Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 15:12
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Misschien handig om de bijsluiter eens te lezen?
Iig, als je op de eerste dag van je menstrustie bent begonnen is ie direct veilig.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 18-01-2006, 15:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 18-01-2006 @ 16:09 :
oja ik had reageerd met en d geschreven, volgens mij is het met een t. Anders gaat iedereen me weer verbeteren he
Je kunt zelf je bericht wijzigen! En dan de D in een T veranderen Reageert is inderdaad met een t
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 18-01-2006, 19:57
leukhert
leukhert is offline
Hallo,

Een tijdje geleden ben ik gestopt met de pil, gewoon tijdens m'n 'slikperiode.' Een week daarna ben ik ongesteld geworden. Nu is het precies 5 weken geleden dat ik ongesteld ben geworden en ik maak me een beetje ongerust. Is er een kans dat ik zwanger zou kunnen zijn?
Oud 18-01-2006, 20:08
Mara
Mara is offline
Je bent helemaal gestopt met je pil? Dan hoeft het niet, je lichaam moet zichzelf eerst weer 'herstellen' en zelf ritme krijgen waardoor het een flinke tijd kan duren voor je weer (regelmatig) ongesteld bent. Als je niet zeker bent, testje halen!
Oud 18-01-2006, 20:49
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 18-01-2006 @ 15:30 :
Volgens mij kan dat wel dat heb ik toen namelijk ook gedaan.

Ik ben juist heel ontevreden over de nuvaring

waarom was je er ontevreden over??

tot nu toe nergens last van gehad, alleen wat meer afscheiding.
Voel hem totaal niet zitten en nog niet uitgezakt, dus ben benieuwd

alleen bloody hell dat erin doen, ben er ong 6 min mee bezig geweest eer die goed zat
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 18-01-2006, 21:53
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
Heey allemaal,
even een vraagje: ik slik nu al 1,5 jaar de pil, maar ben sindsdien veel gevoeliger/emotioneler. Ik wil weten of dat door de pil komt, en wil daarom een tijdje stoppen. Kan dit zomaar, even (1 of 2 maanden) stoppen?
Heb in de bijsluiter gekeken, maar daar kon ik niks vinden..
Alvast bedankt!
Oud 18-01-2006, 21:58
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
-=SammmY=- schreef op 18-01-2006 @ 22:53 :
Heey allemaal,
even een vraagje: ik slik nu al 1,5 jaar de pil, maar ben sindsdien veel gevoeliger/emotioneler. Ik wil weten of dat door de pil komt, en wil daarom een tijdje stoppen. Kan dit zomaar, even (1 of 2 maanden) stoppen?
Heb in de bijsluiter gekeken, maar daar kon ik niks vinden..
Alvast bedankt!

Je kan gewoon stoppen wanneer je wilt, maar onthoud dan wel goed dat je niet meer veilig bent etc, maar dat snappie wel

Ik werd ook veel emotioneler, maar dat had ik al vanaf het begin. Ben er dus na 2 jaar ook mee gestopt en ik voel me 100 keer beter jij nooit gemerkt dat sinds je de pil slikt het al aan de gang wasdan ?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 18-01-2006, 22:03
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
ja ik merkte het wel, maar miss is mn karakter gewoon veranderd kan ook nog
maar wil toch wel even weten of het niet door de pil komt, want als dat zo is, stop ik daar wel mee denk ik
maar kan je dan ook gewoon weer beginnen met de pil wanneer je wil?
Oud 18-01-2006, 22:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt wel stoppen met de pil, maar zo'n bijwerking kan nog wel een tijdje doorwerken. Misschien kan je beter wisselen van pil? Welke pil gebruik je nu? Misschien moet je (met je huisarts) er een kiezen met een andere samenstelling, of een lichtere dosis.

