Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2002, 12:26
heilige shit
heilige shit is offline
Mijn kat heeft haaruitval aan de binnekant van haar poten en haar buik weet soms iemand de oorzaak waaorm ze daar haar haar uittrekt???????
HELP MIJ zo snel mogelijk
P.S. tis een vrouwelijke gesteriliseerde kat)
__________________
I dont need many friends but those I have are for real Together we are one United we stand all for all and all for one (mooi e)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2002, 17:37
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
zolang ze geen kale plekken oid heeft zou ik me niet zo'n zorgen maken, dan komt het gewoon omdat het zomer word, t word warm, en ze verliest haar wintervacht.
Als ze echt kaal word zou het (geloof ik) door luizen(/vlooien?) kunnen komen, maar dat weet ik dus niet zeker! In dat geval kan je eens langs een dierenarts gaan. (misschien dat ze in de dierenwinkel ook wel weten wat het dan kan zijn trouwens)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:11
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ja tis erg warm, dus misschien dat het daar van zou kunnen komen.. Dat het van vlooien zou kunnen zijn, dat lijkt me niet eigenlijk
Onze kat heeft dat ook, is momenteel heel schor, kan dus niet erg mauwen (wel rustig ) en heeft allemaal kalen plekken op zn rug, dus ik ga maar es met 'm naar de dierenarts. Die weet het ongetwijfeld wel
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 00:45
Verwijderd
ouderdom? of is het nog niet zo'n oude kat...
onze kat heeft een raar plekje boven(!) zn staart dat soms kaal is, soms ligt 'begroeid' zit daar een vetbobbel ofzo... kweenie, bel anders ff naar de dierearts om info
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 09:06
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jah, ouderdom! als ie oud is tenminste he?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:09
heilige shit
heilige shit is offline
Mijn kat is 7 jaaar en we zijn ale naar de dierenarts gegaan en er zijn geen beestjes en het komt niet van de warmte mer ze likt gewoon haar haar uit en de dierenarts wist niet wat het was
__________________
I dont need many friends but those I have are for real Together we are one United we stand all for all and all for one (mooi e)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:23
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
heilige shit schreef:
Mijn kat is 7 jaaar en we zijn ale naar de dierenarts gegaan en er zijn geen beestjes en het komt niet van de warmte mer ze likt gewoon haar haar uit en de dierenarts wist niet wat het was
Ze likt aan dr vacht, en daarbij maakt ze dus die haren los... mjah, das opzich heel normaal, doet mijn kat ook, en als ie ziekig is dan braakt hij het allemaal weer uit (haarballen). is niet zo'n probleem.
mjah, hoe weet je zeker dat het niet van de warmte komt? Dat lijkt mij eigenlijk wel de meest logische oplossing, tis warm, wintervacht laat los, dus de kat likt bij het wassen meer haren op. Maargoed, t kan natuurlijk ook gewoon heel wat anders zijn ofzo...

mjah, als de dierenarts het ook niet weet dan lijkt het me beswel sterk dat je hier een bruikbaar antwoord krijgt...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 12:44
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, sterk? Onze kat heeft en had last van haaruitval. Stressgerelateerde schommelingen in hormoonspiegels, zoiets was het. Kan zijn doordat er in de buurt verbouwd wordt, of er nieuwe katten in de buurt zijn komen wonen. Kan ook zijn omdat er teveel katten in de buurt wonen. Kan eigenlijk heel veel oorzaken hebben. Hormoonpilletjes voor gekregen. Maarja, katten eten geen pilletjes. Is nu al minder, gewoon vanzelf.

Het haar valt uit, maar de kat plukt het wel zelf, het jeukt kennelijk, dus daarom. Er is geen sprake van automutilatie


Kan zijn dat ik het mis heb, ben geen dierenarts, maar dit gold/geldt voor onze kat.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 17:57
Yamyam
Yamyam is offline
Mijn poes had dat ook en kreeg daarvoor een halfjaarlijkse injectie, en vitaminepilletjes.
Ik denk dat ze de vlooien eruit probeert te bijten, maar sommige poezen zijn daar nogal hardvochtig in dus die houden niet meer op.
Ik zou haar zoiezo veel borstelen, want zulke poezen krijgen ook sneller haarballen, en ermee naar de dierenarts gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vlechten
Black Soul
56 28-08-2003 07:59
Flora & Fauna Haaruitval kat
Als kip en ei
2 15-04-2003 21:25
Lichaam & Gezondheid anorexia
she_devil
16 10-08-2002 13:16
Flora & Fauna slaapt jouw huisdier bij je in bed?
kastdeur
25 11-05-2002 13:14
Lichaam & Gezondheid Haaruitval (for the girlz)
heavinly
16 20-11-2001 20:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.