Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 13:27
luk@z
Avatar van luk@z
luk@z is offline
Even een stukje vooraf: voor bepaalde mensen die het lollig vinden om te antwoorden in de richting van 'sorry geen zin om alles te lezen' en dan nog iets onzinnigs plaatsen: don't !


Misschien hebben jullie 't weleens eerder gelezen van mij, d'r is een bepaald meisje waar ik nogal veel om geef, maar ik wist niet echt zo goed waar ik aan toe was met haar. Ik ga niet alles helemaal opnieuw vertellen, wel wat er nu is gebeurd..

Het meisje in kwestie zal ik ff 'Y' noemen, is wat makkelijker voor me
Begin dit jaar op de scholierenchat heb ik haar dus ontmoet, een superleuk meisje. Ze had wat probleempjes enzo, maar ik kon goed met 'r praten over dat soort dingen. Na een tijdje vonden we elkaar toch wel leuk. Nahja, we hebben een half jaartje zo een relatie gehad, echter puur internet based Totdat ze het op een gegeven moment niet meer zag zitten. Ik was toch wat ouder, zij wou nog zoveel dingen ontdekken enzo, ze was bang dat ik haar daar in zou remmen. We hebben wel contact gehouden gelukkig, maar we vonden elkaar nog steeds leuk enzo. Toch wilde ze niet meer.
Vorige week smste ze me, 't ging niet goed met 'r... Ze had te horen gekregen dat ze geadopteerd was. In haar ogen was alles ineens verkeerd. Ze dacht aan zelfmoord enzo, maar ze vertelde erbij dat ze 't niet deed omwille van mij. Hierdoor werd ik een beetje chaga, in mijn oren klonk 't meer als een schreeuw om aandacht, ze had wel vaker dingen gedaan waarvan ik dacht dat 't meer aandacht vragen was Toen vertelde ze nog iets anders wat erg was, waarop ik vroeg of ik 'r niet kon opzoeken om 'r te steunen. Dat begreep ze niet Nahja, ze kan goed Nederlands, ik vond dat ze me best begreep. Toen ik dat zij werd ze kwaad en vertelde ze dat ze geen contact meer wilde. Ik was bang dat ze toch domme dingen ging doen, maar kon haar niet meer bereiken, dus smste ik haar moeder of zij een boodschap kon doorgeven aan Y. Ik weet niet of die boodschap doorgekomen is, 't enige wat ik te horen kreeg was dat ze alle contact met mij verbrak, vooral omdat ik haar moder smste (wat blijkbaar niet mocht). Ik weet nog steeds niet wat de werkelijke reden is.. op die vraag heb ik geen antwoord mogen krijgen Dezelfde avond (nu precies een week geleden) ben ik naar Apeldoorn (waar ze woond) gereden, naar haar adres zeg maar. Ik was er nog nooit geweest, maar ik wist zeker dat ik goed zat. Ik belde aan, haar broer deed open. Ik vroeg of Y erwas, maar die kende hij niet na wat gezeur ben ik maar weg gegaan, had geen zin in ruzie. Na nog een tijdje rondgedoold te hebben kwam ik mensen tegen uit haar straat, welke ik maar aangeschoot met de vraag of ik wel goed zat. Ze vroegen wie ik zocht, dus ik noem haar naam. 'Meisje met zwart haar, meestal zwarte hond?' Nou die woont daaro... Daar had ik dus net aangebeld Onverrichte zekn weer terug ngegaan, mezelf flink afgereageerd op de snelweg ('k was in 40 min. thuis ipv 1u en 5 min. die de routeplanner aangaf )
2 dagen later spreek ik een vriendin van haar op MSN, ze vroeg of ik bij haar geweest was. Jah dus. Ze kon me alleen niet vertellen wat er met Y aan de hand was en moest plotseling weg. 't was toen wel duidelijk voor me dat ik bij 't goeie aders was geweest. Ik snap niet wat ik fout heb gedaan...
Ik zal ff de smsjes citeren, misschien kunnen jullie dan zeggen waar 't fout ging?
Y: Owjah, was je vergeten te vertellen dat er dit en dat gebeurd is (vertel hier liever niet wat)
L:
L: Ik wou dat ik er voor je kon zijn, je kon helpen.. ik wou dat je me 's iets gaf om voor te zijn.
Y: Laat alles maar wezen, ik rot wel op uit je leven.
L aan moeder van Y: Kunt u misschien aan Y doorgeven dat ik niet snap wat er is, wat ik fout deed en of ze contact met me kan opnemen?
Y: Hoe durf je mijn ma te smsen terwijl je weet wat de gevolgen zijn? Ik verbreek alle contacten. Vaarwel!


