Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 18:32 :
Pff, staat vrij duidelijk in de titel geloof ik, bovenaan 1e pagina
Is het die van http://www.psycho-test.net?

Bij mij doet die test het niet, er staat nu al 5 min. 'Even geduld', terwijl ik toch écht een snelle internetverbinding heb.
Oud 26-02-2005, 17:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 26-02-2005 @ 18:53 :
Is het die van http://www.psycho-test.net?

Bij mij doet die test het niet, er staat nu al 5 min. 'Even geduld', terwijl ik toch écht een snelle internetverbinding heb.
Bij mij laadt hij meteen? Even refreshen?
Oud 26-02-2005, 18:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag gegeten:

Ik stond pas om een uur op vandaar dat mijn 'ontbijt' zo laat was.

13.30: twee boterhammen met chocopasta en banaan (slecht I know maar ik heb er al weken zo veel zin in en het was echt geweldig lekker ) en twee met boterhamworst en een kop citroenthee

16.00 uur: vijf mini chocoladekoekjes (2x1 cm)

17.00 uur: cup a soup kip

18.30 uur: tarly, acht mini slavinkjes, gebakken tomaat, champignons en wortel (die heb ik gebakken in de pan nadat ik het vet eruit weg had laten lopen).

Vandaag is eigenlijk ronduit slecht maar dat mag eigenlijk ook wel eens een dagje vind ik, zeker in het weekend. Morgen beter
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-02-2005, 18:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 18:10 :
I.p.v. varkensschitzel hadden we gehakt Hartstikke vet, veel calorien. Bah.
Is gehakt vetter dan schnitzel dan? Ik dacht dat dat juist andersom was?

Of nou ja, wij hadden altijd rundergehakt, misschien hebben jullie dan dat vettere gehakt ofzo?

Dinsdag komt mijn crosstrainer eindelijk. Ik wilde hem al een tijdje geleden kopen, maar toen hoorde ik dat ik hem voor 50% korting kon kopen (Hij komt van mama's werk nl.) als ik nog een tijdje zou wachten. Dat scheelde een boel geld natuurlijk, dus ik heb maar even gewacht Ik hoop wel dat ik dan weer afval, of iig op gewicht blijf, want ondanks dat ik gezond eet, en niet te weinig, was ik vandaag ineens 1,5 kilo zwaarder dan de laatste tijd En ik weer altijd op dezelfde tijd, dus het ligt ook niet aan wat ik gegeten of gedronken heb vandaag
Oud 26-02-2005, 18:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-02-2005 @ 19:13 :
Vandaag gegeten:

Ik stond pas om een uur op vandaar dat mijn 'ontbijt' zo laat was.

13.30: twee boterhammen met chocopasta en banaan (slecht I know maar ik heb er al weken zo veel zin in en het was echt geweldig lekker ) en twee met boterhamworst en een kop citroenthee

16.00 uur: vijf mini chocoladekoekjes (2x1 cm)

17.00 uur: cup a soup kip

18.30 uur: tarly, acht mini slavinkjes, gebakken tomaat, champignons en wortel (die heb ik gebakken in de pan nadat ik het vet eruit weg had laten lopen).

Vandaag is eigenlijk ronduit slecht maar dat mag eigenlijk ook wel eens een dagje vind ik, zeker in het weekend. Morgen beter
Ach, ronduit slecht. Er waren natuurlijk gezondere keuzes, maar echt slecht, nee. Je hebt je niet vol lopen proppen met koek/snoep/ijs/whatever dus dan zit je al in de zone 'goed zat' in principe
Oud 26-02-2005, 18:17
-(L)-
Ik heb de test ook gedaan. Er komt alles uit, behalve waarheid
Oud 26-02-2005, 18:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-02-2005 @ 19:16 :
Is gehakt vetter dan schnitzel dan? Ik dacht dat dat juist andersom was?

Of nou ja, wij hadden altijd rundergehakt, misschien hebben jullie dan dat vettere gehakt ofzo?

Dinsdag komt mijn crosstrainer eindelijk. Ik wilde hem al een tijdje geleden kopen, maar toen hoorde ik dat ik hem voor 50% korting kon kopen (Hij komt van mama's werk nl.) als ik nog een tijdje zou wachten. Dat scheelde een boel geld natuurlijk, dus ik heb maar even gewacht Ik hoop wel dat ik dan weer afval, of iig op gewicht blijf, want ondanks dat ik gezond eet, en niet te weinig, was ik vandaag ineens 1,5 kilo zwaarder dan de laatste tijd En ik weer altijd op dezelfde tijd, dus het ligt ook niet aan wat ik gegeten of gedronken heb vandaag
Wij hebben half-om-half gehakt. Per 100g 348kcal. en 32g vet. Varkensschnitzel (ongepaneerd) is per 100g 119kcal en 3 gram vet.

