Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 13:38
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Ja.
Ben jij de titel kwijt van een boek? Post het hier en Letteren helpt.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Advertentie
Oud 17-04-2003, 22:59
Verwijderd
Tsja... zo'n 8 jaar geleden ofzo was ik helemaal gek van een boek dat over een meisje ging dat in haar tuin een rood koraal armbandje vindt ofzo, en eenhoorns ziet, en kleine mensjes met strijkijzers en deegrollers, en aan het eind van het boek de eenhoorns moet redden bij een heks op het strand ofzo... :/ iemand?
Oud 18-04-2003, 17:53
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Nee, geen idee.

Ik heb ook nog wel een boek, waar ik vroeger echt gek op was. Ik weet nu niet helemaal meer precies waar het over gaat, maar in ieder geval over een jongetje dat op zolder speelt en dan door een muur heen in een Luilekkerland terecht komt, waar alles van snoep is...

Ik was toen echt jaloers.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 24-04-2003, 13:43
Verwijderd
Misschien dat iemand de mij aan een titel kan helpen.
Op de basisschool hebben wij ooit klassikaal een boek gelezen over een jongetje en een meisje die 7 veren van een papagaai (geloof ik) moesten vinden. Ze gaan dan op zoek en ik geloof dat ze op een gegeven moment ook nog in een of ander bos vast komen te zitten.
Ik vond het altijd een heel leuk boek maar het geen idee meer hoe het heet.
Oud 02-05-2003, 16:05
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 24-04-2003 @ 14:43:
Misschien dat iemand de mij aan een titel kan helpen.
Op de basisschool hebben wij ooit klassikaal een boek gelezen over een jongetje en een meisje die 7 veren van een papagaai (geloof ik) moesten vinden. Ze gaan dan op zoek en ik geloof dat ze op een gegeven moment ook nog in een of ander bos vast komen te zitten.
Ik vond het altijd een heel leuk boek maar het geen idee meer hoe het heet.
Die hadden wij vroeger op bandje voor in de auto. Volgens mij heette die "De 7 veren van de papegaai" van Annie MG Schmidt.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 03-05-2003, 17:01
Verwijderd
Thnxx! Nu weet ik het eindelijk. En het boek is van Paul Biegel
Oud 13-05-2003, 18:48
Verwijderd
toen ik net kon lezen las ik een middel groot (30 bij 30 cm bedoel ik daarmee) plaatjes boek (ook tekst hoor) en het ging over een kindje dat een tekening maakte van een vliegend monster.
's Nachts kwam dat monster tot leven en ze gingen toen samen vliegen over de huizen enz.
Nu wil ik heeeeel graag weten hoe het boek heet! (voor mezelf natuurlijk maar ook voor mijn kleine neefje want die wilt ook altijd dat zijn tekeningen tot leven komen.)

Ik zou het heel fijn vinden als ik hem uit dit boek een keer voor kon lezen. Wie helpt?

Vera
Oud 19-05-2003, 16:11
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
benk maar weer

er was eens een boek en dat ging over een man die bij de amerikaanse ambasade werkt, op een dag komt er een man die hem verteld dat een vrouw vermist wordt en ze hebben zijn naam gevonden..

blijkt dus dat die man een affaire met die vrouw heeft gehad. die vrouw was model en heeft een boutiek gehad in noorwegen of zweden ofzow maar ze is nu iig aant zeilen.

het boek gaat dus over die man die niet weet waar die vrouw is en die zich afvraagt wat ie toch moet doen ensow
en over die vrouw die dus op zee aant zeilen is en daar niet zo goed in is. ze komt ook nog een keer bij een echtpaar op een eilandje

volgens mij had het boek een blauwe kaft en wast best dik maar dat weet ik niet zeker

kan iemand mij alsjeblief helpen *wanhopige blik*
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Oud 27-05-2003, 23:32
Verwijderd
Citaat:
crazyellow schreef op 23-05-2003 @ 21:01:
tja het is een boek dat ik altijd las toen ik 7 ofzo was.

