Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 01:23
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Naar aanleiding van gebeurtenissen deze nacht (te lezen in dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=938555), een algemeen discussietopic over inbraak.

Is er bij jou wel eens ingebroken, of zijn er wel eens ongenode gasten op jouw privé-terrein (dat kan ook bijvoorbeeld je tuin zijn) geweest in een dusdanig beangstigende situatie dat je 'm serieus even kneep?

Bij mij vannacht de eerste keer dat ik me kan herinneren, volgens mij een poging tot inbraak. Sowieso liep er rond 1 uur 's nachts een ongure kerel op mijn tuinpad. Ik zal de openingspost van het topic van onzin, maar dan wat uitgebreider, eens plaatsen:


Kanker! Podverdrie!

D'r gebeurt toch even rare shit hier. M'n zusje roept me net van haar zolderkamer, of ik even beneden wil kijken en het licht uit wil doen (m'n ouders slapen nu al). Ze kwam als laatste thuis, ze stond in de keuken te bellen en ineens zag ze een vreemde man het pad op lopen die een beetje onguur stond te kijken. Toen is ze naar boven gerend omdat ze erg schrok (logisch, 1 uur 's nachts). Ze had het hek open laten staan, en toen ik beneden ging kijken was het hek ineens dicht, iemand anders dan een lid van onze familie heeft dat ding dus gesloten. Ik liep dus in mijn eentje naar beneden, in de stikdonkere kamer, en ik vond op de een of andere manier de moed om ook de tuin eens nader te inspecteren. Toen ik zo beneden stond te kijken in het donker of er niemand in onze tuin rondliep was ik best bang, ja.

Heb niemand gezien, maar wie weet wat voor sicko's er rondlopen tegenwoordig.

Ben net voor de zekerheid nogmaals beneden gaan kijken, en nu zag ik voor de tweede keer niemand, gelukkig. Zeer waarschijnlijk niks aan de hand dus, maar toch vind ik het een zeer beangstigende gedachte dat het mogelijk is dat willekeurig druiloor met kwade bedoelingen je op je eigen terrein kan komen lastigvallen. Vandaar dus de hoofdvraag van dit topic:

Wat zijn jouw ervaringen met inbraak, en hoe ben je ermee omgegaan?

Als de zinsbouw op sommige punten in dit topic qua niveau wat tekortschiet, mijn oprechte excuses, maar het is kwart over 2 's nachts en ik zit even ergens anders aan te denken.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2004, 02:15
Verwijderd
Ik woon in een buurt waar de laatste tijd veel wordt ingebroken, en ik moet je zeggen dat ik me 1x echt zuur ben geschrokken. Ik was weer eens op een nachtelijk avontuur om eten te zoeken, sta je in de keuken, kijk je naar buiten, zie je zo'n vet freaky dude staan. Je wil niet weten hoe hard ik naar boven ben gerend en m'n pa en ma heb wakker gemaakt, maar hij was al weg (standaard)
Dan slaap je niet relaxed ^_^
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 02:22
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
8 keer al ingebroken hier, winkel van mn vader zit onder het huis. Paar jaar terug was er eentje via de poort van de overburen (die de deur open hadden laten staan ) over de muur (2,5 meter)van de buren geklommen en zodoende via een deur de winkel in geslopen.

Vader was beneden nog effe een paar batterijen pakken voor de vakantie (laatste dag) ziet ie ineens een stonede hashkraai . Mn vader van "Wat mot jij hier? " en hij wegrennen als een idioot. Later nog politie met speurhonden geweest maar hij was al via de andere buren weggekomen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 06:31
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Er zat alleen een keer een junk op onze oprit tegen de schuurdeur aan te hoesten (mn moeder dacht dat het uit de schuur kwam) en hij wou maar niet weg.. maar verder niet in dit huis, wel in het oude maar toen waren mijn ouders op vakantie (ik bestond nog niet). Het lijkt me verder niet iets om naar uit te kijken :/
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 07:31
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Er is bij ons gelukkig nog nooit ingebroken.

