage..

Greetz,
ik heb dat verhaal vandaag bij kopspijkers gehoord. die man had een blindedarmontsteking en werd wakker op het moment dat het mes in zijn buik werd gezet. bij hem werkte alleen de spierverslappers, en niet het slaapmiddel en de pijnstiller (dat komt voor bij heeeeeel weinig mensen), of ze hebben hem zuurstof ipv narcose gegeven, maar dat is niet meer te bewijzen.

maar het komt zeer zelden voor en een ruggeprik is iets heel anders

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 19:06
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
byebye schreef op 13-05-2003 @ 17:59:
ik heb dat verhaal vandaag bij kopspijkers gehoord. die man had een blindedarmontsteking en werd wakker op het moment dat het mes in zijn buik werd gezet. bij hem werkte alleen de spierverslappers, en niet het slaapmiddel en de pijnstiller (dat komt voor bij heeeeeel weinig mensen), of ze hebben hem zuurstof ipv narcose gegeven, maar dat is niet meer te bewijzen.

maar het komt zeer zelden voor en een ruggeprik is iets heel anders

sterkte!
Inderdaad. Dit is een waargebeurd verhaal en komt wel vaker voor bij een narcose. Hij heeft waarschijnlijk wel gewoon de narcose gekregen, maar de pijnstiller en het slaapmiddel werkten inderdaad niet. Dit is dus GEEN onzin. Maar dit gebeurt zo extreem weinig, dat je daar bij een narcose echt niet bang voor hoeft te zijn. Als je er wel bang voor bent, bespreek dat dan met je arts of degene die je onder narcose brengt (de anasthesist), dan kan hij/zij je misschien gerust stellen.

Bij een ruggenprik is het heel wat anders, dan voel je het heus niet. En zowel: dan kan je het zeggen. Je hebt namelijk geen spierverslappers of andere dingen gekregen waardoor je niet meer zou kunnen praten ofzo (spierverslappers misschien wel, ik weet niet precies hoe zo'n ruggenprik werkt, maar in ieder geval werken die eventuele spierverslappers alleen onder de plek waar die prik is gegeven). Je hoeft daar dus absoluut niet bang voor te zijn!

Trouwens, voor dat andere van die narcose hoef je ook niet bang te zijn, want dat is HEEL ERG zeldzaam.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 19:38
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
ekki schreef op 13-05-2003 @ 19:06:
Inderdaad. Dit is een waargebeurd verhaal en komt wel vaker voor bij een narcose. Hij heeft waarschijnlijk wel gewoon de narcose gekregen, maar de pijnstiller en het slaapmiddel werkten inderdaad niet. Dit is dus GEEN onzin. Maar dit gebeurt zo extreem weinig, dat je daar bij een narcose echt niet bang voor hoeft te zijn. Als je er wel bang voor bent, bespreek dat dan met je arts of degene die je onder narcose brengt (de anasthesist), dan kan hij/zij je misschien gerust stellen.

Bij een ruggenprik is het heel wat anders, dan voel je het heus niet. En zowel: dan kan je het zeggen. Je hebt namelijk geen spierverslappers of andere dingen gekregen waardoor je niet meer zou kunnen praten ofzo (spierverslappers misschien wel, ik weet niet precies hoe zo'n ruggenprik werkt, maar in ieder geval werken die eventuele spierverslappers alleen onder de plek waar die prik is gegeven). Je hoeft daar dus absoluut niet bang voor te zijn!

Trouwens, voor dat andere van die narcose hoef je ook niet bang te zijn, want dat is HEEL ERG zeldzaam.
Ik krijg een rugprik, en as ik wil een slaappil.. Maar ff ee nandere vraag, want dat kwam nu weer in me op.. Mag ik men boxer aan houde.. Of moet die perse uit? Wat denke jullie?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 19:52
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 13-05-2003 @ 19:40:
Euh, ik word aan m'n buik geopereerd en mag mn ondergoed altijd aanhouden, maar op het moment dat ik onder narcose ben doen ze dat wel uit, als ze klaar zijn trekken ze het weer aan. Dacht altijd dat ik dat gewoon de hele operatie aan had, tot ik het een keetje na moest vragen

Je kan het het beste even vragen daar, maar als je 'm uitmoet.. Ach, er is toch bijna niemand die het ziet, en de mensen die dat wel zien hebben echt wel wat anders om op te letten
Ask et uit moet, doe ik mooi dat slaappilletje, inplaats van meejkijke.. Ben ik lekker weg as ze et uit doen..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 20:06
Verwijderd
Ik kreeg speciaal ondergoed (nah ondergoed, een doorzichtig wit gaasachitg ''iets'' daat doorging voor een onderbroekje) aan de keren dat ik geopereerd werd.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 13-05-2003 @ 19:38:
Ik krijg een rugprik, en as ik wil een slaappil.. Maar ff ee nandere vraag, want dat kwam nu weer in me op.. Mag ik men boxer aan houde.. Of moet die perse uit? Wat denke jullie?
ff een opmerking: je kan hier natuurlijk je vraag stellen, maar kan je niet beter ff het ziekenhuis opbellen; die kunnen je precies vertellen hoe alles zal verlopen (het mag natuurlijk ook hier, maar dan ben je zeker van een goede uitleg)

maar misschien voel je je nu al zo gerust gesteld dat het niet nodig is

heel veel sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 20:30
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
byebye schreef op 13-05-2003 @ 20:19:
ff een opmerking: je kan hier natuurlijk je vraag stellen, maar kan je niet beter ff het ziekenhuis opbellen; die kunnen je precies vertellen hoe alles zal verlopen (het mag natuurlijk ook hier, maar dan ben je zeker van een goede uitleg)

maar misschien voel je je nu al zo gerust gesteld dat het niet nodig is

heel veel sterkte iig!
Naar et ziekehuis belle, ja.. Dat had ik al gedaan.. Naar zo'n lijn waar je vrage moet stelle, maar die is van 8 tot half 3 ofzo slechts ope.. Dus dat viel al tege.. Verder, hoop ik echt dak wat aan mag houde.. Best genant anderz..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 11:19
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Milk schreef op 13-05-2003 @ 20:06:
Ik kreeg speciaal ondergoed (nah ondergoed, een doorzichtig wit gaasachitg ''iets'' daat doorging voor een onderbroekje) aan de keren dat ik geopereerd werd.
jep vantevoren omkleden en zon gaasbroekje aan, dan gewoon in bed blijven liggen tot je knockout gaat en voila
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Staar-operatie
Qimm
2 14-06-2009 10:34
Lichaam & Gezondheid Operatie/ondergewicht..
da leentjuh
27 24-08-2007 22:58
Verhalen & Gedichten De verwelkte roos
Saarah
11 07-10-2004 19:17
Lichaam & Gezondheid Arm uit de kom, operatie..
Verwijderd
4 23-02-2004 13:21
Verhalen & Gedichten ik schrijf een column voor de schoolkrant
Tha#1ChiLL
10 13-02-2004 20:04
Lichaam & Gezondheid Operatie of niet? Wat zou jij doen?
Balance
14 18-11-2002 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.