het ging over een meisje ofzo dat op zolder speelde en geprikt werd door de een spin en toen kwam ze in een fantasieland.
langs het "lege flessenbos"en verder kwam er ook nog iets van een krokodil in voor volgens mij.
wil de titel weten en dan wil ik hem weer eens lezen
Tsss grr die wil ik dus ook weten! Die vond ik geweldig! En ze gingen op de maan slapen
Een vriendin had een schuurtje en daarin was die spin, die beet ze en toen kwamen ze in die wereld. Die was echt . Het is een A boek, maar verder weet ik het echt niet...
Oud 28-05-2003, 09:06
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-05-2003 @ 00:32:
Tsss grr die wil ik dus ook weten! Die vond ik geweldig! En ze gingen op de maan slapen
Een vriendin had een schuurtje en daarin was die spin, die beet ze en toen kwamen ze in die wereld. Die was echt . Het is een A boek, maar verder weet ik het echt niet...
ja idd
ow het was een schuurtje
echt een geweldig boek
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 28-05-2003, 20:52
Ertensoep
Avatar van Ertensoep
Ertensoep is offline
Ik weet niet meer helemaal zeker of het wel een boek was (het kan ook nog iets op tv geweest zijn, maar volgens mij was het een boek), het ging over een bos met dieren, en de (moeder)uil moets altijd 's morgens vroeg de zon wakkermaken. Op een gegeven moment was een van de jonge uiltjes dood, en wou de moederuil de zon niet meer wakkerroepen, waardoor het altijd nacht bleef. Alle dieren moesten toen bij elkaar komen om uit te zoeken hoe dat uiltje nou dood gegaan kon zijn. Het was wel duidelijk dat een van die dieren (een aap geloof ik) per ongeluk een tak op het hoofdje van het uiltje had laten vallen, maar uiteindelijk bleek dat iedereen er wel een beetje schuld aan had.

Opzich zoek ik dat boek niet echt, ik vroeg me alleen af hoe het ook alweer afliep. iemand enig idee?
__________________
4 uur cupasoup...
Oud 26-06-2003, 20:15
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
crazyellow schreef op 23-05-2003 @ 21:01:
tja het is een boek dat ik altijd las toen ik 7 ofzo was.

het ging over een meisje ofzo dat op zolder speelde en geprikt werd door de een spin en toen kwam ze in een fantasieland.
langs het "lege flessenbos"en verder kwam er ook nog iets van een krokodil in voor volgens mij.
wil de titel weten en dan wil ik hem weer eens lezen
Druifje en dat andere meisje... ik weet precies wat je bedoelt. het is van Burny Bos, maar het heet.... ???????

en ik ben op zoek naar een boek over een meisje dat in woonwagens leeft met haar familie, ze heeft een neef die Boyo heet en een pony die Joe heet, en ze gaat naar een tehuis, en op het eind gaat Joe dood, maar een man van het tehuis die haar vriend is geworden, die heeft een andere pony voor haar die Joey heet... hoe heet dat boek???
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Oud 01-07-2003, 13:57
gunaika
gunaika is offline
ik ben niet zozeer een titel kwijt, maar erg op zoek naar boeken die zich in rome afspelen (fictie) en het liefst leuk zijn natuurlijk... iemand tips?
Oud 02-07-2003, 11:51
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
gunaika schreef op 01-07-2003 @ 14:57:
ik ben niet zozeer een titel kwijt, maar erg op zoek naar boeken die zich in rome afspelen (fictie) en het liefst leuk zijn natuurlijk... iemand tips?
Colleen McCullough heeft geloof ik een serie geschreven die over Rome ging... Maar die heb ik niet gelezen. Ik heb wel 'Auriane, dochter van het licht' gelezen, waarvan ik de schrijfster even kwijt ben... Die speelt zich iig voor een gedeelte af in Rome... Als je hier wat aan hebt...

[edit]
"Masters of Rome van Colleen McCullough is een serie die (nu) uit vier delen bestaat: The first man in Rome, The grass crown, Fortune's favorites en Caesar's women. Deze historische romans behandelen het leven in de eerste eeuw voor Christus in Rome: politieke intriges, liefdesgeschiedenissen, het dagelijkse leven etc.
De eerste twee delen zijn zeker al in het Nederlands vertaald."