Rundergehakt is idd beter, maar dan heb je per 100g 197kcal en 13g vet. Varkensschnitzel is dus sowieso beter.
Oud 26-02-2005, 18:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 19:17 :
Ik heb de test ook gedaan. Er komt alles uit, behalve waarheid
Ik vond het uitermate grappig dat er tot 2x stond dat ik waarschijnlijk heel dun en tenger ben, veel kan eten zonder dat er iets gebeurt en dat ik geen 'gevoel' heb bij eten.
Oud 26-02-2005, 18:19
-(L)-
Ik heb om half 7 vijf boterhammen en een appel gegeten als avondeten (later dan normaal, want meestal eten we om 17.00 uur), en ik heb nu alweer honger
Oud 26-02-2005, 18:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 19:19 :
Ik heb om half 7 vijf boterhammen en een appel gegeten als avondeten (later dan normaal, want meestal eten we om 17.00 uur), en ik heb nu alweer honger
Boterhammen verteren vrij snel.

En ik zit hier ook met een knorrende maag, dus troost je, je bent niet alleen
Oud 26-02-2005, 18:21
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 19:19 :
Ik vond het uitermate grappig dat er tot 2x stond dat ik waarschijnlijk heel dun en tenger ben, veel kan eten zonder dat er iets gebeurt en dat ik geen 'gevoel' heb bij eten.
Bij mij stonden er geen dingen die betrekking hadden op eten in de uitslag. Alleen dat ik veel tijd besteed aan m'n uiterlijk. Ik weet niet of 't hier om sporten gaat of gewone uiterlijke verzorging.
Oud 26-02-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-02-2005 @ 10:50 :
Je zegt zelf gelukkig al dat je vaag bezig bent. Allereerst tussen 9 en 12 wat eten zou heel mooi zijn.
Daarnaast het witte brood. Het probleem met wit brood is dat je bloedsuikerspiegel omhoog schiet zodra je dat eet. Vervolgens schiet ie weer naar beneden omdat het snelle vezels zijn. Bij bruin brood schiet het wel omhoog, maar wordt het langzaam afgebouwd naar beneden. Daarom krijg je minder snel honger als je bruin brood eet.
En meer eten, meer bruin brood eten. Je komt namelijk 1000 cal te kort. En dat is veel te weinig. Als je niet sport heeft je lichaam 2200 cal nodig...
Weetik, weetik, weetik. Toch bedank dat je het zegt. Kheb overigens savonds nog een pizzapitabroodje achtig iets gehad, in totaal 1800 nog wat cal. Valt nog mee gelukkig
Ik eet meestal idd bruinbrood, maar dit brood was zo lekker

Ik weet trouwens niet precies wat mijn behoefte is, maar de bedoeling is dus een tekort creeren aangezien ik af wil vallen, maar dus idd niet een van 1000 cal
Ik ben best actief (4 keer per week sporten/part-timewerk/full-time school/vriend die ik 4 keer per week zie/uitgaan etc.) dus ik denk dat mijn behoefte nog een stuk boven die aanbevolen 2200 zit... hoeveel precies geen idee, wel ongeveer, ik weet mn body fat percentage niet dus MD's bestandje kan ik niet gebruiken.
Oud 26-02-2005, 19:13
Mara
Mara is offline
Aargh, ik zit helemaal in de stress door m'n school. En stress=eten. Net naar beneden gegaan om me vol te gaan proppen, maar heb alleen 2 rijstwafels genomen.

Edit: En 2 plakken suikerbrood waarvan 1 met boter

Laatst gewijzigd op 26-02-2005 om 20:38.
Oud 26-02-2005, 20:51
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 20:13 :
Aargh, ik zit helemaal in de stress door m'n school. En stress=eten. Net naar beneden gegaan om me vol te gaan proppen, maar heb alleen 2 rijstwafels genomen.

Edit: En 2 plakken suikerbrood waarvan 1 met boter

Die rijstwafels 'kunnen niet zoveel kwaad', maar 't was natuurlijk niet goed om je vol te proppen als 't ff tegen zit. Dat suikerbrood is , maar dat weet je zelf ook wel.

School... ja idd moeilijk als je 't druk hebt. Ik heb vanaf maandag SE-week, dus ik ben benieuwd hoe 't gaat lopen...
Oud 26-02-2005, 20:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 21:51 :

Die rijstwafels 'kunnen niet zoveel kwaad', maar 't was natuurlijk niet goed om je vol te proppen als 't ff tegen zit. Dat suikerbrood is , maar dat weet je zelf ook wel.

School... ja idd moeilijk als je 't druk hebt. Ik heb vanaf maandag SE-week, dus ik ben benieuwd hoe 't gaat lopen...
Het ging zo goed. Wou me eigenlijk vol proppen, heb alleen 2 rijstwafels genomen. Was zo trots.