Er is een paar maanden geleden wel een eindje verderop in de straat ingebroken. Drie mannen belden aan bij een oudere mevrouw en staken haar met een mes in haar buik. Ze namen niet zoveel mee. Wat geld en antiek wat ze zagen staan. De vrouw is gelukkig hersteld nadat ze een paar weken in het ziekenhuis heeft gelegen en woont nu in een verzorgingshuis, omdat ze niet meer thuis durft te wonen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 08:02
11568
11568 is offline
Kregen laatst wel een brief van de politie dat er 2 huizen verder is ingebroken, of we iets gehoord/gezien hadden. Bij ons hebben ze nooit wat geprobeerd naar mijn weten, dat zal wel komen doordat we een vrij waakse hond hebben die vooral 's nachts woest aanslaat bij ieder verdacht geluid.
Ik heb trouwens wel een keer gehad dat mijn zus me naar beneden schreeuwde, bleek er een vent in de achtertuin te staan. Wij alles driedubbel op slot gegooid..hond was inmiddels hysterisch en was in staat om door de ruit heen te springen. Uiteindelijk was die kerel weg en wisten we wie het waarschijnlijk was [vanuit zolder door raam heen gegluurd], de zoon van een kennis van ons. Zwaar verslaafd aan allerlei rotzooi, heroine, pillen, drank, etc. Hij stond wel vaker voor ons huis, maar dat ie in de achtertuin stond vond ik toch wel doodeng, al helemaal omdat ik niet weet wat zijn bedoelingen waren.
Hij heeft trouwens een maand later zelfmoord gepleegd
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 08:20
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Niet waar ik me bewust van ben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 08:49
$omeone
$omeone is offline
Nee gelukkig niet. De overburen zijn een paar dagen geleden wel beschoten (de ramen van de slaapkamer van een kind) :/
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:02
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ja, pas nog, de PC was gejat (maar we hebben nu een stukke betere terug ) en ook de DVDspeler maar met alleen dat stuk van de DVD speler doet ie het niet eens dus ze hebben er niets aan. ook nog mijn stereo, nu heb ik een oudere van pappa die ook wel vet is maar mijn oude was beter en nog wat dingen met emotionele waarde zoals de trouwring van de opa van mijn vader, ook een foto van mij maar dat ging denk ik om de lijst die eromheen zat.
Ik hoorde ook een keer toen ik alleen thuis was 's nacht allemaal lawaai op het dak, bleek er bij de buren ingebroken te zijn.
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:07
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
de fiets die achter op slot stond hebben ze over de schutting mee weten te nemen (ook op slot was de poort dus)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:10
Symphony
Avatar van Symphony
Symphony is offline
mwah... in Zuid-Afrika is er twee keer bij ons ingebroken, ik was toen nog maar zes, kan me er eigenlijk niet veel van herinneren. Ze hebben allemaal onzin meegenomen: sinterklaas-cd's, de schoenen van m'n vader, zulk soort onzin. Na de tweede keer hebben we een hond gekocht en zijn we verhuisd, dus toen is het niet meer gebeurd
__________________
Dulce et decorum est pro patria mori
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:28
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
In Den Bosch hebben ze t wel eens bij ons geprobeerd (slot bij de achterdeur was nog heel, maar er omheen was alles kapot), hier in de straat is wel eens bij een ander huis ingebroken maar bij ons nog nooit. Een paar maanden geleden was er wel bij mij op t werk ingebroken, maar er was niks meegenomen (ze zochten duidelijk geld, op een of andere manier zochten ze dat in de diepvries ) omdat er niks lag
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:41
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Bij ons is nog nooit ingebroken, ook nooit iets verdachts gezien.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:42
Verwijderd
Bij mijn ma hebben ze het wel eens geprobeert, sterker nog ze waren binnen. Maar de kans om iets te zoeken kregen ze niet, de hond heeft ze tot het einde van de straat achterna gezeten, als ik de buren mag geloven.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 09:48
Verwijderd
Bij mij thuis zelf niet, wel in het gebouw waar ik een jaar geleden woonde, ook vrij agresief.
Twee mannen hadden een deur ingetrapt van een buurman, je zag er voet afdrukken op staan en de deur was helemaal uit het kozijn getrapt (en het waren stevige deuren). Ik ben samen met mijn vriend het gebouw doorgelopen en onder aan de noodtrap zagen we een beauty-case staan, open. Er zaten allemaal kleine zakjes in, voornamelijk met poedertjes en pillen.
Politie gebeld en die heeft allemaal vingerafdrukken genomen. Uiteindelijk is de eigenaar van het apartement opgepakt en de twee dieven ook (het waren klanten van hem, ze hadden iets nodig).