Als je weer wilt beginnen met de pil, kan dat op iedere dag van je cyclus, maar..... dan is hij niet veilig in de eerste maand!
Hij is alleen veilig als je op de eerste dag van je menstruatie begint. Hou dat dus in je achterhoofd
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-01-2006, 10:38
ST*R
Avatar van ST*R
ST*R is offline
ik gebruik nu microgynon 30, het is idd ook een idee om op een lichtere pil over te stappen
maar ik ga eerst wel even kijken hoe het is zonder de pil, maar wel vervelend dat de bijwerkingen nog een tijdje duren..
maarja
bedankt iig!
Oud 19-01-2006, 14:03
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
dead person schreef op 18-01-2006 @ 21:49 :
waarom was je er ontevreden over??

tot nu toe nergens last van gehad, alleen wat meer afscheiding.
Voel hem totaal niet zitten en nog niet uitgezakt, dus ben benieuwd

alleen bloody hell dat erin doen, ben er ong 6 min mee bezig geweest eer die goed zat

Nja voor mij zitten er te weinig hormonen in (ik heb een hormoonstoornis) en ik mag geen pil slikken, want daar wordt ik superdik van. Maar goed ik wordt niet ongesteld met dat ding. 1x in de 5-6 maand ofzo(dat is elke keer een hoop gestress).en dan ben ik eindelijk ongesteld en dan is dat de laatste dag van mijn stopdag niet over waardoor je die ring in moet brengen terwijl je nog ongesteld bent Vind ik niet zo heel fijn.
Maar ja ik kan niet aan iets anders
Over dat inbrengen dat wordt vanzelf beter. Ik ben nu binnen een minuut klaar
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Oud 19-01-2006, 14:40
anoniem888
Avatar van anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 18-01-2006 @ 16:12 :
Misschien handig om de bijsluiter eens te lezen?
Iig, als je op de eerste dag van je menstrustie bent begonnen is ie direct veilig.
ja dat heb ik gedaan, maar echt duidelijk staat het er niet in, maar ik had een keertje gehoord dat de pil niet helemaal betrouwbaar was als je net begonnen ermee bent.
ik ben trouwens op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen, en zit nu in mijn stopweek.
Oud 19-01-2006, 19:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 19-01-2006 @ 15:40 :
ja dat heb ik gedaan, maar echt duidelijk staat het er niet in, maar ik had een keertje gehoord dat de pil niet helemaal betrouwbaar was als je net begonnen ermee bent.
ik ben trouwens op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen, en zit nu in mijn stopweek.
Als je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen, is het direct veilig.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-01-2006, 08:05
anoniem888
Avatar van anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-01-2006 @ 20:14 :
Als je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen, is het direct veilig.
oh oke, want ik had ooit is ghoord van iemand die was ook ongeveer een maand met de pil pas en die had zonder condoom gevrëen en die was toch zwanger geraakt en toen had ze een abortus laten plegen en toen daarna had ze het weer gedaan zonder condoom en toen was ze weer zwanger en heeft ze weer een abortus lopen plegen..
Oud 20-01-2006, 09:13
Verwijderd
Citaat:
anoniem888 schreef op 20-01-2006 @ 09:05 :
oh oke, want ik had ooit is ghoord van iemand die was ook ongeveer een maand met de pil pas en die had zonder condoom gevrëen en die was toch zwanger geraakt en toen had ze een abortus laten plegen en toen daarna had ze het weer gedaan zonder condoom en toen was ze weer zwanger en heeft ze weer een abortus lopen plegen..
Dan is het niet handig van die iemand om na de eerste zwangerschap toch verder te gaan met alleen de pil, want als je zwanger raakt terwijl de pil veilig zou moeten zijn komt dat meestal doordat je lichaam er onvoldoende op reageert, dus dat blíjft je lichaam dan doen, de pil is dan dus gewoon niet geschikt voor die iemand. Zeldzaam, maar het komt voor.
Oud 20-01-2006, 09:38
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
bedoelt ze nu dat ze de pil echt voor het eerst slikt? Dus echt de allereerste maand dat ze aan de pil is..?
Want dan is het niet meteen veilig.. Het is niet zo dat als je 1 pilletje geslikt hebt je meteen beschermt bent tegen zwangerschap..
De dokter vertelde mij indertijd dat ik de eerste maand niet meteen beschermd was, dus de eerste maand in ieder geval ook een condoom moest gebruiken..