Maar net had ik trek in wat, wou ik een knackebrot met kaas nemen. Zag ik 't suikerbrood liggen en heb ik dat genomen
Oud 26-02-2005, 20:58
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 21:53 :
Het ging zo goed. Wou me eigenlijk vol proppen, heb alleen 2 rijstwafels genomen. Was zo trots.

Maar net had ik trek in wat, wou ik een knackebrot met kaas nemen. Zag ik 't suikerbrood liggen en heb ik dat genomen
Ondanks dat is 't wel goed dat je 't bij 2 plakken hebt gelaten. Zelf ben ik zoiemand die dan 't hele brood opeet.
Maar 1 troost; als je op je streefgewicht zit, dan is die drang om je vol te proppen er niet meer (bij mij tenminste niet).
Oud 26-02-2005, 21:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 21:58 :
Ondanks dat is 't wel goed dat je 't bij 2 plakken hebt gelaten. Zelf ben ik zoiemand die dan 't hele brood opeet.
Maar 1 troost; als je op je streefgewicht zit, dan is die drang om je vol te proppen er niet meer (bij mij tenminste niet).
M'n ouders worden boos als ik teveel suikerbrood neem
Niet omdat het niet goed voor me is, maar omdat ze dan zelf niet genoeg hebben (m'n moeder neemt 't niet/nauwelijks maar m'n broertje en vader eten elk de helft van het brood op)
Oud 26-02-2005, 21:03
Mara
Mara is offline
Al met al kom ik uit op 1910kcal. M'n behoefte is maar 1800 ofzo
Oud 26-02-2005, 21:04
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:00 :
M'n ouders worden boos als ik teveel suikerbrood neem
Niet omdat het niet goed voor me is, maar omdat ze dan zelf niet genoeg hebben (m'n moeder neemt 't niet/nauwelijks maar m'n broertje en vader eten elk de helft van het brood op)
Zelfs dat zou me niet tegen houden. Ik heb hier echt vaak genoeg een heel pak (koekjes/sultana/en ook wel eens suikerbrood) achter elkaar weggewerkt (en of dat nou van m'n ouders was of niet, hield me niet tegen). Echt te erg, maarja ik kon er nooit wat aan doen. Je moet 't gewoon proberen te beperken, meer is er toch niet aan te doen denk ik...
Oud 26-02-2005, 21:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 22:04 :
Zelfs dat zou me niet tegen houden. Ik heb hier echt vaak genoeg een heel pak (koekjes/sultana/en ook wel eens suikerbrood) achter elkaar weggewerkt (en of dat nou van m'n ouders was of niet, hield me niet tegen). Echt te erg, maarja ik kon er nooit wat aan doen. Je moet 't gewoon proberen te beperken, meer is er toch niet aan te doen denk ik...
Ik ben bang dat jij m'n ouders (vooral m'n vader) nog nooit hebt meegemaakt
Oud 26-02-2005, 21:06
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:03 :
Al met al kom ik uit op 1910kcal. M'n behoefte is maar 1800 ofzo
't valt dan nog mee hoeveel je erover heen zit. Als je 't dan hier bij laat vandaag. In ieder geval niet gaan compenseren morgen, dat is niet goed.
Oud 26-02-2005, 21:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 22:06 :
't valt dan nog mee hoeveel je erover heen zit. Als je 't dan hier bij laat vandaag. In ieder geval niet gaan compenseren morgen, dat is niet goed.
Compenseren doe ik ook eigenlijk nooit. Ja, als ik zoveel heb gegeten dat ik de dag erop gewoon niks naar binnenkrijg omdat ik zo misselijk ben. Ben voor morgen even schema aan 't maken voorvast zodat 't dan beter gaat, want dat suikerbrood is er morgen nog steeds
Oud 26-02-2005, 21:10
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:05 :
Ik ben bang dat jij m'n ouders (vooral m'n vader) nog nooit hebt meegemaakt
Oh, heb je strenge ouders dan?
Als ik bijvoorbeeld een pak koekjes helemaal had opgegeten, dan zeiden m'n ouders van: 'waar is dat pak koekjes heen?'
En als ik dan zei; 'dat heb ik op gegeten'... Dan zeiden ze altijd van; 'ik dacht dat jij aan de lijn was' en blablabla... En daarom had ik ook altijd de drang me vol te duwen als m'n ouders er niet waren, maarja naderhand kwamen ze er dan meestal toch achter omdat de kasten half leeg waren
Pfff... nu gaat 't gelukkig stukken beter En sinds m'n vader een te hoog cholesterol-gehalte heeft, is hier sowieso niet veel meer (van snoep en ongezonde dingen) in huis
Oud 26-02-2005, 21:13
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:10 :
Compenseren doe ik ook eigenlijk nooit. Ja, als ik zoveel heb gegeten dat ik de dag erop gewoon niks naar binnenkrijg omdat ik zo misselijk ben. Ben voor morgen even schema aan 't maken voorvast zodat 't dan beter gaat, want dat suikerbrood is er morgen nog steeds
Das waar. Schema's heb ik eigenlijk nooit gemaakt, althans nooit op papier gezet. Ik plande wel vaak iets in gedachten, maar of ik me er ook aan hield was nog maar de vraag. Soms had ik op de dag zelf meer zin in iets anders (gezonds) en veranderde ik m'n planning.
Tegenwoordig plan ik helemaal niet meer, is ook niet nodig. "t maakt niet zoveel uit of ik iets meer binnenkrijg, ik blijf toch wel op gewicht.
Oud 26-02-2005, 21:13
Mara
Mara is offline
Schema voor morgen:

Ontbijt
1 Boterham jam
1 mineola

Lunch
2 Boterhammen, 1x appelstroop 1x rookvlees
125g kwark

Tussendoor
1 knackebrot kaas
1 knackebrot rookvlees
125 kwark
1 ei
1 rijstwafel

Avondeten
Aardappelen, groente (?) en nu zeker de varkensschnitzel

Avond
Magere melk
Wat wortelen ofzo, of nog wat kwark, even zien.


Op/aanmerkingen? Bedenk, het is zondag. Tussen ontbijt en lunch zit niks omdat ik vast idioot laat m'n bed uit kom.
Oud 26-02-2005, 21:14
-(L)-
En wat betreft dat compenseren, dat deed ik dus wel (dom), want doordat ik de dag erna iets minder at, kreeg ik alleen maar honger en ging ik weer de fout in.
Oud 26-02-2005, 21:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 22:10 :
Oh, heb je strenge ouders dan?
Als ik bijvoorbeeld een pak koekjes helemaal had opgegeten, dan zeiden m'n ouders van: 'waar is dat pak koekjes heen?'
En als ik dan zei; 'dat heb ik op gegeten'... Dan zeiden ze altijd van; 'ik dacht dat jij aan de lijn was' en blablabla... En daarom had ik ook altijd de drang me vol te duwen als m'n ouders er niet waren, maarja naderhand kwamen ze er dan meestal toch achter omdat de kasten half leeg waren
Pfff... nu gaat 't gelukkig stukken beter En sinds m'n vader een te hoog cholesterol-gehalte heeft, is hier sowieso niet veel meer (van snoep en ongezonde dingen) in huis
Mijn vader heeft ook een te hoog cholesterol, maar die eet dus gewoon ongezond.

Nou, kijk, als ik zoiets doe, en dan hoeft 't niet een heel pak te zijn, krijg ik een enorme preek. Stel, een pak gevulde koeken, 6 in zo'n pak. 's Avonds neemt iedereen een koek. Er zijn er dus nog 2 over. De volgende dag neem ik 's middags een koek, broertje ook. 's Avonds is 't dan van "ja en waar zijn ze gebleven je denkt alleen maar aan jezelf blablabla". Word ik niet bepaald vrolijk van.
Oud 26-02-2005, 21:16
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:13 :
Schema voor morgen:

Ontbijt
1 Boterham jam
1 mineola

Lunch
2 Boterhammen, 1x appelstroop 1x rookvlees
125g kwark

Tussendoor
1 knackebrot kaas
1 knackebrot rookvlees
125 kwark
1 ei
1 rijstwafel

Avondeten
Aardappelen, groente (?) en nu zeker de varkensschnitzel

Avond
Magere melk
Wat wortelen ofzo, of nog wat kwark, even zien.


Op/aanmerkingen? Bedenk, het is zondag. Tussen ontbijt en lunch zit niks omdat ik vast idioot laat m'n bed uit kom.
Wat is mineola? Pff.. ik ken echt weinig van eten
Ik weet niet of dat veel/weinig is, en of 't goed vult of niet, anders zou ik iets meer als ontbijt nemen. Bedoel je met een boterham 1 of 2 sneeen trouwens? (Ik vraag 't maar ff voor de zekerheid).
Oud 26-02-2005, 21:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 22:16 :
Wat is mineola? Pff.. ik ken echt weinig van eten
Ik weet niet of dat veel/weinig is, en of 't goed vult of niet, anders zou ik iets meer als ontbijt nemen. Bedoel je met een boterham 1 of 2 sneeen trouwens? (Ik vraag 't maar ff voor de zekerheid).
Mineola is kruizing sinaasappel/mandarijn. Komt neer op een zoete sappige sinaasappel, heerlijk!

Ontbijt is wat klein ja, maar dat komt omdat ik waarschijnlijk pas om 12u ofzo 'ontbijt' en dan rond 1u alweer lunch.

Een boterham is bij mij 1 snee.

Heb 't net uitgerekend, kom hiermee (groente niet meegeteld) op 1135kcal. Beetje weinig toch wel. Denk dat ik bij 't ontbijt nog een knackebrot met rookvlees neem, en 's middags 2 ipv 1 ei. Dan kom ik op *checkt* zo'n 1300kcal. Dat kan in principe wel, heb ik iig ruimte als het tóch nog verkeerd gaat
Oud 26-02-2005, 21:27
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:15 :
Mijn vader heeft ook een te hoog cholesterol, maar die eet dus gewoon ongezond.