Bij mijn ouders heeft er wel eens iemand door de tuin gelopen, hij was over de poort heen geklommen blijkbaar. Mijn zus deed de buitenlamp aan en stampte een paar keer op de grond (alsof er een hele zware vent aankwam ) en hij verdween. Mijn vader heeft daarna tralies boven de poort gemaakt, tot zo'n 4 meter hoog, dat werkte
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:35
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Niet in huis. Wel in de auto. Is erg leuk om een telefoontje te krijgen van de politie Leiden terwijl je weet dat je moeder in Leiden zit. Kreeg meteen visioenen van mn moeder in stukken gehakt in de berm. Gelukkig was er alleen maar ingebroken.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 10:36
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
een heel erg geval:
Ik was jarig en mijn ouders hadden een fiets als cadeau.
Dus ik kwam beneden en ze zeiden: kijk maar in de schuur!
Ik naar de schuur, stond er helemaal niks.
gestolen....
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Niet in huis, wel een keer in een dansschool waar ik op dat moment aanwezig was.

We waren aan het dansen en de muziek werd even afgedraaid. Op dat moment hoorden we veel lawaai: iets wat op de stenen kletterde. We zijn toen gaan kijken (jaja slim ) en er was een ruitje ingetikt, een slot was open gebroken (alles is daar altijd op slot, ook als er mensen binnen zijn ivm inbraakgevoelige buurt ) en er lach een ladder op de grond. Het was behoorlijk eng, omdat we toen pas beseften dat we niet wisten of de inbreker inmiddels al weg was of nog in het pand aanwezig was.
We hebben de politie gebeld, hebben onze kostbare bezittingen bij ons gehouden en zijn bij elkaar gaan zitten, wachtend op de politie. Inbreker bleek al weg te zijn. Er waren wel sporen in de sneeuw geloof ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2004, 11:05
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Neh, gelukkig heb ik daar geen ervaring mee.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:26
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Nee, gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:32
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Er is bij ons thuis gelukkig nog nooit ingebroken.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:50
Verwijderd
Het zou kunnen, maar dan was het wel een vreemde inbreker want dan zou hij niets hebben meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:57
onderkoffer
onderkoffer is offline
er zijn maar wat vaak junks die de deur proberen te forceren
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:19
LittleLucille
LittleLucille is offline
toen we aan het verhuizen waren heeft er iemand binnen een handtas van een vrouwtje die mee hielp met verhuizen mee genomen..
verder is er nog nooit ingebroken.. gelukkig maar..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 12:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
2x... ene keer allerlei aparaten, 2e keer alle computers + cd's + back ups...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2004, 13:21
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Jup, maar alleen toenk niet thuis was.
Bij ons in de buurt zijn er nu een stel aan die gang die aanbellen om te vragen of ze je telefoon even mogen gebruiken omdat ze autopech hebben. Vervolgens krijg je een knal voor je hoofd en is je woonkamer leeg...
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 13:28
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Dat soort dingen gebeurd toch alleen maar in grote steden, niet in een mooi veilig dorp als het onze.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Echte inbraak niet, wel een poging tot; de deur was geforceerd.

D'r is wel een keer een jas gestolen uit de auto.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:45
JantjePietje
JantjePietje is offline
Ik ben een keer overvallen in mijn eigen focking kelder door 2 negers, toen ik 11 jaar was. Ze sloegen me eventjes bewusteloos en gingen ervandoor met mijn voetbal op een scooter. Als ze dat nu bij zouden flikken zou ik ze rijgen aan mijn machete op zijn Jason Voorhees.

Verder was onze auto gestolen en gebruikt bij een overval op een benzinestation. We kregen hem later wel beschadigd terug. Slachtofferhulp met betrekking tot schade die je hebt geleden zuigt zwaar in Nederland. We moesten zelf voor de kosten van de reparatie opdraaien.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:55
jet
Avatar van jet
jet is offline
gelukkig nog nooit. bij mn zus thuis is wel ingebroken. alleen in haar kamer (studentenhuis) en ze hebben maar 2 sieraden gepakt.. best raar
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 14:55
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Nee, gelukkig niet.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 15:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 27-08-2004 @ 10:41 :
Bij ons is nog nooit ingebroken, ook nooit iets verdachts gezien.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 16:56
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Niet zolang ik besta.
Daarvoor wel een keer, maar dat was raar want ze hadden alleen een vaas uit de keuken meegenomen. (geen bijzonder ding). Maar misschien dachten ze dat er geld in zat ofzo.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 16:59
Verwijderd
Nee. Dat zou wel kunnen komen doordat er tot diep in de nacht lawaai en licht vanuit mijn slaapkamer de nacht in stroomt. ^_^
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 17:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Nee, niet dat ik me kan herinneren.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 17:46
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Ja, 3,5 jaar geleden. Was op 5 mei, en dan zijn er hier in Wageningen zoals gewoonlijk niet veel mensen thuis. Computer gejat. M'n ouders en ik hadden alles mee (mobiele telefoons, video camera enz.).

