Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2007 @ 19:27 :
Maar om nou te beweren dat alle modellen een eetstoornis hebben is echt onzin.
Dat zegt ook niemand (ook Gothic niet).

Er zat bij mij in de klas ook een meisje dat model was, zij at op dat moment ook nog redelijk (maar niet vreselijk veel oid, kreeg ik de indruk) en ze was behoorlijk slank, maar het bureau waarvoor ze werkte wilde dat ze vijf kilo af viel. Ik kan me voorstellen dat heel veel mensen die graag model willen worden daar gehoor aan geven, en uiteindelijk steeds meer af 'moeten'/willen vallen om nog opdrachten te krijgen, en op die manier dus een eetstoornis ontwikkelen.

Ik zeg niet dat het bij allemaal zo gaat, maar ik geloof eigenlijk niet dat de meerderheid van de modellen van zichzelf zo enorm slank is.
Oud 04-04-2007, 18:38
LADIEJ
LADIEJ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2007 @ 19:32 :


Ik zeg niet dat het bij allemaal zo gaat, maar ik geloof eigenlijk niet dat de meerderheid van de modellen van zichzelf zo enorm slank is.
precies, bij ons ook een meisje in mijn klas.. ze is zo dun ! & ik zie haar wel eten ofzo.. maar dan denk ik? zo dun kun je toch niet zijn als je eet op school?.. en ze fietst nooit.. ze is egt lui . en dan denk ik? zou zij nou geen avondeten meer eten ofzo dat ze alleen op school eet zodat het niet op valt.. want anders zou zij egt niet ZO dun kunnen zijn.. en kotsen doet ze ook egt niet hoor..

nouja. ik blijf het raar vinden
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 04-04-2007, 18:42
Verwijderd
Het kan dat ze alleen op school eet, maar dat weet je niet, net zo min of je weet of ze wel of niet overgeeft. Maar er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die heel dun van zichzelf zijn. Ik ken twee meisjes (het zijn wel zusjes overigens - en allebei geen model ) die al hun hele leven heel dun zijn, maar zeker ruim voldoende eten.
Oud 04-04-2007, 19:11
Verwijderd
Ja, sowieso als je al dun bént en gewoon even veel eet als je verbrandt (en dat is dan wel minder dan bij iemand met een normaal figuur, maar toch) dan blijf je natuurlijk ook dun.
Oud 04-04-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 04-04-2007 @ 20:11 :
Ja, sowieso als je al dun bént en gewoon even veel eet als je verbrandt (en dat is dan wel minder dan bij iemand met een normaal figuur, maar toch) dan blijf je natuurlijk ook dun.
Die meisjes eten niet minder dan ik, denk ik...ze hebben gewoon een heel andere bouw en misschien ook wel een snellere stofwisseling oid.
Oud 04-04-2007, 19:31
Verwijderd
Ik had het ook over 'in het algemeen' mensen met een snellere stofwisseling blijven natuurlijk ook met meer eten wel dun.
Oud 04-04-2007, 20:56
Verwijderd
Ja ik heb ook wel een paar vriendinnen die echt aan de magere kant zijn en écht niet weinig eten. Ik denk dat veel meiden ook wel zo'n bouw hebben, lang en smal, en zij ook specifiek gevraagd worden om model te zijn.

Ik heb altijd het idee dat je het wel kan zien - mensen die dun van zichzelf zijn, zien er wel 'gezond dun' uit - ookal zie je ribben, het snijdt niet zo ofzo, het is nog wel rondachtig en glad allemaal. Maar als je dunner wordt dan jouw 'vaste punt' zegmaar, de bouw die bij je lichaam past, dan wordt het hoekig en eng.
Oud 04-04-2007, 20:58
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Pff mensen die mij verder niet kennen gaan dr ook meteen vanuit dat ik geen drol eet. Dat ik leef op een appel per dag. Het beeld bij anorexia is blijkbaar bij velen nog dat je helemaal NIKS eet. Hoe kort door de bocht. Is het echt zo vreemd dat ik best behoorlijk wat kan eten en zo kan blijven?
Oud 04-04-2007, 21:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nee, je eet nog steeds onder je behoefte dus het is logisch dat je niet aankomt.
Oud 04-04-2007, 23:39
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ave schreef op 04-04-2007 @ 15:19 :
ze bedoelt dat ze na die appels de appels zat is en overgaat op ander eten als in chips of chocola ofzo, geloof ik. En dat zijn natuurlijk wel kcal bommen