Nou, kijk, als ik zoiets doe, en dan hoeft 't niet een heel pak te zijn, krijg ik een enorme preek. Stel, een pak gevulde koeken, 6 in zo'n pak. 's Avonds neemt iedereen een koek. Er zijn er dus nog 2 over. De volgende dag neem ik 's middags een koek, broertje ook. 's Avonds is 't dan van "ja en waar zijn ze gebleven je denkt alleen maar aan jezelf blablabla". Word ik niet bepaald vrolijk van.
Nee, dat is wel waar. Ik ben 't enige kind hier thuis, en best wel verwend ook . Ik trek me eerlijk gezegd ook weinig van m'n ouders aan als ze zitten te zeuren, daar word ik alleen maar depri van

(Maar ik kan ook heel braaf zijn hoor
Oud 26-02-2005, 21:29
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:20 :
Mineola is kruizing sinaasappel/mandarijn. Komt neer op een zoete sappige sinaasappel, heerlijk!

Ontbijt is wat klein ja, maar dat komt omdat ik waarschijnlijk pas om 12u ofzo 'ontbijt' en dan rond 1u alweer lunch.

Een boterham is bij mij 1 snee.

Heb 't net uitgerekend, kom hiermee (groente niet meegeteld) op 1135kcal. Beetje weinig toch wel. Denk dat ik bij 't ontbijt nog een knackebrot met rookvlees neem, en 's middags 2 ipv 1 ei. Dan kom ik op *checkt* zo'n 1300kcal. Dat kan in principe wel, heb ik iig ruimte als het tóch nog verkeerd gaat
Dan kan 't idd wel, als je pas rond 12 uur op staat. Misschien kan je dan morgenavond nog een boterham eten (als 't niet verkeerd gaat), zodat je toch iets meer binnen hebt dan 1300.
Oud 26-02-2005, 21:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 22:29 :
Dan kan 't idd wel, als je pas rond 12 uur op staat. Misschien kan je dan morgenavond nog een boterham eten (als 't niet verkeerd gaat), zodat je toch iets meer binnen hebt dan 1300.
Dit is iig exclusief groente, ik weet niet wat dat wordt. Maar als het lekker is eet ik er zo 300/400 gram van op. Dus 1500 ofzo zal 't dan op uitkomen denk ik
Oud 26-02-2005, 21:34
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:30 :
Dit is iig exclusief groente, ik weet niet wat dat wordt. Maar als het lekker is eet ik er zo 300/400 gram van op. Dus 1500 ofzo zal 't dan op uitkomen denk ik
Dat is ja. Een 2e stuk fruit kan je misschien ook nog wel nemen (als je minder groente eet). Verder vind ik 't zo!
Oud 26-02-2005, 21:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 22:34 :
Dat is ja. Een 2e stuk fruit kan je misschien ook nog wel nemen (als je minder groente eet). Verder vind ik 't zo!
D'r is jammer genoeg niet echt meer fruit volgens mij. Ouders hebben mineola's en bananen meegenomen. Kan wel een banaan nemen, maar dan moet ik qua kcal weer iets anders schrappen.. ik zie wel wat ik doe. Als ik een banaan neem dan eet ik 's middags maar 1 ei ofzo Even zien dus.
Oud 26-02-2005, 21:38
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-02-2005 @ 22:35 :
D'r is jammer genoeg niet echt meer fruit volgens mij. Ouders hebben mineola's en bananen meegenomen. Kan wel een banaan nemen, maar dan moet ik qua kcal weer iets anders schrappen.. ik zie wel wat ik doe. Als ik een banaan neem dan eet ik 's middags maar 1 ei ofzo Even zien dus.
Ja idd, maar zo is 't ook prima. Het was maar een optie
Oud 26-02-2005, 22:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 26-02-2005 @ 18:53 :
Is het die van http://www.psycho-test.net?

Bij mij doet die test het niet, er staat nu al 5 min. 'Even geduld', terwijl ik toch écht een snelle internetverbinding heb.
pff, is ie weer bezig met z'n reclame?
Dat is een slechte test in elkaar geflanst door een forummer, waar al veel discussie over is geweest; de helft van de uitslag wordt rechtstreeks uit de antwoorden die je gaf gehaald en de andere helft wordt verzonnen en slaat nergens op.