edit: ik heb het even opgezocht in mijn bijsluiter:
Je moet in de eerste 7 dagen dat je voor het eerst de pil slikt wel een extra voorbehoedsmiddel gebruiken
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•

Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 09:41.
Oud 21-01-2006, 09:39
clienus
Avatar van clienus
clienus is offline
nou gaan we het krijgen...
ik slik altijd de pil voordat ik slapen ga, dat is tussen 10 uur en twaal uur ongeveer.
een donderdag heb ik m om ongeveer half 12 genomen.
nu vrijdag ben ik hem vergeten en heb ik hem pas zaterdag ochtend (10 uur) ingenomen.

zit in de derde week:
moet ik nu deze strip afmaken en de pauzeweek overslaan? of ben ik gewoon veilig?

ps heb woensdag seks gehad maar hij is niet klaargekomen.
Oud 21-01-2006, 09:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
clienus schreef op 21-01-2006 @ 10:39 :
nou gaan we het krijgen...
ik slik altijd de pil voordat ik slapen ga, dat is tussen 10 uur en twaal uur ongeveer.
een donderdag heb ik m om ongeveer half 12 genomen.
nu vrijdag ben ik hem vergeten en heb ik hem pas zaterdag ochtend (10 uur) ingenomen.

zit in de derde week:
moet ik nu deze strip afmaken en de pauzeweek overslaan? of ben ik gewoon veilig?

ps heb woensdag seks gehad maar hij is niet klaargekomen.
Het lijkt mij dat je met het slikken van die vergeten pil op zaterdag nog binnen de 12 uur zat, dus dan zou het voor een keer geen kwaad kunnen, volgens mij. Maar ik weet niet of dat voor alle pillen geldt, dus dat zou je even zelf na moeten zoeken op www.pilvergeten.nl
En klaarkomen of niet maakt weinig uit, ook in voorvocht kunnen al zaadcellen zitten.
Oud 21-01-2006, 10:05
clienus
Avatar van clienus
clienus is offline
oke dank je wel!
Oud 21-01-2006, 10:50
anoniem888
Avatar van anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-01-2006 @ 10:13 :
Dan is het niet handig van die iemand om na de eerste zwangerschap toch verder te gaan met alleen de pil, want als je zwanger raakt terwijl de pil veilig zou moeten zijn komt dat meestal doordat je lichaam er onvoldoende op reageert, dus dat blíjft je lichaam dan doen, de pil is dan dus gewoon niet geschikt voor die iemand. Zeldzaam, maar het komt voor.
kan ik dan het beste niet wachten met vrijen zonder condoom. tot dat m'n 3 strippen op zijn en ik weer terug moet naar de dokter om mn bloeddruk enzo te meten, of is het denk je veilig genoeg om het gewoon een keer zonder condoom te proberen?
Oud 21-01-2006, 13:46
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik neem sinds een jaar de pil en heb er nooit last van gehad. Heb zelfs 2 keer de pil doorgeslikt zonder stopweek en er was nix aan de hand. Maar sinds vorige maand heb ik last van doorbraakbloedingen (denk ik toch) Vorige maand was het 1 dag net in het midden van mijn strip, daarna nix meer gebeurd, normaal ongesteld geworden, en vandaag heb ik het weer zitten (5de pil van nieuwe strip)