Nonaj, lust je geen snack a jacks? die vallen best mee qua kcal (rijstwafel = 50 kcal, zo'n zakje weet ik niet maar ook niet veel) én ze zijn lekker!
Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft hoeveel tijd het kost om iets te pakken. Een chocoladereep of zakje chips heb je zo open, wortels moet je schoonmaken, appels ook, dus dan grijp je al snel naar ongezonde dingen.

Rijstwafels koop ik ook wel, alleen dan denk ik óók als het eenmaal open is, dat het dan gelijk op moet. Ik denk dat dat komt omdat ik eigenlijk heel goed weet dat het niet 'mag', en als de verpakking eenmaal leeg is kan ik altijd beweren dat ie er al een tijdje lag en ik gewoon vergeten ben hem weg te gooien... In een rijstwafel zitten maar 23 calorieen, maar als je er 15 van eet is het alsnog niet gezond he. En het smeert ontzettend.

Die Snack-A-Jacks heb ik nog nooit gehad, maar daar heb ik dat dan waarschijnlijk ook bij. Ik zie ze trouwens alleen maar met rare smaakjes zoals kaas en caramel en dan denk ik: bah, doe mij maar een gewone rijstwafel
Oud 05-04-2007, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 05-04-2007 @ 00:39 :
Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft hoeveel tijd het kost om iets te pakken. Een chocoladereep of zakje chips heb je zo open, wortels moet je schoonmaken, appels ook, dus dan grijp je al snel naar ongezonde dingen.

Rijstwafels koop ik ook wel, alleen dan denk ik óók als het eenmaal open is, dat het dan gelijk op moet. Ik denk dat dat komt omdat ik eigenlijk heel goed weet dat het niet 'mag', en als de verpakking eenmaal leeg is kan ik altijd beweren dat ie er al een tijdje lag en ik gewoon vergeten ben hem weg te gooien... In een rijstwafel zitten maar 23 calorieen, maar als je er 15 van eet is het alsnog niet gezond he. En het smeert ontzettend.

Die Snack-A-Jacks heb ik nog nooit gehad, maar daar heb ik dat dan waarschijnlijk ook bij. Ik zie ze trouwens alleen maar met rare smaakjes zoals kaas en caramel en dan denk ik: bah, doe mij maar een gewone rijstwafel
Die met caramel vind ik érg lekker! en je hebt ze dus ook in de het klein in kleinere zakjes, dan kan je 1 zakje opeten en dan is het klaar.
en ik denk toch dat je beter 15 rijstwafels kunt eten dan vijftien repen chocola
Wat mij nog wel eens helpt is om te denken dat ik, als ik trek heb, éérst twee appels moet eten en dat ik daarna pas iets anders mag. dan is in ieder geval de ergste trek sowieso al gestild.
Oud 05-04-2007, 08:50
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-04-2007 @ 22:23 :
Nee, je eet nog steeds onder je behoefte dus het is logisch dat je niet aankomt.
Sommige mensen kunnen alleen niet logisch nadenken
Oud 06-04-2007, 08:22
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik ben al heel mijn leven een beetje aan een dieet bezig of zo lijkt het toch.. dieet, geen dieet, dieet, geen dieet, mijn gewicht schommelt constant. In november was ik door een dieet acht kilo vermagerd (in de loop van vier maanden). Ik was er erg fier op en de mensen rondom me gaven me ook complimentjes...