Auriane, dochter van het licht (The light bearer) van Donna Gillespie
[/edit]
__________________
Hela världen är så underbar

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 11:57.
Oud 12-07-2003, 22:14
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-05-2003 @ 00:32:
Tsss grr die wil ik dus ook weten! Die vond ik geweldig! En ze gingen op de maan slapen
Een vriendin had een schuurtje en daarin was die spin, die beet ze en toen kwamen ze in die wereld. Die was echt . Het is een A boek, maar verder weet ik het echt niet...
Die ken ik

(titel ben ik ook kwijt...)
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 12-07-2003, 22:34
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
gunaika schreef op 01-07-2003 @ 14:57:
ik ben niet zozeer een titel kwijt, maar erg op zoek naar boeken die zich in rome afspelen (fictie) en het liefst leuk zijn natuurlijk... iemand tips?
speelt zich niet alleen in rome af, maar de nachtwandelaar van marianne fredriksson is echt geweldig... moeilijk uit te leggen waar het over gaat, uhm tgaat over een romeins jongetje markus, die tegelijk met jezus is geboren. markus is een beetje apart, in het begin is hij ook blind omdat zijn pleegmoeder bij hem weggehaald wordt (was een slavin van zn echte moeder) > hij krijgt dan een chaldeeuwse(?) leraar die hem gaat helpen over die blindheid (die dus psychisch is) heen te komen. het boek staat bol van de kenmerken uit de romeinse tijd, romeinse godsdienst komt er in voor, militair gedoe, het sociale leven, hoe de bezette volkeren (grieken en joden) reageren op de romeinen enz. het is echt een ontzettend boeiend boek... zeker het lezen waar (vind ik dan )
Oud 17-07-2003, 18:17
Verwijderd
Ik heb een stuk tekst dat ik ooit heb moeten voordragen als examen dictie. Maar ik weet niet waaruit het komt en hoe het heet of van wie het is... ik hoop dat gewoon iemand de txt herkent. Het lijkt toneelachtig te zijn, dus ik weet niet of het hier goed staat?

En ze lopen gekweld rond
In hun eigen stront
Oh sorry dat rijmt
Ze kwellen zichzelf
Ze doen maar wat
Ze klooien maar wat
Klojo's zijn het
Dieren
Het is één grote dierentuin daarbeneden
Heer
Mensen hadden net zo goed chimpansees kunnen zijn
Fuckin' great apes
Heer
Fuckin' apes
Ze spotten met de hemel
Ze spelen met het woord
Ze leven als vliegen
Met hun neus in de
In de -?
ISABEL:
In de wat Herr Baron
NIEK:
In de bagger Heer
In de stront
In de mest
En ze genieten er ook nog van Heer
ISABEL:
Hmmm
NIEK:
Project mislukt Heer
Een mislukt project
De mens
De aarde gaat nog wel
De natuur is soms sprookjesachtig
Maar de mens Heer nee
De mens is mislukt
Half af
Half gelukt
Helemaal mislukt

Het is een a5 blaadje, gescheurd uit een goedkoop gekopieerd boekje (gerecycleerd papier), op de achterkant staat nix en het is pagina 216.
Iemand enig idee? Ik vind het een prachtige txt (lerares had em ook uitgekozen omdat hij bij mij paste ).
Oud 21-07-2003, 23:09
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Ja Zolang het nog kan is de Nederlandse variant van Sweet Frannie . Enne, ik vind je wel een wonder met Google, want ik ben me nu echt heeel hard aan het afvragen hoe je dit boek in godsnaam hebt gevonden als je alleen de mogelijke eerste letter van de auteur wist... *bewondert*
Ads door Google
Oud 21-07-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Fladdergeval schreef op 22-07-2003 @ 00:09:
Ja Zolang het nog kan is de Nederlandse variant van Sweet Frannie . Enne, ik vind je wel een wonder met Google, want ik ben me nu echt heeel hard aan het afvragen hoe je dit boek in godsnaam hebt gevonden als je alleen de mogelijke eerste letter van de auteur wist... *bewondert*
Ah ik dacht al: hugs zolang het nog kan...

Heb nix met de 1e letter gedaan. Heb eerst op Thornton Hall gezocht, maar dat bestaat echt dus daar kwam een hele hoop onzin vrij. Dan wist je de precieze naam Luke Hawkins nog: Geavanceerd zoeken: Exacte combinatie Luke Hawkins en ook nog Fran. Et voila (misschien tips voor de rest )
Oud 22-07-2003, 13:21
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb pas een boek gelezen over een moord zaak.
allemaal verdachten (die man werd vermoord op een parkeerplaats)
de krantenjongen die hem vond hielp geloof ik mee naar het zoeken van de verdachten.
later werd en nog een moord gepleegd een vrouw volgens mij met een lamp ??

het is wel een detective boekje maar weet het dus niet precies meer
iemand die het wel weet
volgens mij stond er iets in de tittel van commissaris ofzo
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 24-07-2003, 12:07
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
gunaika schreef op 01-07-2003 @ 14:57:
ik ben niet zozeer een titel kwijt, maar erg op zoek naar boeken die zich in rome afspelen (fictie) en het liefst leuk zijn natuurlijk... iemand tips?
--------------------------------------------------------------------------------


Colleen McCullough heeft geloof ik een serie geschreven die over Rome ging... Maar die heb ik niet gelezen. Ik heb wel 'Auriane, dochter van het licht' gelezen, waarvan ik de schrijfster even kwijt ben... Die speelt zich iig voor een gedeelte af in Rome... Als je hier wat aan hebt...