Bedankt trouwens voor de antwoorden over de sit-ups.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-02-2005, 04:58
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 22:13 :
Schema's heb ik eigenlijk nooit gemaakt, althans nooit op papier gezet.
Da's knap van je, dat het je dan zo gelukt is (en met ww enzo)
Ik bakte er eerst niets van, toen heb ik een dik schrift opgehaald, n heb eerst opgeschreven wat ik wou bereiken, daarna een schema gemaakt voor het meten/wegen, en sindsdien schrijf ik in dat boekje elke dag alles wat ik eet en heb gedaan aan bewegingm, en aan het eind van de week schrijf ik dan m'n gedachten op, en bv doelen voor d ekomende week en wat beter kan enzo. Ja ik ben een controlfreak
Maar anders lukt het gewoon niet, ik besef me dan gewoon niet dat een hele avond snacken best tot heel veel komt. En het is trouwens ook leuk om terug t ekijken en dan zien dat ik echt heel veel vooruit ben gegaan.

Meelfriek: jij doet het toch met excel, dat berekenen?
Oud 27-02-2005, 11:03
Verwijderd
Ik ben heel trots op mezelf!

Gisteravond had ik een verjaardag vanaf 21.00 uur, en ik wist dat er waarschijnlijk volop lekkere dingen op tafel zouden staan en dat het tot midden in de nacht zou duren. Nou goed, de hele dag avond/nacht naar allerlei lekkere dingen kijken en ze dan niet op eten dat kan ik toch niet, dus had ik een afspraak met mezelf gemaakt. Ik mocht van mezelf gewoon van alles wat ik lekker vond een beetje pakken, maar gewoon met mate. En gister was ook mijn refeeddag, dus dat kwam eigenlijk wel goed uit. Uiteindelijk zat ik op zo'n 1800 kcal, en dat is ook ong. mijn behoefte. Dus het is me gelukt me niet vol te proppen, wat de rest overigens wel deed, en dat vind ik best goed van mezelf!
Oud 27-02-2005, 12:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 27-02-2005 @ 05:58 :
Meelfriek: jij doet het toch met excel, dat berekenen?
Jups. Berekent calorieen, procentueel deel E/K/V in gram en procentueel deel E/K/V in energielevering.
Oud 27-02-2005, 12:26
Verwijderd
Gisteren een feestje bij familie waarbij mijn oom zou koken en dat is dus he-le-maal misgegaan .

Buiten mijn gewone eten overdag (5 boterhammen, beker chocolademelk, fruit) nog 2 stukken maistaart, gebakken cougette met iets van kaas erop (het droop van het vet), 2 handen studentenhaver, een portie rijst en een heleboel vijgen, dadels en olijven. Als toetje nog een bakje caramelijs.

Op zich allemaal wel hartig (behalve dat ijs dan maar goed) maar het was volgens mij best erg vet en in de dadels en vijgen zitten natuurlijk een hoop suikers. Daarna nog een verjaardag gehad en daar 3 blokjes kaas met mosterd genomen (dat viel dus nog wel mee).

Ik plofte echt bijna uit elkaar gisteravond en ik stond vanochtend laat op (12.00) en ik heb gewoon echt geen honger van al het eten van gisteravond, mijn buik is nog helemaal bol ervan en ik weeg 'opeens' ook 2 kilo zwaarder . Maar ik ga er vanuit dat het er de komende week met normaal eten wel weer af gaat .

Omdat ik geen honger had dus net heb ik maar wat fruit genomen (grapefruit en 2 kiwi's). Ik ga me zometeen maar dwingen om een bakje havermoutpap te nemen want ik wil nog op de fiets naar de stad en anders val ik flauw ben ik bang, maar ik geloof niet dat ik het naar binnen krijg.
Verder nog 3/4 liter thee gedronken, waarschijnlijk zit ik daar nu ook vol van.


Nou ja, we zien wel hoe het loopt vandaag. Ik heb geen idee wat we vanavond gaan eten, kans is groot dat het patat wordt maar ja. Vandaag zit ik waarschijnlijk erg laag in mijn cal. dus opzich kan dat wel.
Oud 27-02-2005, 12:37
Mara
Mara is offline
@Moenbloem: Kijk je uit dat je niet teveel compenseert? Je moet wel eten hoor! Probeer iig de hele dag door wat kleine dingen te eten (crackers ofzo) zodat je iig wat binnenkrijgt.
Oud 27-02-2005, 12:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik had gister ook verjaardag, dus ook veel te veel rotzooi gegeten... was wel lekker, maar toch. Volgende week weer verjaardag, ook nog kampioenschap, uit eten... schiet allemaal niet op dus.

Verder kan ik nog maar weinig sporten . Tis gewoon te druk met studeren om terug te gaan voor training naar gouda . Maar misschien ga ik 1x per week fitnessen ofzo met m'n vader. Maar vorige keer dat ik dat probeerde hebben we het 2x vol gehouden... maar ja, het voornemen is er.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-02-2005, 13:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-02-2005 @ 13:59 :
ik had gister ook verjaardag, dus ook veel te veel rotzooi gegeten... was wel lekker, maar toch. Volgende week weer verjaardag, ook nog kampioenschap, uit eten... schiet allemaal niet op dus.