Maar nu heb ik een emotioneel slechte periode achter de rug en ben ik weer beginnen eten alleen is de vraag hoe? Ik eet ct, de hele dag door, ik tel mijn boterhammen niet meer... Als ik een doos koeken koop voor mensen die komen, eet ik zelf al de hele doos op (en wel onmiddellijk koek na koek), een zak snoep kan ik niet verspreiden over enkele dagen, ik eet ct het een na het andere en 's avonds zit ik de hele avond te huilen om hoe ik bezig ben. Het lijkt alsof ik niets meer van karakter heb. Ik heb geen honger maar ik snak naar voedsel. En elke dag zeg ik "morgen zal ik wel weer een dieet beginnen" maar het komt er niet van... Ik ben de voorbije maand 4 kg aangekomen wat toch wel veel is... Ik ben bang omdat ik me niet kan inhouden en toch schaam ik me telkens weer als ik maar iets vettigs eet waar iemand anders bij is. Ik ben dan ook fier als ik in de supermarkt heel wat fruit koop, maar dat fruit rot hier weg... Ik word er slecht van, zeker emotioneel maar ik weet niet wat doen...

...
Oud 06-04-2007, 08:25
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 06-04-2007 @ 09:22 :


...


* hugging! *


(heb geen tips ofzo, vandaar de hug)
Oud 06-04-2007, 08:28
Verwijderd
Goed dat je wel fruit koopt! Nu het ook nog opeten
Probeer zo min mogelijk ongezonde dingen in huis te halen en als er vrienden kopen haal dan iets kleins dat precies te verdelen is zodat er niets over blijft.
Probeer, als je trek hebt, eerst gezonde dingen te eten. Bijvoorbeeld: eerst twee appels en dan pas iets lekkers.

Eet je verder wel regelmatig en genoeg?
Oud 06-04-2007, 08:45
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
En ik ben nog geen gram afgevallen.

Ik denk dat ik een weegschaal ga kopen op mn kamer. Dat een keer in de twee weken wegen bij mn vader komt me mn neus uit. Weet iemand waar ik een niet al te dure maar toch redelijk betrouwbare kan kopen?
Oud 06-04-2007, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 06-04-2007 @ 09:45 :
En ik ben nog geen gram afgevallen.

Ik denk dat ik een weegschaal ga kopen op mn kamer. Dat een keer in de twee weken wegen bij mn vader komt me mn neus uit. Weet iemand waar ik een niet al te dure maar toch redelijk betrouwbare kan kopen?
eender waar, eigenlijk, niet?

elektrowinkel, Blokker enzo...

volgens mij zijn de meeste nieuwe weegschalen betrouwbaar genoeg zolang de batterijen 'vol' zijn. en duur zijn ze sowieso niet, volgens mij.
maarja, dat hangt ervanaf wat je als 'duur' bedoelt natuurlijk, ik vind bijvoorbeeld €20 geen slechte prijs voor zoiets, maargoed.
Oud 06-04-2007, 09:59
LADIEJ
LADIEJ is offline
.
ik heb heel even een vraagje eh
ik ben volgens mij de hele dag met eten bezig.. ik denk er steeds aan. ik vraag me af of dit wel gezond is ?
is eet wel gewoon gezond volgens mij en ook genoeg!. maar ik denk egt steeds aan eten, (gezond) wat heb k nou gegeten? dalijk word ik dik.. enz.. ben ik nou geobsedeert ofzo?


xx liefs
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 06-04-2007, 10:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 06-04-2007 @ 10:59 :
.
ik heb heel even een vraagje eh
ik ben volgens mij de hele dag met eten bezig.. ik denk er steeds aan. ik vraag me af of dit wel gezond is ?
is eet wel gewoon gezond volgens mij en ook genoeg!. maar ik denk egt steeds aan eten, (gezond) wat heb k nou gegeten? dalijk word ik dik.. enz.. ben ik nou geobsedeert ofzo?