Wat heb ik nou fout gedaan?

't is nu een week geleden, maar ik ga er kapot aan.
Kan iemand me asjeblief vertellen wat ik verkeerd deed, of vertellen wat haar bezield?

alvast bedankt

Lukas

P.S. 't klinkt misschien raar, vooral omdat alles gepasseerd was op internet, maar ik wil haar niet kwijt.. ze doet iets met me, iets goeds.. nahja, dat deed ze
__________________
Ex vi termini
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 13:39
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik weet niet precies wat r is voorgevallen, maar ik zou t ook niet gepikt hebben als r n smsje door mn ex-vriend naar mn moeder gestuurd zou zijn. Ik zeg niet dat je alles fout doet hoor, maar ik kan wel begrijpen dat ze daar zo op reageert. Sterkte!
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 17:36
luk@z
Avatar van luk@z
luk@z is offline
"ik zou t ook niet gepikt hebben als r n smsje door mn ex-vriend naar mn moeder gestuurd zou zijn." (zo had ik 't nog helemaal niet bekeken..)
Tsja.. daar heb je gwoon 100% gelijk in. Ik wist van gekheid gwoon niet meer wat te doen. Hoezo wanhopig?
__________________
Ex vi termini
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 17:43
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
luk@z schreef:
"ik zou t ook niet gepikt hebben als r n smsje door mn ex-vriend naar mn moeder gestuurd zou zijn." (zo had ik 't nog helemaal niet bekeken..)
Tsja.. daar heb je gwoon 100% gelijk in. Ik wist van gekheid gwoon niet meer wat te doen. Hoezo wanhopig?

Hey Luk@z..

Diz echt nie leuk dat dit gebeurd idd.... En ik kan me eigenlijk heel goed voorstellen dat je haar moeder gsmsd hebt.... zou ik ook doen als mn vriend me ineens niet meer wil zien.

Ik vind het een beetje vreemd gelopen.... vraag me af wat er allemaal aan de hand is met die "Y".... vaag....

*knuffels*

Lau.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 09:06
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ze doet je alleen maar pijn, dat wil ze niet want dan voelt ze zich nog slechter. Dus contact verbreken, om welke reden dan ook lijkt voor haar het beste. Diep in haar hart wil ze waarschijnlijk wel met je omgaan, graag zelfs, maar ze kan het gewoon niet.

Tis lastig, blijf je contact zoeken, dan vind ze dat je haar met rust moet laten. Zoek je geen contact meer, is het van zie je wel, niemand geeft om me.

Ik zou haar gewoon heel soms (verjaardag/kerst enz.), via een kaartje/e-mail of zo sturen, waarin je wat over jezelf verteld en zegt dat je denkt te begrijpen dat ze geen contact wil, maar als ze het wil dat je er nog steeds voor open staat.