Verder kan ik nog maar weinig sporten . Tis gewoon te druk met studeren om terug te gaan voor training naar gouda . Maar misschien ga ik 1x per week fitnessen ofzo met m'n vader. Maar vorige keer dat ik dat probeerde hebben we het 2x vol gehouden... maar ja, het voornemen is er.
Minder
Uit eten hoeft niet zo'n probleem te zijn, toch? Ik krijg het altijd voor elkaar om een relatief gezond gerecht uit te zoeken. Vaak is 't iets met vis, daar serveren ze vaak veel groenten bij

Ik weet hoe vervelend het is als je niet kan sporten Ben nu 2 weken niet geweest omdat ik ziek was, maar nu moet ik alles van school dus inhalen dus heb ik nóg geen tijd. Weet precies hoe je je voelt.

En dat 't voornemen er is is goed toch
Oud 27-02-2005, 13:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 14:02 :
Minder
Uit eten hoeft niet zo'n probleem te zijn, toch? Ik krijg het altijd voor elkaar om een relatief gezond gerecht uit te zoeken. Vaak is 't iets met vis, daar serveren ze vaak veel groenten bij

Ik weet hoe vervelend het is als je niet kan sporten Ben nu 2 weken niet geweest omdat ik ziek was, maar nu moet ik alles van school dus inhalen dus heb ik nóg geen tijd. Weet precies hoe je je voelt.

En dat 't voornemen er is is goed toch
Ik ben altijd erg kieskeurig met eten . En eigenlijk eet ik altijd kipsate met friet. Weliswaar veeg ik de saus vd sate af, maar het is toch vetter dan ik normaal thuis zou eten. En de groente eet ik bijna nooit op . Het kán natuurlijk wel, redelijk gezond eten, maar ja, dat vind ik meestal niet lekker. Is dan mn eigen 'schuld'/keuze, maar ja.
Ik zeg zelf altijd dat het niet erg is, als je af en toe iets minder gezond eet of een verjaardag hebt... maar het tegen een ander zeggen of zelf voelen ...

Op zich is het niet heel erg gesteld. Heb vorige week 1x gesport en deze week waarschijnlijk wel 2x... maar ja, vind het vervelend dat ik dus een trainig sowieso moet missen ...

Toch maar weer eens proberen buikspieroefeningen te doen. Ik hou ook dat misschien een week vol en dan heb ik geen zin meer, maar ja, kan het allicht proberen .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-02-2005, 13:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-02-2005 @ 14:07 :
Ik ben altijd erg kieskeurig met eten . En eigenlijk eet ik altijd kipsate met friet. Weliswaar veeg ik de saus vd sate af, maar het is toch vetter dan ik normaal thuis zou eten. En de groente eet ik bijna nooit op . Het kán natuurlijk wel, redelijk gezond eten, maar ja, dat vind ik meestal niet lekker. Is dan mn eigen 'schuld'/keuze, maar ja.
Ik zeg zelf altijd dat het niet erg is, als je af en toe iets minder gezond eet of een verjaardag hebt... maar het tegen een ander zeggen of zelf voelen ...

Op zich is het niet heel erg gesteld. Heb vorige week 1x gesport en deze week waarschijnlijk wel 2x... maar ja, vind het vervelend dat ik dus een trainig sowieso moet missen ...

Toch maar weer eens proberen buikspieroefeningen te doen. Ik hou ook dat misschien een week vol en dan heb ik geen zin meer, maar ja, kan het allicht proberen .
Ik ben opgebracht met 'vreten wat de pot schaft' en ben dus niet echt kieskeurig. Ja, dat het gezond moet zijn
Ik geloof ook dat je dingen kan leren eten/drinken. Ik heb mezelf patat leren eten (je krijgt het zo vaak, meer noodzaak dus). Ik sta niet te springen, maar ik kán het in principe eten. Ook heb ik mezelf melk leren drinken, dat lustte ik nooit.
En tsja, ik heb 't voordeel dat ik groente en fruit héérlijk vind, veel lekkerder dan aardappelen/friet/pasta o.i.d.
En ja, ik weet wat je bedoelt. Je verstand zegt van 'een keer is niet erg' maar je gevoel erbij is stukken minder.

Buikspieroefeningen.. tsja, dat soort dingen heb ik ook zó vaak geprobeerd. Deed ik 't 3 dagen voor 't slapen gaan, daarna stopte ik weer. Geen zin. Nu gaat 't al een tijdje (redelijk) goed Als je het écht wil, lukt het uiteindelijk wel.
Oud 27-02-2005, 13:38
Mara
Mara is offline
Ik was trouwens van plan om een keer pizza te maken. Maken ja, want dan kan ik zelf beslissen wat er op komt, in tegenstelling tot die diepvriesdingen

Ja, ik kan een nieuw topic op E&D openen maar daar ben ik te luit voor dat vind ik niet nodig