xx liefs
Gezond is het niet nee...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-04-2007, 12:11
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 06-04-2007 @ 10:59 :
.
ik heb heel even een vraagje eh
ik ben volgens mij de hele dag met eten bezig.. ik denk er steeds aan. ik vraag me af of dit wel gezond is ?
is eet wel gewoon gezond volgens mij en ook genoeg!. maar ik denk egt steeds aan eten, (gezond) wat heb k nou gegeten? dalijk word ik dik.. enz.. ben ik nou geobsedeert ofzo?


xx liefs
Ben je bang om te eten? Heb je eten ingedeeld in goed en slecht eten? Laat je je beinvloeden door deze gedachtes over dik worden, teveel eten, gezond eten enz?
Klinkt iig niet gezond...Maar het zou er ook aan kunnen liggen dat je toch te weinig eet en je lichaam schreeuwt om eten, of dat je wel ondergewicht hebt als je naar je BMI kijkt.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 06-04-2007, 16:41
lso
Avatar van lso
lso is offline
Citaat:
Ave schreef op 06-04-2007 @ 09:28 :
Goed dat je wel fruit koopt! Nu het ook nog opeten
Probeer zo min mogelijk ongezonde dingen in huis te halen en als er vrienden kopen haal dan iets kleins dat precies te verdelen is zodat er niets over blijft.
Probeer, als je trek hebt, eerst gezonde dingen te eten. Bijvoorbeeld: eerst twee appels en dan pas iets lekkers.

Eet je verder wel regelmatig en genoeg?
Neen, ik vrees van niet .. Ik eet soms niet 's middags of 's avonds omdat ik al teveel andere dingen heb gegeten Ik schaam me wel...
Oud 06-04-2007, 16:54
Verwijderd
En je woont op jezelf?
Misschien kun je gewoon geen koek en snoep in huis halen. Mensen die op bezoek komen hoeven ook niet per se koek, zeker niet als je ze uitlegt waarom (hoeft echt niet meteen heel emotioneel, gewoon 'Ja, ik haal het maar niet in huis want ik wil op m'n lijn letten en waarom zou ik het mezelf moeilijk maken?', dat begrijpt iedereen echt wel en dan zet je ze lekker kerstomaatjes voor).
Dan kun je wel alsnog erg veel boterhammen en fruit gaan eten, maar dat is niet zo erg - misschien val je dan niet zo hard af maar je zal er ook niet zomaar van aan komen.
Veel mensen hebben ook minder last van ongecontroleerde eetbuien als ze wel drie goede maaltijden per dag eten en (gezonde) tussendoortjes nemen. Ik kan me voorstellen dat dat 'eng voelt' als je de dag ervoor heel veel gesnoept hebt, maar het is het proberen waard om jezelf toch een ritme op te leggen.