[edit]
"Masters of Rome van Colleen McCullough is een serie die (nu) uit vier delen bestaat: The first man in Rome, The grass crown, Fortune's favorites en Caesar's women. Deze historische romans behandelen het leven in de eerste eeuw voor Christus in Rome: politieke intriges, liefdesgeschiedenissen, het dagelijkse leven etc.
De eerste twee delen zijn zeker al in het Nederlands vertaald."

Auriane, dochter van het licht (The light bearer) van Donna Gillespie
[/edit]
De serie van Colleen McCullough is zeker de moeite waard. Ze heeft met behulp van de klassieke auteurs geprobeerd een beeld van het leven in Rome aan het einde van de Republiek te beschrijven.
Het is een behoorlijk werk geworden, ik heb deel 1-3 in t Nederlands en 4 en 5 in t Engels (of er meer delen zijn weet ik eigenlijk niet). Helaas ben ik niet verder gekomen dan ergens in deel 3, toen stond t me gewoon even tegen. t Komt vast nog wel eens een keer weer.
Oud 24-07-2003, 20:47
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
En natuurlijk I, Claudius van Robert Graves. Was ik die bijna vergeten.
Oud 27-07-2003, 17:16
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Dat verhaal over dat schuurtje. twee meisjes: Druifje en Kadet. van Burny Bos. maar hoe heet het?!?!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Oud 27-07-2003, 18:29
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 27-07-2003 @ 18:16:
Dat verhaal over dat schuurtje. twee meisjes: Druifje en Kadet. van Burny Bos. maar hoe heet het?!?!
klim maar op m n rug: zei de krokodil
zo heet het,dat heb ik mij 1 maand terug laten vertellen in dit topic.
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 28-07-2003, 12:26
Verwijderd
IK heb zelf nog een boek bedacht wat ik graag zou willen weten. Het is zeker 10 jaar geleden dus ik probeer me het zo ok mogelijk te herinneren.
3 blanke kinderen (broer en zus) en een zwart (denk ik, niet meer zeker), op vakantie, gaan met ouders naar grotten. Kind vergeet rugzak en gaat terug naar de grot om hem te halen en de 3 anderen gaan mee. De kinderen raken verdwaald en komen in een grote grot met een kleintje eraan terecht. In dat kleintje installeren ze zich dan maar. Verder weet ik details zoals dat ze een kompas of horloge met fluorescerende wijzers aan de muur hangen voor wat licht, de kaarsen branden ze niet maar eten ze op, ze gooien een fles met een briefje erin in een ondergrondse rivier als dat briefje gevonden wordt, is de leraar blij dat hij de kinderen altijd heeft geleerd en de datum en het tijdstip op te schrijven, als men ze gaat zoeken is het geloof ik de oom die toevallig een kindervoetstap of zo ziet, de rest gaat verder, maar hij slaat af en vindt ze, en heeft brood bij en geeft dat dan aan de zwarte jongen die hem met grote hongerige ogen aanstaarde en waar ze dan op de rest blijven wachten. Heb nog veel details van het verhaal dus, maar geen namen of schrijvers meer, ik herinner mij ook dat het boek wit was met iets van oranje vakken op de kaft. Enig idee iemand?
Advertentie
Oud 28-07-2003, 22:59
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-07-2003 @ 13:26:
IK heb zelf nog een boek bedacht wat ik graag zou willen weten. Het is zeker 10 jaar geleden dus ik probeer me het zo ok mogelijk te herinneren.
3 blanke kinderen (broer en zus) en een zwart (denk ik, niet meer zeker), op vakantie, gaan met ouders naar grotten. Kind vergeet rugzak en gaat terug naar de grot om hem te halen en de 3 anderen gaan mee. De kinderen raken verdwaald en komen in een grote grot met een kleintje eraan terecht. In dat kleintje installeren ze zich dan maar. Verder weet ik details zoals dat ze een kompas of horloge met fluorescerende wijzers aan de muur hangen voor wat licht, de kaarsen branden ze niet maar eten ze op, ze gooien een fles met een briefje erin in een ondergrondse rivier als dat briefje gevonden wordt, is de leraar blij dat hij de kinderen altijd heeft geleerd en de datum en het tijdstip op te schrijven, als men ze gaat zoeken is het geloof ik de oom die toevallig een kindervoetstap of zo ziet, de rest gaat verder, maar hij slaat af en vindt ze, en heeft brood bij en geeft dat dan aan de zwarte jongen die hem met grote hongerige ogen aanstaarde en waar ze dan op de rest blijven wachten. Heb nog veel details van het verhaal dus, maar geen namen of schrijvers meer, ik herinner mij ook dat het boek wit was met iets van oranje vakken op de kaft. Enig idee iemand?
Was hier niet ook een tv serie van?
Oud 29-07-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Fladdergeval schreef op 28-07-2003 @ 23:59:
Was hier niet ook een tv serie van?
Volgens mij niet, niet dat ik weet tenminste. Het is trouwens wel meer dan 10 jaar geleden, hou het maar op 13 jaar.
Oud 30-07-2003, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-07-2003 @ 23:42:
Ja! Is dat niet Maximiliaan ofzo? Het Maximiliaanmonster?