Enige idee waardoor het zou komen en of het vanzelf wel weer 'normaal' kan worden?
Oud 21-01-2006, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 21-01-2006 @ 11:50 :
kan ik dan het beste niet wachten met vrijen zonder condoom. tot dat m'n 3 strippen op zijn en ik weer terug moet naar de dokter om mn bloeddruk enzo te meten, of is het denk je veilig genoeg om het gewoon een keer zonder condoom te proberen?
Waarom slik je dan de pil als je het allemaal niet vertrouwd? Zodra je aan je tweede strip bezig bent ben je zeker veilig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-01-2006, 14:57
anoniem888
Avatar van anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-01-2006 @ 16:16 :
Waarom slik je dan de pil als je het allemaal niet vertrouwd? Zodra je aan je tweede strip bezig bent ben je zeker veilig.
ik vertrouw het opzich wel.. maar ik wou het gewoon even zeker weten, omdat ik dat verhaal een keer gehoord had van een meisje..
Oud 23-01-2006, 15:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 23-01-2006 @ 15:57 :
ik vertrouw het opzich wel.. maar ik wou het gewoon even zeker weten, omdat ik dat verhaal een keer gehoord had van een meisje..
In heel zeldzame gevallen komt het wel eens voor dat er iemand zwanger wordt terwijl ze de pil slikt. Daarom zeggen ze ook nooit dat de pil 100% veilig is maar altijd 99.9 % ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-01-2006, 17:43
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Je hebt ongeveer 2 kansen op 1000 om zwanger te worden als je de pil slikt...
Oud 23-01-2006, 21:38
jijenmij
jijenmij is offline
Hey,

Ik heb dringend een vraagje.
Ik neem al 3 jaar Mercilon, altijd 's morgens. Nu heb ik mijn eerste pil van de nieuwe strip 's avonds ingenomen, de dag erna ook, en ben van plan dat 's avonds te blijven doen deze strip...
Nu vraag ik mij af of die eerste pil 's avonds beschouwd wordt als een 'vergeten pil' of mag je eigenlijk de eerste dag van de nieuwe strip opnieuw het uur van inname bepalen? aangezien ik de dag ervoor sex gehad heb, wil ik toch wel weten of de betrouwbaarheid gebleven is...
iemand die mij met zekerheid een antwoord kan geven?

groetjes
Oud 23-01-2006, 22:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
jijenmij schreef op 23-01-2006 @ 22:38 :
Hey,

Ik heb dringend een vraagje.
Ik neem al 3 jaar Mercilon, altijd 's morgens. Nu heb ik mijn eerste pil van de nieuwe strip 's avonds ingenomen, de dag erna ook, en ben van plan dat 's avonds te blijven doen deze strip...
Nu vraag ik mij af of die eerste pil 's avonds beschouwd wordt als een 'vergeten pil' of mag je eigenlijk de eerste dag van de nieuwe strip opnieuw het uur van inname bepalen? aangezien ik de dag ervoor sex gehad heb, wil ik toch wel weten of de betrouwbaarheid gebleven is...
iemand die mij met zekerheid een antwoord kan geven?

groetjes
Hoelaat neem je de pil normaal gesproken 's ochtends? En hoelaat heb je die eerste pil nu 's avonds genomen?

Als je je pil meer dan 12 uur later hebt genomen, heeft je stopweek te lang geduurd. Dan is je pil verminderd veilig.

Als je wilt wisselen van tijdsstip, kun je beter je stopweek wat korter maken, i.p.v. langer!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-01-2006, 06:21
jijenmij
jijenmij is offline
's ochtends nam ik die tussen 7u en 10u smorgens, nu neem ik ze om 19u45, in principe dus binnen de tijd. maar dus niet erg slim geweest om te veranderen, damn..
Oud 24-01-2006, 10:01
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik heb gisteren de hele dag in zenuwen gezeten. ik wordt altijd ongesteld op maandag, normaal vroeg in de middag. de vorige keer werd ik t pas rond 4 uur smiddags, dat was al laat. gisteren was ik toen ik naar bed ging, (half 12) nog steeds niet ongesteld en ik voelde ook niks aankomen. ik dacht t ergste. gelukkig ben ik vannacht ongesteld geworden en meteen met heel veel buikpijn maar ik ben iig blij dat ik niet zwnager ben, pfff
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 24-01-2006, 11:17
Melissa83
Melissa83 is offline
Ik ben een pil vergeten in de derde week, de allerlaatste pil.
Ik had hem op zondag moeten nemen, maar heb hem genomen op maandagmiddag, te laat dus.
Ik hou wel een stopweek,
Maar ben ik nu niet beschermd in de stopweek?