En verder vind ik eigenlijk, dat wat je beschrijft al wel tamelijk ver gaat. Zit je verder wel helemaal goed in je vel of heb je ook last van bijvoorbeeld neerslachtigheid of erge onzekerheid? (al hoort dat misschien eerder op het psychologie deelforum) (je hoeft hier ook geen antwoord op te geven als je dat niet wil)
Oud 07-04-2007, 13:48
brinta
brinta is offline
Mijn afvalpoging gaat goed. Half februari ben ik begonnen en ben van 80 naar 74,5 kilo gegaan. Ik wil nog meer eraf hebben. Mijn bovenlichaam wordt al waarneembaar iets strakker, maar mijn bil&heuppartij houdt nog hardnekkig vast aan verzameld vet. Ik ben nog niet bikini-klaar.
Ik weeg mijn avondeten elke dag, voorheen at ik erg grote porties. Ik shop een beetje rond qua dieet-soorten, hou vast aan wat ik nuttig vind maar volg niet rigide plannen.
Ik 'zondig' wel vrij vaak (buiten de deur eten, koekje bij cafékoffie) en ik had een paar keer een moment waarop ik veel stress had, en dan laat ik even alle dieetideeën voor wat ze zijn en eet waar ik zin in heb. De volgende dag kan ik dan weer met frisse moed gezond eten.
Ik eet vooral veel en regelmatig. Voorheen at ik nooit echt goed als ik op school was. Nu neem ik netjes boterhammen en beleg mee en drink de hele dag door kruidenthee.
Ik zorg veel beter voor mijn uiterlijk (cremes, scrubben, maskertjes, bodylotion) en daarom voel ik over het geheel lekker.
De goede boodschappen in huis halen is ook belangrijk merk ik, muesli, magere yoghurt, fruit, groente, volkorenpasta &-brood, biologische producten.
De lol hou ik erin door lekkere gezonde dingen te kopen, goede thee, 70% cacao-chocola, Vitalinea yoghurt.
Mijn hometrainer-schema hou ik redelijk goed vol, meestal lukt het me 5 dagen per week om een uur te fietsen.
Oud 07-04-2007, 13:55
dennis018
dennis018 is offline
****ontbijt
3 boterhammen (1 met schouderham, 1 met kalkoenham, 1 met chocopasta)
glas halfvolle melk
*****tussendoor
glas sinasappelsap
******lunch
3 boterhammen (1 met pindakaas, 1 met haagse leverworst, 1 met kalkoenham)
glas halfvolle melk
*****tussendoor
glas sinasappelsap
zakje chips (40gram)
*****diner
bami goreng, met een stokje kipsate met wat satesaus en een beetje kroepoek en atjar groenten erbij.
glas appelsap
*****toetje
kommetje van ong 200 gram boeren volle appeltaart vla
******later op de avond
1 banaan

ik vroeg me af.. hoe ongezond/gezond is een dag zoals dit voor een man van 18 ?? is dit nou echt veel veel? of normaal? of?

Laatst gewijzigd op 07-04-2007 om 14:05.
Oud 07-04-2007, 13:58
Verwijderd
Dat heb je nou al minstend 5 keer gevraagd en ik ga je voor de vijfde keer hetzelfde antwoord geven: het is wat karig. Niet extreem weinig, maar wel wat aan de weinige kant. En dus zéker niet te veel.
Oud 07-04-2007, 14:05
dennis018
dennis018 is offline
op welke momenten zou ik dan meer ''moeten'' eten??
3 boterhammen bij ontbijt en lunch is precies lekker...
als ik zo eet zit ik redelijk vol, maar me ouders zeggen ookal datik meer moet eten
Oud 07-04-2007, 14:07
Verwijderd
Tussendoor ('s ochtends, 's middags én 's avonds) bijvoorbeeld sultana, evergreen, brood etc.

Hoe kan het dat ik een aankommenu eet en niet aankom? (Ik beweeg niet overmatig meer.)
Oud 07-04-2007, 17:38
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Dennis018, val je er vanaf dan??
Oud 07-04-2007, 17:47
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
anders ga ik dat ook even eten op een dag
Oud 08-04-2007, 12:09
dennis018
dennis018 is offline
nee val volgens mij niet af
Oud 08-04-2007, 14:03
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Als je er niet van afvalt is het genoeg, lijkt mij..
Oud 08-04-2007, 14:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 08-04-2007 @ 15:03 :
Als je er niet van afvalt is het genoeg, lijkt mij..
Nee hoor, dat is een hele slechte maat. Je kunt en niet afvallen, maar wel ontzettend veel voedingsstoffen missen.