edit: gezocht... max en de maximonsters is wat ik bedoelde... is dittem?

[afbeelding]
Nee, het zijn rondere monsters, met poten... eh... *tekent* *kan ze niet tekenen*
Oud 30-07-2003, 15:01
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Sherco schreef op 30-07-2003 @ 15:51:
Die ken ik! Ik heb hem op school gelezen (Denk ik)
Het is van de serie van Pim, Frits en Ida (dat waren de blanke kindertjes). Hoe het boek precies heet weet ik niet, maar het is in elk geval van die serie. Ik hoop dat dat je verder kan helpen.
Boek ligt NU voor me.

Pim, Frits en Ida. Deel 8. Van Godfried Bomans.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 13-08-2003, 15:11
Bikinie-meisje
Avatar van Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
gunaika schreef op 01-07-2003 @ 14:57:
ik ben niet zozeer een titel kwijt, maar erg op zoek naar boeken die zich in rome afspelen (fictie) en het liefst leuk zijn natuurlijk... iemand tips?
Het oude Rome ?

Anders weet ik nog wel een schrijfster die helemaal gek was van Italie... er nu ook woont enzo.. en er vooral over schrijft !
__________________
ik stel naaktslapers boven pyjamamensen en ik geloof heilig dat alleen naaktslapers een evenwichtig leven kunnen leiden
Oud 16-08-2003, 17:22
michieldewit
Avatar van michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
gunaika schreef op 01-07-2003 @ 14:57:
ik ben niet zozeer een titel kwijt, maar erg op zoek naar boeken die zich in rome afspelen (fictie) en het liefst leuk zijn natuurlijk... iemand tips?
Dan zou ik je 'Quo Vadis' van Henryk Sienkiewicz van harte willen aanbevelen. Is een heel leesbaar boek (als je tenminste de Nederlandse vertaling neemt ) dat gaat over het Rome onder Nero. Behalve een mooie liefdesgeschiedenis beschrijft het boek ook in geuren en kleuren de waanzinnige Christenvervolging van Nero. Het boek heeft overigens een nobelprijs opgeleverd... Boek uit 1899, dus ik zou wel een moderne vertaling kiezen Ikzelf heb de vertaling van Theo Kars (1980) gelezen en die beviel me goed.
__________________
Nee dank u, het gaat zo wel | www.michieldewit.nl
Oud 18-08-2003, 10:48
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
hmm... dr is een boek van Guus Kuijer. t Gaat over Madelief (maar dat zijn veel van zijn boeken, natuurlijk ). Haar ouders zijn dood. Ze gaat ze elke dag water geven, want ze wonen in een kist. En haar buurman heeft een konijn. Hij is heel verdrietig want het is bijna kerstmis, en dan "moet" hij z'n konijn opeten, want dat hoort zo, met kerst
Eh... weet iemand ajb hoe dit boek heet?
__________________
Tsja
Oud 26-08-2003, 20:30
Verwijderd
Ik zoek een boek dat ik las toen ik nog klein was....