En ben ik pas weer veilig als ik begonnen ben aan de nieuwe strip?
Oud 24-01-2006, 11:28
Verwijderd
Je bent wel beschermd in de stopweek maar dan moet je wel een dag eerder met de nieuwe strip beginnen als normaal, anders heeft je stopweek 8 dagen geduurd in plaats van 7. Om weer terug in je normale 'ritme' te komen kun je na de nieuwe strip, nog die ene vergeten pil slikken, zodat daarna de dag waarop je onttrekkingsbloeding begint en ophoudt hetzelfde is als altijd.
Oud 24-01-2006, 11:50
Melissa83
Melissa83 is offline
ja maar ik heb die vergeten pil Maandag ingenomen.
Dus Di 1e stopdag
Wo 2e
Do 3e
Vr 4e
Za 5e
Zo 6e
Ma 7e dag van de stopweek.

Moet ik dan Di weer de eerste pil nemen?
Oud 24-01-2006, 11:56
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
IK zou persoonlijk die vergeten pil van maandag niet bijtellen en dag vroeger beginnen.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Oud 24-01-2006, 13:56
Verwijderd
Als je al aan de pil bent en je wil een andere pil proberen.. moet je dan per se een afspraak met je huisarts maken of is alleen bellen ook genoeg?
Oud 24-01-2006, 15:51
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Melissa83 schreef op 24-01-2006 @ 12:50 :
ja maar ik heb die vergeten pil Maandag ingenomen.
Dus Di 1e stopdag
Wo 2e
Do 3e
Vr 4e
Za 5e
Zo 6e
Ma 7e dag van de stopweek.

Moet ik dan Di weer de eerste pil nemen?
Nee, je moet die pil van maandag niet meetellen, dus :
Zondag 1e stopdag, maandag 2e, dinsdag 3e, woensdag 4e, donderdag 5e, vrijdag 6e, zaterdag 7e.
Dus zondag weer beginnen.

(Je had namelijk beter die pil niet meer kunnen slikken, dat was geen probleem geweest. Dus nu is het qua veiligheid gewoon het handigst om die pil niet mee te tellen.)
__________________
Keep on rockin'
Oud 24-01-2006, 17:11
jijenmij
jijenmij is offline
Citaat:
jijenmij schreef op 24-01-2006 @ 07:21 :
's ochtends nam ik die tussen 7u en 10u smorgens, nu neem ik ze om 19u45, in principe dus binnen de tijd. maar dus niet erg slim geweest om te veranderen, damn..
heb net mn huisdokter gebeld en die garandeerde me dat het geen enkel probleem was, het doet er dus niet toe om welk uur de eerste pil genomen wordt, zolang ze maar die juiste dag genomen wordt...
Oud 24-01-2006, 19:03
Melissa83
Melissa83 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-01-2006 @ 16:51 :
Nee, je moet die pil van maandag niet meetellen, dus :
Zondag 1e stopdag, maandag 2e, dinsdag 3e, woensdag 4e, donderdag 5e, vrijdag 6e, zaterdag 7e.
Dus zondag weer beginnen.