Je lichaam gaat namelijk op spaarstand als je te weinig eet. Daarom kun je met bv 2 boterhammen per dag soms niet afvallen, terwijl je dat met bv 8 wel doet. (eigen ervaring)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-04-2007, 21:57
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
ja en daarom vraag ik me af of het sonja bakker dieet nou werkelijk werkt, volgens mij lijdt iedereen daarbij honger (?)
Oud 09-04-2007, 07:07
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Mijn ouders & broertje hebben het SB dieet gedaan (njah, mijn vader doet het nu nog) & ze hebben nooit echt honger gehad ofzo..
En ze zaten vrij snel op hun streefgewicht.
Maar het zal voor iedereen anders zijn.
Oud 09-04-2007, 07:34
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ze vallen er over het algemeen wel mee af, maar gezond is anders. Je mist veel kcal, dus waarschijnlijk ook veel voedingsstoffen.
Oud 09-04-2007, 08:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Milll schreef op 08-04-2007 @ 22:57 :
ja en daarom vraag ik me af of het sonja bakker dieet nou werkelijk werkt, volgens mij lijdt iedereen daarbij honger (?)
De theorie erachter klopt als een bus, maar wat die mensen moeten/mogen eten is zo ontzettend weinig en komt nooit op een tekort van 500 cal. Dus ja, die mensen moeten idd honger lijden, daarom gaat het zo snel. En daarom komen er straks boeken: hoe kom ik af van de Sonja Jojo...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-04-2007, 08:59
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 09-04-2007 @ 08:34 :
Ze vallen er over het algemeen wel mee af, maar gezond is anders. Je mist veel kcal, dus waarschijnlijk ook veel voedingsstoffen.
Maar..mijn vader at voor dat hij begon met SB nog ongezonder (geen ontbijt, weinig brood, weinig aardappels, veel vette & kcal rijke tussendoortjes), dus ik denk dat hij op dit moment meer voedingsstoffen binnen krijgt dan voorheen.
Oud 09-04-2007, 09:59
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Milll schreef op 08-04-2007 @ 22:57 :
ja en daarom vraag ik me af of het sonja bakker dieet nou werkelijk werkt, volgens mij lijdt iedereen daarbij honger (?)
een collega van mij volgt dat dieet nu al een maand of 3, en het werkt in de zin dat ze al veel kilo's is kwijtgeraakt. Volgens mij is het zo dat je in het begin wel veel honger hebt omdat je gewoon echt weinig eet (soms nog minder dan 1000 cal per dag), maar dat je er na een paar weken wel aan went en dat het honger gevoel dan dus ook weg gaat.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 09-04-2007, 13:18
Verwijderd
Volgens een of ander onderzoek lukt het vrijwel niemand om na het sonja bakker dieet minstens 6 maanden op het streefgewicht te blijven. Maar ik ben mijn bron daarvan kwijt.
Oud 09-04-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 08-04-2007 @ 15:03 :
Als je er niet van afvalt is het genoeg, lijkt mij..
Genoeg eten is niet het enige belangrijke, het gaat er ook om wat je eet (om de voedingsstoffen dus idd). Bovendien kun je idd ook veel te weinig eten en toch niet afvallen ivm de spaarstand.
Oud 09-04-2007, 16:25
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
sonho schreef op 07-04-2007 @ 15:07 :
Tussendoor ('s ochtends, 's middags én 's avonds) bijvoorbeeld sultana, evergreen, brood etc.