Het was een groot,vrij oud prentenboek met een oranje kaft.Het ging over een dokter die dan naar een bepaald land gaat met een schip en dat hij dan opgesloten wordt door piraten..(ofzo) en één van z'n buurjongens (ofzo) heeft Wanja....
Oud 22-09-2003, 14:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een (jeugd)boek gelezen over een jongetje dat een kernramp meemaakt, hij overleeft het en hij zwerft heel Nederland door (voor mijn idee dan he maar het kan best zijn dat het wel meevalt).

Iemand een idee want ik zou het boek graag nog een keer lezen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-10-2003, 10:29
Verwijderd
het boek heeft iets te maken met "liefdesverdriet"

het gaat over een man die op de een of andere manier iets te maken krijgt met een minnares. hij werkt op een hypotheek kantoor of iets dergelijks. het verhaal speelt zich af in Israël en je maakt de belevenissen vanuit verschillende perspectieven mee.
het is een gemiddeld dik boek en de omslag is grotendeels blauw!

wie o wie??
Oud 04-10-2003, 11:27
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Lil'Girl schreef op 03-10-2003 @ 12:25:
Het is een boek over een Chinese jongen die zich volledigd afzondert op z'n kamer, al 7 jaar lang! Hij ligt op bed en z'n ouders brengen hem dan af en toe eten. Hij gaat niet naar school, werkt niet, gaat niet uit etc.
Ik wil dit boek lezen maar ben de naam van de schrijfster kwijt en het boek heet: "............. en alleen" Het was volgens mij, veelvoudig en alleen, veelvuldig en alleen ofzoiets. Wat de volledige titel is weet ik niet. Weten jullie wie de schrijfster is en hoe het boek volledig heet?
Volgens mij bedoel je Veelvuldig en alleen van Anjet Daanje
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Ads door Google
Oud 04-10-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 02-10-2003 @ 11:29:
het boek heeft iets te maken met "liefdesverdriet"

het gaat over een man die op de een of andere manier iets te maken krijgt met een minnares. hij werkt op een hypotheek kantoor of iets dergelijks. het verhaal speelt zich af in Israël en je maakt de belevenissen vanuit verschillende perspectieven mee.
het is een gemiddeld dik boek en de omslag is grotendeels blauw!

wie o wie??
't komt me vaag bekend voor, maar ik weet niet of dat het boek is dat je bedoeld...maar ik weet (ook) niet meer hoe het boek heet, ik zal ff denken...

is een sarcastische smiley...lijkt me hier niet echt van toepassing...'t staat zo onvriendelijk ed...

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 15:07.
Oud 04-10-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-10-2003 @ 12:32:
't komt me vaag bekend voor, maar ik weet niet of dat het boek is dat je bedoeld...maar ik weet (ook) niet meer hoe het boek heet, ik zal ff denken...
Ik zat in m'n hoofd met twee boeken van Leon de Winter (lang leve zusjes ), nl Kaplan en Hoffmans honger, maar ik weet niet of het één van die twee is. De voorkanten van die boeken zijn, dacht ik, ook niet blauw...maar goed...

Citaat:
Kaplan
Leo Kaplan, schrijver van negen geslaagde boeken, is in afwachting van de erfenis van zijn vader: een weeek voor zijn negenendertigste verjaardag zal hij de miljoenen ontvangen die "Jood Kaplan",handelaar in schroot en afval, bij elkaar heeft gesappeld. Eigenlijk wil Leo de erfenis niet. Hij wil schrijven. Hij wil liefhebben. Hij wil het "bange jongetje" dat in hem schuilt verjagen. Dat heeft hem beroofd van zijn grote jeugdliefde en - uiteindelijk - van zijn inspiratie. Negentien jaar nadat die heerlijke liefde kapot ging, reikt het leven Leo Kaplan, tijdens een reis naar Rome, de hand. De actie in deze uitzonderlijke liefdesroman voert de lezer van Amsterdam naar Cairo, van trapezewerkers naar gorilla's, van ernst naar hilariteit.