(Je had namelijk beter die pil niet meer kunnen slikken, dat was geen probleem geweest. Dus nu is het qua veiligheid gewoon het handigst om die pil niet mee te tellen.)
Okay...heb er dus maar 20 geslikt.
Evengoed veilig dus
Oud 24-01-2006, 23:07
amateurfeminist
Avatar van amateurfeminist
amateurfeminist is offline
Woeii weer een probleemverhaal

In de nacht van zaterdag 21-01 op zondag 22-01 heb ik voor het laatst onbeschermd gemeenschap gehad. Op maandag 16 januari ben ik begonnen aan een pilstrip.
Afgelopen zondag ben ik (denk ik, weet het niet zeker) de pil vergeten en maandag ook. Meteen de volgende ochtend (vandaag dus) de pillen ingenomen. Normaal neem ik de pil om 00.00 en nu om 08.00 uur dus..

Ik slik de Microgynon 30.

Heeft de morning after pil nu nog zin? en is het nodig..?
Oud 25-01-2006, 09:30
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
amateurfeminist schreef op 25-01-2006 @ 00:07 :
Woeii weer een probleemverhaal

In de nacht van zaterdag 21-01 op zondag 22-01 heb ik voor het laatst onbeschermd gemeenschap gehad. Op maandag 16 januari ben ik begonnen aan een pilstrip.
Afgelopen zondag ben ik (denk ik, weet het niet zeker) de pil vergeten en maandag ook. Meteen de volgende ochtend (vandaag dus) de pillen ingenomen. Normaal neem ik de pil om 00.00 en nu om 08.00 uur dus..

Ik slik de Microgynon 30.

Heeft de morning after pil nu nog zin? en is het nodig..?
je bent dus de 7e en de 8e pil vergeten? heb je de pil van dinsdag wel ingenomen? want je zegt dat je de pillen van zondag en maandag vandaag hebt ingenomen, en vandaag is t woensdag. kwam je er vandaag pas achter dat je die van zo en ma vergeten was? het is niet goed als je 2 pillen vergeet. zo zit het:

De pil vergeten tijdens de 1e t/m 7e dag van de strip:
Neem de vergeten pil alsnog in en ga gewoon door met de strip. Gebruik wel zeven dagen lang een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld condooms).
Belangrijk: Neem contact op met een arts, wanneer er in de afgelopen week gemeenschap heeft plaats gevonden.


De pil vergeten tijdens de 8e t/m 14e dag van de strip:
Neem de vergeten pil alsnog in en ga gewoon door met de rest van de strip. Je hoeft niet bang te zijn dat je zwanger wordt.

je bent de pil zondag vergeten, terwijl je die nacht ervoor sex hebt gehad. sperma blijft nog een aantal dagen in je lichaam leven. Ik weet niet of de MAP nog zin heeft, omdat het al een tijdje geleden is dat je sex hebt gehad. Ik zou als ik jou was heel snel de dokter bellen.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 25-01-2006, 10:28
moon
Avatar van moon
moon is offline
Door allerlei stress toestanden e.d ben ik na mijn ongesteldheid vergeten om wee aan de pil te beginnen. Ik had er 6 dagen terug alweer aan moeten beginnen en heb dat dus niet gedaan. Kan ik de pil nu beter helemaal niet meer gaan slikken tot mijn volgende ongesteldheid? Het is wel zo dat ik het niet echt goed kan gebruiken als deze tijdelijke stop invloed heeft op mijn stemming. eehm ja...iemand die weet wat ik het beste kan doen?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 25-01-2006, 11:03
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik zou niet wachten tot je volgende ongesteldheid, omdat die dan weer natuurlijk moet komen en dat kan wel vrij lang duren.
Volgens mij kun je beter alsnog beginnen en dan aanhouden dat je die hele strip plus stopweek onveilig bent qua seks.
__________________
Keep on rockin'
Oud 25-01-2006, 17:46
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Mijn vriendin is de pil vergeten, maar zij weet niet wanneer. Ze vermoedt dat het gisteren was (dat maakt het de 14de pil in de strip) en ze is er in ieder geval 12 uur te laat mee. En ze denkt dat ze ongesteld is, maar dat weet ze niet zeker.

