Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2015, 10:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Stel er komen de komende jaren honderdduizenden/miljoenen vluchtelingen naar Nederland en er is (zo snel) geen woonruimte meer te vinden / te bouwen.

En wat als vluchtelingen weliswaar huisvesting hebben, maar dat wel betekent dat vluchtelingen jarenlang met 5 man een kamer van 12 vierkante meter moeten delen? Zouden jullie er dan een in huis nemen? Het is dan al snel een aanzienlijke verbetering voor de vluchteling natuurlijk.

Het "gooi alle grenzen helemaal open"-idee dat ik ook wel proef bij sommigen hier op het forum, en wat ik zelf ook heel sympathiek vind, noodzaakt misschien wel tot meer dan een pakketje speelgoed doneren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2015, 10:34
Verwijderd
Nee rot op
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 10:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 10:39
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Als alle rijkeluis mensen met 2 of meer huizen in hun bezit 1 ervan zouden afstaan aan de vluchtelingen, zijn we ook weer een stukje verder
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 10:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als alle rijkeluis mensen met 2 of meer huizen in hun bezit 1 ervan zouden afstaan aan de vluchtelingen, zijn we ook weer een stukje verder
Dat was niet de vraag.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 10:55
Verwijderd
Ik denk dat dat voor beide kanten niet goed is in mijn huis, dan zou je te intensief moeten samenwonen. Als ik een ander huis zou hebben met meer privacy zou ik wel een deel gratis willen verhuren of zo. Denk dat voor die mensen zelfstandigheid en privacy minstens zo belangrijk is als vierkante meters.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 10:57
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Dat was niet de vraag.
Oh wauw. Wist niet dat het hier zo streng was
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 10:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik denk dat dat voor beide kanten niet goed is in mijn huis, dan zou je te intensief moeten samenwonen. Als ik een ander huis zou hebben met meer privacy zou ik wel een deel gratis willen verhuren of zo. Denk dat voor die mensen zelfstandigheid en privacy minstens zo belangrijk is als vierkante meters.
Bij jou in huis is niet een verbetering ten opzichte van met 5 man 1 kamertje delen? Of op straat slapen voor mijn part.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Oh wauw. Wist niet dat het hier zo streng was
Je kunt wel zeggen dat andere mensen iets moeten doen, of dat de overheid woonruimte moet onteigenen of vorderen, maar wat als dat niet gebeurt of onvoldoende blijkt te zijn. Ga je dan zelf een offer brengen aan de goede zaak?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:03
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Je kunt wel zeggen dat andere mensen iets moeten doen, of dat de overheid woonruimte moet onteigenen of vorderen, maar wat als dat niet gebeurt of onvoldoende blijkt te zijn. Ga je dan zelf een offer brengen aan de goede zaak?
Nou, geef zelf eens antwoord op je vraag.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nou, geef zelf eens antwoord op je vraag.
Mijn voorlopige antwoord is: nee.

Maar ik laat me graag overtuigen door ja-zeggers.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Bij jou in huis is niet een verbetering ten opzichte van met 5 man 1 kamertje delen? Of op straat slapen voor mijn part.
Ik weet het niet, als dat tot enorme spanningen leidt wordt niemand daar gelukkig van. Hangt er ook vanaf hoe lang het is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Mijn voorlopige antwoord is: nee.

Maar ik laat me graag overtuigen door ja-zeggers.
Zou je mij in huis nemen als ik van huis vlucht?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zou het prima vinden maar ze zouden geen privacy hebben hier - ze zouden onder de trap slapen - en ik heb twee huisgenoten die het ook goed moeten vinden.