En dan wachten tot zij weer contact zoekt. Maar ja je moet je goed bedenken wat je voor haar voelt, want je kan ook voor niets wachten.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:17
Sithan
Sithan is offline
Om eerlijk te zijn heb ik wel een idee...
Jij stuurt een sms-je naar de persoon die haar zojuist heeft verteld dat ze voor ik weet niet hoeveel jaar geloofde in een moeder die haar moeder niet was...moet je nagaan hoe dat voelt...die persoon vertrouwt ze niet meer, heeft ze een afschuw van wellicht...ik denk dat er sterk een verband ligt tussen het adoptieverhaal, jou sms-je naar haar 'moeder' en het geheel verbeken van het contact...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 14:35
DarkCat
DarkCat is offline
Dat smsje klonk inderdaad wel behoorlijk fout. Jij bedoelt het goed, maar je hebt wel te doen met een geschrokken, emotioneel meisje, die op het moment weinig kan hebben. En bij haar huis langs gaan vind ik persoonlijk ook een foute actie. Ik snap wel dat je veel om dr bent gaan geven, maar t was toch duidelijk? Nouh ja, nu dus helemaal duidelijk. Let it go.. (makkelijker gezegd dan gedaan).. je kan niks meer doen op dit moment behalve jezelf eruit te slepen.. geef het maar op..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 14:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tja, een nogal lullige situatie voor jou!! en ik hoop dat het snel goed komt!!
Mja ik heb het hele verhaal gelezen en vaag komt me ook iets bekends voor... En ik probeer me ook te verplaatsen in dat meisje ...
Want ik ben ook een keer ontzettend kwaad op iemand geworden op Msn.. Ik baalde al een tijdje van dat meisje en dat moest er in 1x uit.. Toen ik dat achteraf terug las - kon ik me ook ineens verplaatsen in die vriendin die ik heb uitgescholden.. En achteraf zag ik ook dat het nergens op sloeg wat ik had gezegd allemaal...
Hiermee wil ik zeggen dat het nog niet eens zo erg was geweest... maar voor haar zal de druppel zijn geweest dat je haar moeder sms't... Maar ik denk dus dat je niet zoveel fout hebt gedaan.. maar dat het meer aan het moment lag en ze misschien eerder al een beetje ergerde aan jou.. Dat zou ik me goed voor kunnen stellen... Dus antwoordt op jou vraag... je hoeft niks fout gedaan te hebben.. en geef jezelf daar ook de schuld niet van. je hebt best kans dat ze na een tijdje inziet dat ze toch weer met je wil praten en dat ze jou ook mist. probeer haar iig niet uit het oog te verliezen door beetje contact te houden met die vriendin van Y.
Ik wens je veel sterkte!!! en laat nog wat horen af en toe hoe het gaat...

kuzzzz dreen
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:54
Rioto
Gast ik vind het tof van je dat je naar haar toe ben gereden ...wel vaag dat dr broer zegt dat ze daar niet woont ..

Wat ik zou doen is een sms stuuren dat ze een Vaag Lomp wijf is en dat ze de pleuris kan krijgen ...je verdient wel beter man
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 15:54
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Nou, als ik eerlijk ben, ik zou behoorlijk pissed zijn
als iemand naar mn moeder zoiets zou sms en..
Kan dat niet zo goed uitleggen, mja..
Kweet dat je het goed bedoelde, maar toch..
Heb je nu alweer contact met dr eiglijk?
Sterkte iig..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 02:58
JJzD
JJzD is offline
mijn reactie bij totale onlogica van de ander is excuses aanbieden ook al snap je het niet, er8er komen wat er fout was en ervan leren en verdergaan
maar als zij het contact verbreekt omdat jij iets goed bedoelde en niet eens de kans geeft het uit te leggen, ben je blijkbaar niet zoveel waard
als ik denk aan een meisje wat veel betekend zou zelfs ik haar niet zomaar af kunnen sluiten en haar hele kant niet horen