Vraagjes:
- Pizzabodem kopen of zelf maken? Wat is beter?
- Tomatensaus: Maken of kopen? Hou rekening met mijn luiheid
- 'Beleg': Ik zat zelf te denken aan bijv. ham, ananas, 20+ kaas, vis. Verder nog tips? (Olijven en kappertjes worden hier níet gewaardeerd ).
Oud 27-02-2005, 14:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 14:38 :
Ik was trouwens van plan om een keer pizza te maken. Maken ja, want dan kan ik zelf beslissen wat er op komt, in tegenstelling tot die diepvriesdingen

Ja, ik kan een nieuw topic op E&D openen maar daar ben ik te luit voor dat vind ik niet nodig

Vraagjes:
- Pizzabodem kopen of zelf maken? Wat is beter?
- Tomatensaus: Maken of kopen? Hou rekening met mijn luiheid
- 'Beleg': Ik zat zelf te denken aan bijv. ham, ananas, 20+ kaas, vis. Verder nog tips? (Olijven en kappertjes worden hier níet gewaardeerd ).
Ik zou een pizzabodem kopen omdat als je er een zelf maakt is de kans groot dat ie erg dik blijft en dat is niet alleen niet lekker maar ook niet erg gezond. Tomatensaus zou ik ook gewoon kopen. Qua beleg zou je behalve ananas er ook banaan, perzik of vruchtencocktail erop kunnen doen, misschien garnalen of zeevruchtencocktail maar ham kan ook prima.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-02-2005, 14:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 14:38 :
Ik was trouwens van plan om een keer pizza te maken. Maken ja, want dan kan ik zelf beslissen wat er op komt, in tegenstelling tot die diepvriesdingen

Ja, ik kan een nieuw topic op E&D openen maar daar ben ik te luit voor dat vind ik niet nodig

Vraagjes:
- Pizzabodem kopen of zelf maken? Wat is beter?
- Tomatensaus: Maken of kopen? Hou rekening met mijn luiheid
- 'Beleg': Ik zat zelf te denken aan bijv. ham, ananas, 20+ kaas, vis. Verder nog tips? (Olijven en kappertjes worden hier níet gewaardeerd ).
Ik zou, zoals Daantje ook al zei, gewoon een bodem kopen. En dan beleggen met tomatensaus, schouderham, tomaat, (meerdere soorten) paprika, ananas etc.
Je kan ook van die kant en klare kale bodems kopen. Daar zit dan ook al wel tomatensaus op, maar verder erg weinig. Vervolgens een hoop groente erop gooien
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-02-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 14:38 :
Ik was trouwens van plan om een keer pizza te maken. Maken ja, want dan kan ik zelf beslissen wat er op komt, in tegenstelling tot die diepvriesdingen

Ja, ik kan een nieuw topic op E&D openen maar daar ben ik te luit voor dat vind ik niet nodig

Vraagjes:
- Pizzabodem kopen of zelf maken? Wat is beter?
- Tomatensaus: Maken of kopen? Hou rekening met mijn luiheid
- 'Beleg': Ik zat zelf te denken aan bijv. ham, ananas, 20+ kaas, vis. Verder nog tips? (Olijven en kappertjes worden hier níet gewaardeerd ).
- Je kan een bodem maken van zo'n pak bruinbroodmix. De bereiding is wel iets anders maar ik ga het zo even opzoeken.
[500 gram bruinbroodmix, 300 ml lauw water, 100 gram boter >Kneden > Half uur laten rijzen]
Ik denk dat dat op zich gezonder is dan een kant en klare pizzabodem. Het is eigenlijk ook niet echt een pizzabodem....maar wel erg lekker! (Mijn moeder maakt het altijd zo )

- Tomatensaus uit een potje vind ik niet zo lekker. Je kan een pak gezeefde tomaten kopen en dat er op smeren. Of vers maken maar dat is natuurlijk wel meer werk.

- Tonijn uit blik? Artisjokharten, paprika, uiringetjes, schimmelkaas, pittig vlees, gehakt, plakjes ei, cherrytomaatjes, reepjes kip.
Variatie genoeg lijkt me
Oud 27-02-2005, 14:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-02-2005 @ 15:07 :
Ik zou een pizzabodem kopen omdat als je er een zelf maakt is de kans groot dat ie erg dik blijft en dat is niet alleen niet lekker maar ook niet erg gezond. Tomatensaus zou ik ook gewoon kopen. Qua beleg zou je behalve ananas er ook banaan, perzik of vruchtencocktail erop kunnen doen, misschien garnalen of zeevruchtencocktail maar ham kan ook prima.
Banaan, kan dat in de oven? Dat wist ik niet, ik dacht dat dat dan helemaal bruin en viezig enzo zou worden.Wij eten haast nooit pizza, nee
Perzik is momenteel niet te krijgen volgens mij. Ja, uit een potje op siroop, maar kan dat wel? Nouja, vruchtencocktail komt ook uit siroop natuurlijk.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid B-12 doordat je vegetarisch/veganist bent..
K-elli-e
46 26-06-2004 01:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.