Hoffmans honger
De diplomaat Felix Hoffman is een ongewone held, treurend om zijn gestorven kinderen, lijdend onder het verlies van de slaap en zoekend naar de waarheid van de filosoof Spinoza. Hoffman leest Spinoza in de nachten zonder slaap, zich daarbij volstoppend met resten van diners tot de ochtend aanbreekt.
Hoffman - laat in zijn leven benoemd tot ambassadeur te Praag - belandt in een wereld van geheimen en dubbelzinnigheden en ten slotte blijft hem niets over dan te vluchten.
http://www.moers.nl/Leon%20de%20Winter.htm
Oud 04-10-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 18-08-2003 @ 11:48:
hmm... dr is een boek van Guus Kuijer. t Gaat over Madelief (maar dat zijn veel van zijn boeken, natuurlijk ). Haar ouders zijn dood. Ze gaat ze elke dag water geven, want ze wonen in een kist. En haar buurman heeft een konijn. Hij is heel verdrietig want het is bijna kerstmis, en dan "moet" hij z'n konijn opeten, want dat hoort zo, met kerst
Eh... weet iemand ajb hoe dit boek heet?
Ik kan me niet herinneren dat daar een verhaal over gaat...maar 't zal best. Als het goed is zijn er vijf boeken van Madelief...zou je zelf even moeten kijken in de bieb welke van de vijf je bedoeld:
* Met de poppen gooien
* Grote mensen, daar kan je beter soep van koken
* Op je kop in de prullenbak
* Krassen in het tafelblad
* Een hoofd vol macaroni
(En dan natuurlijk 'Het grote boek van Madelief', daar staan ze alle vijf in.)

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-09-2003 @ 15:47:
Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een (jeugd)boek gelezen over een jongetje dat een kernramp meemaakt, hij overleeft het en hij zwerft heel Nederland door (voor mijn idee dan he maar het kan best zijn dat het wel meevalt).

Iemand een idee want ik zou het boek graag nog een keer lezen?
De ramp van Theo Hoogstraaten?
Oud 04-10-2003, 12:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
snoopy schreef op 18-08-2003 @ 11:48:
hmm... dr is een boek van Guus Kuijer. t Gaat over Madelief (maar dat zijn veel van zijn boeken, natuurlijk ). Haar ouders zijn dood. Ze gaat ze elke dag water geven, want ze wonen in een kist. En haar buurman heeft een konijn. Hij is heel verdrietig want het is bijna kerstmis, en dan "moet" hij z'n konijn opeten, want dat hoort zo, met kerst
Eh... weet iemand ajb hoe dit boek heet?
Hey! Daar had ik toch al antwoord op gegeven? Maar nu kan ik mn reactie nergens meer vinden? Nouja, het is iig 'Hoe Mieke Mom haar maffe moeder vindt' oid. Dus niet over Madelief.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 04-10-2003, 18:17
sweet lover
sweet lover is offline
Ik ben op zoek naar spannende (jeugd) boeken of boeken over paarden. Wie o wie???
__________________
Sweet Loverrrrrr
Oud 04-10-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
sweet lover schreef op 04-10-2003 @ 19:17:
Ik ben op zoek naar spannende (jeugd) boeken of boeken over paarden. Wie o wie???
Veel boeken van Lemniscaat (uitgeverij) zijn spannend. En Bianca en Ponyclub de Bokkesprong en Romana en *huppeldepup* gaan over paarden (maar dat zijn wel echte kinderboeken). In de bieb zitten d'r vaak van die stickers achter op boeken, daaraan kun je ook zien waar ze over gaan, vind ik zelf altijd wel goed werken.
Oud 05-10-2003, 11:58
b-z
Avatar van b-z
b-z is offline
Ik heb ooit een fantastisch fantasy kinderboek gelezen over een jongen in een middeleeuwse stad die een tovenaar bezocht. hij kreeg van de tovenaar een soort maf mensachtig wezen met een maffe naaam. hij ging daarna met een meisje en he wezen op pad en raakte in een doolhof verzeild. meer weet ik niet maar het was een geweldig boek en ik zou het graag nog een keer lezen.