Ik heb vaak couchsurfers gehad. Ook vaak op mijn kamer en ook wekenlang. Daar kan ik best goed mee dealen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:14
df
Avatar van df
df is offline
Couchsurfers zijn doorgaans geen getraumatiseerde oorlogsvluchtelingen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zou je mij in huis nemen als ik van huis vlucht?
Nee, ik heb niet voor niets geen kinderen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Couchsurfers zijn doorgaans geen getraumatiseerde oorlogsvluchtelingen
Nee klopt. Maar een vluchteling zou ik dan ook niet op mijn kamer of in mijn bed leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:21
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Nee. Ik ben geen maatschappelijk werker, en totaal ongeschikt om met getraumatiseerde mensen om te gaan op zo'n close niveau. Daarnaast ben ik niet voor niets weg gegaan uit een huis met meer mensen dan ik en mijn lief. Ik heb 8 jaar met meer mensen in huis gewoond en ben daar ook wel een beetje klaar mee. Er staat momenteel 17% van alle kantoorruimte in Nederland leeg. Laat de overheid daar wat mee doen zodat er vluchtelingen in kunnen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2015, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik heb niet voor niets geen kinderen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Laat ik het even aanscherpen: vluchteling = ook economisch vluchteling zonder oorlogstrauma. Tenminste, ik begreep dat velen hier daarin geen onderscheid maken
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:28
Verwijderd
Dan nog, ze mogen niet werken, kunnen vaak de hele dag niets doen behalve in huis rondhangen. Ik denk dat het over het algemeen niet verstandig is om die bij mensen uit een totaal andere cultuur, zonder ervaring met opvang in huis te zetten. Daar heeft ook al een keer een uitgebreid stuk over in de krant gestaan, waarom dat niet verstandig was, toen veel mensen het aanboden in het begin van de vluchtelingencrisis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Hangt er vanaf hoe hoog de nood is, maar vooral of ik ze zelf mag screenen en uitkiezen of niet.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:32
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Mijn voorlopige antwoord is: nee.

Maar ik laat me graag overtuigen door ja-zeggers.
Waarom niet?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben niet van plan om te gaan babysitten of me anders te gedragen in huis en ik denk dat een maatschappelijk werker af en toe erbij en therapie voor die mensen wel belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien wel voor tijdelijk/ half jaar/ jaar. Al zou ik dat niet onwijs chill vinden omdat ik eindelijk een beetje privacy heb. Maar dan zou ik ook wel tijd willen (kunnen) maken om die persoon te helpen bij het inburgeren. Ik denk dat iemand sowieso aan sociale hulp en menselijke behandeling meer heeft dan aan die vier vierkante meter die ik kan bieden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2015, 11:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
(Waarschuwing: Godwin)

Ik denk dat het maar goed is dat de mensen die joodse onderduikers in huis namen in de Tweede Wereldoorlog zich niet lieten tegenhouden door het feit dat ze geen maatschappelijk werkers waren, of dat die mensen de hele dag niets te doen zouden hebben, of dat er ook rijke mensen met meerdere huizen waren, en leegstaande kantoorpanden.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:37
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Maar dan zou ik ook wel tijd willen (kunnen) maken om die persoon te helpen bij het inburgeren
Dat zou ik ook wel willen ja
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik verwacht trouwens niet dat die persoon zich zo gaat gedragen als ik, doe wat je wil zolang het mij en anderen geen schade toebrengt, maar ik ga wel gewoon naakt door het huis lopen en luide seks hebben en zingen en gamen en vlees in dezelfde koelkast bewaren als melk. Ik verwacht ook dat anderen daar op een volwassen manier mee dealen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:42
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
maar ik ga wel gewoon naakt door het huis lopen en luide seks hebben en zingen en gamen en vlees in dezelfde koelkast bewaren als melk.
Toen ik dit las, stelde ik me voor dat je dit allemaal tegelijk doet.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Soms
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:43
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
(Waarschuwing: Godwin)

Ik denk dat het maar goed is dat de mensen die joodse onderduikers in huis namen in de Tweede Wereldoorlog zich niet lieten tegenhouden door het feit dat ze geen maatschappelijk werkers waren, of dat die mensen de hele dag niets te doen zouden hebben, of dat er ook rijke mensen met meerdere huizen waren, en leegstaande kantoorpanden.
Wat mij betreft zijn onderduikers uit een oorlog oorlog in eigen land (waar we dus allemaal in een oorlog zouden zitten) anders dan Syrische/Iraakse vluchtelingen die naar hier (welk land dan ook wat niet in oorlogsstaat verkeert) komen en die in huis nemen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik verwacht trouwens niet dat die persoon zich zo gaat gedragen als ik, doe wat je wil zolang het mij en anderen geen schade toebrengt, maar ik ga wel gewoon naakt door het huis lopen en luide seks hebben en zingen en gamen en vlees in dezelfde koelkast bewaren als melk. Ik verwacht ook dat anderen daar op een volwassen manier mee dealen.
Ik zou juist samen om te tafel gaan zitten om samen regels af te spreken waar we ons allebei comfortabel bij voelen. Ik vind het echt heel naar als huisgenoten geen rekening met mij houden en dat werkt andersom waarschijnlijk hetzelfde. Maar ik hou dan ook wel erg van duidelijkheid
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:45
df
Avatar van df
df is offline
dat is niet zo'n goede vergelijking vind ik nfs
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:50
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
dat is niet zo'n goede vergelijking vind ik nfs
Dat zou het wel kunnen worden. Waren de joden die Duitsland in 1933 al ontvluchten paranoïde? Waren dat gelukszoekers? Hoe gevaarlijk moet de situatie dan voor een vluchteling zijn voordat dit wel een goede vergelijking wordt?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 11:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Er zit een duidelijk verschil tussen, maar toch. Een overheid die vluchtelingen maar in de winter op straat laat bevriezen, zou dat niet ernstig genoeg zijn? Dan kunnen we wel zeggen dat onze (wellicht ooit PVV-)overheid iets moet veranderen, maar dat is niet ook weer niet zo heel anders dan dat we zeggen dat de Duitse bezetter iets moe(s)t veranderen?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 12:05
Verwijderd
Als er zoveel vluchtelingen in nederland zijn dat we ze in huis moeten nemen is er echt iets drastisch misgegaan ergens