Wat moet ze nu doen?
Oud 25-01-2006, 17:52
Verwijderd
Als het de 8e tot en met de 14e pil in de strip was (weet ze dát wel zeker? ) moet ze 'm binnen 36 uur ná de normale tijd alsnog nemen en de rest van de strip op de normale manier afmaken (dus die van vandaag, gewoon op de normale tijd nemen, enzovoort). Het kan zijn dat ze een doorbraakbloeding heeft door de ene vergeten pil, die zou de rest van de strip door blijven kunnen gaan, maar dat hoeft niet; als dat gebeurt moet ze de pilstrip toch gewoon afmaken, anders is ze niet meer beschermd.

Als het ook de 1e t/m de 7e pil uit de strip zou kunnen zijn, kun je beter de dokter bellen
Oud 25-01-2006, 20:00
amateurfeminist
Avatar van amateurfeminist
amateurfeminist is offline
mijn vorige bericht klopt niet helemaal.. want de gemeenschap was het weekend ervoor.. 14-15 jan dus..
Oud 25-01-2006, 21:14
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-01-2006 @ 18:52 :
Als het de 8e tot en met de 14e pil in de strip was (weet ze dát wel zeker? ) moet ze 'm binnen 36 uur ná de normale tijd alsnog nemen en de rest van de strip op de normale manier afmaken (dus die van vandaag, gewoon op de normale tijd nemen, enzovoort). Het kan zijn dat ze een doorbraakbloeding heeft door de ene vergeten pil, die zou de rest van de strip door blijven kunnen gaan, maar dat hoeft niet; als dat gebeurt moet ze de pilstrip toch gewoon afmaken, anders is ze niet meer beschermd.

Als het ook de 1e t/m de 7e pil uit de strip zou kunnen zijn, kun je beter de dokter bellen
Dankje.

Bedoel je 36 uur na de tijd van de gemiste pil of 36 uur na het nemen van de laatste pil?
Ze heeft 'em 24 uur na het missen van de pil in kwestie ingenomen.
Oud 26-01-2006, 08:06
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
amateurfeminist schreef op 25-01-2006 @ 21:00 :
mijn vorige bericht klopt niet helemaal.. want de gemeenschap was het weekend ervoor.. 14-15 jan dus..
ik weet niet of dat qua zwangerschap iets uitmaakt, aangezien je de 7e pil vergeten bent. ik zou toch even de dokter bellen.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 26-01-2006, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Rob schreef op 25-01-2006 @ 22:14 :
Dankje.

Bedoel je 36 uur na de tijd van de gemiste pil of 36 uur na het nemen van de laatste pil?
Ze heeft 'em 24 uur na het missen van de pil in kwestie ingenomen.
36 na de tijd van de gemiste pil
Oud 26-01-2006, 11:30
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Ik ben een dag te laat met mn nieuwe strip begonnen. Ivm examens en wedstrijden slik ik de komende 3 maanden mn pil door. Ben ik dan drie maanden onveilig?
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 26-01-2006, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 26-01-2006 @ 12:30 :
Ik ben een dag te laat met mn nieuwe strip begonnen. Ivm examens en wedstrijden slik ik de komende 3 maanden mn pil door. Ben ik dan drie maanden onveilig?
Nee, drie weken
ga ook even na of je seks hebt gehad in week vóór de vergeten pil; die is ook onveilig.
Oud 26-01-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 24-01-2006 @ 14:56 :
Als je al aan de pil bent en je wil een andere pil proberen.. moet je dan per se een afspraak met je huisarts maken of is alleen bellen ook genoeg?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid Stoppen met Diane 35 --> geen eetlust meer, hoofdpijn?
VIC.
2 28-03-2006 14:16
Lichaam & Gezondheid ongesteld maar toch niet?
Nyai
9 22-08-2004 12:04
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.