Later is er nog een keer poging tot inbraak gedaan, maar zijn ze waarschijnlijk later weggegaan. We zagen sporen van een breekijzer, maar het raam open krijgen lukte dus blijkbaar niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2004, 17:51
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Nee, nog nooit; ook geen poging.

In de praktijk van mijn moeder wel eens ingebroken geloof ik.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 17:53
graag gedaan
Avatar van graag gedaan
graag gedaan is offline
Jup 15 jaar geleden, alles wat iets van waarde was is meegenomen, behalve het meubulair
__________________
Monica hoe lang ga JIJ die sig nog houden?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 18:12
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
toen ik bij mijn ouderswoonde 2x poging tot

in mijn eigen huis een maand geleden

de veels te gelukkige dieven hebben/hadden dit bij zich...



2 laptop's
1 server
1 accutol (uhmm veel plezier met dat gare kut ding)
1 webcam
1 digi fototoestel
1 digitale video rec
1 usb stick
1 tyan dual cpu bord
1 gig ecc geheugen
1 2200+ mp cpu

al met al bijna 10.000 nieuw-waarde ebay waarde ongeveer 6000 .....

nu maar afwachten wat die klote verzekering gaat doen.....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 18:22
Verwijderd
nee nog nooit ingebroken. mss is er wel een poging tot gedaan maar dat heb ik nog nooit gemerkt..
afkloppen maar!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:40
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:46
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Nog nooit in huis, maar eergisternacht hebben ze een ruit van onze auto ingeslagen en het "frontje" zegmaar van de radio meegenomen, dat deel wat je eraf kan halen. Radio zelf hebben ze dus niet meegenomen, stelletje sukkels
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 20:47
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
bij ons nog nooit.
ben me wel es kapot geschrokken toen mn broer voor de zoveelste keer t hek open had laten staan toen ie wegging en dat ineens stond te klapperen door de wind terwijl ik midden in de nacht in mn eentje thuis een horrorfilm aan t kijken was.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:17
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ik dacht ooit dat ze geprobeerd hadden met een schroevendraaier ons rolluik probeerde te openen, maar weet niet of dat ooit echt gebeurd was.
Wel dat ze ooit onze auto hadden gestolen s'morgens en we hadden niks gemerkt tot we zagen dat ie er niet meer stond.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:54
kleinmeisje
Avatar van kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Er is bij ons 2 keer ingebroken, een keer toen ik 6 was ofzo en toen hadden ze mijn spaarpot meegenomen! vast nog wel meer maar dat vond ik geloof ik niet zo belangrijk.
En toen ik een jaar of 11 was en de oppas de deur open deed stonden er opeens twee onbekende mannen achter die een vaag verhaal ophielden, over dat het vrienden van de familie waren. Ik vond al meteen van niet en ze spraken ook nauwelijks nederlands. Maar we konden ze niet echt tegen houden, dus toen zijn ze weggelopen. Ze hadden niet heel veel gestolen, want we hadden ze gestoord, maar dat was wel heel eng.
later bleek dat ze via het balkon van de buren waren binnengekomen want die waren aan het verbouwen.
__________________
wie zwijgt stemt toe
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:47
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Bij ons in de buurt is iets van 1.5 jaar geleden bij bijna elke auto de radio er uit gestolen. Die nacht werd ik wel wakker van iets, wat ik normaal nooit word, en toen dacht ik al, he wat vreemd. En de volgende dag hoorde ik dus dat er was ingebroken.
__________________
gaat morgen fotoboek aanmaken....
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Sweet Revenge schreef op 27-08-2004 @ 21:40 :
Gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 09:51
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 27-08-2004 @ 21:46 :
Nog nooit in huis, maar eergisternacht hebben ze een ruit van onze auto ingeslagen en het "frontje" zegmaar van de radio meegenomen, dat deel wat je eraf kan halen. Radio zelf hebben ze dus niet meegenomen, stelletje sukkels
frontjes zijn meer waard dan die radio zelf, vooral als het een ganbaar model is
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 10:07
P&C
P&C is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 27-08-2004 @ 14:28 :
Dat soort dingen gebeurd toch alleen maar in grote steden, niet in een mooi veilig dorp als het onze.
het zal je tegenvallen hoeveel inbrekers het tegenwoordig in die 'veilige dorpen' proberen,

juist omdat men het daar niet verwacht en geen politie snel aanwezig is etc
__________________
Rotterdam!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 10:23
Methuus
Avatar van Methuus
Methuus is offline
Nee.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.