Hoe kan het dat ik een aankommenu eet en niet aankom? (Ik beweeg niet overmatig meer.)
Dat kan allerlei redenen hebben. Misschien heb je veel stress, is je stofwisseling van nature snel of is je stofwisseling in de war doordat je lange tijd te weinig hebt gegeten. (ik weet niet of dat voor jou geldt hoor)
Oud 09-04-2007, 20:58
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 09-04-2007 @ 09:59 :
Maar..mijn vader at voor dat hij begon met SB nog ongezonder (geen ontbijt, weinig brood, weinig aardappels, veel vette & kcal rijke tussendoortjes), dus ik denk dat hij op dit moment meer voedingsstoffen binnen krijgt dan voorheen.
Tsja, het gaat natuurlijk ook om het aantal kcal dat je binnenkrijgt. Liefst op een gezonde manier, dus veel brood in plaats van chips en koekjes, maar bijvoorbeeld niet een cracker met kaas als onbijt en een boterham met vruchtenhagel als middagmaal. Vervang dat door telkens 3 boterhammen, en dat is al een heel stuk beter.
Oud 10-04-2007, 08:40
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Is het normaal om als je 's avonds iets kcal rijks gaat eten (pizza! ), dat te compenseren met iets minder kcal rijks als tussendoortje of lunch?
Oud 10-04-2007, 09:01
Verwijderd
Eigenlijk zou het niet mogen, maar ik denk dat iedereen dat af en toe wel eens doet (bewust of onbewust).
Ik in elk geval wel. Als ik 's middags een supergrote pizza eet, eet ik 's namiddags geen koekjes meer hoor. En als ik weet dat ik 's avonds vettig ga eten, probeer ik in elk geval een lichte lunch te nemen.
Oud 10-04-2007, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 10-04-2007 @ 09:40 :
Is het normaal om als je 's avonds iets kcal rijks gaat eten (pizza! ), dat te compenseren met iets minder kcal rijks als tussendoortje of lunch?
Ik eet voordat ik uit eten ga 's middags vaak geen extra's, maar dat is vooral omdat ik lekker veel honger wil als ik toch veel geld ga betalen voor eten Maar als ik toch wil compenseren voor teveel kcal, dan ga ik liever een uurtje wandelen of sporten ofzo.
Oud 10-04-2007, 09:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-04-2007 @ 14:18 :
Volgens een of ander onderzoek lukt het vrijwel niemand om na het sonja bakker dieet minstens 6 maanden op het streefgewicht te blijven. Maar ik ben mijn bron daarvan kwijt.
Bij een set adviezen van Bakker, die geen noemenswaardige opleiding over het onderwerp heeft en ook nog eens plagiaat pleegde, wat zou je ook anders verwachten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-04-2007, 10:41
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-04-2007 @ 10:01 :
Eigenlijk zou het niet mogen, maar ik denk dat iedereen dat af en toe wel eens doet (bewust of onbewust).
Ik in elk geval wel. Als ik 's middags een supergrote pizza eet, eet ik 's namiddags geen koekjes meer hoor. En als ik weet dat ik 's avonds vettig ga eten, probeer ik in elk geval een lichte lunch te nemen.
Maar ik heb een eetprobleem & moet eten via een eetlijst..
Zou het dan ook mogen??
Ik mag geen tussendoortjes laten vallen.
Maar ik zie dat mensen met een 'normaal' eetpatroon dat dus wel doen.
Oud 10-04-2007, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 10-04-2007 @ 11:41 :
Maar ik heb een eetprobleem & moet eten via een eetlijst..
Zou het dan ook mogen??
Ik mag geen tussendoortjes laten vallen.
Maar ik zie dat mensen met een 'normaal' eetpatroon dat dus wel doen.
Doe het dan maar niet, het is voor jou eerst belangrijk dat je die regelmaat krijgt. Eventueel kun je misschien wel driekwart pizza eten met een salade erbij ipv een hele.
Oud 10-04-2007, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 10-04-2007 @ 11:41 :
Maar ik heb een eetprobleem & moet eten via een eetlijst..
Zou het dan ook mogen??
Ik mag geen tussendoortjes laten vallen.
Maar ik zie dat mensen met een 'normaal' eetpatroon dat dus wel doen.
Ik kan ook niet zeggen dat ik echt een 'normale' manier van met eten omgaan heb hoor: niemand in dit topic volgens mij. Ik denk dat wij allemààl in ons hoofd een beetje te veel bezig zijn met 'eten' en 'dik/dun worden', maar daarom nog niet op een ziekelijke manier hé. Zolang het nog vaak genoeg voorkomt dat je lekker vette dingen eet zonder je daar schuldig over te voelen denk ik niet dat je een 'eetprobleem' heb.

Maargoed, als je echt een serieus eetprobleem heb is het natuurlijk beter om zéker niet te gaan 'compenseren' - en zo die 'angst' overwinnen. Je zo eens één keer lekker laten gaan is juist goed. Of ja, het is iig niet slécht.
Oud 10-04-2007, 12:08
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-04-2007 @ 11:58 :
Doe het dan maar niet, het is voor jou eerst belangrijk dat je die regelmaat krijgt. Eventueel kun je misschien wel driekwart pizza eten met een salade erbij ipv een hele.
Dat is wel een goed idee, bedankt
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.