kortom
als ze niet wil kan jij er bar weinig aan doen en zocht ze all1 maar aand8
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 17:08
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik denk dat ze in al haar verwarring van wat ze allemaal te verwerken had gekregen gewoon even een poosje alleen wil zijn om na te denken. Het lijkt me ook niet niks als je opeens hoort dat je geadopteerd bent en dat andere erge wat ze je ook nog vertelde. Ik denk dat het haar allemaal even te veel werd en daarom even geen behoefte heeft aan contact. Toen jij zei dat je haar wel wou opzoeken om haar te steunen ed. en zij zei dat ze dat niet begreep, had je denk ik niet zo moeten reageren van 'je kan goed nederlands, dus begrijp je best wat ik bedoel' Toen ik het las dacht ik meteen dat zij een verband zou kunnen leggen met die adoptie, dus dat was niet zo tactisch denk ik (ook al bedoelde je t niet zo) Okee haar reactie was wel een beetje overdreven, 'ik verbreek al het contact met je' maar volgens mij kwam dat door de emotie van het moment. En dan dat smsje, ik denk dat ik precies hetzelfde zou hebben gedaan, ik bedoel, je wilt haar helpen, er zijn voor haar als ze problemen heeft en als zij je daar dan niet de kans voor wilt geven dan zou ik er ook alles aan doen om er toch achter te komen wat er aan de hand is en haar daarna zo goed mogelijk steunen. Maar haar reactie kan ik ook wel begrijpen, ze wou met rust gelaten worden en jij zoekt steeds contact, misschien wist haar 'moeder' wel helemaal niet dat ze er zo erg mee zat en niet goed in haar vel zat, dus is het wel logisch dat ze zo reageerde op dat smsje.

Ik denk dus dat je het even moet laten rusten nu en hoe graag je haar ook zou willen helpen, haar even de tijd moet geven een aantal dingen op een rijtje te zetten en dan na een paar weken eens mailen of smsen en je excuses aanbieden voor dat smsje (want dat vond ze blijkbaar echt niet kunnen) en vragen hoe het nu is en of ze nog contact met je wilt. Gewoon de waarheid zeggen, dat je haar echt heel graag wilt helpen, jullie zijn toch nog steeds goede vrienden, dat jij je er gewoon niet goed bij voelt als ze problemen heeft, dat je er dan voor haar wilt zijn.

Heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 21:26
Jebke
Jebke is offline
hey
Ik denk ook dat ze gewoon een tijdje voor haarzelf nodig had om nate denken een groot deel van haar leven is plots een beetje ingestort.Een goeie thuisbasis is altijd leuk meegenomen en maakt het amkkelijker om gelukkig te zijn denk ik.Wel haar vetrouwde thuisbasis was plots niet meer wat ze dacht, het was een leugen.Ik denk dat ze het zo had gezien.En ik denk dat het best is haar een tijdje met rust te laten, ze zal wel terugkomen als alles verwerkt is, als ze dit niet doet is het teken dat ofwel ze het niet an verwerken of ze je niet graag genoeg had.En liefde is kunnen loslaten.Dus zou jij haar dan moeten kunne losklaten en opnieuw beginnen. Dit is mijn visie eh, ik ben ook ni wereldswijste, dus mja wie weet heb je er wel iets aan, dus kon ik het niet laten iets te beantworrden.
Dikke knuffel nog, hoop voor je het beste...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 07:42
Saraï_h
Saraï_h is offline
misschien heeft ze wel gelogen dat ze geadopteerd is.. (?) niet echt een ant. op je vraag.. maar is dat al bij je opgekomen (of heb k nie goed gelezen?)
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 22:30
luk@z
Avatar van luk@z
luk@z is offline
Zo hee!
echt super hartstike bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om m'n verhaal te lezen, tof Helpt me goed. Ik zal later nog wel wat dieper antwoorden (heb 'r nog wat over te zeggen, nu alleen geen tijd voor ) maar dat jullie niet denken vanne 'die opent een topic en doet 'r vervolgens niets mee )
*knuffols*

Lukas
__________________
Ex vi termini
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #71
rare kwast
491 04-10-2006 17:42
Drugs & Alcohol uitleg
leipe yugo
23 28-11-2005 10:04
Software & Hardware [Win XP] Wil niet meer opstarten
x_knorretje_x
9 25-11-2005 22:39
Liefde & Relatie wat zou jij doen?
bertusss
47 23-04-2004 12:41
Werk, Geld & Recht Mijn supervisor&ik
Verwijderd
10 07-11-2003 06:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.