Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2009, 06:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Maar wat zou je vinden als een ander als tegenreactie selectief moslims geen hand wilde geven?

Daarbij, hoe brengt ze dat, bijvoorbeeld op ouderavonden? "Lieve dames en heren, ik ben moslim en ik geef mannen daarom geen hand. Dus vanavond doen we het even anders dan u gewend bent. Maar u hoeft zich niet aan te passen hoor, ik discrimineer niet, en ik heb alle respect." Ik realiseer me dat dat wel heel simpel gesteld is, maar komt het daar niet op neer? Want als je een vorm van communicatie wilt veranderen zal één van beiden zich aan moeten passen, en als je met de één anders communiceert dan met de ander is er van gelijke behandeling geen sprake.
Op een islamitische school kan je dit soort zaken verwachten, maar niet op een openbare of christelijke school, inderdaad.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2009, 06:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Je discrimineert, als je iemand niet zou begroeten. Anders begroeten, is wellicht onderscheid maken, maar past niet in jouw definitie van discriminatie .
Wel als een man en een vrouw naar die vrouw zou toestappen en allebei hun arm uitstrekken voor een handbegroeting, maar zij alleen de vrouw haar uitstekende hand beantwoordt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 13:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Vanuit mijn overtuiging geef ik geen hand aan iedereen die bruine ogen heeft. Ik haat ze niet. Maar het is gewoon zo. Zou jij dat ok vinden?
Zo lang je dat uit eigen overweging doet vind ik het prima
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 13:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zo lang je dat uit eigen overweging doet vind ik het prima
en je zou het ook niet erg vinden als zo iemand dan ouderenavonden moet bijwonen als docent?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 13:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
en je zou het ook niet erg vinden als zo iemand dan ouderenavonden moet bijwonen als docent?
Zo lang die persoon dat uit eigen overweging doet en zelf de (strafrechtelijke) consequenties draagt van zijn/haar acties en niet die verantwoording probeert af te schuiven op een club mensen die daar misschien helemaal niet op zitten te wachten/er anders over denken.

dan is dat prima.

of ik dat persoonlijk onfatsoenlijk gedrag vind is een 2e, maar iedereen wordt wel eens onfatsoenlijk beoordeeld.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 13:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zo lang die persoon dat uit eigen overweging doet en zelf de (strafrechtelijke) consequenties draagt van zijn/haar acties en niet die verantwoording probeert af te schuiven op een club mensen die daar misschien helemaal niet op zitten te wachten/er anders over denken..
Aaah maar je geeft dus wel aan dat er mogelijk strafrechtelijke consequenties aan vast zitten. Leuk voor zo'n school. Want hoe je het went of keert, de school wordt erop aangekeken op het feit dat ze zo iemand hadden aangenomen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 14:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Aaah maar je geeft dus wel aan dat er mogelijk strafrechtelijke consequenties aan vast zitten. Leuk voor zo'n school. Want hoe je het went of keert, de school wordt erop aangekeken op het feit dat ze zo iemand hadden aangenomen.
Mwoa, dat zou moeten blijken voor de rechter, ik schat de kans op strafrechtelijke vervolging op eigen nota kleiner dan strafrechtelijke gevolgen op basis van een aanname dat iedereen die zeg 'moslim' genoemd wil worden zich op een bepaalde manier moet gedragen.

Ik zou persoonlijk de school er nooit op aankijken want je kan niet altijd van te voren ruiken dat iemand bepaalde voorkeuren heeft.

bovendien ben ik het (deels) met kenjirro eens dat iedereen, mits op eigen nota, zelf een respectvolle manier van begroeten mag hanteren, mits het in dit geval niet expliciet in de functieomschrijving wordt weergeven.
stelt de school dat handen schudden een intergraal deel van de functie als docent is dan kan je mensen daar achteraf op aanspreken.

Je kan ook niet tegen je kind zeggen: ga maar buitenspelen, je mag alles doen en daarna zeuren dat hij in de modder is gaan spelen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 14:42
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Nog wat...
Ik steek m'n hand uit, deze wordt geweigerd en vervolgens wordt er een gebruik uit een ver land of voor mij vreemde religie op me losgelaten. Wat moet ik doen?
- me "verlagen" tot hetzelfde ritueel (kopieren; misschien doe ik het wel helemaal fout met een zware belediging tot gevolg)
- schaapachtig glimlachen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 14:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nog wat...
Ik steek m'n hand uit, deze wordt geweigerd en vervolgens wordt er een gebruik uit een ver land of voor mij vreemde religie op me losgelaten. Wat moet ik doen?
- me "verlagen" tot hetzelfde ritueel (kopieren; misschien doe ik het wel helemaal fout met een zware belediging tot gevolg)
- schaapachtig glimlachen
Een varken kado geven om je punt te maken.
Moslima's hebben al meer geschud dan alleen me hand.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 14:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Optie 3, niet accepteren. Je hoeft je niet door zo iemand te laten schofferen.
Ik heb dat eenmaal meegemaakt, en heb toen gewoon degene die voor een gesprek kwam verteld dat ik het vreemd vond dat hij een afspraak had gemaakt voor een gesprek, om dat gesprek daarna te beëindigen voordat het begonnen was. Daarna hem verzocht te vertrekken aangezien geen van ons beiden het accepteerde.

Volgende week was hij, één dwangbevel van de deurwaarder rijker, terug, en toen kon het opeens wel netjes. Je vind integratie en nieuw ontstaan verstand en tolerantie op de meest onverwachte plekken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.