het boek heette volgens mij naar het wezen dat ze van de tovenaar kregen.
__________________
B-Z de muggenterrorist, een gevreesde held in strijd tegen de jeuk!
Oud 05-10-2003, 19:15
Mindfields
Mindfields is offline
Die van Ripper (dat topic van haar) was trouwens Een hart van suiker van Tais Teng.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 07-10-2003, 17:16
Ertensoep
Avatar van Ertensoep
Ertensoep is offline
Ik zoek een kinderboek van een jongen die tovenaar blijkt te zijn (nee, niet harry potter) en die zichzelf dan onzichtbaar tovert, maar dan kan hij zich niet meer terug toveren. Hij had, als het goed is, ook een kat. Er was eregens in dat verhaal iets met een telefooncel. dacht ik.
__________________
4 uur cupasoup...
Oud 09-10-2003, 09:37
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
Lil'Girl schreef op 03-10-2003 @ 12:25:
Het is een boek over een Chinese jongen die zich volledigd afzondert op z'n kamer, al 7 jaar lang! Hij ligt op bed en z'n ouders brengen hem dan af en toe eten. Hij gaat niet naar school, werkt niet, gaat niet uit etc.
Ik wil dit boek lezen maar ben de naam van de schrijfster kwijt en het boek heet: "............. en alleen" Het was volgens mij, veelvoudig en alleen, veelvuldig en alleen ofzoiets. Wat de volledige titel is weet ik niet. Weten jullie wie de schrijfster is en hoe het boek volledig heet?
titel: Veelvuldig en alleen / druk 1
auteur: Daanje, A.
uitgever: Bezige Bij, De
NUR-omschrijving: Literaire roman, novelle
ISBN: 9060053869 (<- Hier zijn ze bij de boekhandel erg blij mee )
EAN: 9789060053867
leverancier: Centraal Boekhuis
prijs: € 19,90
BTW-tarief: Laag
verschenen: 05-2003
leverbaar: Ja
illustraties: N
aantal pagina's: 368
bindwijze: Ingenaaid Boek
gewicht: 424 g
formaat: 200 x 124 x 34

Recensie('s):

In deze vierde roman van Anjet Daanje (1965) ligt de hoofdpersoon al zeven jaar in een kasteelkamer in bed. Vrienden bezoeken hem en vertellen verhalen. En dan is er de herinnering van de hoofdpersoon. Zeven jaar daarvoor heeft zich met een van zijn vrienden op een weerbarstig eiland in Bretagne een noodlottig ongeval voorgedaan. Daar heeft de hoofdpersoon -althans in zijn eigen overwegingen - een fatale rol in gespeeld. Een 'uitdagingenspel' - het onder elkaar uitdagen van vrienden om een ideale vrouw te krijgen - is uit de hand gelopen met de dood tot gevolg. In het eindeloos herhalen van momenten, het uitvergroten en in kleinere stappen onderverdelen, waarbij werkelijkheid in onzekerheid overgaat en vervolgens in verbeelding (zie ook p. 315), toont de tot immobiliteit gedreven hoofdpersoon het mechaniek van het schuldgevoel. Origineel van stijl en structuur speelt deze prachtige roman een vernuftig spel met werkelijkheid en verbeelding, met schuld en boete (niet voor niets figureert Dostojewski's roman op de achtergrond) en met heden (waarin nog een slachtoffer valt) en verleden. Paperback; kleine druk.

Zo, ben ik nou niet erg volledig?
Oud 11-10-2003, 21:13
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
sweet lover schreef op 04-10-2003 @ 19:17:
Ik ben op zoek naar spannende (jeugd) boeken of boeken over paarden. Wie o wie???
Natascha Cramer (geloof ik) schrijft paardenboeken, maar erg interessant vind ik ze niet.
Oud 11-10-2003, 21:14
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 11-10-2003 @ 22:13:
Natascha Cramer (geloof ik) schrijft paardenboeken, maar erg interessant vind ik ze niet.
weet btw ook niet voor welke leeftijd, is toch inmiddels al weer 5 a 7 jaar geleden dat ik dat las dus misschien alleen voor kids
Oud 13-10-2003, 12:02
Verwijderd
Over Madelief:

Volgens mij bedoel je krassen in het tafelblad, ging ook over dat Madelief bij haar opa ging logeren omdat haar oma dood was gegaan... is ook een film van volgens mij
Oud 14-10-2003, 20:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
over een jongen met rood haar enzo en al die mensen dachten dat hij de duivel was en 1 jongen wilde helpen enzo.

Het is Kind van de duivel of Duivelskind ofzo???
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Verhalen & Gedichten Griezelboek over een enge snoepwinkel - wie kent het?
Severus
5 25-09-2003 21:41
Verhalen & Gedichten Op zoek naar een boek
Orpa
3 27-07-2003 23:20
Verhalen & Gedichten Ik ben de titel kwijt!!!!
Amoa
4 13-04-2003 13:42
Verhalen & Gedichten Hoe heet dit boek?
Black Bird
6 13-04-2003 13:41
Verhalen & Gedichten titel gezocht...
vosje16
8 13-04-2003 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.