En nee
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2015, 12:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als er zoveel vluchtelingen in nederland zijn dat we ze in huis moeten nemen is er echt iets drastisch misgegaan ergens
Het topic is ook een beetje ingegeven door de mensen hier die vinden dat Nederland alle grenzen moet opengooien, ook voor "economische vluchtelingen"
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Het topic is ook een beetje ingegeven door de mensen hier die vinden dat Nederland alle grenzen moet opengooien, ook voor "economische vluchtelingen"
ja flikker op met die mensen.


"alle grenzen open" is echt zo een dom, naïef en mongolisch plan
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 12:12
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
ja flikker op met die mensen.


"alle grenzen open" is echt zo een dom, naïef en mongolisch plan
Kom jij dan maar eens snel terug
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Kom jij dan maar eens snel terug
als je zegt : iedereen die naar nederland wilt komen - kom maar naar nederland!

Geloof me, er gaan dan heel veel mensen naar nederland komen, en je hoeft geen rekenexpert te zijn dat het hele land dan naar de klote gaat
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Kom jij dan maar eens snel terug
wacht jij dan op me met warme chocolademelk?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 12:20
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
wacht jij dan op me met warme chocolademelk?
Altijd!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 16:10
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Ik heb het hier met huisgenoten over gehad omdat we een kamer vrij hebben. Maar, omdat de helft van de huisgenoten homo is en bang iemand in huis te halen die daar niet erg content mee is, wilden ze eerst niet. Toen opperden andere huisgenoten dat we dan een vluchteling die zelf l/g/b/t is en het niet zo goed heeft in de opvang in huis konden nemen. Maar daar hadden andere huisgenoten weer geen interesse in en we doen het alleen als we het unaniem eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 16:29
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Nee er komt al bij mij 2 huizen verder een syrisch gezin wonen
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 16:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee er komt al bij mij 2 huizen verder een syrisch gezin wonen
En, wat voor offers breng jij daar persoonlijk voor?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 17:00
Verwijderd
Een varken, dan zijn ze zo weer weg
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 17:57
Verwijderd
Oke ik heb tot nu toe pas 1 aanraking gehad met vluchtelingen en die was best tof. Ik zat in de trein en ik verbaasde me al over dat het zulke vrolijke mensen zaten (er ging er eentje naast me zitten) en een paar kinderen waren toen steen papier schaar aan het spelen en daar lachten de mannen over

Toen ging ik het spelletje uitleggen, maar de beste man zei dat ze dat dus in syria ook deden, echt zo cool! en daarna reed de trein voorbij z'n flat en toen wees ie hem aan. hij sprak nog niet volledig nederlands maar hij was dan ook nog maar drie maanden in nederland en hij probeerde het wel .

Op basis van deze ervaring, zou ik meteen een vluchteling in huis nemen, maar ik denk niet dat m'n ouders er mee eens zouden zijn en daarnaast is dit dorp nou niet echt een leuke plek om te wonen (er is werkelijk niets).
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 18:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Een varken, dan zijn ze zo weer weg
Woo hee getraumatiseerde mensen wegpesten, die je niet kent maar waarvan je weet dat ze hier zijn omdat ze hier veilig zijn en ze nooit meer naar huis kunnen, kkgrappig
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 18:29
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
daarnaast is dit dorp nou niet echt een leuke plek om te wonen (er is werkelijk niets).
Je mag ook gewoon zeggen dat je je privacy belangrijker vindt dan mensen van de straat te halen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2015, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Woo hee getraumatiseerde mensen wegpesten, die je niet kent maar waarvan je weet dat ze hier zijn omdat ze hier veilig zijn en ze nooit meer naar huis kunnen, kkgrappig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Levensbeschouwing & Filosofie Taizé
sextinction
14 24-03-2004 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.